
Spory z zewnątrz, mały w środku. Ale kompaktowy Szwed ma też szereg zalet. Oto opinie użytkowników Volvo S40 zebrane w programie Wybór Kierowców.
Volvo S40 drugiej generacji w 2012 roku ustąpiło miejsca hatchbackowi V40 i na tym zakończyła się era niedużych sedanów marki. Technicznie ma wiele wspólnego z Fordem – nie tylko ze względu na silniki, ale i całą konstrukcję. S40 drugiej generacji dzieli płytę podłogową z m.in. Fordem Focusem i to od razu widać w środku. Miejsca jest niewiele, mimo że z zewnątrz auto nie należy do najmniejszych. Główna przyczyna – nieduży rozstaw osi.
Radość z prowadzenia
Na całe szczęście to właściwie jedyna wada kompaktowego Szweda. Do bagażnika zapakujemy tyle ile potrzeba, a w razie potrzeby możemy wybrać odmianę kombi, nazywaną V50. Na duży plus zasługuje świetne wyciszenie kabiny i wyjątkowo precyzyjne prowadzenie – niewielu konkurentów daje taką przyjemność z jazdy, jak właśnie Volvo S40. Do tego dochodzą dostępne mocne silniki benzynowe (150-254 KM), z czego najlepszym wyborem będzie najmocniejszy, pięciocylindrowy T5. Z diesli – dwulitrowy D3 produkcji francuskiej. Pozostałe są albo za słabe (1.6D) albo rzadko spotykane (2.4 D5). Większość też ma filtr cząstek stałych.
Volvo S40 opinie kierowców
Zalety
„Samochód dobrze tłumi nierówności, a wyciszenie kabiny pozwala na swobodną rozmowę nawet przy dużych prędkościach”.
„Przez pokrewieństwo z Focusem części zamiennych jest naprawdę dużo i mają przystępne ceny”.
„Cała gama wersji silnikowych jest udana i mało awaryjna”.
„Układ kierowniczy jest precyzyjny, auto przyjemnie się prowadzi”.
„Jak na razie bezawaryjnie, jedyne koszty poniesione na początku to filtry, oleje, zestaw rozrządu i żarówki”.
Wady
„Gdyby nie fatalny serwis autoryzowany, byłby to harmonijnie zestrojony samochód do normalnego użytkowania”.
„Diesle występują w większości z filtrem cząstek stałych, przez co S40 traci w oczach potencjalnych kupców”.
„Mało przestrzeni dla pasażerów – auto dla rodziny z małymi dziećmi.”
„Często słyszy się o awaryjności stacyjek, większość egzemplarzy ma wymienianą przynajmniej raz.”
Volvo S40 podsumowanie
Pokrewieństwo Volvo z Fordem ma też jednak swoje zalety, gdyż do S40 można dobrać części z Focusa, których jest pełno i nie są drogie. Użytkownicy narzekają jednak na jakość serwisu autoryzowanego i koszty ich usług. Ogólną awaryjność należy jednak ocenić na plus.
Volvo S40/V50 (2004-2012) dane techniczne
Volvo S40/V50 wymiary
Dł./szer./wys. | 447-451/177/145 cm |
Rozstaw osi | 264 cm |
Pojemność bagażnika | 505 l (sedan), 415 l (kombi) |
Volvo S40/V50 silniki benzynowe
Silnik | 1.6 | 1.8 | 2.0 | 2.4 |
Pojemność | 1596 ccm | 1798 ccm | 1999 ccm | 2435 ccm |
Paliwo | benz. | benz. | benz. | benz. |
Maks. moc | 100 KM | 125 KM | 145 KM | 170 KM |
Maks. moment | 150 Nm | 165 Nm | 185 Nm | 230 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,9 s | 10,9 s | 9,5 s | 8,1 s |
Prędkość maks. | 185 km/h | 200 km/h | 210 km/h | 220 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 7,1 l/100 km | 7,2 l/100 km | 7,4 l/100 km | 8,5 l/100 km |
Volvo S40/V50 silniki diesla
Silnik | 1.6 D | 2.0 D | 2.4 D |
Pojemność | 1560 ccm | 1998 ccm | 2400 ccm |
Paliwo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 109 KM | 136 KM | 180 KM |
Maks. moment | 240 Nm | 320 Nm | 400 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,4 s | 9,5 s | 7,9 s |
Prędkość maks. | 190 km/h | 205 km/h | 225 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 4,9 l/100 km | 5,8 l/100 km | 6,3 l/100 km |