Używane Volvo S40 II (2004 – 2012) – OPINIE

Spory z zewnątrz, mały w środku. Ale kompaktowy Szwed ma też szereg zalet. Oto opinie użytkowników Volvo S40 zebrane w programie Wybór Kierowców.

Volvo S40 drugiej generacji w 2012 roku ustąpiło miejsca hatchbackowi V40 i na tym zakończyła się era niedużych sedanów marki. Technicznie ma wiele wspólnego z Fordem – nie tylko ze względu na silniki, ale i całą konstrukcję. S40 drugiej generacji dzieli płytę podłogową z m.in. Fordem Focusem i to od razu widać w środku. Miejsca jest niewiele, mimo że z zewnątrz auto nie należy do najmniejszych. Główna przyczyna – nieduży rozstaw osi.

Radość z prowadzenia

Na całe szczęście to właściwie jedyna wada kompaktowego Szweda. Do bagażnika zapakujemy tyle ile potrzeba, a w razie potrzeby możemy wybrać odmianę kombi, nazywaną V50. Na duży plus zasługuje świetne wyciszenie kabiny i wyjątkowo precyzyjne prowadzenie – niewielu konkurentów daje taką przyjemność z jazdy, jak właśnie Volvo S40. Do tego dochodzą dostępne mocne silniki benzynowe (150-254 KM), z czego najlepszym wyborem będzie najmocniejszy, pięciocylindrowy T5. Z diesli – dwulitrowy D3 produkcji francuskiej. Pozostałe są albo za słabe (1.6D) albo rzadko spotykane (2.4 D5). Większość też ma filtr cząstek stałych.

Volvo S40 opinie kierowców

Zalety

„Samochód dobrze tłumi nierówności, a wyciszenie kabiny pozwala na swobodną rozmowę nawet przy dużych prędkościach”.

„Przez pokrewieństwo z Focusem części zamiennych jest naprawdę dużo i mają przystępne ceny”.

„Cała gama wersji silnikowych jest udana i mało awaryjna”.

„Układ kierowniczy jest precyzyjny, auto przyjemnie się prowadzi”.

„Jak na razie bezawaryjnie, jedyne koszty poniesione na początku to filtry, oleje, zestaw rozrządu i żarówki”.

Wady

„Gdyby nie fatalny serwis autoryzowany, byłby to harmonijnie zestrojony samochód do normalnego użytkowania”.

„Diesle występują w większości z filtrem cząstek stałych, przez co S40 traci w oczach potencjalnych kupców”.

„Mało przestrzeni dla pasażerów – auto dla rodziny z małymi dziećmi.”

„Często słyszy się o awaryjności stacyjek, większość egzemplarzy ma wymienianą przynajmniej raz.”

Volvo S40 podsumowanie

Pokrewieństwo Volvo z Fordem ma też jednak swoje zalety, gdyż do S40 można dobrać części z Focusa, których jest pełno i nie są drogie. Użytkownicy narzekają jednak na jakość serwisu autoryzowanego i koszty ich usług. Ogólną awaryjność należy jednak ocenić na plus.

Volvo S40/V50 (2004-2012) dane techniczne

Volvo S40/V50 wymiary

Dł./szer./wys.447-451/177/145 cm
Rozstaw osi264 cm
Pojemność bagażnika505 l (sedan), 415 l (kombi)

Volvo S40/V50  silniki benzynowe

Silnik1.61.82.02.4
Pojemność1596 ccm1798 ccm1999 ccm2435 ccm
Paliwobenz.benz.benz.benz.
Maks. moc100 KM125 KM145 KM170 KM
Maks. moment150 Nm165 Nm185 Nm230 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,9 s10,9 s9,5 s8,1 s
Prędkość maks.185 km/h200 km/h210 km/h220 km/h
Śr. zużycie paliwa7,1 l/100 km7,2 l/100 km7,4 l/100 km8,5 l/100 km

 

Volvo S40/V50 silniki diesla

Silnik1.6 D2.0 D2.4 D
Pojemność1560 ccm1998 ccm2400 ccm
Paliwoturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc109 KM136 KM180 KM
Maks. moment240 Nm320 Nm400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,4 s9,5 s7,9 s
Prędkość maks.190 km/h205 km/h225 km/h
Śr. zużycie paliwa4,9 l/100 km5,8 l/100 km6,3 l/100 km

 

Volvo S40 oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność

Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]