Mercedes GLE Coupe został oficjalnie pokazany w 2019 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 431 500 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Mercedes GLE obecnej generacji (oznaczenie producenta: V167) ujrzał światło dzienne w 2018 roku, a rok później do oferty dołączyło sportowo stylizowane GLE Coupe (oznaczenie: C167). Tak jak w przypadku pozostałych modeli z gwiazdą na masce, po stronie zalet opisywanego SUV-a należy wskazać dostępność zaawansowanych systemów asystujących, nowoczesny system multimedialny MBUX oraz zwinne prowadzenie. Jednak krótszy rozstaw osi i opadająca linia dachu sprawiają, że model Coupe jest nieco mniej funkcjonalny od pierwowzoru.
Mercedes GLE Coupe (2024) – wymiary, pojemność bagażnika
Mercedes GLE Coupe (C167) mierzy 494,1 cm długości, 201,8 cm szerokości (215,7 cm z lusterkami) i 173,0 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 293,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 655 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1790 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 510-1645 l.
Mercedes GLE Coupe (2024) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 2 jednostki benzynowe i 2 wysokoprężne oraz 3 hybrydy plug-in. Wszystkie wersje mają napęd na cztery koła 4Matic.
Silniki benzynowe:
- GLE 53 4Matic+ Coupe (3.0 R6; 435+20 KM, 520 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną AMG SPEEDSHIFT TCT 9G i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,0 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 10,2-10,5 l/100 km
- GLE 63 S 4Matic+ Coupe (4.0 V8; 612+22 KM, 850 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną AMG SPEEDSHIFT TCT 9G i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,9 s, prędkość maksymalna: 280 km/h, średnie zużycie paliwa: 12,4-12,7 l/100 km
Silniki wysokoprężne:
- GLE 300 d 4Matic Coupe (2.0 R4; 269+20 KM, 550 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,9 s, prędkość maksymalna: 226 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,7-7,5 l/100 km
- GLE 450 d 4Matic Coupe (3.0 R6; 367+20 KM, 750 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,6 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,5-8,4 l/100 km
Napęd hybrydowy:
- GLE 400 e 4Matic Coupe (2.0 R4; 381 KM, 650 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,1 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 0,8-1,1 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 103 km
- GLE 53 Hybrid 4Matic+ Coupe (3.0 R6; 544 KM, 750 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,7 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,2-1,4 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 89 km
- GLE 350 de 4Matic Coupe (2.0 R4; 333 KM, 750 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,9 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 0,6-0,8 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 101 km
Nowy Mercedes GLE Coupe (2024) – wyposażenie i ceny
Na liście wyposażenia standardowego Mercedesa GLE Coupe znajdziemy m.in.:
- 20-calowe obręcze kół AMG ze stopów lekkich (dotyczy wersji GLE 53 4Matic+ Coupe, GLE 300 d 4Matic Coupe, GLE 450 d 4Matic Coupe, GLE 400 e 4Matic Coupe oraz GLE 350 de 4Matic Coupe)
- 21-calowe obręcze kół AMG ze stopów lekkich (dotyczy wersji GLE 53 Hybrid 4Matic+ Coupe)
- 22-calowe obręcze kół AMG ze stopów lekkich (dotyczy wersji GLE 63 S 4Matic+ Coupe)
- Zestaw TIREFIT
- Zawieszenie AIRMATIC
- Zawieszenie z adaptacyjnym systemem tłumienia drgań
- Klimatyzacja automatyczna THERMATIC
- Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera
- Automatyczna dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera
- Poduszka kolanowa
- Boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
- Kurtyny powietrzne (WINDOWBAG)
- Czujnik pasów bezpieczeństwa dla pasażerów siedzących z tyłu pojazdu
- Asystent opuszczania wnętrza pojazdu
- System bezpieczeństwa PRE-SAFE
- System elektronicznej kontroli trakcji i hamowania (ETS)
- Regulacja prędkości zjazdu (DSR)
- Aktywny asystent hamowania
- Aktywny asystent utrzymania pasa jazdy
- Asystent martwego pola
- Asystent znaków drogowych
- System monitorowania ciśnienia w oponach
- System alarmowego połączenia Emergency call
- Czujniki parkowania PARKTRONIC
- Kamera 360 stopni
- Wirtualna maska
- KEYLESS-GO
- Alarm antywłamaniowy
- System monitorowania wnętrza samochodu
- EASY-PACK – elektryczna otwierana i zamykana pokrywa bagażnika
- Bezdotykowy dostęp przy otwieraniu klapy bagażnika
- Adaptacyjny asystent świateł drogowych Plus
- Reflektory MULTIBEAM LED
- Pakiet sportowy AMG – elementy zewnętrzne
- Przyciemniane szyby z funkcją termoizolacji
- Wielofunkcyjna kierownica wykończona skórą nappa
- Elementy wykończenia wnętrza – szczotkowane aluminium
- Górna część deski rozdzielczej wykończona materiałem ARTICO
- Podsufitka materiałowa – szara
- Tapicerka ARTICO – czarna
- Fotel kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień
- Fotel pasażera regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień
- Regulacja odcinka lędźwiowego
- Podgrzewane przednie fotele
- Stalowe listwy progowe
- Dywaniki welurowe
- Oświetlenie ambient
- Automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne
- Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
- Oświetlenie Ambiente z projekcją logo marki
- Dodatkowe porty USB
- Bezprzewodowe ładowanie i podłączenie Bluetooth
- Widescreen Cockpit
- System multimedialny MBUX
- Funkcje MBUX
- Android Auto / Apple CarPlay
- Radio cyfrowe
- System nagłośnienia Burmester surround
Poniżej prezentujemy wyjściowe ceny poszczególnych wersji silnikowych:
- Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ Coupe – od 519 400 zł
- Mercedes-AMG GLE 63 S 4Matic+ Coupe – od 811 700 zł
- Mercedes GLE 300 d 4Matic Coupe – od 431 500 zł
- Mercedes GLE 450 d 4Matic Coupe – od 493 300 zł
- Mercedes GLE 400 e 4Matic Coupe – od 466 100 zł
- Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid 4Matic+ Coupe – od 570 000 zł
- Mercedes GLE 350 de 4Matic Coupe – od 474 000 zł
Mercedes GLE Coupe jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Więcej na temat Mercedesa GLE:
Mercedes GLE 300 d 4Matic – nasz test