UżywaneOpinieUżywane Volvo V60 II (od 2018 r.) - opinie, dane techniczne, typowe...

Używane Volvo V60 II (od 2018 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Gdyby wygląd decydował o wyborze średniej klasy kombi, Volvo V60 II wygrywałoby w większości starć. Wystarczy odpowiednia konfiguracja, aby ten model wygrywał stylem nad konkurencją. Ale jakie opinie krążą o tym modelu?

Druga generacja Volvo V60 przyniosła do tego modelu większą atrakcyjność wizualną, styl i sportowe wyczucie. Wcześniejsza wersja prezentowała się nieźle, ale brakowało jej tego „czegoś” i emocji. Kiedy w 2018 roku zadebiutowała kolejna wersja V60, wielu entuzjastów przede wszystkim niemieckiej motoryzacji zaczęło patrzeć na szwedzkie kombi z większym uznaniem i uwagą. Na rynku pojawił się godny rywal dla BMW serii 3, Audi A4 czy Mercedesa klasy C, a szwedzka stylistyka przestała być kojarzona tylko z solidnością i monotonią. Obfitość stylowych detali, dynamiczne linie oraz klasyczne, ale niezwykle urokliwe proporcje kombi sprawiły, że ten skandynawski model zaczął się wyróżniać na ulicy. Czerwony kolor lakieru, nawet 20-calowe felgi i sportowy pakiet – to przepis na samochód, który zasługuje na zainteresowanie i podziw.

Volvo V60 II - tył
Volvo V60 w tym kolorze i z dodatkami z serii R Design to bardzo rzadki widok na drogach.

Używane Volvo V60 II – wymiary, nadwozie

Volvo V60 drugiej generacji jest niezwykle atrakcyjne i powinno przyciągnąć uwagę nie tylko miłośników szwedzkiej motoryzacji. W odpowiedniej konfiguracji może również zadowolić osoby, które do tej pory głównie rozważały niemieckie konkurencyjne modele. Trochę szkoda, że na rynku nie jest dostępna zbyt duża liczba egzemplarzy w kolorze czerwonym, ponieważ Volvo V60 II w takim zestawieniu, w połączeniu z pakietem sportowych dodatków, prezentuje się po prostu rewelacyjnie. Najczęściej spotykane są bardziej eleganckie i stonowane konfiguracje z srebrnym, białym lub grafitowym lakierem. Linia samochodu jest klasyczna, z łagodnymi, płynnymi podziałami między maską, środkową częścią a klapą bagażnika. Nie znajdziemy tu żadnych nawiązań do coupe. Jest to klasyka w najlepszym wydaniu, ale z bardzo subtelnymi liniami. Dodatkowo, maska wydaje się dość długa i umieszczona nisko, co dodaje całości dynamiki i sportowego sznytu mimo eleganckiego charakteru. Doskonale prezentują się również przednie światła z charakterystycznym wzorem LED w kształcie litery „T”, nazywane przez Volvo „młotem Thora”. Tylne lampy w tradycyjnym dla nadwozi kombi i SUV kształcie litery „L” pną się po słupkach i trudno je pomylić z jakimkolwiek innym modelem. Volvo V60 mierzy 4761 mm długości, 1850 mm szerokości i 1427 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2872 mm. Co ciekawe, auto jest odrobinę niższe od wersji sedan, tj. Volvo S60 III, choć w odmianie Cross Country nadrabia wysokością z nawiązką – mierzy 1499 mm.

Volvo V60 II - przód
Grafitowy lakier, duże felgi i chromowane akcenty to przepis na rewelacyjnie wyglądające szwedzkie kombi.

Używane Volvo V60 II – wnętrze, bagażnik

Podczas gdy w konkurencyjnych modelach BMW czy Mercedesa, wnętrza są pełne różnorodnych elementów, błyskotek i przyciągających uwagę detali (szczególnie w Mercedesie klasy C w wyższych wariantach), Volvo V60 drugiej generacji prezentuje zupełnie odwrotną filozofię. Jest to kwintesencja szwedzkiego podejścia do projektowania wnętrz. Jest minimalistycznie, skromnie i niezwykle elegancko, choć wiele zależy od wybranej konfiguracji. Możemy wybrać dodatki z pięknie wykonanego drewna o przyjemnej fakturze, ale również zimne i nieco surowe wykończenie z aluminium. Dodatkowo, znajdziemy wiele elementów z metalicznym wykończeniem, subtelnie połyskujący czarny plastik oraz ograniczoną ilość przycisków. Ekran systemu jest umieszczony pionowo w desce rozdzielczej. Obsługa jest prosta, choć dość charakterystyczna, i jeśli ktoś lubi mieć dużo możliwości personalizacji i ustawień, w Volvo V60 II może odczuć pewien niedosyt. Również ekran przed kierowcą jest minimalistyczny w formie i moim zdaniem ma niewykorzystany potencjał. Tak czy inaczej w V60 II najważniejsza jest atmosfera spokoju, relaksu i przyjemności z jazdy, a nie manipulowanie różnymi gadżetami.

Volvo V60 II - deska rozdzielcza
Jasne wnętrze z drewnianymi wstawkami to najczęściej spotykana opcja, która prezentuje się bardzo szykownie.

Jakość materiałów w Volvo V60 drugiej generacji jest perfekcyjna i naprawdę trudno się do czegokolwiek przyczepić. Można narzekać, że połyskujące elementy z czarnego plastiku się rysują i zbierają brud, ale tak jest w każdym aucie wszystkich klas. Wszystko jest doskonale spasowane, nie ma żadnych trzasków, skrzypień ani niepotrzebnych dźwięków. Nawet obsługa roletki zasłaniającej uchwyty na kubki jest przyjemna i gładka. Chociaż wnętrze nie oferuje zbyt wielu schowków, a te, które są, nie są zbyt pojemne, trzeba pamiętać, że Volvo V60 oferuje sporo przestrzeni w bagażniku i tam stara się nadrobić zaległości. Fotele zasługują na szczególną pochwałę – są fantastyczne. W wyższych wersjach mają szeroki zakres regulacji i są niezwykle wygodne. Dodatkowo, prezentują się rewelacyjnie, a jedynie bardzo wysocy lub niscy kierowcy mogą odczuwać brak możliwości regulacji wysokości zagłówka, ponieważ jest on zintegrowany z oparciem. Podwyższona konsola środkowa i dobrze wyściełane podłokietniki na drzwiach również doskonale sprawdzają się podczas długich podróży. Pasażerowie tylnej kanapy również mają dużo miejsca, chociaż umieszczenie trzech dorosłych osób na tylnej kanapie byłoby trudne przez gigantyczny wręcz tunel środkowy. Bagażnik jest przestronny, ma regularne kształty i sporo praktycznych dodatków. Jego pojemność w standardowym ustawieniu oparć to 529 litrów, a po ich złożeniu (na płasko) – 1441 litrów.

Używane Volvo V60 II – silniki

Oferta silnikowa jest niezwykle szeroka i nikt nie powinien narzekać na braki. Ba! Może być nawet zbyt obszerna, bowiem na przestrzeni kilku lat było mnóstwo zmian oznaczeń, wersji i kombinacji, przez co trudno się w tym wszystkim połapać. Co więcej, są to tylko i wyłącznie 4-cylindrowe jednostki 2.0, więc miłośnicy większych rzędowych lub widlastych silników muszą obejść się smakiem. Jeśli zaś chodzi o moc i osiągi, nie można narzekać. Podstawą w gamie jednostek benzynowych jest motor 2.0 T4 o mocy 190 KM i już ta jednostka zapewni odpowiednią dynamikę i mobilność. Nie będzie to propozycja dla tych, którzy lubią sportowe emocje, ale sprint do setki w 7,1 sekundy nie powinien rozczarowywać.

Volvo V60 II - silnik
Dwulitrowy silnik turbodoładowany to jedyny widok pod maską Volvo. W ofercie tego producenta nie ma większych jednostek.

O wiele lepiej spisuje się mocniejsza odmiana T5 o mocy 250 KM i momencie obrotowym 350 Nm, która rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i pozwala osiągnąć 240 km/h. A to przecież początek, bo wyżej jest silnik 2.0 T6 o mocy 310 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Tutaj od 0 do 100 km/h rozpędzimy się w 5,6 sekundy i osiągniemy 250 km/h. Fakt, spalimy przy tym sporo benzyny – średnio 8,9 l/100 km – ale nie można narzekać na nudę.

Dla jeszcze bardziej wymagających jest hybryda plug-in w topowym modelu 2.0 T8 Twin Engine o mocy systemowej 405 KM (po liftingu nawet 455 KM) i momencie obrotowym 670 Nm. Tutaj sprint do setki zajmuje imponujące 4,4 sekundy a prędkość maksymalna to 250 km/h. Bateria o pojemności 11 kWh zapewnia zasięg 53 km. Dla oszczędnych przygotowano jeszcze dwa warianty hybrydowe typu MHEV, czyli z układem miękkiej hybrydy, tj. 2.0 B4 i B5. Ten mocniejszy dysponuje mocą 264 KM i momentem obrotowym 350 Nm. Jednostkę spalinową wspiera 14-konny silnik elektryczny, który wspomaga m.in. pracę systemu Start/Stop. Sprint do setki to 6,7 sekundy, a prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 180 km/h. Średnie spalanie – około 7,8 l/100 km.

Volvo V60 II - silnik
Hybryda plug-in w Volvo V60 II może mieć sporo ponad 400 KM mocy i rewelacyjne osiągi.

Zwolennicy silników Diesla również dostaną coś ciekawego, choć wybór będzie skromny. Bazą jest silnik 2.0 D3 o mocy 150 KM, a wersja D4 oferuje 190 KM i 400 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 220 km/h przy średnim spalaniu na poziomie 4,6 l/100 km. Jest jeszcze ciekawa wersja 2.0 B4 MHEV z miękką hybrydą o mocy 211 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Jak widać, wybór jest ogromny, a trzeba jeszcze do tego wszystkiego dodać wersje z napędem na przednią oś lub na wszystkie koła w zależności od wersji.

Używane Volvo V60 II – opinie użytkowników

 Zalety 

„Bardzo ładna stylistyka zewnętrzna, szczególnie w wyższych wariantach wyposażenia”.

„Rewelacyjna jakość wykończenia wnętrza, świetne materiały i spasowanie”.

„Świetne prowadzenie i osiągi, szczególnie mocniejszych odmian z napędem AWD”.

„Spory zakres mocy silników benzynowych, są również silniki Diesla”.

 Wady 

„Trochę zbyt wysokie spalanie silników benzynowych i tylko 2-litrowe jednostki”.

„W porównaniu do konkurencji, wyraźnie mniejszy bagażnik”.

„Jednostki hybrydowe plug-in są zdecydowanie droższe i niespecjalnie oszczędne”.

„Dla niektórych – zbyt minimalistyczne i zachowawcze wnętrze”.

Używane Volvo V60 II – awaryjność, typowe usterki

Podczas oględzin warto zwrócić uwagę na ewentualne uszkodzenia karoserii, takie jak wgniecenia i zadrapania. Ważne jest również sprawdzenie zderzaków pod kątem zadrapań, ponieważ nie zawsze można je łatwo naprawić, a wymiana może być kosztowna. Ponadto, należy dokładnie przejrzeć wnętrze samochodu. W niektórych wersjach V60 II stosowano jasną tapicerkę, także wełnianą, więc jeśli jest ona zaniedbana, jej renowacja może być kosztowna i trudna. Warto zauważyć, że jest to świeży model, w którym nie odnotowano jeszcze poważnych i powtarzających się usterek, chociaż można mieć pewne zastrzeżenia dotyczące działania systemu, który we wczesnych modelach czasami może się zawieszać lub działać powoli. Oczywiście w przypadku silników Diesla, warto sprawdzić DPF, a w modelach z instalacją MHEV, która dość często wyłącza silnik w mieście, procesy wypalania mogły być często przerywane.

Volvo V60 II - ekran
W zasadzie zastrzeżenia można mieć jedynie to nieintuicyjnego systemu oraz zbyt dużej ilości lakierowanych plastików.

Używane Volvo V60 II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Volvo V60 II znajduje się w dolnej części podszybia, widoczny przez przednią szybę. Oprócz tego numer VIN możemy znaleźć w systemie info-rozrywki pod pozycją System-Informacje-Numer VIN pojazdu. Wybito go również na podłodze przed fotelem pasażera.

Volvo V60 II - VIN

Używane Volvo V60 II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 200 ogłoszeń dotyczących Volvo V60 II. Za egzemplarz z 2019 roku z silnikiem 2.0 D4 i z wyposażeniem Inscription oraz przebiegiem 135 000 kilometrów trzeba zapłacić około 120 000 złotych. Za odmianę B3 z wyposażeniem Momentum z 2021 roku oraz z przebiegiem 30 000 kilometrów zapłacimy 150 000 złotych.

Używane Volvo V60 II – podsumowanie

Volvo V60 II to świetna alternatywa nie tylko dla niemieckich odpowiedników, ale nawet dla nowych aut producentów niższych klas. Obecnie ceny nowych modeli są bardzo wysokie, a szwedzka propozycja ze względu na rewelacyjną jakość i odczuwalny poziom komfortu i poczucie premium, może stanowić kuszącą propozycję dla szukających nowego auta, ale dysponujących ograniczonym budżetem. Co prawda nie posiada również dużych silników R6, V6 itp., ale ma niepowtarzalny styl i prezencję, której brakuje niektórym konkurentom.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Volvo:

Używane Volvo S60 II (2010-2018) – opinie użytkowników

Używane Volvo XC60 II (od 2017 r.) – opinie użytkowników

Volvo V60 II - bok

Volvo V60 II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 476/185/143 cm
Rozstaw osi 287 cm
Pojemność bagażnika 529-1441 l
Volvo V60 II – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Silnik 2.0 T4 2.0 T5 2.0 T6 2.0 T8 Twin Engine 2.0 B4 Mild Hybrid 2.0 B6 Mild Hybrid 2.0 D4
Pojemność 1969 cm³ 1969 cm³ 1969 cm³ 1969 cm³ 1969 cm³ 1969 cm³ 1969 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo + elektr. (PHEV) benz., turbo +elektr. (MHEV) benz., turbo +elektr. (MHEV) turbodiesel
Maks. moc 190 KM 250 KM 310 KM 455 KM 211 KM 314 KM 190 KM
Maks. moment 300 Nm 350 Nm 400 Nm 650 Nm 300 Nm 420 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,9 s 6,7 s 5,8 s 4,6 s 8,0 s 6,0 s 7,9 s
Prędkość maks. 220 km/h 235 km/h 250 km/h 180 km/h 180 km/h 180 km/h 220 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,9 l/100 km 6,9 l/100 km 7,8 l/100 km 1,1 l/100 km 7,3 l/100 km 8,3 l/100 km 4,6 l/100 km

Używane Volvo V60 II – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji