WK 2018 - stacje obsługi - otwierające

Wybór Kierowców to pierwsze w Polsce badanie satysfakcji w branży motoryzacyjnej. Przedstawiamy wyniki trzeciej edycji programu, w którym zebrano 144 tysiące ankiet w 9 kategoriach. Poniżej prezentujemy wyniki w kategorii „Autoryzowane stacje obsługi”. Które marki zapewniają najlepszy poziom obsługi w swoich serwisach?

W dobie postępującej cyfryzacji jakość obsługi w ASO nabiera dodatkowej wagi – bywa, że użytkownicy nowszych, zaawansowanych technologicznie aut są zwyczajnie skazani na naprawę (lub przynajmniej diagnozę) w autoryzowanej stacji.

Chcesz ocenić stację obsługi? Oddaj głos w naszej ankiecie!

Drugim istotnym trendem jest rosnąca popularność wynajmu długoterminowego i leasingu. Około 2/3 nowych aut w Polsce to samochody firmowe, a ich nabywcy – czy to duże korporacje, firmy leasingowe czy mali przedsiębiorcy – są zobowiązani do dokonywania przeglądów w ASO, a nierzadko wykupują kontrakty serwisowe na okres dłuższy niż fabryczna ochrona lub ją przedłużają. Zmienia się też oferta ASO – autoryzowane serwisy starają się konkurować z niezależnymi i oferują tańsze części oraz organizują promocyjne przeglądy. To wszystko stawia przed sieciami ASO spore wyzwania, zarówno jeśli chodzi o kompetencje mechaników, sprzęt, jak i obsługę doradców, którzy mają pomóc klientowi możliwie bezboleśnie przetrwać proces naprawy – a najlepiej sprawić, by zechciał odwiedzić serwis ponownie przy okazji kolejnego przeglądu lub, jeśli do tego dojdzie, awarii. Które marki świadczą najlepszą obsługę w ASO? To pokazują wyniki badania.

Ranking jakości obsługi w ASO

Zadowolenie klienta to gwarancja jego powrotu do serwisu. Wpływa na to wiele czynników. Do najważniejszych ankietowani zaliczali przede wszystkim pozytywne doświadczenie z wcześniej świadczonych usług, wygodną lokalizację oraz renomę stacji – wynikającą przede wszystkim z doświadczenia. Wielu klientów szuka opinii w internecie, na forach, i w razie potrzeby nie waha się, by korzystać z usług ASO bardziej oddalonego od miejsca zamieszkania. Ankietowani przyznają też, że odwiedzają autoryzowany serwis po otrzymaniu zaproszenia ze zniżką na przegląd lub w związku z kampanią serwisową – co jest dla marki szansą na zdobycie nowego klienta.

MiejsceMarkaWynikZmiana (%)Zmiana pozycji
1Toyota75.8%-0.2% 0
2Citroen68.5%0.1% 0
3Peugeot 65.2%-0.2% 0
4Skoda59.2%11.6% 4
5Renault49.7%2.8% 4
6BMW46.5%3.3% 9
7Audi43.2%5.0% 10
8Mercedes42.1%-1.7% 6
9Kia41.9%-5.8% -2
10Ford41.8%-16.4% -6
11Suzuki40.6%-12.2% -5
12Hyundai39.8%-4.2% 1
13Volkswagen39.3%-1.7% 3
14Seat39.1%9.0% 8
15Nissan38.2%-7.1% -5
16Mazda37.8%-16.7% -11
17Honda37.7%-6.5% -5
18Volvo37.6%0.7% 0
19Fiat36.8%1.1% 0
20Opel35.5%0.5% 0
21Mitsubishi34.7%-9.6% -10
22Alfa Romeo32.0%0.5% -1

1. Toyota

Toyota - logoLider rankingu niezawodności nie pozwala sobie na wpadki z obsługą w ASO.

Jakość obsługi: 5/5
Fachowość/kompetencje: 5/5
Skuteczność napraw: 5/5

2. Citroen

Citroen - logoJak przed rokiem – serwisy Citroena cieszą się bardzo dobrą reputacją.

Jakość obsługi: 5/5
Fachowość/kompetencje: 4/5
Skuteczność napraw: 4/5

3. Peugeot

Peugeot - logoNiewiele gorzej od Citroena. Obie marki starają się utrzymać klienta po gwarancji.

Jakość obsługi: 5/5
Fachowość/kompetencje: 4/5
Skuteczność napraw: 4/5

 

Zobacz ranking stacji autoryzowanych z roku 2017