Klienci których marek są najbardziej zadowoleni z usług serwisowych?
Sprzedaż auta to jednorazowy sukces. Sprawienie, by klient ze swojego wyboru był zadowolony latami, wymaga wiele wysiłku. Duże znaczenie odgrywa w tym zakresie satysfakcja z późniejszej obsługi serwisowej. Kontakt z autoryzowanymi stacjami obsługi bywa konieczny nawet wtedy, gdy z samochodem nic złego się nie dzieje – dopóki obowiązuje gwarancja ASO odwiedza się zwykle regularnie. Ważne jest zatem, aby serwis nie był zbyt daleko, ani nie trzeba było umawiać się na wizyty z dużym wyprzedzeniem. Istotny jest w takim przypadku także terminowy odbiór i wydanie auta po przeglądzie. Podobnie jest, gdy auto zaczyna przysparzać problemy. Aby jego eksploatacja nie zamieniła się w koszmar, potrzebny jest fachowy mechanik, który rozpozna usterkę i usunie ją bez konieczności poprawek, a także komunikatywny doradca serwisowy, który wyjaśni, na czym polegał problem. Tylko po spełnieniu takich warunków można liczyć na dobry wynik w badaniu Wybór Kierowców.
Co wpływa na wybór serwisu
Zadowolenie klienta to gwarancja jego powrotu do serwisu. Wpływa na to wiele czynników. Do najważniejszych ankietowani zaliczali przede wszystkim pozytywne doświadczenie z wcześniej świadczonych usług, wygodną lokalizację oraz renomę stacji. Poniżej prezentujemy oceny satysfakcji klientów ASO poszczególnych marek.
Ranking ASO
Miejsce | Marka | Wynik |
---|---|---|
1 | Toyota | 76.0% |
2 | Citroen | 68.4% |
3 | Peugeot | 65.4% |
4 | Ford | 58.2% |
5 | Mazda | 54.5% |
6 | Suzuki | 52.8% |
7 | Kia | 47.7% |
8 | Skoda | 47.6% |
9 | Renault | 46.9% |
10 | Nissan | 45.3% |
11 | Mitsubishi | 44.3% |
12 | Honda | 44.2% |
13 | Hyundai | 44.0% |
14 | Mercedes | 43.8% |
15 | BMW | 43.2% |
16 | Volkswagen | 41.0% |
17 | Audi | 38.2% |
18 | Volvo | 36.9% |
19 | Fiat | 35.7% |
20 | Opel | 35.0% |
21 | Alfa Romeo | 31.5% |
22 | Seat | 30.1% |