UżywaneOpinieUżywany Ford Galaxy III (2015-2023) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używany Ford Galaxy III (2015-2023) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Era dużych i praktycznych aut rodzinnych powoli wygasa, a na rynku wtórnym pojawia się coraz mniej świeżych rocznikowo egzemplarzy. Jakie są opinie o trzeciej generacji Forda Galaxy?

Samochody typu MPV różnej wielkości i maści ustępują powoli miejsca uniwersalnym SUV-om. One również mogą mieć 7-miejscowe wnętrza, do tego mają wyższe (realnie lub pozornie) zawieszenie, terenowe dodatki i dodają kierowcy pewności siebie. Czy słusznie? Moda się zmienia, a ta nowa nie jest niestety przyjazna dla takich aut, jak Ford Galaxy III. Trochę szkoda, bo podróżowanie takim autem to relaks, komfort i czysta przyjemność, ale podana w nieco leniwy, spokojny i stateczny sposób. Nie każdemu to odpowiada. Jeśli ktoś lubi styl i chce się pokazać w dużym, modnym SUV-ie, Galaxy na pewno niczym nie skusi. Miłośnicy konwencjonalnych, prostych rozwiązań będą jednak tym autem zachwyceni.

Ford Galaxy IV tył
Galaxy to duże auto, ale zgrabnie narysowane, a wiele elementów nawiązuje do mniejszych modeli w gamie.

Używany Ford Galaxy III – wymiary, nadwozie

Niektórym duży, wysoki Ford Galaxy może kojarzyć się z nudną głową rodziny lub mamą rozwożącą całą gromadkę dzieci do przedszkola, szkoły, na zajęcia dodatkowe gry na pianinie lub balet. Inni skojarzą to auto z lotniskowymi lub hotelowymi autami do rozwożenia turystów, ale w tym wszystkim będzie coś spójnego – komfort, przestrzeń i wygoda podróżowania nawet na dłuższych dystansach. Aby to osiągnąć, Ford postanowił zamknąć wszystko w ładnym, smukłym, choć niespecjalnie ekscytującym nadwoziu z kilkoma charakterystycznymi elementami, nawiązującymi do innych modeli marki. W oczy od razu rzucają się szerokie, dynamicznie nakreślone klosze przednie oraz grill a’la Aston Martin, który jakiś czas temu stał się elementem rozpoznawczym marki. Linia boczna, mimo oczywistego charakteru auta, jest naprawdę ładna i styliści zrobili co mogli, aby Galaxy nie przypominał napompowanego kombi. Świetnie prezentuje się linia maski, przedniej szyby i dachu – biegnie łagodnie i delikatnie opada w okolicy drzwi tylnych. Tył z kolei przywodzi na myśl ostatnie Mondeo – światła są niemal żywcem przejęte z tego modelu. Ford Galaxy III mierzy 4848 mm długości, 1953 mm szerokości i 1747 mm wysokości. Rozstaw osi to 2850 mm.

Ford Galaxy IV przód
Również z przodu widać wyraźne nawiązania do wówczas oferowanych modeli głównie Mondeo.

Używany Ford Galaxy III – wnętrze, bagażnik

Wygląd zewnętrzny ma spore znaczenie, ale to, co znajduje się w środku, jest najważniejsze w przypadku takiego samochodu. Galaxy III oferuje przestronne i starannie zaprojektowane wnętrze. W wyższych wersjach wyposażenia znajdziemy wiele praktycznych rozwiązań, które znacząco poprawiają komfort codziennego użytkowania. Czy trzeci rząd siedzeń jest dostępny? Oczywiście, i w przeciwieństwie do mniejszego modelu S-Max, Galaxy III oferuje wystarczająco dużo miejsca, choć nie oszukujmy się – wciąż nie dla dorosłych osób na dłuższą podróż. Środkowy rząd siedzeń przeznaczony jest dla trzech pasażerów, którzy mają identyczne warunki. Każde siedzenie jest indywidualnie przesuwane do przodu i do tyłu, można dostosować kąt pochylenia oparcia, a dodatkowo każde z nich posiada mocowanie IsoFix. Może pojawić się wyzwanie, jeśli chodzi o umieszczenie trzech fotelików obok siebie, ale wystarczy przesunąć dwa skrajne miejsca do przodu lub do tyłu, aby wszystko się zmieściło.

Styl wnętrza, zwłaszcza deska rozdzielcza, prezentuje tradycyjne podejście do tego tematu. Jest tu dużo przycisków i obszarów wykonanych z tworzywa sztucznego, ale nie brakuje także elementów z wysokiej jakości materiałów. Dla miłośników charakterystycznego stylu modeli Forda z przeszłości, Galaxy III będzie miejscem, gdzie poczują się swobodnie. Warto zwrócić uwagę na zegary, a konkretnie na duży wyświetlacz z wirtualnymi zegarami, który prezentuje się estetycznie i dostarcza dużo przydatnych informacji w przystępnej formie. Wnętrze obfituje w praktyczne dodatki i schowki, a bagażnik skrywa wiele użytecznych rozwiązań, takich jak schowek pod podłogą, haczyki, gniazdo 12V czy możliwość składania oparć z poziomu bagażnika (zależnie od wersji). Pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji pięciu osób wynosi 1206 litrów, a po złożeniu oparć wszystkich foteli osiąga imponujące 2339 litrów. W przypadku siedmiu pasażerów bagażnik nie pomieści zbyt wiele – najwyżej można umieścić plecaki czy torby z zakupami (pojemność wynosi 300 litrów).

Używany Ford Galaxy III – silniki

Oferta silnikowa Forda Galaxy III dostarcza wielu opcji dla entuzjastów tradycyjnych rozwiązań, zwłaszcza jeśli chodzi o silniki wysokoprężne. Rozpocznijmy jednak od jednostek benzynowych. Bazą jest silnik 1.5 EcoBoost o mocy 160 lub 165 KM (po 2018 roku). Wersja o większej mocy zapewnia 240 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na zadowalające osiągi, takie jak przyspieszenie do 100 km/h w nieco mniej niż 10 sekund i osiągnięcie prędkości maksymalnej wynoszącej 200 km/h przy umiarkowanym średnim spalaniu na poziomie 6,5 l/100 km. W gamie silników benzynowych dostępny jest także 2.0 EcoBoost o mocy 240 KM i momencie obrotowym wynoszącym 345 Nm. W połączeniu z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, ten wariant sprawia, że S-Max staje się pożeraczem kilometrów i świetnym materiałem na auto na dalekie podróże. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi 8,4 sekundy, a prędkość maksymalna osiąga 226 km/h. Średnie spalanie jest nieco wyższe, wynosząc nieco mniej niż 8 l/100 km. Po wprowadzeniu modernizacji w 2021 roku, do gamy silników dołączył napęd hybrydowy 2.5 Hybrid, oparty na benzynowym czterocylindrowym silniku o mocy 150 KM i jednostce elektrycznej o mocy 133 KM. Moc systemowa układu wynosi 190 KM, a napęd jest przekazywany na przednią oś za pomocą bezstopniowej przekładni CVT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 185 km/h. Średnie spalanie oscyluje w granicach 6,4 l/100 km.

Ford Galaxy IV silnik
Jednostka wysokoprężna to zdecydowanie najciekawsze rozwiązanie do Galaxy, ale lepiej unikać najsłabszych wariantów.

Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, już od samego początku w ofercie dostępna była jednostka 2.0 TDCi. Moc tych silników wynosiła od 120 do imponujących 210 KM, a nawet 240 KM w przypadku odmiany biturbo (lub Twin-Turbo – nazewnictwo różne w zależności od roku produkcji). O ile wersja bazowa o mocy 120 KM była zdecydowanie niewystarczająca, szczególnie jeśli planowano podróże z pełnym składem pasażerów, to odmiany 150- i 190-konne radziły sobie całkiem dobrze. Co więcej, opcjonalny napęd na wszystkie koła oraz 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów czyniły z Galaxy III prawdziwego wielozadaniowego krążownika szos. W przypadku konfiguracji z silnikiem o mocy 190 KM i momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało 10,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła 206 km/h. Najmocniejsza, 240-konna odmiana z momentem obrotowym 500 Nm, dostępna w wersji z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów i napędem na przednie koła, osiągała przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy, uzyskując prędkość maksymalną wynoszącą 220 km/h i średnie spalanie na poziomie 6 l/100 km.

Używany Ford Galaxy III – opinie użytkowników

 Zalety 

„Jak na ten segment, naprawdę ładna stylistyka (szczególnie w żywym kolorze)”.

„Bardzo przestronne, przyzwoicie wykonane i praktyczne wnętrze”.

„Gigantyczny bagażnik, nawet w konfiguracji 5-osobowej”.

„Bardzo duży wybór jednostek napędowych i wersji”.

 Wady 

„Dość wysoka cena zakupu, szczególnie wyższych wersji”.

„Dla niektórych stylistyka wnętrza może być zbyt konserwatywna”.

„W bazowych wersjach wyposażenie jest mocno ograniczone”.

„S-Max jest niewiele mniejszy, a prowadzi się dużo lepiej”.

Używany Ford Galaxy III – awaryjność, typowe usterki

Ford Galaxy to z natury auto do zadań specjalnych, rodzinny „autobus” i typowy wół roboczy, dlatego też warto dokładnie sprawdzić wnętrze pod kątem uszkodzeń, rozdarć tapicerki etc. Warto sprawdzić, czy wszystkie mechanizmy działają, schowki się otwierają, czy nic się nie zacina. To również duże auto i co prawda widoczność jest bardzo dobra, to nietrudno o zarysowanie na parkingu, drobne otarcia czy kolizje. W niektórych wczesnych egzemplarzach wyposażonych w opcjonalne adaptacyjne reflektory LED może występować usterka oprogramowania, która może powodować wyłączenie reflektorów. Każdy dealer Forda będzie mógł bezpłatnie pobrać zaktualizowane oprogramowanie, aby zapobiec przyszłym problemom. Było również kilka akcji serwisowych, między innymi jedna związana z pękaniem tarczy dociskowej sprzęgła. Wycofanie dotyczy pojazdów wyposażonych w 1,5-litrowy silnik benzynowy i wyprodukowanych w okresie od 7 lipca 2017 do 18 kwietnia 2018 roku.

Ford Galaxy IV składanie foteli
W topowych odmianach wiele elementów sterowanych jest elektrycznie. Intensywna eksploatacja mogła dać się im we znaki.

Używany Ford Galaxy III – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Fordzie Galaxy III na elemencie stałym znajduje się na podłodze przed fotelem pasażera. Tabliczka z numerem VIN znajduje się również na obudowie deski rozdzielczej w lewym dolnym rogu, widoczna przez szybę czołową.

Ford Galaxy IV numer VIN

Używany Ford Galaxy III – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 100 ogłoszeń dotyczących Forda Galaxy III. Przykładowo model z 2016 roku z silnikiem 2.0 TDCi o mocy 150 KM i z przebiegiem 204 000 kilometrów to koszt 66 000 złotych. Za około 90 000 złotych można również znaleźć model z 2020 roku z silnikiem 2.0 EcoBlue o mocy 190 KM z napędem na cztery koła i przebiegiem 170 000 kilometrów.

Używany Ford Galaxy III – podsumowanie

Ford Galaxy III nie skusi miłośników luksusu, prestiżu, sportu czy zadawania szyku na mieście, ale jeśli komuś zależy na komfortowej jeździe nawet w długich trasach, myśli o rodzinie i chce, aby wszyscy byli zadowoleni, trudno o lepszą propozycję w tym przedziale cenowym.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Fordach:

Używany Ford C-Max II (2010-2019) – opinie użytkowników

Używany Ford S-Max II (2015-2023) – opinie użytkowników

Ford Galaxy IV bok

Ford Galaxy III – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 484/191/174 cm
Rozstaw osi 284 cm
Pojemność bagażnika 300-2339 l
Ford Galaxy III – dane techniczne, osiągi (napęd hybrydowy, silniki benzynowe i Diesla)
Silnik 2.5 Hybrid 1.5 EcoBoost 2.0 EcoBoost 2.0 TDCi 2.0 TDCi 2.0 TDCi 2.0 TDCi
Pojemność 2488 cm³ 1498 cm³ 1999 cm³ 1997 cm³ 1997 cm³ 1997 cm³ 1997 cm³
Paliwo benz., turbo + elektr. benz., turbo benz., turbo turbodiesel turbodiesel turbodiesel diesel biturbo
Maks. moc 190 KM 160 KM 240 KM 120 KM 150 KM 180 KM 210 KM
Maks. moment 200 Nm (spalinowy) 250 Nm 345 Nm 310 Nm 350 Nm 400 Nm 450 Nm
0-100 km/h 10 s 9,9 s 8,4 s 13,4 s 10,8 s 9,7 s 8,8 s
Prędkość maks. 185 km/h 190 km/h 222 km/h 180 km/h 195 km/h 208 km/h 214 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,5 l/100 km 6,5 l/100 km 7,9 l/100 km 5,0 l/100 km 5,2 l/100 km 5,5 l/100 km 5,5 l/100 km

Używany Ford Galaxy III – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji