Wybór Kierowców to pierwsze w Polsce badanie satysfakcji w branży motoryzacyjnej. Przedstawiamy wyniki trzeciej edycji programu, w którym zebrano 144 tysiące ankiet w 9 kategoriach. Poniżej prezentujemy wyniki w kategorii „Autoryzowane stacje obsługi”. Które marki zapewniają najlepszy poziom obsługi w swoich serwisach?
W dobie postępującej cyfryzacji jakość obsługi w ASO nabiera dodatkowej wagi – bywa, że użytkownicy nowszych, zaawansowanych technologicznie aut są zwyczajnie skazani na naprawę (lub przynajmniej diagnozę) w autoryzowanej stacji.
Chcesz ocenić stację obsługi? Oddaj głos w naszej ankiecie!
Drugim istotnym trendem jest rosnąca popularność wynajmu długoterminowego i leasingu. Około 2/3 nowych aut w Polsce to samochody firmowe, a ich nabywcy – czy to duże korporacje, firmy leasingowe czy mali przedsiębiorcy – są zobowiązani do dokonywania przeglądów w ASO, a nierzadko wykupują kontrakty serwisowe na okres dłuższy niż fabryczna ochrona lub ją przedłużają. Zmienia się też oferta ASO – autoryzowane serwisy starają się konkurować z niezależnymi i oferują tańsze części oraz organizują promocyjne przeglądy. To wszystko stawia przed sieciami ASO spore wyzwania, zarówno jeśli chodzi o kompetencje mechaników, sprzęt, jak i obsługę doradców, którzy mają pomóc klientowi możliwie bezboleśnie przetrwać proces naprawy – a najlepiej sprawić, by zechciał odwiedzić serwis ponownie przy okazji kolejnego przeglądu lub, jeśli do tego dojdzie, awarii. Które marki świadczą najlepszą obsługę w ASO? To pokazują wyniki badania.
Ranking jakości obsługi w ASO
Zadowolenie klienta to gwarancja jego powrotu do serwisu. Wpływa na to wiele czynników. Do najważniejszych ankietowani zaliczali przede wszystkim pozytywne doświadczenie z wcześniej świadczonych usług, wygodną lokalizację oraz renomę stacji – wynikającą przede wszystkim z doświadczenia. Wielu klientów szuka opinii w internecie, na forach, i w razie potrzeby nie waha się, by korzystać z usług ASO bardziej oddalonego od miejsca zamieszkania. Ankietowani przyznają też, że odwiedzają autoryzowany serwis po otrzymaniu zaproszenia ze zniżką na przegląd lub w związku z kampanią serwisową – co jest dla marki szansą na zdobycie nowego klienta.
Miejsce | Marka | Wynik | Zmiana (%) | Zmiana pozycji |
---|---|---|---|---|
1 | Toyota | 75.8% | -0.2% | ► 0 |
2 | Citroen | 68.5% | 0.1% | ► 0 |
3 | Peugeot | 65.2% | -0.2% | ► 0 |
4 | Skoda | 59.2% | 11.6% | ▲ 4 |
5 | Renault | 49.7% | 2.8% | ▲ 4 |
6 | BMW | 46.5% | 3.3% | ▲ 9 |
7 | Audi | 43.2% | 5.0% | ▲ 10 |
8 | Mercedes | 42.1% | -1.7% | ▲ 6 |
9 | Kia | 41.9% | -5.8% | ▼ -2 |
10 | Ford | 41.8% | -16.4% | ▼ -6 |
11 | Suzuki | 40.6% | -12.2% | ▼ -5 |
12 | Hyundai | 39.8% | -4.2% | ▲ 1 |
13 | Volkswagen | 39.3% | -1.7% | ▲ 3 |
14 | Seat | 39.1% | 9.0% | ▲ 8 |
15 | Nissan | 38.2% | -7.1% | ▼ -5 |
16 | Mazda | 37.8% | -16.7% | ▼ -11 |
17 | Honda | 37.7% | -6.5% | ▼ -5 |
18 | Volvo | 37.6% | 0.7% | ► 0 |
19 | Fiat | 36.8% | 1.1% | ► 0 |
20 | Opel | 35.5% | 0.5% | ► 0 |
21 | Mitsubishi | 34.7% | -9.6% | ▼ -10 |
22 | Alfa Romeo | 32.0% | 0.5% | ▼ -1 |
1. Toyota
Lider rankingu niezawodności nie pozwala sobie na wpadki z obsługą w ASO.
Jakość obsługi: 5/5
Fachowość/kompetencje: 5/5
Skuteczność napraw: 5/5
2. Citroen
Jak przed rokiem – serwisy Citroena cieszą się bardzo dobrą reputacją.
Jakość obsługi: 5/5
Fachowość/kompetencje: 4/5
Skuteczność napraw: 4/5
3. Peugeot
Niewiele gorzej od Citroena. Obie marki starają się utrzymać klienta po gwarancji.
Jakość obsługi: 5/5
Fachowość/kompetencje: 4/5
Skuteczność napraw: 4/5