Ostatnia generacja Golfa z prostymi silnikami benzynowymi. Ale czy trzeba się bać montowanych w nim odmian TSI? Wybieramy najlepszy silnik w używanym Volkswagenie Golfie VI.
Produkcja Golfa VI trwała tylko 4 lata (kombi w latach 2009-2013). Ten model zastąpił zresztą Golfa V wytwarzanego przez 5 lat, stąd teoretycznie można go uznać za lifting poprzednika. Producent zmienił na tyle dużo, by uznać poprawność wprowadzenia kolejnej generacji. Zmieniono konstrukcję drzwi, poprawiono design i wykończenie kokpitu, dodano nowe silniki benzynowe z turbodoładowaniem oraz wysokoprężne z układem common rail. Dzięki tym zabiegom Golf VI zbiera zdecydowanie lepsze oceny od starszego wcielenia. Jaką jednostkę napędową najlepiej wybrać? Zobaczmy, co Volkswagen miał do zaoferowania.
Używany Volkswagen Golf VI – silniki benzynowe
W „Szóstce” niemal w całości postawiono na downsizing. Z reguły wyłamały się tylko dwa wolnossące warianty – 1.4 16V (80 KM) i 1.6 8V (102 KM), sprzedawany również z fabryczną instalacją gazową. Spośród wariantów TSI najpierw pojawiły się 1.4 TSI (122 KM z turbosprężarką i 160 KM po dodaniu jeszcze kompresora, tzw. Twincharger), następnie 1.8 TSI (160 KM) oraz 1.2 TSI (86/105 KM). Wszystkie wyposażono w bezpośredni wtrysk benzyny oraz układ rozrządu napędzany łańcuchem. W większości odmian to on został głównym winowajcą częstych wizyt w warsztacie: „lubił” rozciągać się zwłaszcza w najstarszych 1.2/1.4 TSI, z tym że w drugim z nich trwałością nie grzeszył również nastawnik faz rozrządu. Z kolei awaryjność 1.8 TSI ma swoje podłoże w niedopracowanym układzie korbowo-tłokowym ze zbyt małymi pierścieniami. Postępujące spalanie oleju silnikowego rozwiązuje tylko przeróbka tłoków i zastosowanie nowych pierścieni. Podobny problem objawiają Golfy GTI z silnikiem 2.0 TSI z tej samej rodziny (EA888). Tu warto dodać, że Golfy GTI Edition 35 (235 KM) i Golfy R (270 KM) otrzymywały solidniejsze jednostki 2.0 TFSI z serii EA113 – tej samej, co wolnossące 1.4/1.6. Cechuje ją obecność paska rozrządu. Tylko topowe warianty Golfów otrzymały skrzynie DSG z 6 przełożeniami, pozostałe mają 7 biegów. Z 5-biegowymi przekładniami ręcznymi zestawiano tylko odmiany do 102 KM.
Więcej na temat silników 1.4 TSI
Więcej na temat silników 1.8 TSI/2.0 TSI

Używany Volkswagen Golf VI – silniki Diesla
Debiut Golfa VI ostatecznie wyparł z gamy uznane jednostki 1.9 TDI. Volkswagen zastąpił je nowocześniejszymi 1.6 TDI o takiej samej mocy (90/105 KM) i układem zasilania common rail. Pojawił się on również w wariantach 2.0 TDI (110/140/170 KM), odsyłając w niepamięć kłopoty z pompowtryskiwaczami w poprzedniku. Wszystkie turbodiesle nie odstają od rywali kulturą pracy i spalają niewielkie ilości paliwa. Niezawodność i koszty napraw należy ocenić na czwórkę, ponieważ 1.6 TDI posiada drogie wtryskiwacze, których nie da się zregenerować. Niektóre odmiany 2.0 TDI nie są z kolei wolne od problemów z pompą wtryskową, znanych ze starszych odpowiedników – w wyniku łuszczenia się pompy do układu paliwowego dostają się opiłki. Wersje 1.6 TDI zestawiano z 5-biegowymi skrzyniami ręcznymi (opcjonalnie z 7-biegowymi DSG), 2.0 TDI – tylko z 6-biegowymi (poza odmianą 110 KM z przekładnią ręczną, 5-biegową). Niezależnie od wariantu silnikowego, dwusprzęgłowe skrzynie po 200 tys. km najprawdopodobniej będą wymagać remontu za ok. 5-6 tys. zł. Większą trwałością cechują się odpowiedniki z 6 biegami i tzw. mokrymi sprzęgłami (pracującymi w kąpieli olejowej).
Więcej na temat silników 1.6 TDI
Więcej na temat silników 2.0 TDI

Używany Volkswagen Golf VI – który silnik wybrać?
W dzisiejszych czasach z problemami silników TSI da się żyć, ewentualnie wyeliminować je rozsądnym kosztem, dlatego nie odradzamy ich w sposób jednoznaczny. Nie warto sobie tylko zaprzątać głowy wersją 1.4 TSI Twincharger lub skrajnie wyeksploatowanymi 1.8 TSI. Turbodiesle również zbierają dobre noty, a to szczególnie istotne, biorąc pod uwagę ich ogromną popularność na rynku wtórnym.
Dowiedz się więcej na temat używanego Volkswagena Golfa VI w poniższym materiale:
Używany Volkswagen Golf VI (2008-2012) – opinie użytkowników
Silnik | 1.4 16V | 1.6 8V |
---|---|---|
Pojemność | 1390 cm³ | 1595 cm³ |
Paliwo | benz. | benz. |
Maks. moc | 80 KM | 102 KM |
Maks. moment | 132 Nm | 148 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 13,9 s | 11,3 s |
Prędkość maks. | 172 km/h | 188 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,4 l/100 km | 7,1 l/100 km |
Silnik | 1.2 TSI | 1.4 TSI | 1.8 TSI | 2.0 TSI (GTI) | 2.0 TSI (R) |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność | 1197 cm³ | 1390 cm³ | 1798 cm³ | 1984 cm³ | 1984 cm³ |
Paliwo | benz., turbo | benz., turbo | benz., turbo | benz., turbo | benz., turbo |
Maks. moc | 105 KM | 122 KM | 160 KM | 211 KM | 270 KM |
Maks. moment | 175 Nm | 200 Nm | 250 Nm | 280 Nm | 350 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,5 s | 9,5 s | 8,0 s | 6,9 s | 5,7 s |
Prędkość maks. | 190 km/h | 200 km/h | 220 km/h | 240 km/h | 250 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 5,2 l/100 km | 6,2 /100 km | 6,8 l/100 km | 7,3 l/100 km | 8,5 l/100 km |
Silnik | 1.6 TDI | 1.6 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI (GTD) |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1968 cm³ | 1968 cm³ | 1968 cm³ |
Paliwo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 90 KM | 105 KM | 110 KM | 140 KM | 170 KM |
Maks. moment | 230 Nm | 250 Nm | 250 Nm | 320 Nm | 350 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,9 s | 11,3 s | 10,7 s | 9,3 s | 8,1 s |
Prędkość maks. | 178 km/h | 189 km/h | 193 km/h | 209 km/h | 222 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 4,5 l/100 km | 4,5 l/100 km | 4,9 l/100 km | 4,8 l/100 km | 5,3 l/100 km |
Ani slowa o wadliwych silnikach 2.0tdi? Ani slowa o wadliwych rozrzadach w silnikach tsi?
„Problemy, z ktorymi dzis da sie zyc”? Przeciez nie po to wchodze na te strone aby czytac o tym ze da sie zyc do wuja! Tu chodzi o to aby unikac gówna w papierku i nie zostawiac kilku tysiecy rocznie na wadliwy, niemiecki szajs. Ludzie…