UżywaneOpinieUżywane Suzuki Ignis II (2003-2008) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używane Suzuki Ignis II (2003-2008) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Trudno jednoznacznie i trafnie zakwalifikować Suzuki Ignisa do jakiegokolwiek segmentu. Z jednej strony bardzo kompaktowe wymiary, wysokie nadwozie typu MPV, do tego napęd na cztery koła i nieco wyższe zawieszenie. Jakie są opinie o tym aucie?

Jeśli ktoś szuka auta miejskiego, zwinnego, niedużego i niedrogiego w eksploatacji, ale nie może zdecydować się na konkretny wariant czy model, powinien zdecydowanie zwrócić uwagę na Suzuki Ignisa II. Nie jest to typowe auto miejskie pokroju Peugeota 106 czy Toyoty Aygo, choć ma naprawdę skromne gabaryty. Ale które auto w tym segmencie oferuje wyższe zawieszenie, przestronne nadwozie i napęd na cztery koła? To prawdopodobnie największa zaleta tego auta i znakomity wyróżnik. Oczywiście nie dla każdego napęd na cztery koła będzie zaletą czy elementem, który jest istotny podczas zakupu, ale z drugiej strony, dla osób mieszkających poza miastem lub poszukujących bezpiecznego napędu, może to być argument przesądzający o zakupie.

Suzuki Ignis II - tył
Charakterystyczna sylwetka sprawia, że Suzuki Ignisa dość łatwo da się rozpoznać na ulicy.

Używane Suzuki Ignis II – wymiary, nadwozie

Trudno powiedzieć o Suzuki Ignisie, że jest to auto urodziwe i atrakcyjne wizualnie. Mimo to ma swój niepowtarzalny charakter i jeśli ktoś jest zwolennikiem marki lub japońskich samochodów, nie powinien narzekać i z pewnością znajdzie w tym modelu coś, co mu się spodoba. Charakterystyczna, pudełkowata sylwetka co prawda nie wpływa pozytywnie na dynamiczną linię auta, ale ma inną zaletę – sporo przestrzeni nad głową w środku. Poza tym w oczy rzuca się wyraźnie wyższy niż w standardowych autach prześwit, co w połączeniu z napędem 4×4 daje nieco więcej pewności w trudniejszych warunkach. Oczywiście auto nie nadaje się do jazdy w terenie, ale nierówna nawierzchnia pod miastem, mocne opady śniegu na peryferiach czy też jazda po nieutwardzonych polnych bądź leśnych drogach – żaden problem. Tam, gdzie zwykłe auta miejskie nie dadzą rady, Suzuki Ignis II poradzi sobie bez problemu. Wymiary auta w konwencjonalnej odmianie 5-drzwiowej to 3770 mm długości, 1605 mm szerokości oraz 1565 mm wysokości. Rozstaw osi to 2360 mm.

Suzuki Ignis II - przód
Co prawda Ignis najlepiej czuje się w mieście, ale i w lekkim terenie sobie poradzi np. podczas dojazdu na działkę lub piknik.

Używane Suzuki Ignis II – wnętrze, bagażnik

Już na starcie trzeba zaakceptować fakt, że Suzuki Ignis II nie zapewni zbyt wiele przestrzeni, komfortu czy wyposażenia. We wnętrzu jest tzw. motoryzacyjne minimum socjalne, czyli klimatyzacja, radio, elektryczne szyby (opcjonalne z przodu) i… w zasadzie to wszystko z luksusów. Jest prosto, twardo, spartańsko, stylistyka jest umowna, a przestrzeń wygospodarowano m.in. zmniejszając grubość boczków drzwi. Wobec tego Suzuki Ignis II to auto dla kogoś, kto nie oczekuje zbyt wiele. Na plus należy z pewnością zaliczyć sporo miejsca nad głową dzięki wspominanej już, pudełkowatej sylwetce. Na szerokość jest nieco gorzej, ale czwórka średnio rosłych pasażerów poradzi sobie bez problemu.

Suzuki Ignis II - deska rozdzielcza
Prosta, wyposażona w najważniejsze elementy, twarda i spartańska deska rozdzielcza ma swój niepowtarzalny klimat.

Jeśli z przodu usiądzie kierowca i/lub pasażer średniego wzrostu, na kanapie z tyłu również zmieszczą się 3 osoby, a miejsca na nogi (pod fotelami jest sporo przestrzeni) nie zabraknie. Jest co prawda dość wyraźnie zaznaczony tunel środkowy, ale jak na ten segment, jest nieźle. Tylna kanapa jest podzielona w stosunku 60/40, a w drzwiach znajdują się standardowe kieszenie z uchwytami na butelki, są uchwyty na kubki, schowek pod deską rozdzielczą, kieszeń w oparciu siedzenia i schowek pod przednim siedzeniem pasażera. Przestrzeń bagażowa ma 665 mm długości i 1119 mm szerokości przy rozłożonych tylnych siedzeniach i oferuje ponad 1000 litrów przestrzeni bagażowej po złożeniu tylnych siedzeń. Jest nieźle. Przy konfiguracji 5-osobowej, bagażnik jest raczej skromny, choć na spore zakupy wystarczy. Trudno oczekiwać czegoś więcej.

Używane Suzuki Ignis II – silniki

Oferta silnikowa jest tak samo skromna, jak całe auto. Do wyboru są dwa silniki. Słabszy i częściej spotykany to 1.3 16V o mocy 83 KM, dostępny w różnych konfiguracjach napędu, tj. ze skrzynią manualną lub z automatem, bądź napędem na przód lub 4×4. Nie jest to auto dla dynamicznych kierowców, bowiem moc 83 KM i moment obrotowy 110 Nm zapewniają sprint od 0 do 100 km/h w kilkanaście sekund (dane w sieci wahają się między 14 a 15 sekundami w zależności od wersji napędu). Prędkość maksymalna to 155 km/h. Nie brzmi to zachęcająco, ale dla pasjonata marki do jazdy po mieście w zupełności wystarczy. W wersji z napędem na cztery koła oraz w wersji ze skrzynią automatyczną jednostka ta ma nieco wyższą moc.

Suzuki Ignis II - silnik
Silnik 1.3 16V jest najczęściej spotykanym w ogłoszeniach. Zapewnia wystarczającą dynamikę w mieście, choć w trasie ma bardzo duże braki w elastyczności.

Alternatywą jest silnik 1.5 16V w wersji Sport o mocy 99 lub nawet 109 KM i momencie obrotowym 140 Nm. W mocniejszej odmianie auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w całkiem przyzwoite 8,9 sekundy i osiąga 185 km/h. Jak na takie maleństwo, osiągi całkiem zacne.

Suzuki Ignis II - silnik
W odmianie z silnikiem 1.5 16V można liczyć na nieco lepsze właściwości jezdne i lepszą mobilność w trasie.

Używane Suzuki Ignis II – opinie użytkowników

 Zalety 

„Mimo prostoty i niewielkich gabarytów, auto wyróżnia się na ulicy i wzbudza sympatię”.

„Sporo frajdy z jazdy, całkiem niezłe (jak na takie auto) właściwości terenowe”.

„Nieźle zorganizowane wnętrze i sporo miejsca nad głową”.

„Prostota obsługi i niedroga eksploatacja”.

 Wady 

„Mimo wszystko, braki w ergonomii i mały bagażnik”.

„Niewielki wybór na rynku wtórnym i trudności w znalezieniu zadbanego egzemplarza”.

„Wersja z napędem na cztery koła jest dość paliwożerna”.

„Auto jest niespokojne i nerwowe przy wyższych prędkościach”.

Używane Suzuki Ignis II – awaryjność, typowe usterki

Co prawda Suzuki Ignis II nie jest problematycznym i awaryjnym autem, ale niewielki wybór na rynku wtórnym, skromna popularność tego auta na naszym rynku w dniu jego rynkowego istnienia, oraz charakter samochodu – auto miejskie z podstawowymi zdolnościami terenowymi – trudno znaleźć sztukę w dobrym stanie. Niektórzy korzystali z tego auta jak z woła roboczego, inni dość śmiało sprawdzali właściwości terenowe, więc trzeba dokładnie sprawdzić nadwozie i podwozie nie tylko pod kątem uszkodzeń, ale również pojawiających się ognisk rdzy. Poza tym na pewno warto sprawdzić działanie napędu oraz automatycznej skrzyni biegów – wszystko powinno działać płynnie i bez szarpnięć i/lub niepokojących dźwięków. Ze względu na niewielką popularność auta, dostęp do części i serwisu, który potrafi się zająć tym autem, może być utrudniony.

Suzuki Ignis II - panel multimediów
Auto jest proste i wyposażone w podstawowe funkcje, ale warto sprawdzić, czy po tylu latach eksploatacji wszystko jest sprawne.

Używane Suzuki Ignis II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w modelu Suzuki Ignis II znajduje się za szybą czołową w lewym dolnym rogu oraz w centralnej części przegrody czołowej pod maską. VIN znajdziemy również na plakietce pod maską w okolicy gniazda mocowania prawego amortyzatora.

Suzuki Ignis II - numer VIN

Używane Suzuki Ignis II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 50 ogłoszeń dotyczących Suzuki Ignisa II. Przykładowo model z 2004 roku w wersji Comfort oraz z przebiegiem 170 000 kilometrów to koszt około 9 000 złotych. Za około 15 000 złotych można znaleźć model z 2008 roku z silnikiem 1.3 w wersji GLX i z przebiegiem 180 000 kilometrów.

Używane Suzuki Ignis II – podsumowanie

Suzuki Ignis II znajduje się daleko poza głównym nurtem sektora małych samochodów, ale jest przyjemną, nietuzinkową wręcz propozycją, która okazuje się bardziej użyteczna, niż można by się spodziewać. Nie jest to auto rodzinne, ale pomieści cztery dorosłe osoby, w razie potrzeby przewiezie większy bagaż, a napęd na cztery koła dodaje pewności w trudniejszych warunkach. Warto poszukać zadbanego egzemplarza, bo jazda tym autkiem może być dość ciekawym doświadczeniem.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Suzuki:

Używane Suzuki Swift IV (2005-2010) – opinie użytkowników

Używane Suzuki SX4 (2006-2014) – opinie użytkowników

Suzuki Ignis II - bok

Suzuki Ignis II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 377/160/156 cm
Rozstaw osi 236 cm
Pojemność bagażnika 236-1002 l
Suzuki Ignis II – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 1.3 16V 1.5 16V 1.5 16V Sport
Pojemność 1328 cm³ 1490 cm³ 1490 cm³
Paliwo benzynowy benzynowy benzynowy
Maks. moc 83 KM 99 KM 109 KM
Maks. moment 110 Nm 133 Nm 140 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,5 s 11 s 8,9 s
Prędkość maks. 155 km/h 165 km/h 185 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,4 l/100 km 6,6 l/100 km 7,1 l/100 km

Używane Suzuki Ignis II – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji