Peugeot 407 i 508

Obydwa Peugeoty klasy średniej nie zawojowały swojego segmentu i w Polsce sprzedawały się najwyżej umiarkowanie. Zobaczmy, jak radzą sobie na rynku wtórnym. Którego wybrać – używanego Peugeota 407 czy Peugeota 508 I?

Peugeot nigdy nie złożył broni w rywalizacji o względy klientów zainteresowanych samochodami klasy średniej. O ile debiutujący w 2004 roku Peugeot 407 był typowym następcą wysłużonego 406, model 508 jednocześnie zastąpił zarówno 407, jak i luksusowego 607. Nie da się ukryć, że bliżej mu do tego pierwszego – przynajmniej jeśli chodzi o wymiary i poziom wykończenia. W 508 postawiono na poprawę tego, co najbardziej „dokuczało” w 407. Ma zatem o wiele bardziej proporcjonalny przód, większy prześwit i obszerniejsze, zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń, wnętrze. Zrezygnowano z przedstawienia odmiany coupe na rzecz debiutu uterenowionego kombi (RXH), początkowo oferowanego z napędem hybrydowym. Zwolenników ciekawych (i mocnych) odmian silnikowych odsyłamy do starszego modelu – właśnie w Peugeocie 407 nastąpił kres odmian V6 (benzynowy 3.0 i wysokoprężne 2.7/3.0 HDi).

Peugeot 407 i Peugeot 508 07
Od strony technicznej bardziej zaawansowany jest Peugeot 407 – posiada bowiem wielowahaczowe zawieszenie obu osi. W codziennej eksploatacji przeszkadza długi i nisko schodzący zderzak, którym zawadza się nawet o progi zwalniające.

Peugeot 407 coraz śmielej wkracza w strefę tanich samochodów do jeżdżenia bez ponoszenia większych wydatków na naprawy. Ceny ich wykonywania nie spadają, w przeciwieństwie do wartości tych samochodów – używanego 407 można mieć nawet za 5 tys. zł. „Dojrzalszy” i obszerniejszy w środku 508 kosztuje minimum 4 razy więcej. Nie wolno zapominać, że i w jego przypadku trzeba liczyć się z poważnymi awariami. Który model przekonuje do siebie przy bliższym poznaniu? Porównajmy używanego Peugeota 407 z Peugeotem 508 I i wybierzmy lepszą propozycję z drugiej ręki.

Peugeot 407 i Peugeot 508 03
W Peugeotach 508 z przodu pracują kolumny McPhersona: na układ wielowahaczowy zdecydowano się tylko w usportowionych odmianach GT (2.0/2.2 HDi).

Używany Peugeot 407 i Peugeot 508 I – deska rozdzielcza

Obydwa samochody nie porywają w sposób szczególny swoimi miejscami dowodzenia. Postawiono na klasyczne linie z uporządkowaną (choć sporą) liczbą przycisków, przyłożono się w wyborze materiałów wykończeniowych i ich zmontowaniu. Ciekawostkę w 508 stanowi znajdujący się po lewej stronie przycisk startera. Oglądając używanego 407 warto poświęcić czas na weryfikację poprawności działania wszystkich elementów wyposażeniowych i układu wentylacyjnego. Bywa, że z jednych kratek wydobywa się ciepłe powietrze, z innych zimne. Naprawa systemu sterowania kierunkiem i siłą nawiewu wymaga kosztownego demontażu deski rozdzielczej. W 508 nie słyszy się o takich problemach, w dodatku można liczyć na ciekawostki w postaci np. wyświetlacza head-up.

Peugeot 407
Stonowany design kokpitu 407 starzeje się najlepiej. Pod kątem czytelności i ergonomii nie ma tu wiele do zarzucenia.
Peugeot 508
W niektórych Peugeotach 508 multimedia miewają sporadyczne tendencje do wieszania się. Steruje się nimi przy użyciu pokrętła przy dźwigni zmiany biegów.

Używany Peugeot 407 i Peugeot 508 I – przestrzeń w środku

Zwiększenie długości i wartości rozstawu osi wyszło Peugeotowi 508 na dobre. Pasażerowie kanapy w końcu otrzymali stosowną przestrzeń w obrębie nóg, choć wciąż może jej brakować przy głowach (tylko w sedanie). O ciasnocie na kanapie w modelu 407 napisano już wiele, i nie mówimy tu wyłącznie o wersji coupe. Za to przednia część kabiny pozytywnie zaskakuje w obydwu samochodach. Fotele umieszczono dość nisko, mają przyzwoite podparcie boczne i długie siedzisko. 407 dodatkowo punktuje przyjemną w dotyku tapicerką – jej trwałość można uznać za zadowalającą także w nowszym modelu.

Używany Peugeot 407 i Peugeot 508 I – bagażniki

Peugeot 407 nie „błyszczy” także po spojrzeniu na przestrzeń bagażową. Sedan zabierze na pokład 407 l, kombi – 450 l z możliwością powiększenia do 1655 l. Według danych fabrycznych najwięcej zmieści się do… coupe, bo 466 l. Pod tym względem znów bryluje Peugeot 508 ze swoimi 515 l w sedanie i pokaźnymi 560 l w kombi (ale po złożeniu kanapy pojemność jest mniejsza niż w 407, bo wynosi 1598 l). Rodzinne odmiany cechuje przy tym foremny kształt bagażnika i przydatne na co dzień udogodnienia (haczyki, wnęki). Warto zwrócić uwagę na zachodzącą na boki – zupełnie jak w BMW serii 5 (E60) – klapę bagażnika 508 sedana. Dzięki temu zabiegowi poszerzono otwór załadunkowy i poprawiono dostęp do części bagażowej.

Używany Peugeot 407 i Peugeot 508 I – silniki

W Peugeocie 407 postawiono na wolnossące odmiany benzynowe o pojemności 1.8, 2.0 i 2.2 (116-163 KM). Na szczycie gamy znalazł się 3.0 V6 rozwijający 211 KM. Poza spalaniem oleju te silniki nie sprawiają powtarzających się problemów i optymalnie pracują w połączeniu z instalacją gazową. W Peugeocie 508 zastosowanie znalazł tylko jeden silnik, opracowany wspólnie z BMW – 1.6 VTi (120 KM) i turbodoładowanej THP (156/165 KM). Montaż LPG utrudnia obecność bezpośredniego wtrysku paliwa w tym drugim, wszystkie z kolei nie grzeszą trwałością układu rozrządu. Turbodiesle HDi w obydwu autach mają pojemność 1.6 (112-120 KM), 2.0 (140-180 KM) i 2.2 (204 KM). Idealny wybór stanowi środkowa propozycja – zarówno jeśli chodzi o osiągi, jak i spalanie oraz niezawodność. Na jej bazie opracowano też 204-konną odmianę hybrydową. Starszy model dodatkowo zwraca uwagę odmianami V6 HDi biturbo – 2.7 (204 KM) i 3.0 (241 KM), które mimo wszystko pozostają rynkowymi ciekawostkami niż realnym wyborem.

Peugeot 407 i Peugeot 508 12
2-litrowe turbodiesle polecamy niezależnie od opisywanego modelu. Choć to naprawdę udane konstrukcje, w skrajnie wyeksploatowanych Peugeotach 407 coraz częściej wymagają poniesienia kosztów napraw związanych z zużyciem eksploatacyjnym.
Peugeot 508
1.6 THP to jedyny benzynowy silnik, który sprawnie napędza Peugeota 508. Przez lata zasłynął kilkoma przykrymi dolegliwościami odciskającymi ślad na portfelu właściciela.

Używany Peugeot 407 i Peugeot 508 I – co się w nich psuje?

Wśród używanych Peugeotów 407 spory udział mają mocno wysłużone samochody z początku produkcji. Nawet jeśli pod maską pracuje polecana jednostka napędowa (np. 2.0 HDi), po tylu latach nie można wykluczać konieczności wymiany sprzęgła z kołem dwumasowym, regeneracji wtryskiwaczy i filtra cząstek stałych. Największe wydatki w 407 generują odmiany V6, a w 508 – silniki benzynowe 1.6. Znane są przypadki przedwczesnego wyciągnięcia łańcucha rozrządu, a w THP także odkładania nagaru w układzie dolotowym. Trwałością nie zachwycają montowane w nowszym modelu przekładnie kierownicze oraz układ wielowahaczowego zawieszenia w Peugeocie 407. Tam trzeba się również nastawić na kłopotliwy układ wentylacyjny: podejmując się naprawy trzeba albo zdjąć, albo rozcinać kokpit. Słyszy się o drobnych awariach elektroniki pokładowej w najstarszych Peugeotach 508.

Peugeot 407
W Peugeocie 407 coupe przewidziano wyłącznie silniki o pojemności powyżej 2 litrów. Najlepiej do niego pasują, rzecz jasna, V6.

Używany Peugeot 407 i Peugeot 508 I – za ile można go kupić?

Peugeoty 407 zbliżają się do osiągnięcia cenowego „dołka”: nie brakuje aut wystawianych za 5-8 tys. zł, natomiast optymalny budżet w jego przypadku wynosi 11-13 tys. zł. Do 20 tys. zł dochodzą tylko zadbane odmiany coupe albo samochody z ostatnich roczników. To nadal za mało, by myśleć o używanym Peugeocie 508. Ich ceny startują od 23 tys. zł i przeważnie dotyczą aut benzynowych lub 1.6 HDi. Dopiero przy 30 tys. zł otrzymujemy wybór między nimi a 2.0 HDi. Najlepiej rozglądać się za tym modelem, dysponując ok. 32-37 tys. zł.

Peugeot 508
W uterenowionym Peugeocie 508 RXH za napędzanie tylnej osi odpowiada… elektryczna część układu hybrydowego opartego na silniku 2.0 HDi. W późniejszych latach RXH stał się przednionapędowy (łączony z samym turbodieslem), zaś układ hybrydowy z 4×4 (HYbrid4) trafił do sedana.

Używany Peugeot 407 i Peugeot 508 I – którego wybrać?

Czas Peugeota 407 na rynku wtórnym przemija i nie da się tego cofnąć. Dziś stanowi on godną rozpatrzenia propozycję dla osób szukających możliwie jak najtańszego i względnie nowoczesnego auta: przemawia za nim spory wybór wersji nadwoziowych i udana paleta bazowych silników. Następca – 508 I – jest bez wątpienia większy w środku, solidniej wykonany i jeszcze bardziej komfortowy. Wszystko sprowadza się zatem do budżetu, jaki jesteśmy w stanie poświęcić na Peugeota klasy średniej z drugiej ręki.

Peugeot 407 – plusy i minusy

 +  dobre zabezpieczenie antykorozyjne, większość silników jest godna polecenia, dobra relacja ceny do wieku
 –  drogie w naprawach zawieszenie, wątpliwy stan wielu samochodów, ciasny drugi rząd siedzeń

Peugeot 407

Peugeot 508 I – plusy i minusy

 +  niedrogie w utrzymaniu i niezawodne turbodiesle, pojemne bagażniki, wysoka jakość wykończenia
 –  brak udanego silnika benzynowego, niezbyt udana hybryda, ospałe w działaniu skrzynie zautomatyzowane

Peugeot 508

Peugeot 407 i Peugeot 508 I – podstawowe dane techniczne
Peugeot 407Peugeot 508 I
Lata produkcji2004-20102010-2018
Dł./szer./wys.468/181/145 cm479-481/185/146-153 cm
Rozstaw osi272 cm282 cm
Pojemność bagażnikased 407 l, kmb 450-1655 l, cpe 466 lsed 515 l, kmb 560-1598 l, RXH 400-1439 l
Silniki benzynowe1.8-3.0 (116-211 KM)1.6 (120-165 KM)
Silniki Diesla1.6-3.0 (109-241 KM)1.6-2.2 (115-204 KM)
Peugeot 407 – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Silnik1.8 16V2.2 16V1.6 HDi2.0 HDi2.2 HDi
Pojemność1749 cm³2230 cm³1560 cm³1997 cm³2179 cm³
Paliwobenz.benz.turbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc125 KM163 KM109 KM140 KM170 KM
Maks. moment170 Nm220 Nm240 Nm320 Nm370 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,3 s9,0 s11,7 s9,8 s8,7 s
Prędkość maks.203 km/h222 km/h192 km/h208 km/h223 km/h
Śr. zużycie paliwa7,7 l/100 km9,0 l/100 km4,9 l/100 km5,7 l/100 km6,2 l/100 km
Peugeot 508 I – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Silnik1.6 Vti1.6 THP1.6 HDi2.0 HDi2.2 HDi
Pojemność1598 cm³1598 cm³1560 cm³1997 cm³2179 cm³
Paliwobenz.benz., turboturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc120 KM156 KM112 KM140 KM204 KM
Maks. moment160 Nm240 Nm240 Nm320 Nm450 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,5 s8,6 s11,3 s9,8 s8,2 s
Prędkość maks.203 km/h222 km/h190 km/h210 km/h234 km/h
Śr. zużycie paliwa6,2 l/100 km6,4 l/100 km4,4 l/100 km4,8 l/100 km5,7 l/100 km

Aby dowiedzieć się więcej na temat używanych Peugeotów klasy średniej, odsyłamy do poniższych materiałów:

Używany Peugeot 407 (2004-2010) – opinie użytkowników

Używany Peugeot 508 I (2010-2018) – opinie użytkowników

Oceny czytelników
[Głosów: 74 Średnia: 3.7]

5 KOMENTARZE

  1. Boze, co za tandetny artykuł. Porównywać auto za średnią cenę 10 tys vs 30 tyś. Równie dobrze mógłbym porównać Seicento z BMW F10. Wiadome jest, że nikt kto posiada budżet 10000, nie będzie specjalnie interesować się autem za 30000.

    Zresztą potraktowaliscie 407 jak kolejna skode czy Volkswagena na dojazdy w tej cenie. Peugeot 407, podobnie jak AR 159 jest w podobnej cenie i jakoś się wyróżnia, wśród innych aut.

  2. gorszy bzdur niż tutaj na tym niemieckim portalu to już wypisać nie można pewnie o Klaudii beemki to są super i nie mają wad jeżdżę Peugeotem 407 i nie raz zdarzyło mi się nie zatrzymać na progu zwalniającym zderzak cały ani razu nie zahaczyłem co do klimatyzacji nawiewu fakt potrafi się zepsuć zapadka i raz z jednego wieje ciepłe z drugiego zimne ale doświadczony mechanik wcale nie demontuje całej deski rozdzielczej tylko wycina otwór w plastiku wymienia zapadkę i zgrzewana gorąco zapadka wraca do stanu jak sprzed uszkodzenia najlepiej wybrać 407 z dwulitrowym silnikiem benzynowym ponieważ spalanie jest takie same jak w 18 co do awarii auto spisuje mi się świetnie żadnych awarii nie miałem od dłuższego czasu choć wiadomo jak to z auta używane z większym przebiegiem trzeba zwrócić uwagę na stan skrzyni biegów jeżeli chodzi o komfort jazdy komfort jazdy jest świetny jeździłem Mazdą szóstką oraz Oplem i najlepiej jeździ mi się w Peugeocie w Peugeocie 407 na zmianę należy zaznaczyć jakoś zabezpieczenia antykorozyjnego jest dobre niejednokrotnie lepsze niż w niektórych Audi i Volkswagena nie wiem jakie można mieć jeszcze zastrzeżenia do tego auta auto miało w swojej klasie pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa auto jest ciężkie masywne ponieważ są dość solidne progi oraz podłużnice

  3. Boże jakie bzdury. Mam 407 z 2006 już parę lat. W tym roku poniosłam pierwszy koszt naprawy nie wynikający z amortyzacji. Naprawa nawiewu to były jakieś śmieszne pieniądze i zrobione prawie na poczekaniu bez jakiegoś cięcia. Z tyłu dzieci mogą się ganiać jest tak luźno. Jeśli chodzi o pojemność to robię za taksówkę transportowa bo do innych kombi nic się nie mieści. Po złożeniu tylnego siedzenia wiozlam meble ponad 2 m długości w kartonach z pasażerem z przodu.

  4. Obecnie jeżdżę RXH a wcześniej miałem 1.8 w 407 kombi. Potwierdzam za 407 jest niski i ma długi zwis. Łatwo zarysować listwę zderzaka Mi zdazylo się złamać ramkę rejestracji, bo miałem nisko zawieszona. Niestety problem z nawiewem też potwierdzam Da się już to tanio naprawić bez rozbierania deski Autko sprawowało się super Zrobiłem nim ponad 200k km bez awarii. Dlatego zmieniłem na 508. Mam za sobą 130k km w RXH i nie zgodzę się że to zła hybryda. Łącznie ma 200KM a spalanie poniżej 6L Trasa krajowymi drogami to bliżej 4.5L Nie znam drugiego podobnego diesla. Póki co miałem przygodę z łożyskiem alternatora Poza ty to bardzo dobre auto z bogatym wyposażeniem w atrakcyjnej cenie Nie zmieniam póki co bo nowsze 508 II jest za małe

  5. Witam posiadam 407sw 2,2 *170 km dizel Od ośmiu lat żadnych kłopotliwych awari. Oprucz nawiewu powietrza( naprawa koszt 220zł część 4/5god.naprawiania samemu) to chyba niewiele kłopotów. Znam osoby która przy wymianie żarówki lub akumulatora nażekają w aucie. Ja jestem zadowolony z auta. A na każdym portalu z opiniami znajdą się osoby chwalone i narzekające. (Niema idealnego ałta na świecie i bez awaryjnego)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here