UżywaneOpinieUżywany Citroen C-Crosser (2007-2012) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używany Citroen C-Crosser (2007-2012) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Citroen od zawsze potrafił robić ciekawe auta miejskie, ale z dużym SUV-em miał niewiele doświadczeń. Dlatego też model C-Crosser to zmieniony wizualnie Mitsubishi Outlander, co jest gwarancją niezłych właściwości terenowych. Jakie są opinie o tym modelu?

Citroen C-Crosser został zaprezentowany w marcu 2007 roku i już wtedy nie było wielką tajemnicą, że to nie francuska marka stoi za produkcją tego modelu. Był to pierwszy tej klasy SUV w historii Citroena, więc niemal oczywistym było, że ze względu na brak doświadczenia w tym segmencie, Citroen wraz z Peugeotem zwrócą się o pomoc do kogoś innego. Padło na Mitsubishi, które podzieliło się projektem modelu Outlander II. Tak powstał Citroen C-Crosser oraz Peugeot 4007. Wizualnie te auta dość wyraźnie się od siebie różnią, przede wszystkim przednią częścią nadwozia, ale proporcje i co najważniejsze, techniczne aspekty, zostały praktycznie niezmienne. Czy to oznacza, że Citroen C-Crosser, ze względu na swoje japońskie pochodzenie, może legitymować się naprawdę ponadprzeciętną solidnością i niezawodnością? Poznajmy bliżej to ciekawe auto.

Citroen C-Crosser - tył
Tył niewiele różni się od pierwowzoru (Mitsubishi Outlandera), ale nie każdemu to przeszkadza.

Używany Citroen C-Crosser – wymiary, nadwozie

Wizualnie Citroen C-Crosser prezentuje się nieźle, ale ze względu na bardzo ograniczone możliwości stylistów, którzy mogli zmienić co najwyżej detale, światła, zderzak czy grill, nie udało się zatuszować wyraźnych linii pierwowzoru. Z przodu główną rolę grają światła, które są nieco geometryczne i przypominają nieco kształtem te, które zastosowano w modelu C6 lub ówczesnym C5. Jest również szeroki grill na bazie logo szewrona, jak również zderzak z szerokim wlotem powietrza i chromowaną listwą. O ile przód jeszcze się jakoś wyróżnia, tak profil i tył zdradzają pochodzenie modelu. Nieco podkreślone nadkola, prosta linia okien z wieloma ostrymi liniami, z tyłu zaś pojawiły się klasyczne klosze lamp oraz dzielona klapa bagażnika z dużą powierzchnią przeszkloną. Auto mierzy 4646 mm długości, 1806 mm szerokości i 1713 mm wysokości. Rozstaw osi to 2670 mm.

Citroen C-Crosser - przód
Na szczęście styliści popracowali nad przodem i udało im się przemycić sporo charakteru marki Citroen.

Używany Citroen C-Crosser – wnętrze, bagażnik

Wnętrze jest proste, funkcjonalne i łatwe w obsłudze, co sprawia, że ​​idealnie sprawdzi się w życiu rodzinnym. Duże pokrętła i przyciski są intuicyjne, a tworzywa sztuczne powinny być łatwe do utrzymania w czystości. Jedną z niewielu wad jest to, że kierownica reguluje się tylko pod kątem wysokości (nie zasięgu), chociaż fotel kierowcy ma regulowaną wysokość. Tak czy inaczej ustawienie odpowiedniej pozycji dla niektórych kierowców może być kłopotliwe i warto to wcześniej sprawdzić. Widoczność we wszystkich kierunkach jest dobra, częściowo wspomagana przez imponująco wysoką pozycję za kierownicą. C-Crosser to duży, przestronny samochód, który może pomieścić pięć osób i zapewnia dużo miejsca nad głowami i na nogi. Jest również opcjonalny trzeci rząd siedzeń, ale jest on przeznaczony wyłącznie dla dzieci – nic więc dziwnego, że Citroen opisuje C-Crossera jako 5+2. Poza tym przestrzeń na nogi w trzecim rzędzie jest niezwykle skromna i chociaż jest więcej miejsca nad głowami, dodatkowe siedzenia wydają się kwestią do przemyślenia. Pasażerowie w środkowym rzędzie są jednak dobrze obsłużeni, a skórzane siedzenia są tutaj wygodne i zapewniają dobre oparcie.

Citroen C-Crosser - kokpit
Wnętrze jest mocno w japońskim stylu, ale to obiecuje względną solidność i ergonomię bez francuskich udziwnień.

W trybie pięciomiejscowym w C-Crosserze jest przyzwoita ilość miejsca na bagaż. Pojemność bagażnika w zależności od konfiguracji zamyka się w przedziale od 441 do 1686 litrów. Drugi rząd siedzeń składa się szybko i łatwo, tworząc samochód o imponującej nośności (siedzenia można również przesunąć do przodu, aby uzyskać dodatkowe miejsce). Jednak przy siedmiu siedzeniach bagażnik jest malutki, a składanie i ponowne rozkładanie trzeciego rzędu jest niezwykle kłopotliwe – system jest daleki od intuicyjnego i nawet z instrukcją jest to żmudna sprawa, z trzema paskami i niewygodnym mechanizmem składania. Zaletą jest to, że otwór tylnej klapy jest podzielony, co zapewnia płaską przestrzeń ładunkową przy otwartej dolnej części klapy. Oznacza to, że nie ma progu, przez który trzeba przenosić ciężkie przedmioty, a dolna pokrywa tylna może utrzymać ładunek o masie 200 kg. Dostępny jest dwupoziomowy schowek przed pasażerem, pojemne schowki w drzwiach i środkowy podłokietnik z przodu.

Używany Citroen C-Crosser – silniki

Oferta silnikowa jest skromna i w większości ofert znajdziemy silnik wysokoprężny 2.2 HDi o mocy 160 KM oraz momencie obrotowym 380 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,9 sekundy a prędkość maksymalna to 200 km/h. Średnie spalanie to 7,2 l/100 km, co jest wynikiem przyzwoitym, jeśli weźmiemy pod uwagę gabaryty samochodu oraz napęd na cztery koła. Niedługo po premierze pojawił się kolejny silnik w ofercie, ale tym razem benzynowy. To jednostka 2.4 o mocy 170 KM i momencie obrotowym 232 Nm. Osiągi są odrobinę lepsze, bowiem sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 9,2 sekundy. Prędkość maksymalna jest taka sama – 200 km/h – ale spalanie w trybie mieszanym wzrasta do 9,4 l/100 km.

Citroen C-Crosser - silnik
Silnik wysokoprężny świetnie sprawdza się w tym modelu i jeśli jest zadbany, zapewni długą eksploatację bez większych problemów.

Używany Citroen C-Crosser – opinie użytkowników

 Zalety 

„Pasujący do charakteru auta i dość oszczędny silnik Diesla”.

„Całkiem przestronne i bardzo dobrze wyposażone wnętrze (opcjonalny trzeci rząd)”.

„Przyjemne prowadzenie w każdych warunkach i podstawowe właściwości terenowe”.

„Całkiem niezła niezawodność i solidność”.

 Wady 

„Trzeci rząd siedzeń raczej tylko dla dzieci”.

„Niewielki wybór jednostek napędowych”.

„Cena zakupu i eksploatacji wyższa niż średnia dla tej marki”.

„Stylistyka nie każdemu może się spodobać”.

Używany Citroen C-Crosser – awaryjność, typowe usterki

Citroen C-Crosser jest zasadniczo nieco inną wersją Mitsubishi Outlandera, a japońska firma może poszczycić się doskonałą niezawodnością. Silnik 2.2 HDi jest produktem Citroena i co prawda nie jest specjalnie zawodny, ale jak przystało na silnik Diesla, po pewnych przebiegach mogą pojawić się kosztowne usterki. Ogólnie rzecz biorąc, niezawodność Citroena C-Crossera nie powinna budzić obaw, a wybór pomiędzy Mitsubishi Outlanderem, Peugeotem 4007 a C-Crosserem to kwestia preferencji wizualnych, dostępności i stanu konkretnego egzemplarza. Jak w przypadku każdego pojazdu z napędem na wszystkie koła, trzeba posłuchać ewentualnego wycia skrzyń biegów i mechanizmów różnicowych. Oprócz tego trzeba szukać niepokojących znaków sugerujących, że auto było nieodpowiednio eksploatowane, nadużywane w terenie, warto też poszukać korozji tylnej klapy i podwozia oraz uszkodzeń spowodowanych stłuczką lub poważniejszym wypadkiem. Trzeba się również upewnić, że dany egzemplarz nie był używany do holowania przyczepy kempingowej na długich dystansach, co z pewnością wpłynęło na stan skrzyni biegów. Niektóre plastikowe elementy wnętrza mogą sprawiać wrażenie lekko wymęczonych. Są zasadniczo wytrzymałe, ale mogą dość szybko stracić swój estetyczny wygląd.

Citroen C-Crosser - napęd na cztery koła
Warto dokładnie sprawdzić działanie napędu, bowiem nadmierne zużycie może być w późniejszym czasie problematyczne i kosztowne.

Używany Citroen C-Crosser – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Citroenie C-Crosser znajduje się na naklejce umieszczonej na słupku B po lewej stronie, jak również na przegrodzie czołowej za silnikiem po prawej stronie.

Citroen C-Crosser - VIN

Używany Citroen C-Crosser – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 20 ogłoszeń dotyczących używanego Citroena C-Crosser. Przykładowo egzemplarz z 2008 roku z silnikiem 2.2 HDI i z przebiegiem 250 000 kilometrów to koszt około 25 000 złotych. Za około 35 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2009 roku z silnikiem 2.4 i z przebiegiem 215 000 kilometrów.

Używany Citroen C-Crosser – podsumowanie

Citroen C-Crosser to pierwszy samochód terenowy francuskiej firmy i dzięki współpracy z Mitsubishi możemy mieć sporo pewności, że jest po prostu dopracowany i solidny. Stylowe, wygodne wnętrze i dobre prowadzenie w różnych warunkach, większość modeli jest standardowo wyposażona w siedem siedzeń, a także całkiem niezły silnik wysokoprężny, który pracuje płynnie, dynamicznie i ma umiarkowany apetyt na paliwo.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Citroenach:

Używany Citroen C4 Picasso I (2006-2013) – opinie użytkowników

Używany Citroen DS4 (2011-2018) – opinie użytkowników

Citroen C-Crosser - bok

Citroen C-Crosser – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 464/180/171 cm
Rozstaw osi 267 cm
Pojemność bagażnika 441-1686 l
Citroen C-Crosser- dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 2.4 16V 2.2 HDi
Pojemność 2359 cm³ 2179 cm³
Paliwo benzynowy turbodiesel
Maks. moc 170 KM 156 KM
Maks. moment 232 Nm 380 Nm
0-100 km/h 10,4 s 9,9 s
Prędkość maks. 190 km/h 200 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,8 l/100 km 7,2 l/100 km

Używany Citroen C-Crosser – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji