NowościAktualnościFiat Panda po liftingu. Co się zmieniło?

Fiat Panda po liftingu. Co się zmieniło?

Fiat Panda trzeciej generacji jest na rynku od 9 lat i nigdzie się nie wybiera. Włoski producent przedstawił właśnie odświeżony model. Sprawdź szczegóły.

Pierwszy Fiat Panda zadebiutował w 1980 roku, a jego trzecia odsłona została zaprezentowana 9 lat temu. Z okazji 40-lecia modelu włoski koncern przeprowadził lifting swojego „malucha”. Zmiany są raczej subtelne, ale i tak uzbierała się ich całkiem długa lista. Przekonajmy się zatem, czym wyróżnia się Fiat Panda po modernizacji.

Spośród nowości należy wskazać: przeprojektowane zderzaki, dwa nowe kolory nadwozia (Niebieski Ceramic i Matowy Szary) oraz nowe wzory 15- i 16-calowych obręczy kół. W odświeżonym wnętrzu znajdziemy fotele i deskę rozdzielczą z materiałów pochodzących z recyklingu oraz radio z 7-calowym ekranem dotykowym.

Fiat Panda City Life
Fiat Panda City Life

W gamie miejskiego Fiata po liftingu znajdziemy 5 poziomów wyposażenia: Panda, City Life, Sport, City Cross i Cross. Bazowa odmiana będzie kusić przystępną ceną, jednak faktycznie wartą zainteresowania okazuje się dopiero druga w kolei. Wersja City Life oferuje m.in. 15-calowe felgi „Life”, manualną klimatyzację i system Uconnect z radiem DAB i Bluetooth oraz specjalny uchwyt na smartfona zainstalowany na desce rozdzielczej.

Fiat Panda Sport
Fiat Panda Sport

Panda to już czwarty model Fiata (po 500X, 500L i Tipo), który jest dostępny w odmianie Sport. Ten wariant można rozpoznać po dwukolorowych 16-calowych alufelgach, klamkach i obudowach lusterek w kolorze nadwozia oraz chromowanym napisie „Sport” na przednich błotnikach.

Fiat Panda Sport

Z kolei we wnętrzu czekają nowa deska rozdzielcza w kolorze tytanowym, panele drzwi ze skóry ekologicznej, czarna podsufitka i nowa ciemnoszara tapicerka materiałowa z wstawkami ze skóry ekologicznej z czerwonymi przeszyciami. Do tego należy jeszcze dodać seryjne radio DAB z 7-calowym ekranem dotykowym (kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto) oraz opcjonalny pakiet Pandemonio, zawierający czerwone zaciski hamulcowe, przyciemnione szyby i nową kierownicę ze skóry techno z czerwonymi przeszyciami.

Fiat Panda Cross
Fiat Panda Cross

Odświeżony Fiat Panda w wersjach City Cross i Cross charakteryzuje się terenowymi ambicjami i występuje zarówno z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła. Najbogatsza odmiana ma na swoim pokładzie automatyczną klimatyzację, kierownicę pokrytą skórą, panele drzwiowe wykonane z czarnej techno skóry, deskę rozdzielczą imitującą drewno, wykonaną z materiałów pochodzących z recyklingu oraz system Uconnect z 7-calowym ekranem dotykowym i tylne czujniki parkowania.

Fiat Panda FL (2020)
Nowość: system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym.

Przy okazji liftingu zaszły także zmiany pod maską. Podstawową jednostką napędową jest teraz 3-cylindrowy silnik 1.0 FireFly Hybrid o mocy 70 KM, łączony z 6-biegową skrzynią manualną. To tzw. miękka hybryda, wyposażona w BSG (Belt integrated Starter Generator, czyli rozrusznikoalternator) i układ odzyskiwania energii podczas hamowania. 69-konny silnik 1.2 prawdopodobnie całkowicie wypadnie z oferty (obecnie trwa wyprzedaż aut ze stocków dealerskich, a zamówienia na nowe nie są przyjmowane), natomiast jednostka 0.9 TwinAir (85 KM) pozostanie w wersji 4×4.

Póki co to jednak tylko spekulacje. Wszystkie karty zostaną odkryte, gdy poznamy polski cennik Pandy po modernizacji.

Redakcja poleca:

Używany Fiat Panda III (od 2011 r.) – opinie, typowe usterki

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji