NowościPremieryNowe Porsche Panamera (2024) – oficjalne zdjęcia i informacje

Nowe Porsche Panamera (2024) – oficjalne zdjęcia i informacje

Porsche odkryło wszystkie karty i zaprezentowało właśnie trzecią generację Panamery wraz z polskimi cenami. Dowiedz się więcej o tym aucie.

Pierwsze Porsche Panamera ujrzało światło dzienne w 2009 roku, siedem lat później zadebiutowała druga generacja, a dziś powitaliśmy trzecią odsłonę limuzyny z Zuffenhausen. Nowy model będzie dostępny w standardowej wersji oraz wydłużonej o 15 cm odmianie Executive, a klienci początkowo otrzymają do wyboru trzy warianty silnikowe. Oto, co już wiadomo na temat Porsche Panamera 3. generacji.

Porsche Panamera (2024)

Porsche Panamera (2024) – nadwozie, wymiary

Nowe Porsche Panamera mierzy 505,2 cm długości (520,2 cm w wersji Executive), 193,7 cm szerokości i 142,3 cm wysokości (142,8 cm w wersji Executive). Oznacza to, że trzecia generacja niemieckiej limuzyny ma niemal identyczne wymiary jak poprzednik – jest jedynie o 0,3 cm dłuższa. Pod względem stylistycznym też mocno się nie różni od dotychczasowego modelu. Owszem, nowa Panamera zyskała nieco ostrzejsze rysy, ale trudno tu mówić o rewolucji. Styliści Porsche uznali najwidoczniej, że „zwycięskiego składu się nie zmienia” i nie zdecydowali się na eksperymentowanie z designem.

Porsche Panamera (2024)

Porsche Panamera (2024) – wnętrze

Kokpit w nowej Panamerze został wyraźnie uproszczony i jest teraz jeszcze bardziej zorientowany na kierowcę. Większość elementów obsługi umieszczono w pobliżu kierownicy (np. dźwignię zmiany biegów) lub na niej samej (np. pokrętło od trybów jazdy). Dzięki temu podczas prowadzenia auta nie trzeba daleko sięgać, aby mieć dostęp do najważniejszych funkcji.

Porsche Panamera (2024)

Wysoki tunel środkowy wznosi się w kierunku centralnego wyświetlacza. Miejsce po dźwigni zmiany biegów zajął panel klimatyzacji, który łączy dotykowe sterowanie z fizycznymi przełącznikami, a powyżej umieszczono nowoczesne, całkowicie pozbawione żeberek i elektrycznie regulowane kratki wentylacyjne. Warto dodać, że na konsoli znajdziemy także dwa uchwyty na kubki oraz większy niż dotychczas schowek.

W nowym modelu przed kierowcą nie ma już analogowego obrotomierza z dwoma ekranami po bokach – teraz standardem jest wyświetlacz o przekątnej 12,6 cala. Został on podzielony na trzy sekcje, których zawartość można oczywiście zmieniać i dopasowywać do swoich potrzeb. Służą do tego przełączniki na kierownicy. Opcjonalnie Panamerę można doposażyć w wyświetlacz przezierny oraz dodatkowy, 10,9-calowy ekran przed pasażerem.

Porsche Panamera (2024)

Kabina została wykonana na poziomie, jakiego oczekuje się od Porsche. Wysokiej jakości materiały tworzą luksusową atmosferę, a siedzenia z poprawionym, bardziej elastycznym wypełnieniem są wygodniejsze niż w schodzącym modelu. Ponadto po raz pierwszy w Panamerze będzie można zdecydować się na wnętrze pozbawione wykończenia z naturalnej skóry.

Porsche Panamera (2024)

Porsche Panamera (2024) – silniki

Jak już wspominaliśmy, w momencie debiutu nowe Porsche Panamera będzie oferowane w trzech wersjach silnikowych – dwóch benzynowych oraz jednej hybrydowej typu plug-in. Podstawowy model ma napęd na tylne koła, a w pozostałych moc jest kierowana na obie osie. Tak prezentuje się aktualna gama limuzyny z Zuffenhausen:

  • Panamera (2.9 V6; 353 KM, 500 Nm) z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK i napędem na tylne koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,2 s, prędkość maksymalna: 272 km/h, średnie zużycie paliwa: 9,6-10,5 l/100 km
  • Panamera 4 (2.9 V6; 353 KM, 500 Nm) z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,8 s, prędkość maksymalna: 270 km/h, średnie zużycie paliwa: 10,1-11,2 l/100 km
  • Panamera Turbo E-Hybrid (4.0 V8; 680 KM, 930 Nm) z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,2 s, prędkość maksymalna: 315 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,2-1,7 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 91 km

Porsche Panamera (2024)

Porsche Panamera (2024) – cena

Wraz z premierą nowego Porsche Panamera otrzymaliśmy od razu polski cennik tego modelu. Auta można zamawiać, a pierwsze egzemplarze dotrą do klientów w marcu 2024 roku. Poniżej prezentujemy wyjściowe ceny poszczególnych wersji silnikowych:

  • Porsche Panamera – od 499 000 zł
  • Porsche Panamera 4 – od 518 000 zł
  • Porsche Panamera Turbo E-Hybrid – od 932 000 zł

Porsche Panamera (2024)
Zachęcamy również do zapoznania się ze szczegółowym cennikiem dotychczasowego modelu:

Porsche Panamera – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji