Używany Peugeot 2008 - opinie kierowcow

Używany Peugeot 2008 cieszy się dobrymi opiniami kierowców. Jest przestronny, ma oszczędne silniki i przyjemnie się prowadzi, a do tego jest bezawaryjny i wolno traci na wartości.

Boom na crossovery sprawił, że Peugeot zastąpił swoje najmniejsze kombi – model 207 SW – uterenowionym 2008. Klienci otrzymali nie tylko modnie wyglądające auto. Wysoko poprowadzona linia dachu sprawia, że Peugeot 2008 ma przestronne wnętrze. Wraz z wysoko osadzonymi siedziskami foteli ułatwia ona też wsiadanie, wysiadanie czy przypinanie dzieci do fotelików. Pozycja za kierownicą jest lekko podniesiona względem zwykłych hatchbacków. Do poziomu znanego z SUV-ów nieco jednak brakuje.

Używany Peugeot 2008 - icockpit
Do wnętrza nowych Peugeotów trzeba się przyzwyczaić. Wskaźniki osadzono wysoko, by spoglądając na nie kierujący w mniejszym stopniu odrywał wzrok od drogi. Kierownica Peugeota 2008 ma zaledwie 32 cm średnicy.

Podobnie jak inne małe Peugeoty nowej ery, także model 2008 ma oryginalne wnętrze z kierownicą o małej średnicy i umieszczonym nad nią panelem wskaźników (i-Cockpit). Rozwiązanie wymaga przyzwyczajenia, ale okazuje się ergonomiczne. Pewne powody do narzekania dają natomiast detale – np. niezbyt pojemne kieszenie w drzwiach, małe i niefortunnie umieszczone uchwyty na kubki czy kierownica przesłaniająca w określonych położeniach fragmenty panelu wskaźników.

Używany Peugeot 2008 - fotele
Fotele Peugeota 2008 świetnie wyglądają. Część kierowców twierdzi jednak, że mogłyby bardziej sprężyste, co podniosłoby komfort jazdy.

Do wykończenia wnętrza użyto niezłych materiałów, choć nie dotyczy to m.in. wykładziny bagażnika czy dywaników podłogowych. Fotele budzą mieszane odczucia. Część kierowców uważa, że są wygodne, inni twierdzą, że mogłyby być bardziej sprężyste, co podniosłoby komfort na dłuższych trasach.

Używany Peugeot 2008 - kanapa
Ilość miejsca w drugim rzędzie jest przyzwoita. Nie brakuje zarówno przestrzeni nad głowami, jak i na nogi.

W przypadku Peugeota 2008 uterenowiony wygląd to tylko gra pozorów. Samochód został zbudowany na użytej wcześniej w modelu 208 płycie podłogowej PF1. Prześwit został zwiększony do umiarkowanych 16,5 cm (dla porównania – prześwit Renault Captur wynosi 170 mm, a Dacii Sandero Stepway – 207 mm), co wystarcza jedynie do jazdy po zniszczonych drogach bez obaw o stan podwozia. Napęd na cztery koła nie był dostępny nawet za dopłatą. Peugeot proponował jedynie system Grip Control – rozbudowaną kontrolę trakcji z programami do jazdy po różnych nawierzchniach, która utrzymywała na nich optymalne buksowanie kół.

Używany Peugeot 2008 - bagażnik
Plusem przestrzeni bagażowej jest szeroki otwór załadunkowy i nisko osadzony próg, który ułatwia wkładanie do bagażnika np. wózka dziecięcego.

Trzonem oferty wśród silników benzynowych są trzycylindrowe jednostki 1.2 PureTech – wolnossące z pośrednim wtryskiem paliwa (82-83 KM, znane też jako VTi) oraz turbodoładowane z wtryskiem bezpośrednim (110-131 KM). Jedynym benzynowym czterocylindrowcem była wolnossąca jednostka 1.6 VTi (120 KM). Alternatywą są doskonałe diesle – 1.4 HDi (68 KM), 1.5 HDi (102 i 120 KM) oraz 1.6 HDi (92, 99, 115 i 120 KM). Diesle zużywają średnio niecałe 5 l/100 km. Silniki benzynowe, w zależności od stylu i warunków jazdy, potrzebują 1-2 l/100 km więcej.

Używany Peugeot 2008 - dane techniczne
Trzycylindrowych silników benzynowych nie należy się obawiać. Jednostki 1.2 z rodziny PureTech okazały się trwałe i wolne od poważniejszych problemów.

Wybrane wersje silnikowe były oferowane z automatycznymi skrzyniami. Lepszym wyborem są klasyczne „automaty” z przetwornikiem momentu obrotowego, dostępne w odmianach 1.2 PureTech (6-biegowe) i 1.6 VTi (4-biegowe). Nie polecamy zautomatyzowanych przekładni z odmian 1.2 VTi oraz diesli 1.5/1.6 HDi. To zautomatyzowane skrzynie z siłownikami odpowiadającymi za zmienianie biegów i obsługę sprzęgła. Nie zachwycają prędkością działania, sposobem pracy skracają żywotność sprzęgła, a w przypadku awarii ich osprzętu okazują się dosyć drogie w naprawach.

Używany Peugeot 2008 - schowek
Niektóre rozwiązania w Peugeocie 2008 budzą wątpliwości. System multimedialny jest pozbawiony odtwarzacza CD. Był on oferowany za dopłatą i montowany w schowku. W takiej sytuacji staje się on jednak praktycznie bezużyteczny. Mieści instrukcję i kilka drobnych przedmiotów.

Do tej pory Peugeoty 2008 nie sprawiają swoim użytkownikom większych problemów. Wizyty w serwisach najczęściej ograniczały się do wymian oleju czy klocków hamulcowych. Oczywiście nie oznacza to, że jest to model absolutnie bezawaryjny. Problemy potrafią sprawiać czujniki silnika (np. położenia wału), osprzęt jednostek napędowych (katalizatory, filtry sadzy, turbosprężarki) czy elementy zawieszenia (stukające amortyzatory). W benzynowych silnikach 1.6 VTi w grę wchodzi też rozciągnięcie łańcucha rozrządu – koszt jego wymiany z napinaczem przekracza 1000 zł. Aby wydłużyć trwałość łańcucha, warto skrócić przebiegi między wymianami oleju do 10-15 tys. km. W grę wchodzą problemy ze sprzęgłem – w tym szybkie zużycie tarczy czy łożyska. To jednak typowe dla samochodów używanych głównie w mieście. Pewne problemy potrafi stwarzać system multimedialny. Potrafi się zawiesić, w niektórych autach nie zawsze sprawnie łączy się z telefonami.

Używany Peugeot 2008 - zalety i wady
W przeciwieństwie do Opla Mokki czy Chevroleta Traxa, Peugeot 2008 nie był oferowany z napędem 4×4. Kto szuka auta lepiej sprawdzającego się na gruntowych drogach, powinien szukać egzemplarza z rozbudowaną kontrolą trakcji Grip Control. Jej obecność zdradza znajdujące się w kabinie pokrętło do wyboru programu do jazdy po różnych nawierzchniach.

Mimo że Peugeot 2008 nie jest rynkową nowością, na okazyjny zakup nie ma co liczyć. Tym bardziej, że nie jest to model będący ulubieńcem flot, więc trzonem oferty są auta od klientów indywidualnych, którzy niezbyt chętnie pozbywają się samochodu, gdy są z niego zadowoleni. Obecnie na zakup używanego Peugeota 2008 trzeba przygotować przynajmniej 35 tys. zł. Rozsądny budżet, który pozwoli na wybieranie między bezwypadkowymi i dobrze wyposażonymi egzemplarzami, wynosi ok. 45 tys. zł. Na auto po modernizacji trzeba przygotować przynajmniej 50 tys. zł.

Peugeot 2008 opinie użytkowników

 Zalety 

„Autko jeździ bardzo dobrze, fajnie przyspiesza, jest nieźle wyposażone z rewelacyjnym wnętrzem.”

„Kierowca ma pełną regulacji fotela i zajęcie optymalnej pozycji jest łatwe.”

„Zawieszenie jak dla mnie super, wystarczająco sztywne, ale zbierające nierówności gdy trzeba.”

„Peugeot 2008 jest bardzo fajną alternatywą pomiędzy dużym, ciężkim i drogim w utrzymaniu SUV-em, a długim samochodem typu kombi.”

 Wady 

„Nie ma komfortu jazdy. Auto sprawia wrażenie dużego.”

„Skrzynia manualna 5-cio biegowa jest idealna do miasta, natomiast w trasie w samochodzie jest trochę głośno.”

„Zawieszenie mało komfortowe na dziurach, przy większych prędkościach na zakrętach noga z gazu.”

„W karoserii widoczne są pewne różnice odcieni jeśli chodzi o elementy plastikowe i metalowe.”

Używany Peugeot 2008 – podsumowanie

Peugeot 2008 doskonale wpisał się w oczekiwania rynku na oszczędnego, zwinnego, niewielkiego, ale i praktycznego crossovera. Brak napędu na cztery i paleta silników w dużej mierze oparta o trzycylindrowe jednostki benzynowe nie jest problemem – właśnie tak skonfigurowanych aut oczekuje rynek wtórny, gdyż zapewnia to niskie, a co ważne, również przewidywalne koszty eksploatacji.

Peugeot 2008 (od 2013 r.) – dane techniczne

Peugeot 2008 – wymiary

peugeot-2008-wymiary

Peugeot 2008 – silniki benzynowe

peugeot-2008-silniki-benzynowe

Peugeot 2008 – silniki wysokoprężne

peugeot-2008-silniki-diesla

Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]

1 KOMENTARZ

  1. Jeździ jak każde inne, tylko komfort we francuskich jest lepszy. Wymieniałem wszystko na czas zawsze z delfi olej i filtry i nie miałem problemów z jednostka jak i budą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here