UżywaneOpinieUżywane Suzuki Alto VII (2009-2014) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używane Suzuki Alto VII (2009-2014) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Suzuki Alto to jedno z najciekawszych aut z segmentu miejskich maluchów. Jakie są opinie o tym modelu i czy warto zainteresować się używanym egzemplarzem siódmej generacji?

O ile w przypadku samochodów z segmentu premium, brak nawigacji, ekranu, tempomatu czy chociażby bluetooth sprawia, że jego zakup staje się nieatrakcyjny, tak w segmencie małych samochodów miejskich nie ma to najmniejszego problemu. Nawet jeśli auto nie jest bardzo stare, brak tych elementów nie wpływa na jego atrakcyjność. W Suzuki Alto VII liczy się coś zupełnie innego. Tu najważniejsza jest cena, zarówno zakupu, jak i późniejszej eksploatacji. W przypadku małej japońskiej propozycji te najważniejsze aspekty są spełnione z nawiązką, a dodatkowo dostajemy przyjemną dla oka, dość radosną stylistykę i wysoki stopień niezawodności. Alto siódmej generacji trafiło do salonów w 2009 roku i od razu stało się hitem. W momencie premiery pretendował do miana najprostszego pięciodrzwiowego samochodu benzynowego, jaki można było kupić, a do tego był tani i dostępny bez długiego czekania. Dziś modele z drugiej ręki są niedrogie i wciąż przyciągają do siebie bezproblemową eksploatacją.

Suzuki Alto tył
W niewielkim nadwoziu znalazło się zaskakująco dużo miejsca, choć niestety kosztem pojemności bagażnika.

Używane Suzuki Alto VII – nadwozie, wymiary

Suzuki Alto VII to pojazd, który mimo swoich niewielkich rozmiarów, przyciąga uwagę swoim unikalnym i radosnym charakterem. Front samochodu jest atrakcyjny, z dominującym szerokim grillem i dużymi, owalnymi reflektorami, które mają lekko ściętą górną krawędź, nadającą mu nieco zadziornego wyglądu. Alto, choć małe, emanuje urokiem. Nie jest tak subtelne jak Fiat 500, ale jego stosunkowo wysoka wraz z szerokim słupkiem C i stromo wspinającą się dolną linią okien sprawiają, że ma ono interesujący charakter miejskiego auta. Tył jest zgrabny i kompaktowy, z lekko zadartym zderzakiem i mocnym przetłoczeniem, które odgrywa tu główną rolę. Mimo że klapa bagażnika jest mała, a próg załadunku umieszczony wysoko, nie można tego uznać za wadę. Wymiary Suzuki Alto VII to 3500 mm długości, 1600 mm szerokości, 1470 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2360 mm.

Suzuki Alto przód
Jeśli ktoś ma taki kaprys, może poszukać egzemplarza w kolorze różowym.

Używane Suzuki Alto VII – wnętrze, bagażnik

W kraju, w którym całe rodziny bez problemu mieściły się w maleńkich samochodach i z radością wyjeżdżały na wakacje, Suzuki Alto VII ma szansę stać się ciekawą opcją na auto do wszystkiego. Oczywiście to mocno koloryzowana sytuacja, ale jeśli ktoś szuka środka transportu głównie do miasta i nie oczekuje wysokiego komfortu, dynamiki, dużego bagażnika czy bogatego wyposażenia, Suzuki Alto VII zapewni zaskakująco dużo miejsca. Cztery osoby dorosłe z pewnością mogą siedzieć całkiem wygodnie, nawet jeśli mają około 180 centymetrów wzrostu. Wnętrze wydaje się lekkie i przestronne, pomimo grubych tylnych słupków C, które czasami mogą stanowić problem z parkowaniem. Niewielka długość – dokładnie 3,5 metra – oznacza okrojony bagażnik o pojemności zaledwie 129 litrów. Dodatkowo samochód ma dość wysoką krawędź załadowczą, zaś po złożeniu oparć kanapy zyskujemy ostatecznie 367 litrów. Wciąż niewiele, ale nie do tego został stworzony ten samochód.

Suzuki Alto VII kokpit
Kokpit, jak przystało na ten segment, jest prosty, mało wyszukany, ale bardzo ergonomiczny.

Standardowe wyposażenie obejmuje przednie i boczne poduszki powietrzne, układ ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania, mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX, wspomaganie kierownicy, zdalny centralny zamek i elektrycznie sterowane szyby przednie (choć niestety nie można sterować przednią szybą pasażera od strony kierowcy). Oczywiście w standardzie nie było wielu dodatków, więc warto poszukać doposażonych wersji, aby uzyskać takie opcje, jak klimatyzacja, obrotomierz, kontrola trakcji, felgi aluminiowe, przednie światła przeciwmgielne, etc.

Suzuki Alto VII fotele
Miejsca z przodu jest wystarczająco dużo, aby dość komfortowo podróżować nawet na dalsze dystanse.
Suzuki Alto VII kanapa
Również z tyłu zmieszczą się dwie dorosłe osoby i z pewnością wytrzymają nawet dłuższą podróż po mieście.
Suzuki Alto VII bagażnik
Bagażnik jest niewielki, nawet jak na ten segment, ale jeśli komuś zależy na przestrzeni dla pasażerów, Alto może być dobrym wyborem.
Suzuki Alto VII bagażnik
Po złożeniu oparć miejsca jest sporo, ale to wciąż tylko małe auto miejskie.

Używane Suzuki Alto VII – silniki

Oferta silnikowa ogranicza się do jednej jednostki napędowej. Jest to prosty silnik 1.0 o mocy 68 KM i momencie obrotowym 90 Nm. Do spokojnej i oszczędnej jazdy po mieście takie parametry z powodzeniem wystarczą, bowiem sprint od 0 do 100 km/h w czasie 13,3 sekundy w mieście wystarczy, ale przekładając to na elastyczność w trasie, dalekie podróże mogą być sporym wyzwaniem. Prędkość maksymalna to 155 km/h, a średnie spalanie według producenta to rozsądne 4,4 l/100 km. Co ciekawe, na niektórych rynkach dostępna była wersja z automatyczną skrzynią biegów, choć w ofertach modeli używanych taka odmiana jest dość rzadko spotykana.

Suzuki Alto VII silnik
Mały silnik, mała moc, małe spalanie – dla wielu takie połączenie jest jak najbardziej do przyjęcia.

Używane Suzuki Alto VII – opinie użytkowników

 Zalety 

„Niewielkie gabaryty i zwinność w mieście”.

„Bardzo proste w obsłudze, solidne i ergonomiczne wnętrze”.

„Bardzo oszczędny i niezawodny układ napędowy”.

„Bardzo niskie koszty utrzymania – od spalania po serwis”.

 Wady 

„Bagażnik jest bardzo mały i niepraktyczny”.

„Auto raczej średnio się prowadzi i jest niestabilne”.

„Nie jest to auto dla lubiących dobre wyposażenie i gadżety”.

„Przeciętnej jakości materiały, ale w tym segmencie to raczej norma”.

Suzuki Alto VII Nissan Pixo
Modelem bliźniaczym dla Suzuki Alto VII był nieoferowany w Polsce Nissan Pixo.

Używane Suzuki Alto VII – awaryjność, typowe usterki

Suzuki Alto VII to stosunkowo młode i raczej niezawodne miejskie autko. Jest proste, nie ma skomplikowanego wyposażenia czy wymyślnych rozwiązań. Warto sprawdzić podwozie, elementy zawieszenia, zbieżność podczas jazdy po równej nawierzchni i reakcję na hamowanie/przyspieszanie. Auto nie jest zbyt stabilne w ciasnych zakrętach, ale powinno prowadzić się pewnie. Dość wąskie felgi mogą wykazywać bicie podczas jazdy ze stałą prędkością. Wnętrze nie jest zbyt estetyczne, ale wykonane jest z solidnych plastików, które nie powinny wydawać zbyt wielu dźwięków podczas jazdy po nierównościach.

Suzuki Alto VII skrzynia biegów
Jak przystało na auto miejskie, warto sprawdzić stan skrzyni biegów, sprzęgła, precyzję zmiany przełożeń etc.

Używane Suzuki Alto VII – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Suzuki Alto VII znajduje się pod maską, w okolicy ściany grodziowej, w górnej środkowej części pod plastikową osłoną.

Używane Suzuki Alto VII – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 30 ogłoszeń dotyczących Suzuki Alto VII. Nie jest to wiele i wyszukanie ciekawego egzemplarza jest dość trudne. Przykładowo model z 2010 roku z przebiegiem 115 000 kilometrów to koszt około 14 000 złotych. Za około 17 000 złotych kupimy egzemplarz z 2013 roku z przebiegiem 160 000 kilometrów.

Używane Suzuki Alto VII – podsumowanie

W segmencie małych aut miejskich, Suzuki Alto VII wyróżnia się swoją niezawodnością i urokiem. Chociaż Toyota Aygo czy Volkswagen Up! mogą wydawać się bardziej oczywistym wyborem dla większości, Alto VII przyciąga uwagę swoim nietypowym charakterem. Choć nie może pochwalić się przestronnością czy nadmiarem komfortu, to jednak zapewnia sporą przyjemność z jazdy miejskiej i bezproblemową eksploatację.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Suzuki:

Używane Suzuki Swift IV (2005-2010) – opinie użytkowników

Używane Suzuki Ignis II (2003-2008) – opinie użytkowników

Suzuki Alto bok

Suzuki Alto VII – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 350/160/147 cm
Rozstaw osi 236 cm
Pojemność bagażnika 129-367 l
Suzuki Alto VII – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 1.0
Pojemność 996 cm³
Paliwo PB
Maks. moc 68 KM
Maks. moment 90 Nm
0-100 km/h 13,3 s
Prędkość maks. 155 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,4 l/100 km

Używane Suzuki Alto VII – galeria

Suzuki Alto VII przód Suzuki Alto VII przód Suzuki Alto VII przód Suzuki Alto VII bok Suzuki Alto VII tył Suzuki Alto VII tył Suzuki Alto VII tył

Suzuki Alto VII kokpit
Wnętrze Alto VII jest mało wyszukane, ale nie tego szuka się w takich autach. Ergonomia i podstawowe elementy wyposażenia – to się liczy.
Suzuki Alto VII zegary
Klasyczny, analogowy prędkościomierz i niewielki ekran komputera pokładowego – czytelnie i prosto.
Suzuki Alto VII panel radia
Panel radia zintegrowano z nawiewami. Jest czytelnie i wygodnie.
Suzuki Alto VII panel klimatyzacji
W takim aucie najważniejsza jest w zasadzie klimatyzacja. Cała reszta to tylko ciekawe dodatki.
Suzuki Alto VII panel schowki
Wykorzystanie przestrzeni w takim aucie jest kluczowe, dlatego schowki znajdziemy w różnych nietypowych miejscach.
Suzuki Alto VII skrzynia biegów
Pięciobiegowa przekładnia to najpopularniejszy wybór, choć w ofercie był także automat.
Suzuki Alto VII fotele
Po takim aucie można spodziewać się ciasnoty, ale w Alto jest zaskakująco dużo miejsca w środku.
Suzuki Alto VII kanapa
Na kanapie zmieszczą się dwie dorosłe, choć oczywiście niewysokie osoby i spokojnie wytrzymają nawet dłuższą podróż.
Suzuki Alto VII uchylne okno
Kolejne oszczędności, które są oczywiste dla tego segmentu.
Suzuki Alto VII bagażnik
Mały bagażnik wystarczy do codziennych obowiązków, ale i na krótki wyjazd też wystarczy.
Suzuki Alto VII bagażnik
Większe zakupy to tylko w dwie osoby i po złożeniu oparć kanapy.
Suzuki Alto VII bagażnik
Pod podłogą bagażnika zmieściło się również koło dojazdowe.
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji