UżywaneOpinieUżywany Peugeot 508 I (2010-2018) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używany Peugeot 508 I (2010-2018) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Francuska limuzyna (lub kombi), w szczególności z silnikiem 2.0 HDi, jest jednym z najciekawszych aut klasy średniej. Oto opinie o używanym Peugeocie 508 I.

Debiutujący w 2010 roku Peugeot 508 zastąpił jednocześnie modele 407 i 607. Wymiarami mieści się pomiędzy nimi, stylistyką jednak upodobnił się do reszty Peugeotów. W porównaniu do Peugeota 407 poprawiono proporcje nadwozia: przód już nie „zjeżdża w dół” jak w poprzedniku, a dzięki podwyższeniu prześwitu powszechnie widywane progi zwalniające nie stanowią zagrożenia dla przedniego zderzaka. Po ponad dekadzie od premiery samochód wciąż wygląda świeżo. Nie zdążyło się także zestarzeć jego wnętrze, w większości wykonane z dobrych materiałów. Samochód był dostępny jako sedan i kombi, z czego druga z wymienionych była nawet dostępna w uterenowionej odmianie RXH z hybrydowym napędem na cztery koła (przednie wprawiał w ruch diesel, a tylne – silnik elektryczny). Analogiczne rozwiązanie, tyle że bez pakietu terenowego, było też dostępne w sedanie oznaczanym jako HYbrid4. W ramach przeprowadzonego w 2014 r. liftingu zdecydowano się na przeprojektowanie przedniej części karoserii i dodanie jednostkom napędowym niewielkiego zastrzyku mocy. Od tej pory 508 RXH nie był już hybrydą, a typowym uterenowionym kombi z dieslem pod maską. Kolejną ciekawostkę stanowi usportowiony wariant GT, znany też jako 2.2 HDi 200 – jego przednie koła są prowadzone przez wielowahaczowe zawieszenie, co oznacza wyższą precyzję prowadzenia, ale też droższe i trudniejsze naprawy.

Peugeot 508 I
Sylwetka Peugeota 508 I do dzisiaj nie straciła na atrakcyjności. Sedany cieszą się mniejszym zainteresowaniem od pakownych odmian SW (kombi), dysponujących aż 560-litrowym bagażnikiem (limuzyna zmieści 515 l).

Posiadacze Peugeotów 508 zgodnie twierdzą, że auto szybko traci na wartości. Dla potencjalnych kupców auta z drugiej ręki to jednak wyłącznie zaleta, bo spadek wartości wynika jedynie ze stereotypów o marce. 508 I jest udanym modelem, w którym nie występują awarie trapiące jego poprzedników. Czasami zdarzają się problemy z elektroniką, typu wieszające się radio lub nawigacja. Dostęp do części zamiennych jest dobry, a ich ceny zwykle są umiarkowane – procentują pokrewieństwa techniczne z innymi modelami grupy PSA. Czy warto kupić ten samochód? Poznajmy opinie właścicieli używanych Peugeotów 508 I.

Peugeot 508 (2021) – opis wersji i cennik

Peugeot 508 I 36
Wyraźny lifting (2014 r.) upodobnił 508 do reszty modeli Peugeota, głównie debiutującego rok wcześniej 308 II. Sporo zmian zaszło też w gamie silnikowej: nie wprowadzono nowych jednostek, a ulepszono dotychczas dostępne, dodając im przy okazji kilka KM.

Używany Peugeot 508 I – wnętrze

Kokpit 508 I nie przypomina tych dotychczas montowanych we francuskich samochodach – jest zbyt poprawny, jeśli nie powiedzieć – „niemiecki”. Czy to źle, zależy od indywidualnego podejścia. Faktem jest, że wszystko ma tu swoje miejsce i raczej nie będzie problemu ze znalezieniem szukanej funkcji. System multimedialny, biorąc pod uwagę jego wiek, działa przyzwoicie, choć nie bez drobnych defektów w samochodach z pierwszych lat produkcji. Ergonomia kokpitu używanego Peugeota 508 z reguły stoi na wysokim poziomie, poza dwoma wysuwanymi uchwytami na napoje, które po włożeniu puszek/butelek zasłaniają ekran. Z kolei przyciski do sterowania wyświetlaczem head-up znajdują się w małym schowku po lewej stronie kierownicy. Krótkiego przyzwyczajenia wymaga również umieszczony po lewej stronie przycisk uruchamiania silnika.

Nieprzesadzone rozmiary zewnętrzne Peugeota 508 I (auto mierzy ok. 4,8 m długości) nie przeszkodziły w stworzeniu przedziału pasażerskiego do komfortowego przewozu 4 osób. Istotne zwiększenie rozstawu osi względem 407 (aż o 10 cm) najdobitniej odczuwa się z tyłu, gdzie wygodnie usiądą dorośli pasażerowie i będą mieli gdzie trzymać nogi. Na uwagę zasługuje niski tunel środkowy, ale nie ma z tego powodu korzyści, gdyż pomiędzy nogi wcina się końcowa część konsoli środkowej z nawiewami klimatyzacji. Wyprofilowanie kanapy sugeruje, by raczej przewozić na niej dwóch podróżnych. Do przednich foteli w zasadzie trudno mieć jakiekolwiek pretensje – może jedynie do nadmiernego wgniatania siedzisk w starszych autach. Obydwa bagażniki w 508 I zasługują na uwagę. Sedan (515 l) punktuje wielkim otworem załadunkowym (jak na ten typ nadwozia), kombi – ustawnym kształtem, pojemnością (560 l) i masą przydatnych gadżetów.

Używany Peugeot 508 I – silniki

Na rynku wtórnym królują diesle. Szczególnie polecamy świetnie sprawdzające się w trasie silniki 2.0 HDi (140/150/163/180 KM). Nie należy jednak skreślać także topowych 2.2 HDi (204 KM) i słabszych 1.6 HDi (112/114/120 KM), które w zupełności wystarczają do codziennej jazdy po mieście i okazjonalnych wypadów w trasę. Obecność filtra cząstek stałych nie powinna zniechęcać do zakupu samochodu – system gromadzenia i wypalania sadzy jest już na tyle dopracowany, że nie sprawia kłopotów nawet podczas jazdy miejskiej. Jedynym dostępnym silnikiem benzynowym był opracowany z BMW 1.6 – w wolnossącej wersji VTi (120 KM) lub doładowanej THP (156/165 KM). Pierwszą cechuje się cicha praca, druga zapewnia doskonałe osiągi, ale odbiorcom i tak brakowało mocniejszej wersji benzynowej oraz lepiej tolerującej instalacje gazowe (LPG „nie lubią” ani 1.6 VTi, ani THP z bezpośrednim wtryskiem paliwa). Silniki Peugeota 508 I łączono z 5- lub 6-biegowymi skrzyniami ręcznymi, przekładniami zautomatyzowanymi (1.6 VTi/HDi) lub klasycznymi „automatami” (obydwa 6-biegowe). Napęd 4×4 realizowano wyłącznie w odmianach hybrydowych opartych na… turbodieslu 2.0 HDi. Część elektryczna odpowiadała w nim za napęd tylnej osi. Początkowo wersja HYbrid4 dostępna była tylko w uterenowionym kombi (508 RXH), ale w późniejszych latach hybrydowy napęd trafił również do sedanów.

Peugeot 508 I silnik (2)
Żaden z benzynowych silników Peugeota 508 I nie zasługuje na uznanie. Szkoda, że zrezygnowano z montowanych w 407 wariantów V6.
Peugeot 508 I silnik (2)
Turbodiesle to dla odmiany polecane jednostki 1.6/2.0/2.2 HDi. Imponują kulturą pracy i rozsądnym zapotrzebowaniem na paliwo, a przede wszystkim nie rujnują portfela awariami.

Używany Peugeot 508 I – opinie użytkowników

 Zalety 

„Świetnie wyciszone wnętrze. W mojej benzynowej wersji 1.6 THP prawie nie słychać silnika”

„Wysoka kultura pracy silnika 2.0 HDi. Jeżdżę taksówką, a klienci czasem nie wiedzą, że to diesel”

„Tanie części zamienne. Miałem małą stłuczkę. Błotnik, maskę i reflektor kupiłem od ręki używane, w bardzo niskich cenach”

„Filtr cząstek stałych nie dręczy częstymi procesami wypalania”

 Wady 

„Szkoda, że gama nie obejmuje żadnej mocnej wersji benzynowej pod LPG”

„Uterenowiony RXH wygląda bojowo, ale w podstawowej wersji ma napęd tylko na przednie koła. Wersja 4×4 to hybryda. Moim zdaniem forma przeważa nad treścią”

„Kupiłem sprowadzony samochód i od początku mam problemy z zawieszającym się radiem i kapryśną nawigacją”

„Auto jest fajne, ale przewidywany spadek wartości jest wciąż bardzo wysoki”

Używany Peugeot 508 I – awaryjność, typowe usterki

Benzynowe silniki Peugeota 508 miewają problemy z łańcuchami rozrządu i tak wadliwemu napinaczowi łańcucha nie służy jazda z niskim poziomem oleju silnikowego, a o taki nietrudno z uwagi na podwyższone zużywanie środka smarnego przez te silniki. W THP dodatkowo dochodzą problemy wynikające z obecności bezpośredniego wtrysku, głównie osadzania nagaru w układzie dolotowym, wskutek czego silnik traci moc i pojawiają się kłopoty z rozruchem. Turbodiesle, poza okresowym zużyciem osprzętu, zmagają się z wyciekami oleju. Automatyczne skrzynie mają przyzwoitą trwałość i tempo działania. Jednym wyjątkiem jest zautomatyzowana skrzynia łączona z silnikiem 1.6 VTi i dieslem 1.6 HDi – to ręczna przekładnia z siłownikami odpowiedzialnymi za wybieranie biegów i sterowanie sprzęgłem. Nie działa zbyt płynnie, przyspiesza zużycie tarczy sprzęgła, a dodatkowy osprzęt generuje wydatki serwisowe. Trwałość zawieszenia stoi na wysokim poziomie, lepiej jednak przemyśleć sens kupowania odmiany GT z bardziej skomplikowanym przednim układem. Usterki natury elektrycznej dotyczą głównie systemu podnoszenia klapy bagażnika, zawieszania ekranu multimediów, niedziałających zamków drzwi i systemu Hands Free. W niektórych 508 zachodziła konieczność zregenerowania kolumn kierowniczych i wymiany amortyzatorów.

Peugeot 508 I hamulec ręczny
W przypadku zablokowania hamulca ręcznego nie trzeba od razu wzywać lawety. Pod osłoną dźwigni zmiany biegów znajduje się linka, która zwalnia blokadę hamulca pomocniczego.

Używany Peugeot 508 I – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN znajduje się w środkowej części podszybia i w obudowie deski rozdzielczej z prawej strony.

Peugeot 508 I numer VIN

Używany Peugeot 508 I – sytuacja rynkowa

Najtańsze, jeżdżące i zarejestrowane w kraju egzemplarze można kupić za ok. 20 tys. zł. Raczej nie ma co za tyle liczyć na inny silnik niż 1.6 HDi/VTi. Dysponując kwotą 25-30 tys. zł można przebierać w ofertach dotyczących 2-litrowych turbodiesli, choć nadal przedliftowych. Optymalny budżet na ten samochód mieści się w granicach 35-40 tys. zł. Za 45-55 tys. zł mamy szeroki wybór pośród poliftowych Peugeotów z przebiegami poniżej 200 tys. km. Najdroższe auta podchodzą nawet pod 70-80 tys. zł. Łatwiej o samochód z nadwoziem kombi i turbodieslem pod maską (na szczęście głównie 2.0 HDi).

 

Używany Peugeot 508 I – podsumowanie

Dawno nie było tak dopracowanego samochodu spod znaku lwa jak Peugeot 508 I. Ten samochód oferuje wysoki komfort jazdy, dobre wyposażenie i osiągi. Okazyjna, na tle niemieckich czy japońskich konkurentów, cena w tym przypadku nie wynika z awaryjności, a kształtuje się wyłącznie przez stereotypy. Kto zdecyduje się na zakup używanego, ale zadbanego i bezwypadkowego Peugeota 508 rzadko kiedy żałuje podjętej decyzji. Wręcz przeciwnie – poleca to auto innym kierowcom.

Przeczytaj także opinie o innych używanych Peugeotach:

Używany Peugeot 407 i Peugeot 508 I – którą generację wybrać?

Używany Peugeot 407 (2004-2010) – opinie użytkowników

Używany Peugeot 607 (2000-2010) – opinie użytkowników

Peugeot 508 I 37

Peugeot 508 I – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 479-481/185/146-153 cm
Rozstaw osi 282 cm
Pojemność bagażnika sed 515 l, kmb 560-1598 l, RXH 400-1439 l
Peugeot 508 I – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik 1.6 VTi 1.6 THP 1.6 THP
Pojemność 1598 cm³ 1598 cm³ 1598 cm³
Paliwo benz. benz., turbo benz., turbo
Maks. moc 120 KM 156 KM 165 KM
Maks. moment 156 Nm 240 Nm 240 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,5 s 8,6 s 8,6 s
Prędkość maks. 203 km/h 224 km/h 210 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,3 l/100 km 7,1 l/100 km 5,8 l/100 km
Peugeot 508 I – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki Diesla)
Silnik 1.6 HDi 1.6 HDi 2.0 HDi 2.0 HDi 2.0 HDi (HYbrid4) 2.2 HDi
Pojemność 1560 cm³ 1560 cm³ 1997 cm³ 1997 cm³ 1997 cm³ 2179 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbod. + elektr. turbodiesel
Maks. moc 112 KM 120 KM 140 KM 163 KM 163 + 37 KM 204 KM
Maks. moment 240 Nm 300 Nm 320 Nm 340 Nm 300 Nm 450 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,3 s 11,0 s 9,8 s 9,2 s 9,3 s 8,2 s
Prędkość maks. 190 km/h 202 km/h 210 km/h 225 km/h 210 km/h 234 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,8 l/100 km 4,2 l/100 km 4,8 l/100 km 5,7 l/100 km 3,6 l/100 km 5,7 l/100 km

Używany Peugeot 508 I – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji