Subaru Outback III - przód

Subaru to bez wątpienia samochód dla kierowcy, który dokładnie wie czego chce i z czym wiąże się posiadanie auta tej marki. Nie inaczej jest z modelem Outback III. Jakie są opinie o tym aucie i czy warto je kupić?

Subaru już w latach 80- i 90-tych zasłynęło z produkcji modeli być może mało wyszukanych wizualnie, ale nadrabiających solidnością i właściwościami jezdnymi, o mocno sportowo-terenowym charakterze. Naturalnie olbrzymi sukces rajdowy pomógł wypromować model Legacy i Impreza, ale początkowo pokryty plastikiem i mocno surowy model Outback był raczej produktem niszowym. Dopiero trzecia generacja Outbacka, który bazował na modelu Legacy czwartej generacji, dała odbiorcom to, co było aktualnie modne na rynku, tj. odpowiedni terenowy wygląd, ale z dużą dozą elegancji i bez przesadnej surowości. Dodatkowo wprowadzony w 2007 roku silnik Diesla miał przyciągnąć kolejną grupę klientów. Model dość szybko doczekał się następcy, bowiem już w 2009 roku na rynku pojawiła się kolejna generacja.

Subaru Outback III - tył
Na pierwszy rzut oka nie widać, że to uterenowiona wersja modelu Legacy.

Używane Subaru Outback III – wymiary, nadwozie

Subaru Outback drugiej generacji prezentował się dość ciekawie, ale na pewno nie był to samochód dla każdego. Ogromne listwy wokół nadwozia, które miały dodawać autu terenowego charakteru nie każdemu się podobały, choć miłośnicy marki z pewnością doceniali tą niekonwencjonalną stylistykę. Trzecia generacja to zupełnie inny design i niemal całkowita rezygnacja z terenowych akcentów (lakierowane na kolor nadwozia zderzaki, nakładki na drzwi etc.). Jedynie dolne elementy zderzaków i listwy progowe wykonano z czarnego tworzywa, aby podkreślić uterenowiony charakter Outbacka III. Z eleganckim i stonowanym srebrnym lakierem, ładnymi seryjnymi felgami i w odpowiedniej wersji, to ładnie narysowane kombi naprawdę może się podobać i zwracać uwagę na ulicy tym bardziej, że jest to prawdziwy rodzynek i bardzo rzadki widok. Nawet ilość ogłoszeń jest znikoma, więc wyszukanie odpowiedniej sztuki to nie lada wyczyn. Jeśli chodzi o wymiary, Subaru Outback III ma 4730 mm długości, 1770 mm szerokości i 1545 mm wysokości. Rozstaw osi to 2670 mm.

Subaru Outback III - przód
Subaru Outback to nie tylko kombi z terenowymi dodatkami, ale pełnoprawne auto do jazdy w lekkim terenie.

Używane Subaru Outback III – wnętrze, bagażnik

Jeśli mówimy o Subaru, doceniamy napęd, niezawodność i prowadzenie, ale nigdy nie wspominamy o urzekającej stylistyce, szczególnie we wnętrzu. Nie inaczej jest z Subaru Outback III. Wnętrze jest raczej smutne i pozbawione ciekawych elementów stylistycznych. Nawet w topowych wersjach z jasną skórzaną tapicerką i drewnopodobnymi wstawkami jest raczej nudno, ale ma to swoje zalety. Ergonomia jest na wysokim poziomie, obsługa wszystkich funkcji – banalnie prosta, a jakość wykonania zadowalająca. Nie ma co liczyć na miękkie plastiki czy idealne spasowanie, ale jeśli ktoś lubi ten specyficzny minimalizm japońskiego producenta, poczuje się tutaj naprawdę dobrze. Ba! Nawet zwolennicy Volkswagena mogą potraktować Subaru jako alternatywę – jest solidnie, prosto i ergonomicznie. A jak z przestrzenią?

Cztery osoby będą podróżowały Outbackiem III w bardzo komfortowych warunkach. Z przodu kierowca i pasażer mają do dyspozycji rewelacyjne fotele. Są wygodne, obszerne, mają odpowiednio długie siedziska, choć trzymanie w zakrętach jest dość przeciętne. Z tyłu również dwie dorosłe osoby poczują się bardzo dobrze, nad głową miejsca jest sporo, podobnie na szerokość. Środkowy pasażer będzie miał już nieco gorzej, bowiem ta część kanapy jest lekko podniesiona, oparcie także jest niewyprofilowane, a tunel środkowy z uwagi na napęd AWD jest wysoki i dość szeroki. Bagażnik także jest bardzo obszerny. Widać, że producent starał się wygospodarować maksimum miejsca, choć kosztem regularnych kształtów i praktycznych rozwiązań. Mamy co prawda schowek pod podłogą oraz haczyki na zakupy, ale brakuje trochę siateczek czy innych udogodnień. Na plus miejsca do zaczepienia siatki. Pojemność bagażnika to 459 litrów w standardowym ułożeniu oparć oraz 1649 litrów po ich złożeniu.

Używane Subaru Outback III – silniki

Pod maską Subaru Outback III pracowały w zasadzie dwie jednostki benzynowe – 2.5i oraz 3.0R – jak również jeden silnik wysokoprężny 2.0 Boxer Diesel. Jeśli chodzi o bazową i najpopularniejszą wersję benzynową, tj. 2.5i w układzie bokser, oferowała ona od 165 do 250 KM (niektóre źródła podają 243 KM). W najmocniejszej wersji generowała ona 327 Nm momentu obrotowego i w połączeniu z 5-biegowym automatem i stałym napędem na cztery koła, dawała sporo frajdy z jazdy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h. Nie są to dane imponujące, ale świetne prowadzenie i pewność w trudniejszych warunkach dają sporo przyjemności. Alternatywą jest silnik 3.0R o mocy 245 KM i momencie obrotowym 297 Nm. Ten wolnossący 6-cylindrowy bokser to niezwykle ciekawa i żwawa konstrukcja, bowiem w tym przypadku osiągi są o niebo lepsze – 8,5 sekundy do setki i 224 km/h prędkości maksymalnej.

Subaru Outback III - silnik
Silnik 2.5 to najpopularniejszy wybór i właśnie taki silnik będzie w większości ofert na rynku wtórnym.

Silnik wysokoprężny 2.0 Boxer Diesel to propozycja dla spokojnych kierowców. To również 4-cylindrowy bokser o mocy 150 KM i momencie obrotowym 350 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje w tym przypadku 9,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 200 km/h. Średnie spalanie wg producenta wynosi około 6 l/100 km w wersji z manualną przekładnią 6-biegową, zaś z automatem bezstopniowym CVT trzeba doliczyć co najmniej 0,5 l/100 km.

Subaru Outback III - silnik
Silnik wysokoprężny w układzie bokser to ciekawostka i… powinna być tak traktowana. Jest dość zawodna i problematyczna.

Używane Subaru Outback III – opinie użytkowników

 Zalety 

„Bardzo ładna stylistyka zewnętrzna z terenowym sznytem”.

„Niezłe właściwości jezdne i stały napęd na cztery koła”.

„Solidne wykonanie i bezproblemowa eksploatacja”.

„Sporo przestrzeni we wnętrzu”.

 Wady 

„Raczej przeciętna stylistyka wnętrza”.

„Dynamiczne, ale dość paliwożerne silniki Boxer”.

„Bardzo niewielki wybór na rynku wtórnym”.

„Spore problemy z rdzą, głównie podwozia”.

Używane Subaru Outback III – awaryjność, typowe usterki

Właściciele Subaru są przyzwyczajeni do rdzewienia, a kilkunastoletni Outback III, jeśli nie był konserwowany i/lub eksploatowany w trudnych warunkach, może wyglądać dość nieciekawie od spodu. O ile jest to nalot, wystarczy oczyszczenie i konserwacja, ale jeśli wżery są głębsze, zakup i późniejsza naprawa mogą okazać się nieopłacalne. Co gorsze, problemy dotyczą nie tylko podwozia, ale i elementów nadwozia. Japońscy producenci nigdy nie przesadzali z ochroną przed rdzą, więc i w Outbacku III trzeba mieć się na uwadze. Podczas oględzin należy przyjrzeć się dachowi, krawędziom szyberdachu, obramowaniu przedniej szyby, krawędziom drzwi, progom i podłodze, a także sprawdzić historię przeglądów pod kątem informacji dot. problemów z podwoziem. Rdza dotyka również przewodów hamulcowych, ram pomocniczych i elementów zawieszenia, a prace przy tylnej osi Outbacka są bardziej skomplikowane niż w typowych autach ze względu na napęd AWD. Co jeszcze?

Subaru Outback III - rdza
Korozja to chyba największy problem Outbacka III, jak i większości aut japońskich marek.

Mimo wszystko lepiej unikać jednostki wysokoprężnej, która kusi głównie ze względu na dość wysokie zapotrzebowanie na paliwo w silnikach benzynowych. Dopóki wszystko działa, jest w porządku, ale ewentualne usterki mogą być kosztowne do usunięcia. Pod maskę trafił bowiem pierwszy w historii silnik wysokoprężny w układzie bokser, więc nie wszyscy mechanicy potrafią sobie z nim poradzić. Oprócz tego, że jest mniej wydajny niż konkurencyjne, konwencjonalne silniki wysokoprężne, nie imponuje także niezawodnością. Problemy obejmują zablokowane kanały olejowe spowodowane błędami produkcyjnymi, wadliwe wtryskiwacze, rzekomo zepsute korby, uszkodzone paski rozrządu, zablokowane filtry DPF i po prostu ogólny brak wiedzy ze strony dealerów, co oznacza, że ​​wadliwe samochody mogą generować ogromne koszty.

Używane Subaru Outback III – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Subaru Outback III znajduje się między innymi pod maską, w pobliżu gniazda osadzenia amortyzatora, na kielichu (wytłoczony na tabliczce). Oprócz tego numer VIN znajdziemy na obudowie deski rozdzielczej z lewej strony (widoczne pod szybą), jak również na słupku B po otwarciu drzwi kierowcy.

Subaru Outback III numer VIN

Używane Subaru Outback III – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było zaledwie 20 ogłoszeń dotyczących Subaru Outbacka III. Za egzemplarz z 2007 roku z silnikiem 3.0 oraz przebiegiem 340 000 kilometrów trzeba zapłacić około 34 000 złotych. Za odmianę z silnikiem 2.5 z 2004 roku z przebiegiem 190 000 kilometrów trzeba zapłacić około 23 000 złotych.

Używane Subaru Outback III – podsumowanie

Subaru jest marką niszową i widok jakiegokolwiek modelu na ulicy to nie lada gratka. Podobnie jest z modelem Outback III, który na rynku wtórnym jest rzadkością, a wybór ogranicza się zazwyczaj do kilkunastu sztuk. To auto oryginalne, ale z niezwykłym charakterem i skierowane do kierowców, którzy wiedzą czego szukają. Warto poszukać zadbanego egzemplarza, który będzie służył nawet w trudnych warunkach.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Subaru:

Używane Subaru Legacy IV (2003-2009) – opinie użytkowników

Używane Subaru Forester III (2008-2013) – opinie użytkowników

Subaru Outback III - bok

Subaru Outback III – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.473/177/154 cm
Rozstaw osi267 cm
Pojemność bagażnika459-1649 l
Subaru Outback III – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik2.5i2.5i2.5 T3.0 R2.0 Boxer Diesel
Pojemność2457 cm³2457 cm³2457 cm³3000 cm³1998 cm³
Paliwobenzynowybenzynowybenz., turbobenzynowyturbodiesel
Maks. moc165 KM173 KM250 KM245 KM150 KM
Maks. moment226 Nm270 Nm339 Nm297 Nm350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h9,8 s9,5 s7,6 s8,2 s9,2 s
Prędkość maks.198 km/h206 km/h230 km/h224 km/h200 km/h
Śr. zużycie paliwa7,3 l/100km7,7 l/100km8,6 l/100 km9,8 l/100 km5,9 l/100km

Używane Subaru Outback III – galeria

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj