UżywaneOpinieUżywane Volvo V70 III (2007-2016) - opinie, dane techniczne, usterki

Używane Volvo V70 III (2007-2016) – opinie, dane techniczne, usterki

Volvo to wciąż synonim bezpieczeństwa i pierwszorzędnej jakości wykonania. Jak w opiniach użytkowników sprawuje się trzecia generacja Volvo V70? Czy warto kupić używane Volvo V70 III?

Musiało minąć trochę lat, by „stara” szkoła projektowania samochodów kombi przez Volvo spotkała się z szeroką aprobatą użytkowników. Volvo V70 III jako nowe może nie stanowiło przełomu stylistycznego, ale w dzisiejszych czasach docenia się doskonałe przeszklenie nadwozia, kryjącego wielki i użyteczny bagażnik. Pomimo ponad 4,8 m długości samochód nie wygląda ociężale, nie odstaje od rywali również jakością wykonania. Na rynku wtórnym zepchnięty jednak został na drugi plan. Być może ze względu na gorsze niż u niemieckiej konkurencji właściwości jezdne czy pokrewieństwo z… Fordami (m.in. Mondeo IV i Galaxy II). Ten fakt korzystnie wpływa na dostępność niektórych części zamiennych, ale nie pozwolił na odrobinę „szaleństwa” w gamie silnikowej: próżno szukać odmian V6 i V8 (tylko jednostki w układzie rzędowym, maksymalnie R6) czy silników generujących znacznie więcej niż 300 KM.

Volvo V70 III
Nadwozie Volvo V70 właściwie nie koroduje. Wykonano je z grubych blach, co widać zwłaszcza po otwarciu drzwi. Wraz z zaawansowanymi systemami wspomagającymi kierowcę czynią z kombi Volvo naprawdę solidny i bezpieczny samochód.

Wraz z opisywaną generacją Volvo V70 „awansowało” z segmentu klasy średniej do aut klasy wyższej. W uproszczeniu można go nazwać wersją kombi limuzyny Volvo S80 II. Nie zapomniano o opracowaniu nowego wcielenia uterenowionego Volvo XC70. Tym razem szwedzki producent zrezygnował z topowych wersji (R), ale zaproponował nastawione na ekonomikę wersje DRIVe. Jakie używane Volvo V70 warto kupić? A na jakie uważać? Zapraszamy do lektury dalszej części materiału!

Volvo V70 III
Wszystkie Volvo V70 III posiadają relingi dachowe. Charakterystyczna osłonka po lewej stronie atrapy chłodnicy oznacza obecność radaru współpracującego z aktywnym tempomatem. Poza nim Volvo oferowało możliwość dokupienia m.in. systemu ostrzegania przed autami w martwym polu czy niekontrolowanym zjazdem z pasa ruchu.

Używane Volvo V70 III – wnętrze

Pierwsze spojrzenie na kokpit flagowego Volvo, zwłaszcza w beżowej kolorystyce, przywodzi na myśl centrum dowodzenia luksusowym jachtem. Osoby ceniące walory estetyczne z pewnością wybiorą popularniejsze zresztą odmiany z czarno-szarym wnętrzem. Charakterystyczny element – cienka konsola środkowa z licznymi, choć intuicyjnie rozmieszczonymi przyciskami. Kolejne liftingi modelu zmieniały przede wszystkim kształt kierownicy i dostępne wyposażenie.

Volvo V70 III
Za „wiszącą” konsolą środkową wygospodarowano niepraktyczną półkę np. na smartfona. Na zdjęciu wersja bez nawigacji: w bogatszych specyfikacjach mapę wyświetlano na „chowanym” ekranie (przed liftingiem) lub wbudowanym na stałe (po liftingu.)

Solidne nadwozie Volvo V70 kryje spore, ale nie oszałamiająco przestronne wnętrze. W pierwszym rzędzie miejsca raczej nikomu nie zabraknie. Gdy za kierownicą usiądzie wysoka osoba, pasażer z tyłu będzie narzekał na ciasnotę w okolicach nóg. Dyskusyjnie prezentuje się też kwestia ilości miejsca na głowy. Za to bagażnik bezapelacyjnie stanowi klasową czołówkę. Jest nie tylko pojemny (575-1600 l), ale i użyteczny w każdej sytuacji. Rzadziej używane drobiazgi bez problemu ulokujemy w schowku pod podłogą, natomiast większe zakupy zabezpieczy rozkładana, pionowa przegródka.

Używane Volvo V70 III – silniki benzynowe

Wszystkie jednostki napędowe Volvo V70 III mają rzędowy układ cylindrów. Ich liczba wynosi od 4 do 6 (diesle: tylko R4 i R5). Gamę benzynowych otwiera 1.6 Turbo, potem 2.0 z lub bez turbodoładowania, dalej 2.5 T, 3.0 T i wolnossący 3.2 R6. Początkowo Volvo stosowało proste nazewnictwo od pojemności, potem przeszło na oznaczenia T4/T5/T6. Napęd 4×4 (tylna oś dołączana sprzęgłem Haldex) przewidziano tylko w wersjach T5 AWD (2.5 T), T6 AWD (3.0 T) i 3.2. Uchodzą one za najdynamiczniejsze i najtrwalsze w gamie, dlatego to właśnie za nimi powinni rozglądać się zwolennicy Volvo z benzynowym napędem. Niestety, ciężko je trafić na rynku wtórnym, którego zdominowały odmiany 2-litrowe.

Volvo V70 III - silnik 3.0 T
3-litrowy, turbodoładowany silnik to najmocniejsza propozycja w Volvo V70. Rozwija 285/305 KM, rozpędzając Volvo do 100 km/h w ok. 7 sekund. W dodatku do jego trwałości rzadko płyną jakiekolwiek zastrzeżenia.

Używane Volvo V70 III – silniki Diesla

Turbodiesle można podzielić na 4-cylindrowe (1.6 i 2.0) oraz 5-cylindrowe (2.0 i 2.4). W przypadku 2-litrowych mamy rozdział na jednostki koncernu PSA (R4 o pojemności 1998 cm³, znane jako 2.0 HDi) i opracowane przez Volvo (R5/1984 cm³ i R4/1969 cm³). 2.4 generują od 163 do 215 KM i w większości łączyły się z napędem na wszystkie koła. Spalaniem nie reprezentują nadzwyczajnego poziomu, poza otwierającym paletę 1.6 DRIVe/D2 (czyli 1.6 HDi). Ledwo ponad 100-konna jednostka z trudem radzi sobie z ciężkim Volvo, lecz realnie zużywa ok. 6 l paliwa na każde 100 kilometrów. Co ciekawe, w oszczędnej wersji oferowano także benzynowego 2.0F DRIVe i 2.5FT DRIVe.

Volvo V70 III
Mniejszą usterkowością cechują się starsze i słabsze odmiany wysokoprężnego silnika 2.4. We wprowadzonej w 2011 r. wersji o mocy 215 KM zdarzają się przypadki wypalenia uszczelki pod głowicą.

Używane Volvo V70 III – opinie użytkowników

 Zalety 

„Automat zmienia biegi płynnie i intuicyjnie. By skrzynię utrzymać w dobrym stanie, warto co 40-50 tys. km zmieniać olej”

„Autostrada do prawdziwy żywioł Volvo. Doskonale wyciszone auto praktycznie izoluje od otoczenia”

„Bardzo wygodne fotele z szerokim zakresem regulacji i, co istotne, podpórką lędźwiową”

„Widoczność może nie jak w akwarium, ale jak na tę klasę i wiek jest wręcz świetnie”

 Wady 

„Szkoda, że w moim egzemplarzu zabrakło wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej i bagnetu oleju (silnik 2.4 D/175 KM)”

„Zimą denerwuje świszczący wiatrak nawiewu. By go wyjąć i wymienić na nowy, trzeba rozbierać prawie cały kokpit”

„Ogromny promień skrętu. Kto przesiadł się z Mercedesa, poczuje różnicę. Zwykle trzeba zawracać na kilka razy”

„Mocne odsunięcie przedniego fotela skutkuje zaskakującą ciasnotą w drugim rzędzie siedzeń”

Używane Volvo V70 III – awaryjność, typowe usterki

Benzynowe Volvo rzadko dają swoim właścicielom powód do odwiedzenia warsztatu. Gorzej, choć wciąż nieźle prezentuje się niezawodność silników wysokoprężnych. Ryzykowną wersję 2.4 D5 (215 KM) trapią problemy z uszczelkami pod głowicą, sporadycznie pękają nawet tuleje cylindrowe. Istnieje także ryzyko zerwania paska osprzętu i wkręcenia go w układ rozrządu. Oglądając używane Volvo V70 III zwróćmy uwagę na stan przekładni kierowniczej („lubi” wyciekać z niej olej) oraz pracę skrzyni automatycznej. To konstrukcja firmy Aisin, która nie jest zbyt odporna na wysoki moment obrotowy mocniejszych jednostek napędowych. Niska trwałość w połączeniu z pobieżnym serwisowaniem skutkowały najpierw szarpaniem podczas jazdy, a później całkowitą awarią skrzyni. Sytuację załagodziło pojawienie się poprawionej wersji przekładni, oznaczonej TF80SD (wcześniej TF80SC).

Volvo V70 III - skrzynia biegów
Skrzynie automatyczne producent określa mianem Geartronic. Tak naprawdę to japońskie konstrukcje firmy Aisin, nie słynące zresztą z niezawodności. Trzeba jednak przyznać, że charakterystyką swojej pracy pasują do Volvo i, dopóki działają bez zarzutu, zbierają same pochwały.

Używane Volvo V70 III – sytuacja rynkowa

Auta z deklarowaną bezwypadkową przeszłością przekraczają barierę 20 tys. zł. Zwiększając swój budżet do 25-30 tys. zł można przebierać pomiędzy przyzwoicie utrzymanymi Volvo sprzed modernizacji, najtańszymi po pierwszym liftingu lub… rozpocząć poszukiwania Volvo XC70 III. Dwie trzecie wystawionych aut napędza silnik wysokoprężny, w zdecydowanej większości 2-litrowy diesel.

Używane Volvo V70 III – podsumowanie

Volvo V70 wyprzedza głównych konkurentów (m.in. BMW serii 5 E61 i Audi A6 C6 Avant) rewelacyjnym zabezpieczeniem przed korozją, paletą dopracowanych silników i obecnością zaawansowanej, asystującej kierowcy elektroniki. Ograniczona popularność szwedzkiego modelu nie oznacza niższych cen wyjściowych, ale i pozwala prościej i szybciej znaleźć doinwestowany, warty uwagi egzemplarz (nawet jeśli przejechał 300-400 tys. km). Poszukiwania lepiej zawęzić do samochodów z ręczną skrzynią biegów.

Polecamy artykuły o innych używanych samochodach Volvo:

Używane Volvo S40 II (2004-2012) – opinie

Używane Volvo V50 (2004-2012) – opinie

Używane Volvo V40 (2012-2019) – opinie

Używane Volvo S60/V60 (2010-2018) – opinie

Używane Volvo S80 II (2006-2016) – opinie

Używane Volvo XC60 I (2008-2017) – opinie

Volvo V70 III

Volvo V70 III – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 482-484/186/150-160 cm
Rozstaw osi 282 cm
Pojemność bagażnika 575-1600 l
Volvo V70 III – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki benzynowe)
Silnik 2.0 2.0 T 2.5 T 3.0 T 3.2
Pojemność 1999 cm³ 1999 cm³ 2521 cm³ 2953 cm³ 3192 cm³
Paliwo benz. benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz.
Maks. moc 145 KM 203 KM 200 KM 285 KM 243 KM
Maks. moment 190 Nm 320 Nm 300 Nm 400 Nm 320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,3 s 8,3 s 8,1 s 7,2 s 8,4 s
Prędkość maks. 200 km/h 230 km/h 230 km/h 245 km/h 235 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,6 l/100 km 8,1 l/100 km 9,5 l/100 km 11,3 l/100 km 9,2 l/100 km
Volvo V70 III – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki Diesla)
Silnik 1.6 DRIVe 2.0 D 2.0 D 2.4 D 2.4 D
Pojemność 1560 cm³ 1998 cm³ 1984 cm³ 2400 cm³ 2400 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 109 KM 136 KM 163 KM 163 KM 185 KM
Maks. moment 240 Nm 320 Nm 400 Nm 340 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,5 s 11,4 s 9,9 s 9,9 s 8,9 s
Prędkość maks. 185 km/h 195 km/h 210 km/h 210 km/h 225 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,9 l/100 km 5,9 l/100 km 5,5 l/100 km 6,7 l/100 km 6,7 l/100 km

Volvo V70 III – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji