Audi SQ2

Nowa topowa wersja Q2 to w zasadzie hot hatch w przebraniu SUV-a. Ma silnik o mocy 300 KM i do 100 km/h rozpędza się w 4,8 s.

Do tej pory najmocniejsza wersja sprzedawanego od 2016 r. Audi Q2 miała silnik 2.0 TFSI o mocy 190 KM. I trzeba przyznać, że wcale nie jest wolna – przyspiesza do „setki” w 6,5 s i rozpędza się do 228 km/h. Teraz na szczycie gamy znajdzie się jednak usportowiony model SQ2. Napędza go – także benzynowa – jednostka 2.0 TFSI, ale mocniejsza o prawie 60% – rozwija równe 300 KM (w zakresie 5300-6500 obr./min) i maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm (od 2000 do 5200 obr./min). Co ciekawe, przy niewielkim obciążeniu silnik przechodzi z wtrysku bezpośredniego na pośredni, co ma obniżać emisję cząstek stałych (podobnie jak zastosowany seryjnie ich filtr).

Czytaj takze Toyota Yaris, Renaul Clio, Honda Jazz
Audi SQ2
SQ2 wyróżnia się specjalnym pakietem stylizacji, obejmującym m.in. zderzaki, grill, nakładki błotników i progów oraz obręcze. W pakiecie „black” część elementów jest czarnych.

Nowe Audi SQ2 ma seryjnie z dwusprzęgłową skrzynię S tronic o 7 biegach i napęd quattro, który może w razie potrzeby dostarczyć niemal cały moment obrotowy na tylne koła. Auto osiąga 100 km/h w 4,8 s i uzyskuje prędkość maksymalną 250 km/h.

Audi podaje, że zużycie paliwa wynosi 8,6-8,8 l/100 km w mieście, 6,0-6,2 litra na trasie, a średnio – 7,0-7,2 l.

Oczywiście SQ2 wyróżnia się nie tylko osiągami. Układ kierowniczy i zawieszenie (obniżone o 20 mm w stosunku do pozostałych wersji Q2) mają inną charakterystykę, a hamulce wzmocniono. Kompaktowy SUV Audi porusza się seryjnie na oponach o rozmiarze 235/45 R18 (za dopłatą oferowane są o cal większe). Standardowym wyposażeniem jest system wyboru trybów jazdy (auto, comfort, dynamic, efficiency i individual), które zmieniają sposób pracy m.in. skrzyni biegów i układu kierowniczego czy reakcję na dodanie gazu.

Audi SQ2
Audi SQ2 ma seryjnie sportowe fotele pokryte połączeniem skóry i tkaniny (tapicerka ze skóry i alcantary lub w pełni skórzana są opcjonalne). Zamiast tradycyjnych wskaźników jest oferowany tzw. wirtualny kokpit, czyli 12,3-calowy wyświetlacz.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here