Jeśli ktoś poszukuje auta o terenowych aspiracjach z dużym bagażnikiem, ale nie chce popularnego SUV-a, Volvo XC70 II jest jedną z niewielu ciekawych propozycji. Jakie są opinie o tym modelu?
Wierzcie lub nie, ale wciąż są ludzie, którzy potrzebują pojazdu terenowego z pokaźnym bagażnikiem, ale nie chcą dużego SUV-a. Potrzebują czegoś z napędem na cztery koła, co poradzi sobie w trudnych warunkach pogodowych lub na błotnistej, wyboistej drodze, ale nie chcą auta, które jest modne i tylko udaje terenowe. Zwykłe kombi nie byłoby zatem odpowiednie, ale używane Volvo XC70 z pewnością tak. XC70 bazuje na zwykłym kombi (Volvo V70), ale ma podwyższony prześwit, obszerne czarne plastikowe okładziny nadwozia, masywne opony i opcjonalny napęd na cztery koła. Posiada również system kontroli zjazdu ze wzniesienia – podobny jak w modelach Land Rover – który pozwala na powolne i kontrolowane zjeżdżanie ze stromych wzniesień. Poznajmy to ciekawe auto trochę bliżej.
Używane Volvo XC70 II – nadwozie, wymiary
Druga generacja jest dużo bardziej nowoczesna i w niektórych konfiguracjach robi świetne wrażenie. Z przodu XC70 II prezentuje charakterystyczną dla marki Volvo kratę chłodnicy oraz duże, wyraziste reflektory. Z boku uwagę przyciągają proste linie i delikatnie podniesiona linia okien, co nadaje pojazdowi dynamiczny wygląd. Tył jest równie elegancki, z wyraźnie zaznaczonymi lampami i srebrnymi elementami m.in. z zderzaku. Zwieńczeniem całości są praktyczne relingi dachowe oraz chromowane ramki wokół okien. Volvo XC70 II jest również przygotowany do jazdy w trudniejszym terenie, z prześwitem wynoszącym 210 mm oraz kątami natarcia, rampowym i zejścia odpowiednio 19.2, 19.8 i 24.0 stopnia. Głębokość brodzenia oceniona na 300 mm pozwala na pokonywanie płytkich przeszkód wodnych. Jeśli chodzi o gabaryty, szwedzkie uterenowione kombi mierzy 4838 mm długości, 1870 mm szerokości (bez lusterek bocznych) i 1604 mm wysokości. Rozstaw osi to 2815 mm.
Używane Volvo XC70 II – wnętrze, bagażnik
Wnętrze Volvo XC70 II jest przykładem skandynawskiego wzornictwa, które łączy w sobie minimalizm, funkcjonalność i komfort. Kabina jest przestronna i wykończona materiałami wysokiej jakości, co zapewnia uczucie luksusu i trwałości. Fotele są wygodne i dobrze wyprofilowane, z możliwością szerokiej regulacji, co pozwala na idealne dopasowanie pozycji do potrzeb kierowcy i pasażerów. Deska rozdzielcza jest ergonomicznie zaprojektowana, z czytelnymi wskaźnikami i intuicyjnie rozmieszczonymi elementami sterującymi. Ciekawie prezentują się zegary przed kierowcą, posiadające srebrne ramki i wyświetlacze wewnątrz, jak również nietypowa konsola środkowa z wolną przestrzenią z tyłu, która w tamtych czasach prezentowała się futurystycznie i nietypowo.
Bagażnik Volvo XC70 II jest jednym z najbardziej funkcjonalnych w swojej klasie. Jego minimalna pojemność wynosi 575 litrów, co pozwala na wygodne przewożenie codziennych zakupów lub bagażu na krótkie wypady. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika zwiększa się do imponujących 1600 litrów, co czyni go idealnym kompanem na dłuższe podróże lub przewożenie większych przedmiotów. Szerokość pomiędzy nadkolami wynosi 1223 mm, a wysokość bagażnika to 724 mm, co ułatwia załadunek i rozładunek większych przedmiotów.
Używane Volvo XC70 II – silniki
Volvo XC70 drugiej generacji to idealny wybór dla tych, którzy lubią szwedzką markę, ale nie podoba im się obecna strategia, tj. tylko 2-litrowe silniki czterocylindrowe oraz napędy elektryczne. Oferta jednostek w XC70 II była bardzo szeroka i obejmowała zarówno silniki sześciocylindrowe, jak i bardzo lubiane pięciocylindrowe. Nie brakowało także propozycji z zakresu silników wysokoprężnych. Przykładowo bazową wersją z silnikiem Diesla był model z motorem 2.0 D3 (lub D4 po liftingu) o mocy 163 KM i momencie obrotowym 400 Nm. W tej odmianie napęd przekazywany był na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej.
Bardzo ciekawą propozycją była również jednostka 2.4 D5 o mocy 215 KM z napędem AWD i automatyczną skrzynią biegów. Moment obrotowy 440 Nm zapewniał elastyczność, dobre osiągi i niezłe spalanie – średnio około 6,4 l/100 km. Dla zwolenników benzyny przygotowano silnik 2.4 T5 oraz topowe 3.0 T6 o mocy 304 KM i momencie obrotowym 440 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w tym rodzinnym kombi zajmowało 6,9 sekundy, choć odbywało się to kosztem zużycia paliwa – średnio prawie 11 l/100 km.
Używane Volvo XC70 II – opinie użytkowników
Zalety
„Ponadczasowa i bardzo elegancka stylistyka, szczególnie w bogatszych wersjach”.
„Świetne wyposażenie i bardzo solidnie wykonane wnętrze”.
„Sporo wersji silnikowych do wyboru, w tym 5- i 6-cylindrowe”.
„Zaskakująco dobre właściwości terenowe (jak na kombi)”.
Wady
„Dość wysokie koszty utrzymania i serwisowania (np. napęd i silnik 3.0)”.
„Nie jest to auto dla miłośników gadżetów i ciekawych rozwiązań”.
„Wysokie spalanie w mocniejszych wersjach benzynowych”.
„Bardzo wysoka cena dobrze zadbanych egzemplarzy”.
Używane Volvo XC70 II – awaryjność, typowe usterki
Volvo XC70 II to model znany z dobrej reputacji pod względem niezawodności, ale jak każdy samochód, może mieć pewne problemy. Występuje kilka popularnych i dość często powtarzających się usterek. Są to m.in. problemy z automatyczną skrzynią biegów – niektórzy kierowcy zgłaszali trudności z operowaniem biegami, szczególnie podczas zmiany przełożeń z 1 na 2 i z 2 na 3. W niektórych modelach tuleje wahacza przedniego zużywały się szybciej niż oczekiwano, co mogło prowadzić do stukania lub skrzypienia i wpływać na zużycie opon. Niektóre z późniejszych XC70 po faceliftingu były wyposażone w 18-calowe felgi aluminiowe o szlifie diamentowym, które mogą zacząć korodować, szczególnie, jeśli mają uszkodzenia od krawężników. W niektórych modelach XC70 wyprodukowanych między 14 marca 2012 a 30 stycznia 2015 roku, które mają manualną skrzynię biegów i zamontowany system start/stop, hamulec postojowy może zwolnić się bez ostrzeżenia. Dzieje się tak przy włączonym silniku i po przesunięciu dźwigni zmiany biegów, więc nie powinno się to zdarzyć, gdy samochód jest pozostawiony bez nadzoru. Warto przed zakupem sprawdzić u najbliższego dealera, czy konkretny egzemplarz kwalifikuje się do jednej z kilku akcji serwisowych.
Używane Volvo XC70 II – gdzie jest numer VIN?
Numer VIN w Volvo XC70 II znajdziemy na podszybiu w lewym dolnym rogu, jak również na tabliczce znamionowej pod tylnymi drzwiami, na słupku B po prawej stronie.
Używane Volvo XC70 II – sytuacja rynkowa, ceny
W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 100 ogłoszeń dotyczących Volvo XC70 II. Przykładowo model z 2010 roku z przebiegiem 300 000 kilometrów, z silnikiem wysokoprężnym 2.4 to koszt około 44 000 złotych. Za około 30 000 złotych kupimy egzemplarz z 2007 roku z przebiegiem 315 000 kilometrów z tą samą jednostką Diesla.
Używane Volvo XC70 II – podsumowanie
Jeśli ktoś szuka klasycznego, eleganckiego i reprezentatywnego kombi z ponadczasową stylistyką, który zapewni mnóstwo komfortu i przestrzeni oraz wygodę podczas dalekich podróży, szwedzka propozycja może być idealnym wyborem. Volvo XC70 drugiej generacji oprócz wielu zalet oferuje również niezłe właściwości terenowe, ale ceny zadbanych egzemplarzy mogą być dla wielu potencjalnych kupujących nieco za wysokie.
Polecamy inne nasze artykuły o używanych Volvo:
Używane Volvo V70 III (2007-2016) – opinie użytkowników
Używane Volvo XC60 I (2008-2017) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 483/187/160 cm |
Rozstaw osi | 281 cm |
Pojemność bagażnika | 575-1600 l |
Silnik | 2.4 T5 | 3.0 T6 | 3.2 |
---|---|---|---|
Pojemność | 2497 cm³ | 2953 cm³ | 3192 cm³ |
Paliwo | benz., turbo | benz., turbo | benzynowy |
Maks. moc | 254 KM | 304 KM | 243 KM |
Maks. moment | 360 Nm | 440 Nm | 320 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,1 s | 7,4 s | 9 s |
Prędkość maks. | 210 km/h | 225 km/h | 215 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 8,7 l/100 km | 10,6 l/100 km | 10,1 l/100 km |
Silnik | 2.0 D3 | 2.4 D5 | 2.4 D5 |
---|---|---|---|
Pojemność | 1984 cm³ | 2400 cm³ | 2400 cm³ |
Paliwo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 163 KM | 205 KM | 220 KM |
Maks. moment | 400 Nm | 420 Nm | 440 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,2 s | 8,9 s | 8,2 s |
Prędkość maks. | 198 km/h | 205 km/h | 210 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,4 l/100 km | 7,5 l/100 km | 5,8 l/100 km |