Porsche Panamera (2020)

Po 4 latach od premiery Porsche Panamera doczekało się liftingu. Zmiany zewnętrzne są skromne, za to w ofercie pojawiły się nowe wersje silnikowe. Sprawdź polski cennik tego modelu.

Porsche Panamera drugiej generacji zadebiutowało w 2016 r., a wczoraj miała miejsce oficjalna prezentacja odświeżonego modelu. Zmiany zewnętrzne są kosmetyczne, a w środku znajdziemy zaktualizowany system inforozrywki. Zdecydowanie najciekawszym aspektem opisywanej modernizacji jest pojawienie się nowych wersji silnikowych.

Panamera po liftingu wyróżnia się seryjnym pasem przednim Sport Design (wcześniej dostępny jako opcja) z efektownym wypełnieniem wlotów powietrza, dużymi otworami chłodzącymi po bokach oraz jednorzędowymi modułami przedniego oświetlenia. Z kolei nową, topową odmianę Turbo S poznamy po większych bocznych wlotach powietrza i przeprojektowanych elementach w kolorze nadwozia. Podwójne moduły przednich świateł wersji Turbo są teraz zauważalnie bardziej oddalone od siebie.

Tył auta także doczekał się subtelnego odświeżenia. Przez pokrywę bagażnika przebiega zmodernizowany pas świetlny z charakterystycznym konturem, łącząc w ten sposób na nowo zaprojektowane tylne lampy LED. Odmiana GTS w standardzie jest wyposażona w przyciemnione tylne światła Exclusive Design z funkcją oświetlenia powitalnego/pożegnalnego. Na liście opcji znajdziemy trzy nowe wzory 20- i 21-calowych obręczy (teraz ich gama obejmuje łącznie 10 różnych rodzajów felg).

System Porsche Communication Management (PCM) otrzymał dodatkowe funkcje i cyfrowe usługi, jak np. udoskonalona obsługa głosowa, radar ryzyka z aktualnym oznakowaniem drogi i informacjami o zagrożeniach oraz bezprzewodowa łączność Apple CarPlay. Odświeżona Panamera ma do zaoferowania także szeroką gamę systemów wsparcia kierowcy, w tym m.in. standardowy Asystent utrzymania pasa ruchu z systemem rozpoznawania znaków drogowych, jak również Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem, Asystent jazdy nocą, Asystent zmiany pasa ruchu czy Asystent parkowania z widokiem otoczenia.

Porsche Panamera (2020)

Podwozie nowego Porsche Panamera zestrojono w taki sposób, aby jego nastawy łączyły dwa światy i były zarówno sportowe, jak i komfortowe. System Porsche Active Suspension Management (PASM) został zmodernizowany, dzięki czemu zapewnia odczuwalną poprawę komfortu tłumienia, a sterowanie elektrycznym systemem stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) oferuje lepszą stabilność nadwozia.

Poniżej prezentujemy dostępne wersje Porsche Panamera po liftingu wraz z aktualnymi cenami. Zaczynamy od najsłabszej i najtańszej odmiany.

Porsche Panamera i Porsche Panamera 4 – dane techniczne i ceny

Nowością jest powrót do oferty podstawowego wariantu Panamera z napędem na tylną oś (wszystkie pozostałe mają napęd na wszystkie koła). Obie opisywane wersje korzystają z tej samej jednostki 2.9 V6 biturbo, rozwijającej 330 KM i 450 Nm. Ceny bazowego Porsche Panamera zaczynają się od 428 000 zł, a Panamera 4 z napędem na obie osie to wydatek minimum 446 000 zł.

Porsche Panamera 4S E-Hybrid – dane techniczne i cena

Ten model to już trzecia hybryda plug-in w gamie, wpisująca się w lukę między 462-konną Panamerą 4 E-Hybrid a 680-konną Turbo S E-Hybrid. Nową wersję napędza 2,9-litrowy silnik V6 biturbo, połączony z 8-biegową przekładnią PDK, z którą zintegrowana jest jednostka elektryczna. Łączna moc systemowa wynosi 560 KM, a maksymalny moment obrotowy to 750 Nm.

Porsche Panamera (2020)
Porsche Panamera 4S E-Hybrid (2020)

Przekłada się to na przyspieszenie 0-100 km/h w 3,7 s oraz prędkość maksymalną sięgającą 298 km/h. Akumulator o pojemności 17,9 kWh brutto pozwala przejechać do 54 km wyłącznie na prądzie. Ceny tej odmiany startują od 556 000 zł.

Porsche Panamera GTS – dane techniczne i cena

Przy okazji liftingu wariant GTS otrzymał zastrzyk mocy. Obecnie jego 4-litrowe V8 biturbo osiąga 480 KM (o 20 KM więcej) i 620 Nm. Najtańsza Panamera z „V-ósemką” kosztuje co najmniej 648 000 zł.

Porsche Panamera (2020)
Porsche Panamera GTS Sport Turismo (2020)

Porsche Panamera Turbo S – dane techniczne i cena

Najmocniejsza wersja Panamery dała się już poznać z bardzo dobrej strony – ustanowiła rekord okrążenia na torze Nurburgring w klasie aut luksusowych. Pod maską flagowego modelu drzemie silnik 4.0 V8 biturbo, wytwarzający 630 KM i aż 820 Nm. Pozwala to na sprint do „setki” w 3,1 s od startu, a rozpędzanie kończy się dopiero przy 315 km/h. Za przyjemność jazdy tym modelem trzeba zapłacić 897 000 zł.

Porsche Panamera Sport Turismo i Porsche Panamera Executive – ceny

Powyższe ceny dotyczyły standardowej odmiany, czyli limuzyny. Jednak w ofercie Panamery znajdziemy także bardziej praktyczny wariant Sport Turismo oraz wersję Executive z wydłużonym rozstawem osi, dlatego na koniec postanowiliśmy poświęcić również im nieco uwagi.

Porsche Panamera (2020)

  • Panamera 4 Executive – od 490 000 zł
  • Panamera 4 Sport Turismo – od 461 000 zł
  • Panamera 4S E-Hybrid Executive – od 614 000 zł
  • Panamera 4S E-Hybrid Sport Turismo – od 569 000 zł
  • Panamera GTS Sport Turismo – od 663 000 zł
  • Panamera Turbo S Executive – od 962 000 zł
  • Panamera Turbo S Sport Turismo – od 911 000 zł

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here