UżywaneOpinieUżywane Isuzu D-Max II (2012-2020) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używane Isuzu D-Max II (2012-2020) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Popularne pickupy coraz częściej stają się cywilizowanymi, ciekawymi konstrukcyjnie i dobrze wyposażonymi autami na co dzień. Przykładem może być druga generacja Isuzu D-Max. Jakie są opinie o tym modelu?

Jeśli chcesz, aby praca została wykonana prawidłowo, należy do tego celu wezwać specjalistę. Podobnie jest z samochodami. Jeśli trzeba przewieźć towary z punku A do B, wybór jest ogromny, ale gdy te punkty leżą w trudno dostępnych miejscach, w terenie, a droga pomiędzy nimi jest wymagająca, zwykłe auto dostawcze sobie nie poradzi. Najstarszy japoński producent pojazdów jest jedną z nielicznych marek na rynku, która poświęca się bardzo specyficznym potrzebom odbiorców, tworząc wytrzymałe, nieco surowe, ale solidne auta. Nie jest to producent dla tych, którzy oczekują finezji i tak było do niedawna, ale od 2012 roku na rynku jest model D-Max, który oprócz podstawowych zadań (np. przewóz towarów w trudnych warunkach), zaczął oferować nieco więcej komfortu i stylu. Poznajmy bliżej to ciekawe auto.

Isuzu D-Max II tył
Tył w większości pickupów jest praktycznie nie do odróżnienia. Tutaj widzimy sporą ilość chromu na zderzaku.

Używane Isuzu D-Max II – wymiary, nadwozie

Stylistyka nie była priorytetem dla pick-upów Isuzu w przeszłości, które oferowały surowe, nieco koślawe, duże koła (z niewielkimi felgami), dużo trochę odpustowego chromu (albo czarnych plastików) – i w zasadzie niewiele więcej. W segmencie, który obecnie coraz bardziej dociera do rynku lifestylowego, tym razem wymagało to nieco więcej wysiłku, dlatego też przyjęcie przez model D-Max po 2012 roku bardziej drapieżnego, odrobinę zawadiackiego kształtu, który miał wyglądać na „twardy, opanowany i gotowy do pracy”, było strzałem w dziesiątkę. Oznaczało to większy przedni grill, ozdobiony światłami do jazdy dziennej i słuszną, ale nie przesadną ilością chromu przy grillu. Do tego muskularne nadkola przechodzące w słupek A, który został przesunięty do przodu o 100 mm i ustawiony pod ostrzejszym kątem, prowadzącym do obniżonej linii dachu. Tył w zasadzie nie różni się od większości aut z tego segmentu, ale posiada mocno podkreślone nadkola, niewielkie lampy i odrobinę chromu na zderzaku. Całość prezentuje się nieźle, szczególnie w wysokich specyfikacjach i np. z czerwonym lakierem. Oczywiście dostępne są trzy wersje kabiny, tj. pojedyncza (Single Cab), przedłużona (Extended Cab) oraz podwójna (Double Cab). Isuzu D-Max II w wersji Double Cab mierzy 5295 mm długości, 1860 mm szerokości oraz 1855 mm wysokości. Rozstaw osi to 3095 mm.

Isuzu D-Max II przod
W odpowiedniej wersji Isuzu D-Max II może prezentować się bardzo ciekawie i bojowo.

Używane Isuzu D-Max II – wnętrze, bagażnik

Po wejściu do wnętrza można się pozytywnie zaskoczyć – stylistyka jest przyjemna dla oka, odrobinę ekscentryczna, ale na szczęście zabrakło mocno udziwnionych kształtów czy surowych elementów. W pojeździe tego typu nie jest łatwo zaprojektować odpowiednią kabinę. Jeśli jest zbyt miękko i pluszowo, auto zostanie odrzucone przez użytkowników, którzy szukają odpowiednio wytrzymałego pojazdu roboczego. Zbyt proste i nie przyciągnie prywatnych nabywców, którzy będą chcieli sami prowadzić pojazd przy minimalnym choć komforcie i stylu. W tym D-Maxie istnieje przyzwoita równowaga między tymi dwoma skrajnościami, zaczynając od masywnej trójramiennej kierownicy, która dobrze leży w dłoniach i ma elementy sterujące w większości wersji.

Isuzu D-Max II kokpit przedlift
Przed liftingiem wnętrze D-Maxa II było proste i odrobinę toporne.
Isuzu D-Max II kokpit polift
Po liftingu panel pojawiło się więcej przycisków, a panel klimatyzacji zamknięto w okrągłej ramce.

Chociaż schowki w przednich drzwiach mogłyby być większe, to poza tym przestrzeń do przechowywania wokół kabiny jest znacznie lepsza niż w starszych Isuzu, z zamykanym schowkiem podręcznym, głębokim schowkiem z pokrywą między siedzeniami, wysuwanym schowkiem na górze deski rozdzielczej, półką pod kolumną kierownicy i uchwytem na okulary przeciwsłoneczne nad przednią szybą. Ponadto jest wystarczająco dużo uchwytów na kubki. Sporo komfortu jest również z tyłu, oczywiście w wersji Double Cab. Dzięki dodatkowej długości pojazdu i dłuższemu rozstawowi osi tego modelu generacji, które zapewniają dodatkową przestrzeń na głowę, nogi i ramiona. Ponadto oparcie siedzenia jest mniej nachylone w pionie niż w poprzednim modelu Rodeo, co zapewnia większy komfort podczas dłuższych podróży.

Isuzu D-Max II fotele
Fotele są bardzo wygodne i cywilizowane. Komfortu nie brakuje nawet podczas długich wycieczek.
Isuzu D-Max II kanapa
Cechą wspólną większości pickupów jest oparcie kanapy ustawione niemal pionowo. Na szczęście w D-Max II jest nieco lepiej.

Przejdźmy do praktycznych aspektów załadunku, które oprzemy na wariancie z podwójną kabiną, który wybiera większość klientów. Przy długości około 5,3 m jest to z pewnością dość duży pojazd, więc gdy odchylimy solidną opuszczaną tylną klapę, znajdziemy całkiem pokaźną przestrzeń ładunkową o długości 1485 mm, szerokości 1530 mm i głębokości 465 mm. To wystarczająco miejsca, aby zmieścić europaletę, która może wsunąć się w przestrzeń między nadkolami o szerokości 1110 mm. Jeśli chodzi o wagę, auto oferuje ładowność od 1058 do 1136 kilogramów w zależności od wybranego modelu.

Isuzu D-Max II skrzynia
Skrzynia ładunkowa jest obszerna i zmieści europaletę.

Używane Isuzu D-Max II – silniki

Pod maską Isuzu D-Max II może pracować jeden z dwóch silników wysokoprężnych, tj. 1.9 oraz 2.5. Co ciekawe, obie jednostki generują dokładnie taką samą moc – 163 KM. W przypadku motoru 1.9 moment obrotowy wynosi 360 Nm, co przekłada się na prędkość 180 km/h. Silnik 2.5 generuje 400 Nm. Różnice w osiągach są praktycznie pomijalne, poza tym w tego typu aucie nie jest to istotne. Zużycie paliwa w obu przypadkach to około 7-7,5 l/100 km w cyklu mieszanym.

Isuzu D-Max II silnik
Silnik 2.5 cechuje się nieco wyższym momentem obrotowym i lepszą elastycznością.

Używane Isuzu D-Max II – opinie użytkowników

 Zalety 

„Całkiem niezły stosunek wartości do oferowanych możliwości”.

„Najmłodsze egzemplarze wciąż są pod ochroną 5-letniej gwarancji”.

„Całkiem niezłe właściwości terenowe i solidna konstrukcja”.

„Kilka ciekawych wersji do wyboru i przyjemna dla oka stylistyka”.

 Wady 

„Jak przystało na pickupa, prowadzenie nie jest zbyt precyzyjne i przyjemne”.

„Silniki nie wykazują się dynamiką oraz kulturą pracy”.

„Skrzynie biegów w starszych egzemplarzach są kiepskie.

„Raczej skromny wybór na rynku wtórnym”.

Isuzu D-Max II Single Cab
Isuzu D-Max II w wersji Single Cab, czyli najbardziej „roboczej” i surowej.
Isuzu D-Max II Double Cab
Isuzu D-Max II z najczęściej wybieraną wersją kabiny – Double Cab.
Isuzu D-Max II Extended Cab
Isuzu D-Max II w wersji z przedłużoną kabiną, tzw. Extended Cab.

Używane Isuzu D-Max II – awaryjność, typowe usterki

Większość właścicieli D-Maxów jest zadowolonych ze swoich aut, choć można spotkać kilka problemów. W jednym przypadku właściciel skarżył się, że silnik nie chce się odpalać, co jest problemem zazwyczaj związanym z usterkami złącza do czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia wału. W innym przypadku właściciel, którego to dotyczyło, zauważył stukanie, które rozległo się podczas zatrzymywania się w D-Maxie, który przejechał około 30 000 kilometrów. Inny właściciel miał problem z zalanym wodą dyferencjałem, który wiązał się z koniecznością kosztownej wymiany. Pojawiało się również kilka uwag dotyczących hałasu związanego z łańcuchem rozrządu oraz ciśnieniem oleju. Było też kilka przypadków dokuczliwych usterek radioodtwarzacza. Podczas oględzin warto sprawdzić, czy skrzynia ładunkowa nie jest mocno wyeksploatowana, powgniatana i porysowana, co może świadczyć o częstym wożeniu ciężkich ładunków.

Isuzu D-Max II skrzynia
Warto zwrócić uwagę na ewentualne mocne uszkodzenia skrzyni ładunkowej.

Używane Isuzu D-Max II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Isuzu D-Max II znajduje się pasie przednim po lewej stronie auta tuż nad lampą, jak również na ramie po prawej stronie auta, pod drzwiami pasażera.

Isuzu D-Max II VIN

Używane Isuzu D-Max II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było zaledwie kilkanaście ogłoszeń dotyczących używanego Isuzu D-Max II. Przykładowo egzemplarz z 2014 roku w wersji Double Cab z silnikiem 2.5 o mocy 163 KM z przebiegiem 270 000 kilometrów to koszt około 83 000 złotych. Za około 149 000 złotych znajdziemy model z 2020 roku z przebiegiem około 80 000 kilometrów i silnikiem 1.9 o mocy 163 KM.

Isuzu D-Max II przedlift
Isuzu D-Max II przed liftingiem (2012-2017)
Isuzu D-Max II polift
Isuzu D-Max II po liftingu (2017-2020)

Używane Isuzu D-Max II – podsumowanie

Isuzu D-Max II to niedoceniany, ale bardzo solidny i ciekawy gracz w segmencie pickupów. Auto wreszcie prezentuje się nowocześnie i nie odstaje od reszty konkurencji na europejskim rynku. Szkoda, że wybór na rynku wtórnym jest tak skromny, a pod maską mamy tylko dwa silniki o tej samej mocy, ale jeśli ktoś szuka mocnego kompana do ciężkich zadań, model ten sprosta wszystkim wymaganiom.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych pickupach:

Używany Nissan Navara III (D40; 2005-2015) – opinie użytkowników

Używane Ford Ranger IV (2006-2011) – opinie użytkowników

Isuzu D-Max II bok

Isuzu D-Max II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 529-531/190/145 cm
Rozstaw osi 309 cm
Wymiary skrzyni ładunkowej 148/153/46 cm
Isuzu D-Max II – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 1.9 2.5
Pojemność 1898 cm³ 2499 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 163 KM 163 KM
Maks. moment 360 Nm 400 Nm
0-100 km/h b.d. b.d.
Prędkość maks. 180 km/h 180 km/h
Śr. zużycie paliwa 7 l/100 km 7,4 l/100 km

Używane Isuzu D-Max II – galeria

Isuzu D-Max II przód
Isuzu D-Max II przód
Isuzu D-Max II przód
Isuzu D-Max II przód
Isuzu D-Max II bok
Isuzu D-Max II bok
Isuzu D-Max II tył
Isuzu D-Max II tył
Isuzu D-Max II tył
Isuzu D-Max II tył
Isuzu D-Max II tył
Isuzu D-Max II tył
Isuzu D-Max II przód
Isuzu D-Max II przód
Isuzu D-Max II kokpit
Kokpit jest sensownie rozplanowany i prezentuje się dość nowocześnie.
Isuzu D-Max II konsola centralna
Konsola centralna prezentuje się ciekawie i po nabraniu wprawy okazuje się bardzo ergonomiczna.
Isuzu D-Max II schowek
W górnej części deski rozdzielczej znajdziemy dodatkowy schowek na drobiazgi.
Isuzu D-Max II schowek
Kolejnyt zestaw schowków znajduje isę przed pasażerem.
Isuzu D-Max II ekran
Jest także ekran dotykowy z prostym systemem info-rozrywki.
Isuzu D-Max II ekran
Oczywiście nawigacja może być już nieaktualna, więc nie warto szukać wersji, która jest w nią wyposażona.
Isuzu D-Max II napędy
Oczywiście nie brakuje napędu na cztery koła z reduktorem.
Isuzu D-Max II skrzynia
Miejsca na bagaż oczywiście nie brakuje, ale warto wyposażyć się w pasy transportowe.
Isuzu D-Max II zabudowa
Z dodatkową zabudową auto staje się ciekawym pojazdem np. rekreacyjnym.
Isuzu D-Max II reflektory
Jak to w pickupie, możemy zamontować różne dodatki tj. wyciągarka lub dodatkowe oświetlenie.
Isuzu D-Max II zabudowa
Dodatkowa zabudowa to dodatkowe możliwości np. namiot na dachu.
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji