Dziś miała miejsce światowa premiera Porsche Macan 2. generacji. Nowy model będzie dostępny już tylko z napędem elektrycznym. Dowiedz się więcej o tym aucie.
Pierwsze Porsche Macan zadebiutowało w 2013 roku i jego rynkowa kariera powoli dobiega końca. Podczas dzisiejszej, globalnej premiery w Singapurze światło dzienne ujrzała druga, w pełni elektryczna generacja tego SUV-a. Nowy model wyraźnie różni się od swojego poprzednika nie tylko pod względem napędu. Oto najważniejsze informacje o kolejnym wcieleniu Porsche Macan.
Porsche Macan (2024) – nadwozie, wymiary
Nowe Porsche Macan mierzy 478,4 cm długości, 193,8 cm szerokości i 162,2 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 289,3 cm. W porównaniu z dotychczasowym modelem jest więc o 5,8 cm dłuższe, o 1,6 cm szersze i o 0,1 cm wyższe, natomiast odległość między osiami wzrosła o 8,6 cm.
Elektryczny SUV z Zuffenhausen wyróżnia się przysadzistą sylwetką z linią dachu w stylu Cayenne Coupe. Reflektory zostały podzielone na dwie sekcje – w górnej znajdują się światła do jazdy dziennej i kierunkowskazy złożone z czterech modułów, a główne światła (mijania i drogowe) umieszczono niżej, w zderzaku. Tylne światła natomiast są połączone pasem świetlnym, poszerzając optycznie nadwozie. Warto zauważyć również, że poszczególne wersje silnikowe mają inaczej zaprojektowane zderzaki oraz inne obręcze kół.
Porsche Macan (2024) – wnętrze, bagażnik
W kabinie nowego Porsche Macan czeka całkowicie odmieniony kokpit. Deska rozdzielcza w dużym stopniu przypomina tę z odświeżonego Cayenne i podobnie jak w Taycanie może być wyposażona aż w trzy wyświetlacze – 12,6-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, 10,9-calowy ekran systemu multimedialnego oraz opcjonalny, 10,9-calowy ekran dla pasażera. Ważną nowością jest także wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, który pokazuje obraz w odległości ok. 10 metrów przed autem na powierzchni odpowiadającej ekranowi o przekątnej 87 cali.
Elektryczny Macan zyskał na praktyczności względem swojego spalinowego poprzednika, bowiem ma do zaoferowania dwa bagażniki, po jednym z przodu i z tyłu. Bazowa pojemność tylnego wynosi 540 litrów (maksymalnie można ją powiększyć do 1348 l), a przedniego – 84 l. Oznacza to, że przy standardowym ustawieniu foteli do dyspozycji jest o 136 l więcej przestrzeni bagażowej niż w poprzedniku. Do tego nowy Macan może ciągnąć przyczepę o masie do 2000 kg.
Porsche Macan (2024) – silniki
W pełni elektryczne Porsche Macan 2. generacji jest pierwszym modelem zbudowanym na nowo opracowanej platformie Premium Platform Electric (PPE). Każda z dwóch dostępnych wersji posiada dwa silniki elektryczne (po jednym przy każdej osi) oraz litowo-jonowy akumulator o pojemności 100 kWh brutto, z czego aktywnie można wykorzystać do 95 kWh. Maksymalna moc ładowania DC wynosi 270 kW, dzięki czemu na odpowiedniej ładowarce można zwiększyć poziom baterii z 10% do 80% w zaledwie 21 minut. Poniżej prezentujemy dane techniczne poszczególnych wersji silnikowych:
- Macan 4 (408 KM, 650 Nm) z akumulatorem o pojemności 95 kWh netto i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,2 s, prędkość maksymalna: 220 km/h, zasięg: do 613 km
- Macan Turbo (639 KM, 1130 Nm) z akumulatorem Performance o pojemności 95 kWh netto i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,3 s, prędkość maksymalna: 260 km/h, zasięg: do 591 km
Porsche Macan (2024) – cena
Nowy SUV Porsche będzie wytwarzany w zakładach w Lipsku w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla, a pierwsze auta trafią do klientów w drugiej połowie tego roku. Ceny startują od 386 000 zł za Macana 4 oraz od 526 000 zł za Macana Turbo.
Sprawdź szczegółowy cennik dotychczasowego modelu: