Używany Mercedes ML W164 (2005-2011) – OPINIE

Mercedes w drugim wcieleniu terenowego ML wyeliminował wiele “chorób wieku dziecięcego” dręczących poprzednią generację. Czy według opinii kierowców Mercedes ML W164 jest autem godnym polecenia?

Druga odsłona terenówki Mercedesa zadebiutowała w 2005 roku i dziś można ją kupić od 44 tysięcy złotych. Po mało pochlebnych opiniach na temat poprzednika, producent do nowego wcieleni wprowadził całkowicie nową, samonośną konstrukcję i zrezygnował z montowania w nim 4-cylindrowych jednostek. Od tej chwili ML występował tylko w konfiguracji z widlastymi silnikami i automatyczną skrzynią biegów.

Uwaga na mechanikę

W samochodzie nie zrezygnowano natomiast z luksusowego wyposażenia, a co za tym idzie mnóstwa elektroniki. Po latach użytkowania działa ona jednak poprawnie i nie sprawia problemów. Właściciele częściej skarżą się na usterki mechaniczne typu wycieki oleju, np. w trzylitrowych dieslach oraz wadliwy filtr cząstek stałych. W historii Mercedesa ML W164 wystąpił też incydent z partią wadliwych silników benzynowych V6, w których główną usterką było wytarte koło pośrednie w rozrządzie.

Przygotuj się na wydatki przy naprawach

Oprócz tego kierowcy źle oceniają wyciszenie samochodu (słyszalne podmuchy wiatru przy wyższych prędkościach) oraz nietrwałe zawieszenie, wymagające naprawy już po 100 tys. km. Z wad wymieniają również drogi i nieprofesjonalny serwis oraz wysokie ceny części zamiennych.

Zalety:

“Bardzo wygodny system bezkluczykowy oraz elektrycznie otwierany i zamykany bagażnik.”

“Zamontowałem LPG, wydatki na paliwo są teraz na poziomie benzynowego auta kompaktowego.”

“Mam egzemplarz z pneumatyką. Różnica między trybem sportowym i komfortem jest ogromna, a oba są świetne.”

“Naprawdę wielki bagażnik o regularnym kształcie. Szkoda, że nie było wersji 7-osobowej.”

“Auto nie wygląda, ale jest sprawne w terenie. Po podniesieniu prześwit to nawet 30 cm.”

 

Wady:

“Za duży huk wiatru powyżej 120 km/h.”

“Przełącznik trybów skrzyni automatycznej przy kierownicy początkowo myli się z włącznikiem wycieraczek.”

“Już po 100 tys. km musiałem wymieniać elementy zawieszenia pneumatycznego za kilka tys. zł.”

“Trzylitrowy diesel wymagał rozbiórki z powodu wycieków oleju. Zapłaciłem ponad 10 tys. zł.”

“Drogi, nieprofesjonalny serwis.”

Przestronny i innowacyjny

Terenowy Mercedes ma jednak wiele zalet, m.in. wielki, regularny bagażnik i dobre własności terenowe po podwyższeniu prześwitu (w wersjach z pneumatyką). Czytelnicy chwalą również system bezkluczykowy i elektrycznie sterowaną klapę bagażnika. Bardzo dobrze oceniają jakość materiałów i osiągi, a nawet koszty eksploatacji po zainstalowaniu LPG.

ML drugiej generacji nie jest autem ani tanim w zakupie, ani w eksploatacji, ale znacznie dojrzalszym od swojego poprzednika. Warto się nim zainteresować.

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność