UżywaneOpinieUżywane Maserati Ghibli (od 2013 r.) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używane Maserati Ghibli (od 2013 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Być może Maserati nie jest tak solidne i dopracowane jak niemiecka konkurencja, ale nie ma co do tego wątpliwości, że wizerunek włoskiej marki zdecydowanie przewyższa niemieckie modele. Jakie są opinie o Maserati Ghibli?

Maserati Ghibli jest niezwykle atrakcyjnym samochodem, a jego dynamiczna stylistyka zapewnia właścicielom prawdopodobnie bardziej efektowne wrażenia, niż te, które uzyskaliby w bardziej typowym Mercedesie klasy E lub BMW serii 5. Zresztą za jakim autem częściej będą się oglądać? Za dość popularnym Audi A6, Mercedesem klasy E, czy dość egzotycznym Ghibli? To poczucie indywidualności jest ważne dla wielu ludzi, ale wiąże się z wieloma kompromisami, których nie znajdziemy u niemieckich rywali. Ale jeśli Maserati to samochód, który kupuje się sercem, a nie koniecznie głową, nie warto się zbytnio obawiać konsekwencji swojego wyboru. Wbrew temu, co mogło się wydawać powszechnym oczekiwaniom – i w przeciwieństwie do wcześniejszych sedanów Maserati z lat 80. i 90. XX wieku, które generowały sporo problemów – wciąż oferowane Ghibli wydaje się być dość niezawodne. Co jeszcze można powiedzieć o Maserati Ghibli?

Maserati Ghibli
Cztery końcówki układu wydechowego nie biorą się znikąd. Ghibli ma fantastyczne osiągi!

Używane Maserati Ghibli – wymiary, nadwozie

To auto jest na rynku już od przeszło dziesięciu lat, ale wciąż prezentuje się rewelacyjnie. Można wiele złego mówić o włoskiej motoryzacji, ale tworzone tam przez stylistów dzieła przepięknie się starzeją. Poza tym Maserati Ghibli przeszło dwa liftingi, które co prawda (na szczęście) niewiele zmieniły, ale wyraźnie zaktualizowały estetykę i aspekty technologiczne włoskiego auta. Poza tym, ze względu na fakt, że tego auta praktycznie nie ma na ulicach, za każdym razem budzi zainteresowanie, a w odpowiedniej wersji np. z czerwonym lakierem, rzuca się w oczy i generuje spore zainteresowanie. Jeśli ktoś chce się wyróżnić, w Ghibli ma na to o wiele większe szanse, niż w niemieckiej konkurencji. Zresztą wystarczy rzut oka, aby od razu zauważyć, co to za auto. Charakterystyczny, szeroki grill z pionowym użebrowaniem i klasyczne logo w centralnej części, a do tego bardzo agresywnie narysowane klosze lamp, które nadają całej sylwetce dynamizmu. Również profil jest nie do podrobienia, z nisko poprowadzoną, długą maską i krótkimi zwisami. Tył z kolei to muskularne przetłoczenie na nadkolu i krótka, mocno pochylona klapa bagażnika. Maserati Ghibli mierzy 4971 mm długości, 1945 mm szerokości i 1461 mm wysokości. Rozstaw osi to 2998 mm.

Maserati Ghibli przód
Przód również jest nie do pomylenia z żadnym innym autem, z bardzo agresywną linią świateł i wielkim grillem.

Używane Maserati Ghibli – wnętrze, bagażnik

Jeśli ktoś oczekuje od wnętrza nienagannej ergonomii i jakości a’la „wykute w skale”, w Maserati Ghibli może czuć się nieco rozczarowany. Jakość materiałów jest na bardzo wysokim poziomie, we wnętrzu witają nas całe połacie skóry i przyjemnych w dotyku materiałów, ale to i ówdzie znajdziemy trochę plastiku, połyskującej czerni czy przeciętnej urody przyciski. Po liftingu jest już zdecydowanie lepiej, a ostatnia zmiana wprowadziła do wnętrza powiew nowoczesności, nowy system info-rozrywki z większym ekranem czy lepszej jakości materiały. Układ wnętrza pozostał taki sam i jeśli ktoś lubi tą stylistykę, w Ghibli – bez względu na rocznik – poczuje się bardzo dobrze.

Włosi wyraźnie faworyzują osoby siedzące z przodu, bowiem wygoda foteli, miejsce nad głową, na szerokość – te aspekty są bez zarzutu. Z tyłu również jest bardzo komfortowo, ale wystarczy rzut oka, aby dość do jasnego wniosku, że wygodnie będą miały tutaj dwie osoby o raczej niedużym wzroście. Ogromny tunel środkowy z wysuniętą konsolą do obsługi klimatyzacji sprawia, że pasażer siedzący w środku będzie miał po prostu niewygodnie. Dwa skrajne miejsca kanapy są jednak bardzo wygodne, a mocne wyprofilowanie kanapy wyraźnie sugeruje, że auto ma aspiracje sportowe i to delikatne trzymanie boczne ma sens. Bagażnik w takim modelu nie ma żadnego priorytetu, ale Maserati udało się wygospodarować równe 500 litrów. Na weekendowy wyjazd w zupełności wystarczy.

Używane Maserati Ghibli – silniki

Oczywiście w ofercie silnikowej Maserati Ghibli nie ma miejsca na nudę, ale na oszczędności – jak najbardziej. Do drugiego liftingu oferta silnikowa składała się między innymi z jednostki wysokoprężnej 3.0 V6 Diesel o mocy 275 KM i momencie obrotowym 600 Nm. W tej wersji średnie spalanie to imponujące – jak na charakter samochodu – 5,9 l/100 km. Ale nie tylko zużycie paliwa imponuje, bowiem przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Po ostatnim liftingu silnik wysokoprężny został zgodnie z modą zastąpiony jednostką hybrydową 2.0 MHEV o mocy 330 KM i momencie obrotowym 450 Nm. To układ miękkiej hybrydy, który co prawda nie pozwala na podróżowanie bezemisyjne, ale zdecydowanie wspomaga ruszanie, pracę systemu Start/Stop etc. Sprint do setki zajmuje 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 255 km/h. Średnie spalanie – 8,3 l/100 km.

Maserati Ghibli silnik
Brzmienie widlastej jednostki w Ghibli jest nie do pomylenia i fani motoryzacji na pewno rozpoznają ten model tylko po dźwięku silnika.

Oczywiście najciekawsze jest to, co w ofercie klasycznych jednostek benzynowych, a tam znajdziemy na przykład 410-konne 3.0 V6 w odmianie S. Moc 410 KM i moment obrotowy 550 Nm trafia na tylną oś lub na wszystkie koła (w zależności od wersji). Po drugim liftingu wersja Modena dysponuje mocą 430 KM i momentem obrotowym 580 Nm, co w połączenie z napędem Q4 przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy oraz pozwala osiągnąć 286 km/h. Mało? Jest także wersja Trofeo z silnikiem 3.8 V8 o mocy 580 KM i momencie obrotowym 730 Nm. Tutaj sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 4,3 sekundy, a prędkość maksymalna to niesamowite 326 km/h.

Używane Maserati Ghibli – opinie użytkowników

 Zalety 

„Fantastyczna, egzotyczna i wyróżniająca się z tłumu stylistyka”.

„Nawet modele z początków produkcji prezentują się świetnie”.

„Rewelacyjne prowadzenie i wyraźnie sportowy charakter”.

„Mocne i bezkompromisowe jednostki napędowe o pięknym brzmieniu”.

 Wady 

„Miejsca z tyłu wystarczy dla dwóch niewysokich osób”.

„Wybór na rynku wtórnym (zadbanych sztuk) jest bardzo skromny”

„Nie jest to auto dla lubiących dynamiczną jazdę”.

„Prosta konstrukcja, ale wysokie spalanie oraz kiepski dostęp do części”.

Maserati Ghibli przód
Maserati Ghibli w wersji Trofeo może wyglądać niepozornie, ale piekielna moc pozwala rozpędzić się do ponad 320 km/h!

Używane Maserati Ghibli – awaryjność, typowe usterki

Mając na uwadze, że Maserati Ghibli to idealne auto do pokonywania dłuższych tras, większość dostępnych egzemplarzy może posiadać znaczący przebieg i wnętrze, które zostało mocno wyeksploatowane. Dodatkowo, niewielkie wpadki jakościowe mogą z czasem dawać o sobie znać. To włoskie auto, dodatkowo z segmentu premium, więc nie spodziewajmy się taniej eksploatacji, bezproblemowego serwisu i braku problemów. Wybierając model z silnikiem Diesla, szczególnie z początkowych lat produkcji, zdecydowanie trzeba sprawdzić, czy dokonano naprawy w zakresie gwarancji dotyczącej zbyt niskiego ciśnienia oleju. Początkowe modele miały z tym problem. Oprócz tego dość często usterkom ulegają układy elektryczne i elektroniczne, więc już na wstępie należy sprawdzić, czy wszystko działa tak, jak należy.

Maserati Ghibli konsola środkowa
Podczas sprawdzania wypatrzonego modelu, warto dokładnie sprawdzić działanie wszystkich funkcji i dodatków.

Używane Maserati Ghibli – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Maserati Ghibli znajduje się za szybą w lewym dolnym rogu, jak również pod dywanikiem przed fotelem pasażera pod plastikową zaślepką.

Maserati Ghibli numer VIN

Używane Maserati Ghibli – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 100 ogłoszeń dotyczących używanego Maserati Ghibli. Przykładowo egzemplarz z 2014 roku z silnikiem 3.0 V6 o mocy 410 KM w wersji S i z przebiegiem 110 000 kilometrów to koszt około 110 000 złotych. Za około 330 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2022 roku z silnikiem 3.0 V6 o mocy 350 KM i przebiegiem 18 000 kilometrów.

Używane Maserati Ghibli – podsumowanie

Maserati Ghibli zdecydowanie nie jest autem dla każdego, ale na pewno da kierowcy mnóstwo frajdy i przyjemności z jazdy, nawet bazowymi wersjami silnikowymi. Jeśli jednak ktoś wybierze świadomie mocniejszą wersję, będzie miał gwarancję nie tylko radości, ale i sporego zainteresowania, bo tych aut na ulicy jest naprawdę niewiele.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych limuzynach klasy średniej:

Używany Jaguar XF II (od 2015 r.) – opinie użytkowników

Używane Volvo S60 III (od 2018 r.) – opinie użytkowników

Maserati Ghibli bok

Maserati Ghibli – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 497/195/146 cm
Rozstaw osi 299 cm
Pojemność bagażnika 500-b.d. l
Maserati Ghibli – dane techniczne, osiągi (wybrane silniki benzynowe i Diesla)
Silnik 2.0 MHEV 3.0 V6 3.0 V6 (S Q4) 3.8 V8 (Trofeo) 3.0d V6
Pojemność 1998 cm³ 2979 cm³ 2979 cm³ 3799 cm³ 2987 cm³
Paliwo benz. turbo benz. turbo benz. turbo benz. turbo turbodiesel
Maks. moc 330 KM 350 KM 430 KM 580 KM 275 KM
Maks. moment 450 Nm 500 Nm 580 Nm 730 Nm 600 Nm
0-100 km/h 5,7 s 5,5 s 4,7 s 4,3 s 6,3 s
Prędkość maks. 255 km/h 267 km/h 286 km/h 326 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,5 l/100 km 8,9 l/100 km 12 l/100 km 14,7 l/100 km 6,9 l/100 km

Używane Maserati Ghibli – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji