Przedstawiony dzisiaj Mercedes-Maybach klasy S na nowo definiuje pojęcie luksusu. W jego wnętrzu panują iście królewskie warunki.
Mercedes-Maybach klasy S to wyjątkowy samochód dla osób, które uważają, że standardowy model jest zbyt pospolity i za mało luksusowy. Od 2015 r. ta ekskluzywna wersja S-klasy znalazła ok. 60 tysięcy nabywców na całym świecie, głównie w Chinach, Rosji, Korei Południowej, USA i Niemczech. Właśnie poznaliśmy kolejną generację tej niemieckiej limuzyny.
Nowy Mercedes-Maybach klasy S mierzy 546,9 cm długości, 192,1 cm szerokości i 151,0 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 339,6 cm i został zwiększony aż o 18 cm w porównaniu z długą wersją Mercedesa klasy S (o 29 cm w porównaniu ze „zwykłą” S-klasą). Dodatkowe centymetry w całości przypadają podróżującym z tyłu.
W drugim rzędzie siedzeń zamiast zwykłej kanapy zastosowano dwa osobne fotele Executive. Pasażerowie mogą niezależnie regulować siedziska i oparcia. Z przednim fotelem zintegrowany jest rozkładany podnóżek, który razem z elektrycznie wysuwaną podpórką nóg pozwala stworzyć jednolitą i wygodną powierzchnię do leżenia czy nawet snu. Dodatkowo najnowszy Maybach oferuje funkcję masażu łydek oraz ogrzewanie karku i ramion dla pasażerów z tyłu.
Opcjonalnie Maybach klasy S może być także wyposażony w Asystenta wnętrza MBUX dla podróżujących z tyłu, który „odgaduje” ich zamiary. Komputer potrafi określić kierunek spojrzenia i śledzi gesty rąk oraz mowę ciała, pozwalając w ten sposób na jeszcze bardziej intuicyjną obsługę poszczególnych funkcji auta. Wykorzystuje do tego umieszczone w podsufitce kamery laserowe 3D. Przykład jego możliwości? Gdy Asystent wnętrza MBUX rozpozna na podstawie ruchów rąk zamiar sięgnięcia po pas bezpieczeństwa, automatycznie „podaje” go pasażerowi.
Kierowca tej niemieckiej limuzyny także nie będzie miał powodów do narzekania. Centralne miejsce na desce rozdzielczej domyślnie zajmuje 12,8-calowy centralny wyświetlacz OLED, który pełni funkcję nowoczesnego centrum sterowania i obsługuje system informacyjno-rozrywkowy MBUX drugiej generacji. Za dopłatą oferowany jest 12,3-calowy wyświetlacz 3D dla kierowcy.
Wysoki komfort podróżowania zapewnia seryjne zawieszenie pneumatyczne Airmatic z ciągłą regulacją tłumienia ADS+. W ramach systemu Dynamic Select, kierowca może korzystać z różnych trybów jazdy, w tym specjalnego ustawienia Maybach, całkowicie nastawionego na komfort. Podobnie jak w „zwykłej” klasie S, z listy wyposażenia dodatkowego można wybrać skrętną tylną oś, która poprawia zwrotność auta, a także w pełni aktywne zawieszenie E-Active Body Control, które przy użyciu kamery stereo monitoruje drogę przed samochodem i niweluje odczuwanie nierówności, jeszcze zanim do nich dojedzie.
Maybach klasy S potrafi również jeszcze lepiej niwelować niepożądane hałasy, drgania i wibracje. Ponadto został wyposażony w system aktywnej kompensacji hałasu (AFGK), który redukuje nieprzyjemne odgłosy o niskiej częstotliwości, emitując dźwięki przeciwne w fazie. Do tego celu służą głośniki basowe, stanowiące część wysokiej klasy nagłośnienia przestrzennego Burmester 4D.
Pasażerom Mercedesa-Maybacha klasy S zagwarantowano wysoki poziom bezpieczeństwa. Szczególnie zadbano o osoby siedzące z tyłu. Potwierdza to innowacyjna tylna poduszka powietrzna (opcja), która w przypadku poważnego zderzenia czołowego może znacząco zmniejszyć przeciążenia działające na głowy i szyje pasażerów.
Pod maską nowego Mercedesa-Maybacha klasy S znajdziemy zelektryfikowane jednostki napędowe, w tym 4.0 V8 biturbo (503 + 20 KM; Mercedes-Maybach S 580), a także stricte benzynowy wariant 6.0 V12 biturbo (612 KM; Mercedes-Maybach S 650/680 – oznaczenie zależne od rynku). Niemiecka limuzyna standardowo będzie w napęd na cztery koła.
Na wybranych rynkach sprzedaż Mercedesa-Maybacha klasy S ruszy przed końcem tego roku. W europejskich salonach pierwsze egzemplarze powinny się pojawić latem 2021 r.
Dzięki redakcji portalu Motor1 możemy z bliska obejrzeć nowego Mercedesa-Maybacha klasy S:
Redakcja poleca: