Volkswagen pokazał odświeżonego Arteona. W gamie modelu debiutują hybryda i ponad 300-konna wersja R, a także odmiana Shooting Brake. Poznaj szczegóły.
Volkswagen Arteon to „czterodrzwiowe coupe”, które zadebiutowało na rynku w 2017 r. jako następca Passata CC. Opisywany model klasy średniej przeszedł właśnie sporą aktualizację. Co dokładnie się zmieniło?
Lifting nadwozia jest dość subtelny. Pas przedni został przeprojektowany, podobnie jak tylny zderzak i światła. Odświeżonego Arteona znacznie łatwiej rozpoznać po zmianach we wnętrzu. Konsola środkowa otrzymała zupełnie nowy wygląd – zniknęły pokrętła od sterowania klimatyzacją i analogowy zegarek. W ich miejsce pojawiły się dotykowy panel i włącznik świateł awaryjnych.
W kabinie znajdziemy także inną kierownicę oraz nowy system multimedialny, pozwalający m.in. na bezprzewodowe korzystanie z Android Auto i Apple CarPlay. Po liftingu cyfrowy zestaw wskaźników Digital Cockpit Pro należy do wyposażenia seryjnego. Z kolei na liście opcji pojawił się system Travel Assist, pozwalający na częściowo autonomiczną jazdę do prędkości 210 km/h.
Najwięcej nowości wprowadzono do gamy modelowej, a wśród nich chyba najważniejszą jest druga wersja nadwoziowa – Shooting Brake, czyli stylowe kombi. Inaczej poprowadzona linia dachu sprawia, że Arteon Shooting Brake oferuje więcej miejsca nad głowami dla podróżujących w obu rzędach siedzeń niż fastback.
Pojemność bagażnika odmiany Shooting Brake to 565 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1632 l (w fastbacku te wartości to odpowiednio: 563 i 1557 l).
Przy okazji liftingu debiutuje również Arteon eHybrid z układem hybrydowym typu plug-in. Ten zespół napędowy znamy już z nowego Passata GTE. Benzynowy silnik 1.4 TSI współpracuje z jednostką elektryczną, wytwarzając łącznie 218 KM. Wersja hybrydowa będzie dostępna z dwoma rodzajami nadwozia.
Zwieńczeniem gamy Arteona będzie teraz wersja R. Pod jej maskę trafiła jednostka 2.0 TSI, generująca aż 320 KM i 420 Nm, które trafiają na wszystkie koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni DSG. Zaawansowany system R-Performance Torque Vectoring odpowiada za sprawne „żonglowanie” momentem obrotowym pomiędzy osiami.
Ponadto paleta silników Volkswagena Arteona po liftingu obejmie jednostki:
- 2.0 TSI/150 KM
- 2.0 TSI/190 KM
- 2.0 TSI/280 KM
- 2.0 TDI/150 KM
- 2.0 TDI/200 KM
Sprzedaż odświeżonego Arteona ruszy w drugiej połowie tego roku.