Skoda ma na swoim koncie wiele udanych prototypów. Jednym z nich jest nieco zapomniany Joyster. Poznaj szczegóły.

Skoda Joyster ujrzała światło dzienne podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2006 roku. Przedstawiciele czeskiej marki opisywali ten prototyp jako „auto na całe życie i dla radości życia”. Trzydrzwiowe nadwozie o kompaktowych wymiarach ucieleśniało ówczesne wyobrażenia o idealnym samochodzie dla młodych ludzi, co dodatkowo podkreślał intensywny, cytrynowy lakier.

Koncepcyjny Joyster wygląda trochę jak Skoda Roomster. Otrzymał jednak nieco bardziej sportowe proporcje, za sprawą których wydaje się niższy i szerszy niż jest w rzeczywistości. Natomiast czarne słupki A i B optycznie zwiększają przeszkloną powierzchnię w aucie. Sporą nowością były światła LED.

Choć opisywany prototyp nie doczekał się seryjnej produkcji, to wiele jego elementów znalazło później zastosowanie w innych modelach marki. Dla przykładu, podobny wzór obręczy kół trafił do Roomstera i Fabii w wersji Scout.

Jak na rok 2006, wnętrze Skody Joyster prezentuje się bardzo nowocześnie i minimalistycznie. Kierowca ma przed sobą cyfrowy zestaw wskaźników, a multimedia i najważniejsze funkcje pojazdu obsługuje się za pomocą tabletu, z którego można korzystać także poza autem. Panel klimatyzacji umieszczono wyjątkowo nisko, obok dźwigni zmiany biegów.

Panoramiczny, szklany dach wpuszcza więcej światła do kabiny, w której przewidziano miejsce dla 4 osób. W środku auta nie brakuje funkcjonalnych schowków, a największą ciekawostkę stanowią pojemniki zamontowane na oparciach przednich foteli – można je wyjąć i nosić jak plecak.

Na uwagę zasługuje również dwuczęściowa pokrywa bagażnika. Górna część podnosi się razem z fragmentem dachu, a dolna – rozkłada poziomo, tworząc równą powierzchnię z podłogą kufra. Ukryto w niej dwa dodatkowe fotele, które można wykorzystać podczas odpoczynku na łonie natury.

Prototypową Skodę Joyster można dziś oglądać na wystawie w muzeum w Mlada Boleslav.

Zobacz również:

Skoda Ahoj! – prototyp z 2002 roku

Oceń ten wpis
[Głosów: 3 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here