Używany Peugeot 508 I (2010-2018) – opinie, spalanie, usterki

Peugeot 508 I - otwierające

Używany Peugeot 508, w szczególności z silnikiem 2.0 HDi, jest jednym z najciekawszych aut klasy średniej. Nie sprawia problemów, jest dobrze wyposażony, a kosztuje mniej od konkurentów.

Debiutujący w 2010 roku 508 zastąpił jednocześnie modele 407 i 607. Wymiarami mieści się pomiędzy nimi, stylistyką jednak upodobnił się do reszty Peugeotów. Po blisko dekadzie od premiery samochód wciąż wygląda świeżo. Nie zdążyło się także zestarzeć jego wnętrze, w większości wykonane z dobrych materiałów.

Peugeot 508 RXH - deska rozdzielcza
Ekran nawigacji ożywia wnętrze. System multimedialny – biorąc pod uwagę jego wiek – działa przyzwoicie. Ergonomia kokpitu używanego Peugeota 508 stoi na wysokim poziomie, choć nie obyło się bez kilku wpadek – napoje włożone w uchwyty na kubki zasłaniają ekran, a przyciski do sterowania wyświetlaczem head-up znajdują się w małym schowku po lewej stronie kierownicy.

Peugeot 508 był dostępny jako sedan i kombi – druga z wymienionych była nawet dostępna w uterenowionej odmianie RXH z hybrydowym napędem na cztery koła (przednie wprawiał w ruch diesel, a tylne – silnik elektryczny). Analogiczne rozwiązanie, tyle że bez pakietu terenowego, było też dostępne w sedanie oznaczanym jako HYbrid4. Kolejną ciekawostką jest usportowiony wariant GT, znany też jako 2.2 HDi 200 – jego przednie koła są prowadzone przez wielowahaczowe zawieszenie, co oznacza wyższą precyzję prowadzenia, ale też droższe i trudniejsze naprawy.

Używany Peugeot 508 RXH - przód
Hybrydowy Peugeot 508 RXH nie okazał się przebojem. Pierwsza próba połączenia silnika Diesla i napędu elektrycznego poniekąd od początku była skazana na niepowodzenie. Diesle PSA same w sobie są na tyle oszczędne, że hybrydyzacja nie przyniosła spektakularnego obniżenia zużycia paliwa. Największą korzyścią jest obecność napędu na obie osie – tylne koła są wprawiane w ruch przez silnik elektryczny.

Używany Peugeot 508 – tani i dobry sedan klasy średniej, pakowne i ładne kombi

Posiadacze Peugeotów 508 zgodnie twierdzą, że auto szybko traci na wartości. Dla potencjalnych kupców auta z drugiej ręki to jednak wyłącznie zaleta, bo spadek wartości wynika jedynie ze stereotypów o marce. 508 jest udanym modelem, w którym nie występują awarie trapiące jego poprzedników. Czasami zdarzają się problemy z elektroniką, typu wieszające się radio lub nawigacja. Dostęp do części zamiennych jest dobry, a ich ceny zwykle są umiarkowane – procentują pokrewieństwa techniczne z innymi modelami grupy PSA.

Używany Peugeot 508 – najlepiej z dieslem 2.0 HDi, unikaj benzynowego 1.6 THP

Na rynku wtórnym królują diesle – to ok. 90% ogłoszeń. Szczególnie polecamy świetnie sprawdzające się w trasie silniki 2.0 HDi (140-204 KM). Nie należy jednak skreślać także słabszych 1.6 HDi (112-120 KM), które w zupełności wystarczają do codziennej jazdy po mieście i okazjonalnych wypadów w trasę. Obecność filtra cząstek stałych nie powinna zniechęcać do zakupu samochodu – system gromadzenia i wypalania sadzy jest już na tyle dopracowany, że nie sprawia kłopotów nawet podczas jazdy miejskiej.

Zobacz też: Najlepsze nowoczesne diesle

Jedynym dostępnym silnikiem benzynowym była benzyna 1.6 – w wolnossącej wersji VTi (120 KM) lub doładowanej THP (156 i 165 KM) – cechująca się cichą pracą, a w odmianach z turbo także doskonałymi osiągami. Benzynowe silniki Peugeota 508 miewają jednak problemy z łańcuchem rozrządu, dlatego bezpieczniejszym wyborem będą jednostki wysokoprężne. Automatyczne skrzynie mają przyzwoitą trwałość i tempo działania. Jednym wyjątkiem jest automat łączony z silnikiem 1.6 VTi i dieslem 1.6 HDi – to zautomatyzowana skrzynia, czyli manualna przekładnia z siłownikami odpowiedzialnymi za wybieranie biegów i sterowanie sprzęgłem. Nie działa zbyt płynnie, przyspiesza zużycie tarczy sprzęgła, a dodatkowy osprzęt generuje wydatki serwisowe.

Używany Peugeot 508 – opinie użytkowników

 Zalety 

„Świetnie wyciszone wnętrze. W mojej benzynowej wersji 1.6 THP prawie nie słychać silnika.”

„Wysoka kultura pracy silnika 2.0 HDi. Jeżdżę taksówką, a klienci czasem nie wiedzą, ż to diesel.”

„Tanie części zamienne. Miałem małą stłuczkę. Błotnik, maskę i reflektor kupiłem od ręki używane, w bardzo niskich cenach.”

„Filtr cząstek stałych nie przeszkadza w jeździe.”

 

 Wady 

„Szkoda, że gama nie obejmuje żadnej mocnej wersji benzynowej „pod gaz”.”

„Uterenowiony RXH wygląda bojowo, ale w podstawowej wersji ma napęd tylko na przednie koła. Wersja 4×4 to hybryda. Moim zdaniem forma przeważa nad treścią.”

„Kupiłem sprowadzony samochód i od początku mam problemy z zawieszającym się radiem i kapryśną nawigacją.”

„Auto jest fajne, ale przewidywany spadek wartości jest wciąż bardzo wysoki.”

Peugeot 508 I – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.479-481/186/146-153 cm
Rozstaw osi282 cm
Pojemność bagażnikased 515 l, kmb 560-1598 l, RXH 400-1439 l
Peugeot 508 I – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik1.61.6 THP1.6 THP
Pojemność1598 cm³1598 cm³1598 cm³
Paliwobenz.benz., turbobenz., turbo
Maks. moc120 KM156 KM165 KM
Maks. moment160 Nm240 Nm240 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,5 s8,6 s8,6 s
Prędkość maks.203 km/h222 km/h210 km/h
Śr. zużycie paliwa6,2 l/100 km6,4 l/100 km5,8 l/100 km
Peugeot 508 I – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik1.6 HDi2.0 HDi2.0 HDi2.0 HDi (RXH)2.2 HDi
Pojemność1560 cm³1997 cm³1997 cm³1997 cm³2179 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselt. diesel + elektr.turbodiesel
Maks. moc112 KM140 KM163 KM163 + 37 KM204 KM
Maks. moment240 Nm320 Nm340 Nm300 Nm450 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,3 s9,8 s9,2 s9,3 s8,2 s
Prędkość maks.190 km/h210 km/h225 km/h210 km/h234 km/h
Śr. zużycie paliwa4,4 l/100 km4,8 l/100 km5,7 l/100 km3,6 l/100 km5,7 l/100 km

Używany Peugeot 508 – czy warto kupić?

Dawno nie było tak dopracowanego samochodu spod znaku lwa jak Peugeot 508. Oferuje wysoki komfort jazdy, dobre wyposażenie i osiągi. Najtańsze, jeżdżące i zarejestrowane w kraju egzemplarze można kupić za ok. 24 tys. zł. Dysponując kwotą 30 tys. zł można przebierać w ofertach. Okazyjna – na tle niemieckich czy japońskich konkurentów – cena w tym przypadku nie wynika z awaryjności, a kształtuje się wyłącznie przez stereotypy. Kto zdecyduje się na zakup używanego, ale zadbanego i bezwypadkowego Peugeota 508 rzadko kiedy żałuje podjętej decyzji. Wręcz przeciwnie – poleca to auto innym kierowcom.

Używany Peugeot 508 – oceny kierowców

Ocena samochodu

[yasr_multiset setid=0]

Ocena eksploatacji

[yasr_multiset setid=1]