Nowa Toyota RAV4 Plug-in Hybrid została pokazana na salonie w Los Angeles. Wiemy, kiedy trafi na rynek i poznaliśmy jej dane techniczne. To najmocniejsza RAV4 w historii.
W październiku pisaliśmy o zapowiedzi nowej Toyoty RAV4 w wersji PHEV. Wówczas japoński producent nie zdradził prawie żadnych szczegółów. Z komunikatu prasowego dowiedzieliśmy się jedynie, że wraz z odmianą plug-in zadebiutuje nowy czerwony lakier nadwozia i mogliśmy obejrzeć zdjęcia Ravki w tym właśnie kolorze.
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid jest nowym okrętem flagowym w hybrydowej gamie japońskiego producenta. To również najmocniejsza i najoszczędniejsza Ravka w historii modelu. Poniżej znajdziecie dane techniczne oraz informacje na temat daty rynkowego debiutu.
Nowa Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (2020) – dane techniczne, moc, osiągi, zużycie paliwa
Wersja Plug-in korzysta z tego samego benzynowego silnika o pojemności 2,5 l, który jest stosowany w standardowej RAV4 Hybrid. Zmiany mechaniczne objęły montaż większych akumulatorów (ich pojemność nie została na razie ujawniona) oraz modyfikacje silników elektrycznych (w aucie są dwa, po jednym przy każdej osi – napęd na cztery koła AWD-i).
Nowy napęd hybrydowy w RAV4 Plug-in rozwija aż 306 KM i pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 6,2 s. Do tego dzięki nowym bateriom, japoński SUV tylko „na prądzie” może przejechać ponad 60 km (WLTP). Producent przewiduje, że w trybie hybrydowym, przy częstym korzystaniu z napędu elektrycznego, średnie zużycie paliwa będzie wynosić ok. 2,6 l/100 km.

Nowa Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (2020) – premiera i cena
RAV4 Plug-in zadebiutuje w drugiej połowie 2020 r. Cennik modelu nie jest jeszcze znany. Oficjalne ceny poznamy z pewnością bliżej daty rynkowej premiery auta.
jeżdzę Toyotą RAV4 z 2017 roku, kupiłem na wyprzedaży rocznika w Carolina Toyota Wola. Jeśli chodzi o ten model to każdemu mogę polecić 🙂 Samochód ma przestronne wnętrze, fajną i nowoczesną stylistykę i po prostu prowadzenie samochodu to czysta przyjemność.
A cr-v Honde jak oceniacie?