Volkswagen Golf VI 04

Ostatnia generacja Golfa z prostymi silnikami benzynowymi. Ale czy trzeba się bać montowanych w nim odmian TSI? Wybieramy najlepszy silnik w używanym Volkswagenie Golfie VI.

Produkcja Golfa VI trwała tylko 4 lata (kombi w latach 2009-2013). Ten model zastąpił zresztą Golfa V wytwarzanego przez 5 lat, stąd teoretycznie można go uznać za lifting poprzednika. Producent zmienił na tyle dużo, by uznać poprawność wprowadzenia kolejnej generacji. Zmieniono konstrukcję drzwi, poprawiono design i wykończenie kokpitu, dodano nowe silniki benzynowe z turbodoładowaniem oraz wysokoprężne z układem common rail. Dzięki tym zabiegom Golf VI zbiera zdecydowanie lepsze oceny od starszego wcielenia. Jaką jednostkę napędową najlepiej wybrać? Zobaczmy, co Volkswagen miał do zaoferowania.

Używany Volkswagen Golf VI – silniki benzynowe

W „Szóstce” niemal w całości postawiono na downsizing. Z reguły wyłamały się tylko dwa wolnossące warianty – 1.4 16V (80 KM) i 1.6 8V (102 KM), sprzedawany również z fabryczną instalacją gazową. Spośród wariantów TSI najpierw pojawiły się 1.4 TSI (122 KM z turbosprężarką i 160 KM po dodaniu jeszcze kompresora, tzw. Twincharger), następnie 1.8 TSI (160 KM) oraz 1.2 TSI (86/105 KM). Wszystkie wyposażono w bezpośredni wtrysk benzyny oraz układ rozrządu napędzany łańcuchem. W większości odmian to on został głównym winowajcą częstych wizyt w warsztacie: „lubił” rozciągać się zwłaszcza w najstarszych 1.2/1.4 TSI, z tym że w drugim z nich trwałością nie grzeszył również nastawnik faz rozrządu. Z kolei awaryjność 1.8 TSI ma swoje podłoże w niedopracowanym układzie korbowo-tłokowym ze zbyt małymi pierścieniami. Postępujące spalanie oleju silnikowego rozwiązuje tylko przeróbka tłoków i zastosowanie nowych pierścieni. Podobny problem objawiają Golfy GTI z silnikiem 2.0 TSI z tej samej rodziny (EA888). Tu warto dodać, że Golfy GTI Edition 35 (235 KM) i Golfy R (270 KM) otrzymywały solidniejsze jednostki 2.0 TFSI z serii EA113 – tej samej, co wolnossące 1.4/1.6. Cechuje ją obecność paska rozrządu. Tylko topowe warianty Golfów otrzymały skrzynie DSG z 6 przełożeniami, pozostałe mają 7 biegów. Z 5-biegowymi przekładniami ręcznymi zestawiano tylko odmiany do 102 KM.

Więcej na temat silników 1.4 TSI

Więcej na temat silników 1.8 TSI/2.0 TSI

Volkswagen Golf VI 02
Wersja 1.4 TSI z samym turbo (122 KM) okazuje się solidniejsza od wariantu Twincharger (turbo + kompresor; 160 KM), w którym dochodziło nawet do pękania bloków silnika.

Używany Volkswagen Golf VI – silniki Diesla

Debiut Golfa VI ostatecznie wyparł z gamy uznane jednostki 1.9 TDI. Volkswagen zastąpił je nowocześniejszymi 1.6 TDI o takiej samej mocy (90/105 KM) i układem zasilania common rail. Pojawił się on również w wariantach 2.0 TDI (110/140/170 KM), odsyłając w niepamięć kłopoty z pompowtryskiwaczami w poprzedniku. Wszystkie turbodiesle nie odstają od rywali kulturą pracy i spalają niewielkie ilości paliwa. Niezawodność i koszty napraw należy ocenić na czwórkę, ponieważ 1.6 TDI posiada drogie wtryskiwacze, których nie da się zregenerować. Niektóre odmiany 2.0 TDI nie są z kolei wolne od problemów z pompą wtryskową, znanych ze starszych odpowiedników – w wyniku łuszczenia się pompy do układu paliwowego dostają się opiłki. Wersje 1.6 TDI zestawiano z 5-biegowymi skrzyniami ręcznymi (opcjonalnie z 7-biegowymi DSG), 2.0 TDI – tylko z 6-biegowymi (poza odmianą 110 KM z przekładnią ręczną, 5-biegową). Niezależnie od wariantu silnikowego, dwusprzęgłowe skrzynie po 200 tys. km najprawdopodobniej będą wymagać remontu za ok. 5-6 tys. zł. Większą trwałością cechują się odpowiedniki z 6 biegami i tzw. mokrymi sprzęgłami (pracującymi w kąpieli olejowej).

Więcej na temat silników 1.6 TDI

Więcej na temat silników 2.0 TDI

Volkswagen Golf VI 03
Poza jednostkowymi przypadkami awarii pompy wysokiego ciśnienia paliwa, silniki 2.0 TDI pozytywnie zaskakują ogólnym poziomem niezawodności.

Używany Volkswagen Golf VI – który silnik wybrać?

W dzisiejszych czasach z problemami silników TSI da się żyć, ewentualnie wyeliminować je rozsądnym kosztem, dlatego nie odradzamy ich w sposób jednoznaczny. Nie warto sobie tylko zaprzątać głowy wersją 1.4 TSI Twincharger lub skrajnie wyeksploatowanymi 1.8 TSI. Turbodiesle również zbierają dobre noty, a to szczególnie istotne, biorąc pod uwagę ich ogromną popularność na rynku wtórnym.

Dowiedz się więcej na temat używanego Volkswagena Golfa VI w poniższym materiale:

Używany Volkswagen Golf VI (2008-2012) – opinie użytkowników

Volkswagen Golf VI – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benz. wolnossące)
Silnik 1.4 16V 1.6 8V
Pojemność 1390 cm³ 1595 cm³
Paliwo benz. benz.
Maks. moc 80 KM 102 KM
Maks. moment 132 Nm 148 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,9 s 11,3 s
Prędkość maks. 172 km/h 188 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,4 l/100 km 7,1 l/100 km
Volkswagen Golf VI – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benz. turbod.)
Silnik 1.2 TSI 1.4 TSI 1.8 TSI 2.0 TSI (GTI) 2.0 TSI (R)
Pojemność 1197 cm³ 1390 cm³ 1798 cm³ 1984 cm³ 1984 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo
Maks. moc 105 KM 122 KM 160 KM 211 KM 270 KM
Maks. moment 175 Nm 200 Nm 250 Nm 280 Nm 350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s 9,5 s 8,0 s 6,9 s 5,7 s
Prędkość maks. 190 km/h 200 km/h 220 km/h 240 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,2 l/100 km 6,2 /100 km 6,8 l/100 km 7,3 l/100 km 8,5 l/100 km
Volkswagen Golf VI – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik 1.6 TDI 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI (GTD)
Pojemność 1598 cm³ 1598 cm³ 1968 cm³ 1968 cm³ 1968 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 90 KM 105 KM 110 KM 140 KM 170 KM
Maks. moment 230 Nm 250 Nm 250 Nm 320 Nm 350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,9 s 11,3 s 10,7 s 9,3 s 8,1 s
Prędkość maks. 178 km/h 189 km/h 193 km/h 209 km/h 222 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,5 l/100 km 4,5 l/100 km 4,9 l/100 km 4,8 l/100 km 5,3 l/100 km

Volkswagen Golf VI 05

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here