Maserati oficjalnie przedstawiło nową generację GranTurismo. Włoskie auto po raz pierwszy będzie dostępne także z napędem elektrycznym. Dowiedz się więcej o tym modelu.
Maserati dość długo kazało nam czekać na nowe GranTurismo – produkcję poprzednika zakończono bowiem w 2019 roku. Pokazana wczoraj, kolejna odsłona włoskiego coupe z wyglądu nadal przypomina wcześniejszy model, za to pod zgrabną karoserią zaszła prawdziwa rewolucja. Teraz zamiast wolnossącego V8 klienci otrzymają do wyboru podwójnie turbodoładowane V6 lub… wariant elektryczny!
W gamie nowego Maserati GranTurismo znajdziemy trzy wersje silnikowe – dwie benzynowe i jedną elektryczną. Bazowa odmiana Modena ma pod maską 3-litrowe V6 Nettuno Twin Turbo o mocy 490 KM i momencie obrotowym 600 Nm. Przekłada się to na przyspieszenie 0-100 km/h w 3,9 s, 0-200 km/h w 13,0 s oraz prędkość maksymalną wynoszącą 302 km/h.
Dla osób szukających jeszcze lepszych osiągów przygotowano wariant Trofeo, który z tego samego silnika wyciska 550 KM i 650 Nm. W efekcie osiąga „setkę” w 3,5 s od startu, a do 200 km/h rozpędza się w 11,4 s. Wskazówka prędkościomierza kończy swój bieg dopiero przy 320 km/h. W obu spalinowych wersjach siła napędowa trafia na tylne koła za pośrednictwem 8-biegowego automatu.
Zwieńczenie oferty stanowi odmiana Folgore, która została wyposażona w trzy silniki elektryczne i napęd na wszystkie koła. Moc systemowa tego układu to 761 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi aż 1350 Nm. Przyspieszenie jest piorunujące – od 0 do 100 km/h w 2,7 s, a od 0 do 200 km/h w 8,8 s. Prędkość maksymalna to 320 km/h. Energia potrzebna do zapewnienia tak fenomenalnych osiągów jest magazynowana w baterii o pojemności 92,5 kWh (użyteczna: 83 kWh).
Nowe Maserati GranTurismo mierzy 495,9 cm długości, 195,7 cm szerokości (211,3 cm z lusterkami) i 135,3 cm wysokości, a odległość między osiami wynosi 292,9 cm. Bagażnik w wersjach spalinowych oferuje 310 litrów pojemności, a w elektrycznej – 270 l. Użytkownicy wariantu Folgore muszą się liczyć także z większą masą własną auta – 2260 kg wobec 1795 kg w odmianach benzynowych.
Jak już wspomnieliśmy, pod względem stylistyki nowe GranTurismo nie różni się wyraźnie od swojego poprzednika, jednak trudno uznać to za wadę. Sylwetka coupe Maserati z długą maską, krótkim tyłem i krągłymi błotnikami jest po prostu ponadczasowa. Najistotniejszą zmianą wizualną wydają się nowe reflektory, nawiązujące do modelu MC20.
Włosi nie pokazali jeszcze jak dotąd ani jednego zdjęcia wnętrza nowego Maserati GranTurismo. Z komunikatu prasowego możemy za to dowiedzieć się, że kokpit będzie obejmował trzy wyświetlacze – 12,2-calowe cyfrowe zegary oraz dwa ekrany centralne o przekątnej 12,3 oraz 8 cali.