Porsche 911 Speedster

Ostatni egzemplarz Porsche 911 (991) zjechał już z linii produkcyjnej. Od 2011 roku powstało ponad 230 tysięcy sztuk tego modelu.

Porsche 911 generacji 991 trafiło do sprzedaży w 2011 roku i wzbudziło wówczas sporo kontrowersji wśród fanów marki. Największe oburzenie wywołało elektryczne wspomaganie kierownicy, zastosowane w miejsce dotychczasowego hydraulicznego. Szybko okazało się jednak, że nowe rozwiązanie nie wpłynęło negatywnie na precyzję prowadzenia i przyjemność z jazdy, za to pomogło zaoszczędzić kilka cennych kilogramów.

Porsche 911
Milionowe Porsche 911 w kolorze Irish Green prosto z linii produkcyjnej trafiło do muzeum.

W ciągu 9 lat fabrykę opuściło 233 540 sztuk Porsche 911 (991). Auto było dostępne w wielu wersjach (seryjnych i limitowanych), które rozwijały od 350 KM (Carrera) do 700 KM (GT2 RS). Na okres produkcji generacji 991 przypadły dwa ważne wydarzenia: 50-lecie modelu w 2013 r., a cztery lata później świętowano powstanie milionowej „dziewięćset jedenastki”.

Ostatni wyprodukowany egzemplarz to 911 Speedster. Ten dwumiejscowy model ze składanym dachem został wprowadzony do oferty dopiero w tym roku, dla uczczenia 70. rocznicy powstania pierwszego Porsche – 356. Napędza go 6-cylindrowy silnik typu boxer o pojemności 4,0 l, rozwijający 510 KM i 470 Nm.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o historii Porsche 911, kliknij poniżej:

Porsche 911 – historia modelu

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here