Maserati GranTurismo (2023)

Maserati oficjalnie przedstawiło nową generację GranTurismo. Włoskie auto po raz pierwszy będzie dostępne także z napędem elektrycznym. Dowiedz się więcej o tym modelu.

Maserati dość długo kazało nam czekać na nowe GranTurismo – produkcję poprzednika zakończono bowiem w 2019 roku. Pokazana wczoraj, kolejna odsłona włoskiego coupe z wyglądu nadal przypomina wcześniejszy model, za to pod zgrabną karoserią zaszła prawdziwa rewolucja. Teraz zamiast wolnossącego V8 klienci otrzymają do wyboru podwójnie turbodoładowane V6 lub… wariant elektryczny!

Maserati GranTurismo (2023)

W gamie nowego Maserati GranTurismo znajdziemy trzy wersje silnikowe – dwie benzynowe i jedną elektryczną. Bazowa odmiana Modena ma pod maską 3-litrowe V6 Nettuno Twin Turbo o mocy 490 KM i momencie obrotowym 600 Nm. Przekłada się to na przyspieszenie 0-100 km/h w 3,9 s, 0-200 km/h w 13,0 s oraz prędkość maksymalną wynoszącą 302 km/h.

Dla osób szukających jeszcze lepszych osiągów przygotowano wariant Trofeo, który z tego samego silnika wyciska 550 KM i 650 Nm. W efekcie osiąga „setkę” w 3,5 s od startu, a do 200 km/h rozpędza się w 11,4 s. Wskazówka prędkościomierza kończy swój bieg dopiero przy 320 km/h. W obu spalinowych wersjach siła napędowa trafia na tylne koła za pośrednictwem 8-biegowego automatu.

Zwieńczenie oferty stanowi odmiana Folgore, która została wyposażona w trzy silniki elektryczne i napęd na wszystkie koła. Moc systemowa tego układu to 761 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi aż 1350 Nm. Przyspieszenie jest piorunujące – od 0 do 100 km/h w 2,7 s, a od 0 do 200 km/h w 8,8 s. Prędkość maksymalna to 320 km/h. Energia potrzebna do zapewnienia tak fenomenalnych osiągów jest magazynowana w baterii o pojemności 92,5 kWh (użyteczna: 83 kWh).

Maserati GranTurismo (2023)
Brak wydechów to jeden z subtelnych różnic między elektrycznym Maserati GranTurismo Folgore a pozostałymi wersjami.

Nowe Maserati GranTurismo mierzy 495,9 cm długości, 195,7 cm szerokości (211,3 cm z lusterkami) i 135,3 cm wysokości, a odległość między osiami wynosi 292,9 cm. Bagażnik w wersjach spalinowych oferuje 310 litrów pojemności, a w elektrycznej – 270 l. Użytkownicy wariantu Folgore muszą się liczyć także z większą masą własną auta – 2260 kg wobec 1795 kg w odmianach benzynowych.

Jak już wspomnieliśmy, pod względem stylistyki nowe GranTurismo nie różni się wyraźnie od swojego poprzednika, jednak trudno uznać to za wadę. Sylwetka coupe Maserati z długą maską, krótkim tyłem i krągłymi błotnikami jest po prostu ponadczasowa. Najistotniejszą zmianą wizualną wydają się nowe reflektory, nawiązujące do modelu MC20.

Maserati GranTurismo (2023)

Włosi nie pokazali jeszcze jak dotąd ani jednego zdjęcia wnętrza nowego Maserati GranTurismo. Z komunikatu prasowego możemy za to dowiedzieć się, że kokpit będzie obejmował trzy wyświetlacze – 12,2-calowe cyfrowe zegary oraz dwa ekrany centralne o przekątnej 12,3 oraz 8 cali.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj