W polskich salonach Mitsubishi debiutuje zmodernizowane wcielenie Outlandera (rok modelowy 2019). Subtelnie odświeżone nadwozie kryje liczne modyfikacje – poprawiono precyzję prowadzenia, komfort jazdy i wyciszenie, a przy okazji wzbogacono listę wyposażenia.
Outlander od kilku lat cieszy się wysoką popularnością – w czym zasługa nie tylko jego zalet, w tym 7-osobowej kabiny, ale również dostępności hybrydowej wersji plug-in. W rezultacie należy do liderów segmentu SUV-ów klasy średniej w Europie.
W rok modelowy 2019 Mitsubishi Outlander wjeżdża w zmodernizowanej odsłonie. Z zewnątrz model wyróżnia się nową górną osłoną chłodnicy, odświeżonymi zderzakami oraz nowym wzorem 18-calowych obręczy.
Ponadto, z przodu pojawiły się w pełni LED-owe reflektory.
Wewnątrz uwagę zwracają m.in. zmodernizowane fotele z wydatniejszym wyprofilowaniem, srebrne wykończenie przycisków oraz uwzględnienie drobiazgów, o które apelowali nabywcy – podświetlenia klawiszy sterowania szybami i zaopatrzenia ich w funkcję automatycznego sterowania. Na liście wyposażenia najbogatszej wersji Instyle Plus CVT 4WD pojawiło się także nastrojowe oświetlenie ambientowe w boczkach przednich drzwi.
Nowy jest także system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, znany już z Eclipse Crossa. Oferuje on wszechstronną integrację ze smartfonami, w tym korzystanie z zainstalowanej na smartfonie aplikacji nawigacyjnej.
Inżynierowie Mitsubishi nie skupiali się wyłącznie na kwestiach estetycznych. Zmiana w nastawach przekładni kierowniczej ma pozytywnie wpływać na precyzję prowadzenia, a powiększenie średnicy cylindra tylnych amortyzatorów – usprawnić charakterystykę tłumienia. Wszystkie odmiany z napędem na obie osie otrzymały elektryczny hamulec postojowy i tarcze hamulcowe o zwiększonej średnicy.
Równocześnie poprawiono wyciszenie kabiny.
Odnowione Mitsubishi Outlander oferowane jest z napędem na jedną lub obie osie. Do jego napędu służy 2-litrowa, wolnossąca jednostka benzynowa o mocy 150 KM i 195 Nm maksymalnego momentu obrotowego, współpracująca z ręczną skrzynią o 5 przełożeniach (przedni napędem) lub bezstopniową automatyczną przekładnią CVT (4×4). Standardem jest system start-stop.
Bazową odmianę Invite Plus (103 990 zł) wyposażono m.in. w 2-strefową klimatyzację automatyczną, 7 poduszek powietrznych i 7 systemów bezpieczeństwa, światła dzienne i tylne LED, tempomat, elektrycznie regulowane szyby, czujniki deszczu i zmierzchu, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, kierownicę ze skórzanym obszyciem, alufelgi 16″ oraz srebrne relingi dachowe.
Nowością jest wariant 2.0 Instyle CVT 4WD (148 990 zł) – adresowany do tych, którzy oczekują bogatego wyposażenia, jednak nie potrzebują dodatkowych dwóch miejsc czy skórzanej tapicerki. Jego specyfikacja obejmuje m.in. komplet systemów bezpieczeństwa:
- BSW (monitorowanie martwego pola),
- RCTA (ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu podczas cofania),
- FCM (ogranicza skutki kolizji czołowych),
- LDW (ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa ruchu),
- ACC (tempomat adaptacyjny)
- UMS (ultradźwiękowy asystent ruszania).
Ten ostatni system zapobiega wypadkom spowodowanym nieumyślnym wciśnięciem pedału przyspieszenia. Jak to działa? Jeśli kierowca nieumyślnie wciśnie gaz i czujnik ultradźwiękowy wykryje przeszkodę znajdującą się w odległości do 4 m przed lub za autem, układ wyemituje dźwiękowe ostrzeżenie oraz pokaże informację ostrzegawczą (działa do prędkości około 10 km/h). Aby zredukować uszkodzenia wywołane kolizją, UMS steruje również momentem obrotowym.
Outlander rocznik 2019 jest obecnie oferowany z rabatem w wysokości 50% podatku VAT, co oznacza zniżkę nawet do ponad 15 000 zł. Nabywcy firmowi otrzymują dodatkowy upust w wysokości 3%.