Nowa topowa wersja Q2 to w zasadzie hot hatch w przebraniu SUV-a. Ma silnik o mocy 300 KM i do 100 km/h rozpędza się w 4,8 s.
Do tej pory najmocniejsza wersja sprzedawanego od 2016 r. Audi Q2 miała silnik 2.0 TFSI o mocy 190 KM. I trzeba przyznać, że wcale nie jest wolna – przyspiesza do „setki” w 6,5 s i rozpędza się do 228 km/h. Teraz na szczycie gamy znajdzie się jednak usportowiony model SQ2. Napędza go – także benzynowa – jednostka 2.0 TFSI, ale mocniejsza o prawie 60% – rozwija równe 300 KM (w zakresie 5300-6500 obr./min) i maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm (od 2000 do 5200 obr./min). Co ciekawe, przy niewielkim obciążeniu silnik przechodzi z wtrysku bezpośredniego na pośredni, co ma obniżać emisję cząstek stałych (podobnie jak zastosowany seryjnie ich filtr).
Nowe Audi SQ2 ma seryjnie z dwusprzęgłową skrzynię S tronic o 7 biegach i napęd quattro, który może w razie potrzeby dostarczyć niemal cały moment obrotowy na tylne koła. Auto osiąga 100 km/h w 4,8 s i uzyskuje prędkość maksymalną 250 km/h.
Audi podaje, że zużycie paliwa wynosi 8,6-8,8 l/100 km w mieście, 6,0-6,2 litra na trasie, a średnio – 7,0-7,2 l.
Oczywiście SQ2 wyróżnia się nie tylko osiągami. Układ kierowniczy i zawieszenie (obniżone o 20 mm w stosunku do pozostałych wersji Q2) mają inną charakterystykę, a hamulce wzmocniono. Kompaktowy SUV Audi porusza się seryjnie na oponach o rozmiarze 235/45 R18 (za dopłatą oferowane są o cal większe). Standardowym wyposażeniem jest system wyboru trybów jazdy (auto, comfort, dynamic, efficiency i individual), które zmieniają sposób pracy m.in. skrzyni biegów i układu kierowniczego czy reakcję na dodanie gazu.