Używany Peugeot 508, w szczególności z silnikiem 2.0 HDi, jest jednym z najciekawszych aut klasy średniej. Nie sprawia problemów, jest dobrze wyposażony, a kosztuje mniej od konkurentów.
Debiutujący w 2010 roku 508 zastąpił jednocześnie modele 407 i 607. Wymiarami mieści się pomiędzy nimi, stylistyką jednak upodobnił się do reszty Peugeotów. Po blisko dekadzie od premiery samochód wciąż wygląda świeżo. Nie zdążyło się także zestarzeć jego wnętrze, w większości wykonane z dobrych materiałów.

Peugeot 508 był dostępny jako sedan i kombi – druga z wymienionych była nawet dostępna w uterenowionej odmianie RXH z hybrydowym napędem na cztery koła (przednie wprawiał w ruch diesel, a tylne – silnik elektryczny). Analogiczne rozwiązanie, tyle że bez pakietu terenowego, było też dostępne w sedanie oznaczanym jako HYbrid4. Kolejną ciekawostką jest usportowiony wariant GT, znany też jako 2.2 HDi 200 – jego przednie koła są prowadzone przez wielowahaczowe zawieszenie, co oznacza wyższą precyzję prowadzenia, ale też droższe i trudniejsze naprawy.

Używany Peugeot 508 – tani i dobry sedan klasy średniej, pakowne i ładne kombi
Posiadacze Peugeotów 508 zgodnie twierdzą, że auto szybko traci na wartości. Dla potencjalnych kupców auta z drugiej ręki to jednak wyłącznie zaleta, bo spadek wartości wynika jedynie ze stereotypów o marce. 508 jest udanym modelem, w którym nie występują awarie trapiące jego poprzedników. Czasami zdarzają się problemy z elektroniką, typu wieszające się radio lub nawigacja. Dostęp do części zamiennych jest dobry, a ich ceny zwykle są umiarkowane – procentują pokrewieństwa techniczne z innymi modelami grupy PSA.
Używany Peugeot 508 – najlepiej z dieslem 2.0 HDi, unikaj benzynowego 1.6 THP
Na rynku wtórnym królują diesle – to ok. 90% ogłoszeń. Szczególnie polecamy świetnie sprawdzające się w trasie silniki 2.0 HDi (140-204 KM). Nie należy jednak skreślać także słabszych 1.6 HDi (112-120 KM), które w zupełności wystarczają do codziennej jazdy po mieście i okazjonalnych wypadów w trasę. Obecność filtra cząstek stałych nie powinna zniechęcać do zakupu samochodu – system gromadzenia i wypalania sadzy jest już na tyle dopracowany, że nie sprawia kłopotów nawet podczas jazdy miejskiej.
Zobacz też: Najlepsze nowoczesne diesle
Jedynym dostępnym silnikiem benzynowym była benzyna 1.6 – w wolnossącej wersji VTi (120 KM) lub doładowanej THP (156 i 165 KM) – cechująca się cichą pracą, a w odmianach z turbo także doskonałymi osiągami. Benzynowe silniki Peugeota 508 miewają jednak problemy z łańcuchem rozrządu, dlatego bezpieczniejszym wyborem będą jednostki wysokoprężne. Automatyczne skrzynie mają przyzwoitą trwałość i tempo działania. Jednym wyjątkiem jest automat łączony z silnikiem 1.6 VTi i dieslem 1.6 HDi – to zautomatyzowana skrzynia, czyli manualna przekładnia z siłownikami odpowiedzialnymi za wybieranie biegów i sterowanie sprzęgłem. Nie działa zbyt płynnie, przyspiesza zużycie tarczy sprzęgła, a dodatkowy osprzęt generuje wydatki serwisowe.
Używany Peugeot 508 – opinie użytkowników
Zalety
„Świetnie wyciszone wnętrze. W mojej benzynowej wersji 1.6 THP prawie nie słychać silnika.”
„Wysoka kultura pracy silnika 2.0 HDi. Jeżdżę taksówką, a klienci czasem nie wiedzą, ż to diesel.”
„Tanie części zamienne. Miałem małą stłuczkę. Błotnik, maskę i reflektor kupiłem od ręki używane, w bardzo niskich cenach.”
„Filtr cząstek stałych nie przeszkadza w jeździe.”
Wady
„Szkoda, że gama nie obejmuje żadnej mocnej wersji benzynowej „pod gaz”.”
„Uterenowiony RXH wygląda bojowo, ale w podstawowej wersji ma napęd tylko na przednie koła. Wersja 4×4 to hybryda. Moim zdaniem forma przeważa nad treścią.”
„Kupiłem sprowadzony samochód i od początku mam problemy z zawieszającym się radiem i kapryśną nawigacją.”
„Auto jest fajne, ale przewidywany spadek wartości jest wciąż bardzo wysoki.”
Dł./szer./wys. | 479-481/186/146-153 cm |
Rozstaw osi | 282 cm |
Pojemność bagażnika | sed 515 l, kmb 560-1598 l, RXH 400-1439 l |
Silnik | 1.6 | 1.6 THP | 1.6 THP |
---|---|---|---|
Pojemność | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1598 cm³ |
Paliwo | benz. | benz., turbo | benz., turbo |
Maks. moc | 120 KM | 156 KM | 165 KM |
Maks. moment | 160 Nm | 240 Nm | 240 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,5 s | 8,6 s | 8,6 s |
Prędkość maks. | 203 km/h | 222 km/h | 210 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,2 l/100 km | 6,4 l/100 km | 5,8 l/100 km |
Silnik | 1.6 HDi | 2.0 HDi | 2.0 HDi | 2.0 HDi (RXH) | 2.2 HDi |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność | 1560 cm³ | 1997 cm³ | 1997 cm³ | 1997 cm³ | 2179 cm³ |
Paliwo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | t. diesel + elektr. | turbodiesel |
Maks. moc | 112 KM | 140 KM | 163 KM | 163 + 37 KM | 204 KM |
Maks. moment | 240 Nm | 320 Nm | 340 Nm | 300 Nm | 450 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,3 s | 9,8 s | 9,2 s | 9,3 s | 8,2 s |
Prędkość maks. | 190 km/h | 210 km/h | 225 km/h | 210 km/h | 234 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 4,4 l/100 km | 4,8 l/100 km | 5,7 l/100 km | 3,6 l/100 km | 5,7 l/100 km |
Używany Peugeot 508 – czy warto kupić?
Dawno nie było tak dopracowanego samochodu spod znaku lwa jak Peugeot 508. Oferuje wysoki komfort jazdy, dobre wyposażenie i osiągi. Najtańsze, jeżdżące i zarejestrowane w kraju egzemplarze można kupić za ok. 24 tys. zł. Dysponując kwotą 30 tys. zł można przebierać w ofertach. Okazyjna – na tle niemieckich czy japońskich konkurentów – cena w tym przypadku nie wynika z awaryjności, a kształtuje się wyłącznie przez stereotypy. Kto zdecyduje się na zakup używanego, ale zadbanego i bezwypadkowego Peugeota 508 rzadko kiedy żałuje podjętej decyzji. Wręcz przeciwnie – poleca to auto innym kierowcom.
Używany Peugeot 508 – oceny kierowców
Ocena samochodu
Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
Ocena eksploatacji
Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność