Używane Volvo S80 II (2006-2016) – OPINIE

Stateczna i solidna limuzyna, w niektórych wersjach zaskakująca osiągami lub niskim spalaniem. Oto opinie o drugiej generacji Volvo S80, zebrane w programie Wybór Kierowców.

„Od spodu” Volvo S80 to właściwie Ford. Samochód bazuje na płycie podłogowej, której użyto do skonstruowania m.in. Forda Mondeo i S-Maxa. Z tego też powodu niektóre elementy podwozia lub zawieszenia będzie można dopasować bezpośrednio z Fordów, co jest dobrym znakiem dla użytkownika szwedzkiej limuzyny. Problemów nie powinno być także ze znalezieniem pozostałych części, bo zaplecze serwisowe Volvo zbiera dobre opinie. W porównaniu z poprzednikiem S80 II urosło wszerz i wzwyż, ale nie odczuwa się tego w środku. Miejsca co prawda nie brakuje, ale daleko tu do poziomu konkurentów. Na piątkę zasługuje wykończenie wnętrza, które godnie opiera się upływowi czasu.

Z nastawieniem na osiągi lub spalanie

Efekty kooperacji z Fordem znajdziemy również pod maskami niektórych modeli Volvo S80. Słabsze diesle (2.0 D i późniejsze 1.6 D) to konstrukcje PSA. Pod względem trwałości trudno im cokolwiek zarzucić, są też wyjątkowo oszczędne. Trochę im jednak brakuje mocy do napędzania tej ciężkiej limuzyny. Mocniejsze odmiany wysokoprężne opracowało już Volvo. Mają 5 cylindrów i nie są pozbawione wad. Kluczem do ich bezproblemowej eksploatacji jest regularna wymiana paska osprzętu, najlepiej co 50-60 tys. km. Jeśli chcemy kupić Volvo S80 z instalacją gazową, trzeba się dowiedzieć, czy samochód miał systematycznie regulowane zawory. Jeśli o tym nie zapominano, współpraca z instalacją LPG powinna przebiegać bez „zgrzytów”.

Volvo S80 II opinie kierowców

Volvo S80 zalety

„W zimę – idealnie. W aucie szybko robi się ciepło i ładnie odparowują szyby”

„Po latach nie widać śladów zużycia. Wszystko wygląda i działa jak nowe”

„Serwis Volvo jest kompetentny, a części łatwo dostępne. Nawet te bardzo nietypowe przychodzą już po kilku dniach”

„Silnik ma małe jak na diesla drgania, minimalnie odczuwalne tylko na niskich obrotach”

Volvo S80 wady

„Mankamentem jest olbrzymi promień skrętu i ponadprzeciętnie wysokie spalanie silnika 4.4 V8, zwłaszcza w mieście”

„Z tyłu miejsca jest tyle co w mniejszych modelach, podobnie z bagażnikiem. Drażni znikoma ilość schowków”

„Wyciszenie raczej na średnim poziomie. Trochę odbiega od niemieckich konkurentów”

Volvo S80 II podsumowanie

Szwedzka solidność i możliwość wyboru między oszczędnością na paliwie a osiągami sprawiają, że S80 jest poszukiwaną limuzyną. Na jej zakup musimy przeznaczyć minimum 25 tys. złotych, na najdroższe auta nawet o 100 tys. złotych więcej. To już wydatek zbliżony do kwoty jaką zapłacić trzeba za używane S90 (następcę S80). Wśród ofert przeważają 2- i 2.4-litrowe diesle.

Volvo S80 II (2006-2016) dane techniczne

Volvo S80 II wymiary
Dł./szer./wys.485/186/149 cm
Rozstaw osi284 cm
Pojemność bagażnika480 l

 

Volvo S80 II silniki
Silnik2.5 T4.4 V81.6 D2.0 D2.4 D5/D42.4 D52.4 D5
Pojemność2521 ccm4414 ccm1560 ccm1997 ccm2400 ccm2400 ccm2400 ccm
Paliwoturbo benz.benz.turbod.turbod.turbod.turbod.turbod.l
Maks. moc200 KM315 KM109 KM136 KM163 KM163 KM205 KM
Maks. moment300 Nm440 Nm240 Nm320 Nm340 Nm400 Nm420 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h7,7 s6,5 s12,4 s11,1 s9,5 s8,5 s8,0 s
Prędkość maks.235 km/h250 km/h190 km/h200 km/h220 km/h230 km/h230 km/h
Śr. zużycie paliwa9,3 l/100 km11,9 l/100 km4,5 l/100 km5,7 l/100 km6,4 l/100 km6,4 l/100 km6,2 l/100 km

 

Volvo S80 oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność
 

Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]