UżywaneOpinieUżywane BMW X6 F16 (2014-2019) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używane BMW X6 F16 (2014-2019) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Od jakiegoś czasu popularnością cieszą się SUV-y z nadwoziem przypominającym coupe. Jednym z najpopularniejszych przedstawicieli tego nurtu jest BMW X6. Jakie opinie ma druga generacja o oznaczeniu F16?

Mówi się, że to BMW X6 pierwszej generacji było prekursorem tego nietypowego i przez wielu, nielubianego nurtu. W ogóle SUV-y początkowo były na cenzurowanym, a te z nadwoziem coupe i o sportowych aspiracjach miały wyjątkowo złą prasę. Ale podobnie jak początkowo opinie o Porsche Cayenne i Panamera nie były pochlebne, tak samo BMW X6 było krytykowane by potem… osiągnąć ogromny sukces sprzedażowy. Wiele samochodów może dzielić opinie tylko ze względu na wygląd, a BMW X6 zawsze było jednym z nich – to fakt. Pierwsza generacja pojawiła się w 2008 roku i dość szybko odniosła sukcesy sprzedażowe, dlatego też nie wahano się z wprowadzeniem drugiej odsłony. Ale tym razem było już o wiele trudniej, bowiem do X6-tki dołączyło tak wielu rywali o podobnym stylu, że zapoczątkowało to zupełnie nową klasę samochodów: SUV-a coupe. Poznajmy bliżej BMW X6 F16.

BMW X6 F16 tył
To właśnie w tylnej części skupiają się wszystkie zmiany w porównaniu do X5 F15 – niższa linia dachu oraz łagodnie opadająca klapa bagażnika.

Używane BMW X6 F16 – wymiary, nadwozie

Jest wiele opinii i określeń na to auto: słoń, nosorożec, podniesiony Polonez etc. Czy słusznie? O gustach się nie dyskutuje, ale fakt – linia nadwozia jest nietypowa. Mimo to wystarczy rzut oka na BMW X6 F16, aby pomylić to auto z obowiązującą generacją. Wciąż wygląda świeżo, elegancko, ale z dużą porcją sportowych akcentów, a wyższe wersje wyposażenia z topową M-ką na czele zwracają na siebie uwagę. Przód, jak nietrudno zauważyć, zdominowały tradycyjne nerki o akceptowalnym rozmiarze i klasycznej formie. Po bokach znajdziemy szerokie obudowy lamp, z charakterystycznym podpisem LED. Nieco niżej umieszczone są światła przeciwmgłowe w okrągłych oprawach. Jeśli wybierzemy wersję z pakietem M, zderzak prezentuje się zdecydowanie inaczej – posiada znacznie większe wloty powietrza po bokach, a także chromowane akcenty i listwy. Wersje niższe charakteryzują się nieco mniejszymi otworami i subtelniejszą formą. Progi są w niektórych wersjach wyposażone są w aluminiowe osłony, a zderzak tylny ma dość muskularny kształt. Po bokach wystają wyraźnie zaznaczone końcówki układu wydechowego. Całość prezentuje się wyjątkowo efektownie, zwłaszcza w wersjach M, gdzie muskularna i przysadzista sylwetka jest szczególnie podkreślona, a linia dachu dodaje całości przysadzistego charakteru. BMW X6 F16 mierzy 4910 mm długości, 1989 mm szerokości oraz 1702 mm wysokości. Rozstaw osi to 2934 mm.

BMW X6 F16 przód
Przód praktycznie nie różni się wyglądem od bardziej konwencjonalnego BMW X5 F15.

Używane BMW X6 F16 – wnętrze, bagażnik

Wnętrze przypadnie do gustu osobom, które cenią połączenie klasyki z nowoczesnością, ale nie w najnowszym stylu, jaki prezentują ostatnie modele BMW. Mowa o dużych ekranach wystających ponad obrys deski rozdzielczej ze sterowaniem większością funkcji z ich poziomu. Klasyczne zegary prezentują się bardzo elegancko, ale nie zabrakło również nowoczesnych ekranów, w tym np. komputera pokładowego. W centralnej części deski rozdzielczej znajduje się także ekran systemu rozrywki, który jest stosunkowo niewielki i nie przeszkadza podczas jazdy. Niżej znajdziemy szeroki panel z przyciskami do sterowania klimatyzacją oraz najważniejszymi funkcjami.

BMW X6 F16 kokpit
Kokpit prezentuje wszystko, co najlepsze z nowoczesnych BMW – klasyczne rozwiązania zgrabnie połączone z nowoczesnymi dodatkami i gadżetami.

Na konsoli centralnej umieszczono charakterystyczny drążek skrzyni biegów, kilka dodatkowych przycisków, takie jak asystent zjazdu, tryby jazdy czy kamery, a także bardzo wygodne pokrętło do sterowania systemem. Co do miejsca z przodu, nie ma co się spierać – jest go pod dostatkiem, więc każdy znajdzie odpowiednią pozycję za kierownicą. Również z tyłu, dwie dorosłe osoby mogą podróżować bez żadnych zastrzeżeń. Chociaż dla trzech osób może zabraknąć miejsca na ramiona, to niemal płaska podłoga pozwala uniknąć sporów o miejsce na stopy. Bagażnik jest przestronny, oferujący pojemność od 550 do 1525 litrów, i co ważne, nie ma w nim wystających krawędzi ani nadkoli. Warto jednak zaznaczyć, że w przeciwieństwie do X5, tutaj producent zdecydował się zrezygnować z opcji trzeciego rzędu siedzeń. Mimo to, warto docenić obfitość gadżetów i udogodnień. Niestety zabrakło również specyficznej dla X5 podwójnej klapy bagażnika. Cóż – albo funkcjonalność, albo modny wygląd.

Używane BMW X6 F16 – silniki

Jeśli chodzi o jednostki napędowe, to szczególnie zadowoleni będą miłośnicy silników Diesla, ale zacznijmy od wariantów benzynowych. Bazową opcją jest model xDrive35i, który jest wyposażony w 3-litrowy silnik R6 generujący 306 KM mocy i moment obrotowy wynoszący 400 Nm. Moc ta przekazywana jest na wszystkie koła poprzez 8-biegową przekładnię (tak jak we wszystkich wersjach). To pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,4 sekundy, osiągając prędkość maksymalną wynoszącą 240 km/h. Już ta wersja jest wystarczająca do większości zastosowań, ale dla bardziej wymagających entuzjastów dostępna jest wersja xDrive50i, co stanowi pewnego rodzaju zapowiedź prawdziwej M-serii. Pod maską tego modelu znajduje się silnik 4.4 V8, który rozwija 450 KM mocy oraz 650 Nm momentu obrotowego. Rozpędzenie się do 100 km/h zajmuje jedynie 4,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Jednak najwięcej do powiedzenia ma wersja X6 M, która dysponuje aż 575 KM mocy i momentem obrotowym wynoszącym 750 Nm. Prędkość maksymalna w tym przypadku została ograniczona do 250 km/h, a sprint od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,2 sekundy.

BMW X6 F16 silnik
Wysokoprężny silnik 3.0 R6 to jedna z najlepszych tego typu konstrukcji na rynku. Jest wydajny, oszczędny i ma świetną kulturę pracy.

Dla tych, którzy preferują silnik Diesla, dostępnych jest wiele różnych wariantów. O ile w modelu X5 bazową wersją jest sDrive25d z napędem na tylną oś, tak X6 od razu przeskakuje oczko wyżej i oferuje coś dla bardziej wymagających kierowców. Są to wersje xDrive30d z 258 KM mocy oraz xDrive40d, który dysponuje 313 KM i momentem obrotowym wynoszącym 630 Nm. W przypadku tych wariantów, osiągi stają się imponujące – sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,9 sekundy, a prędkość maksymalna osiąga 236 km/h, przy zachowaniu średniego spalania na poziomie 6,3 l/100 km. Szczególnie interesującą opcją jest model M50d, wyposażony w 3.0-litrowy silnik R6, generujący aż 381 KM mocy i moment obrotowy wynoszący 740 Nm. Osiągi stają się jeszcze bardziej zadziwiające, z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,3 sekundy i prędkością maksymalną sięgającą 250 km/h, przy zachowaniu rozsądnego średniego spalania wynoszącego 6,7 l/100 km.

Używane BMW X6 F16 – opinie użytkowników

 Zalety 

„Oryginalna, sportowa stylistyka zewnętrzna i świetnie wykończone wnętrze”.

„Rewelacyjne prowadzenie i osiągi we wszystkich wersjach i zaskakująco niskie spalanie”.

„Spora oferta silnikowa, głównie mocnych i dynamicznych jednostek”.

„Nieco lepsze osiągi niż w odpowiednikach z tradycyjnym nadwoziem (X5 F15)”.

 Wady 

„Bagażnik jest zdecydowanie mniej praktyczny i ma zauważalnie mniejszą pojemność niż w X5”.

„Bardzo wysokie ceny dobrze wyposażonych i zadbanych egzemplarzy”.

„Wysokie koszty utrzymania (serwisu, części zamiennych etc.)”.

„Oczywiście ze względu na niedostatki miejsca z tyłu, nie ma opcji trzeciego rzędu”.

Używane BMW X6 F16 – awaryjność, typowe usterki

BMW X6 to niezwykle wszechstronny samochód, który bez trudu pokonuje duże odległości, co czyni go doskonałym wyborem dla rodzin często podróżujących i wymagających naprawdę wysokiego komfortu. W związku z tym, istotne jest dokładne sprawdzenie wnętrza w poszukiwaniu śladów zużycia i ewentualnych uszkodzeń. Samochód jest również znacząco szeroki, co może sprawić trudności niedoświadczonym kierowcom w ocenie jego gabarytów. Dlatego warto dokładnie obejrzeć nadwozie pod kątem ewentualnych uszkodzeń, rys, niewłaściwych napraw, zarysowanych felg lub uszkodzonych opon spowodowanych kontaktami z krawężnikami lub dziurami. Jako flagowy model w gamie BMW, X6 obfituje w liczne gadżety. Dlatego też warto poświęcić czas na sprawdzenie, czy wszystkie funkcje działają prawidłowo, począwszy od elektrycznie sterowanej tylnej klapy po radio DAB i nawigację satelitarną. Silniki i skrzynie biegów w znacznym stopniu bazują na tych z wcześniejszych modeli X5 i X6, które zdobyły uznanie za swoją trwałość.

BMW X6 F16 panel klimatyzacji
Po zakupie warto sprawdzić działanie wszystkich funkcji, opcji i przycisków.

Używane BMW X6 F16 – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w BMW X6 znajduje się pod maską na elemencie stałym tj. na kielichu prawego amortyzatora, jak również na naklejce umieszczonej na słupku B pod drzwiami.

BMW X6 F16 VIN

Używane BMW X6 F16 – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 150 ogłoszeń dotyczących BMW X6 F16. Za egzemplarz z 2015 roku w wersji xDrive40d z przebiegiem 225 000 kilometrów trzeba zapłacić około 150 000 złotych. Za odmianę xDrive35i z 2018 roku oraz z przebiegiem 65 000 kilometrów zapłacimy 190 000 złotych.

Używane BMW X6 F16 – podsumowanie

BMW X6 F16 to doskonała propozycja dla osób, które poszukują dynamicznego i świetnie prowadzącego się SUV-a, z którego może korzystać cała rodzina. Bez względu na długie podróże, dużą ilość bagażu czy wysoki komfort jazdy, ten bawarski model spełnia wszystkie oczekiwania na najwyższym poziomie, choć trzeba liczyć się z relatywnie wyższą ceną zakupu oraz kosztami ewentualnych napraw.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych BMW:

Używane BMW X6 E71 (2008-2014) – opinie użytkowników

Używane BMW X5 F15 (2013-2018) – opinie użytkowników

BMW X6 F16 bok

BMW X6 F16 – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 491/198/170 cm
Rozstaw osi 293 cm
Pojemność bagażnika 550-1525 l
BMW X6 F16 – dane techniczne, osiągi (wybrane silniki benzynowe i Diesla)
Silnik 3.0 R6 (xDrive35i) 4.4 V8 (xDrive50i) 4.4 V8 (X6 M) 3.0 R6 (xDrive30d) 3.0 R6 (xDrive40d) 3.0 R6 (M50d)
Pojemność 2979 cm³ 4395 cm³ 4395 cm³ 2993 cm³ 2993 cm³ 2993 cm³
Paliwo benz., turbo benz., biturbo benz., biturbo turbodiesel diesel biturbo diesel triturbo
Maks. moc 306 KM 450 KM 575 KM 258 KM 313 KM 381 KM
Maks. moment 400 Nm 650 Nm 750 Nm 560 Nm 630 Nm 740 Nm
0-100 km/h 6,4 s 4,8 s 4,2 s 6,9 s 5,9 s 5,3 s
Prędkość maks. 240 km/h 250 km/h 250 km/h 230 km/h 236 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,6 l/100 km 9,7 l/100 km 11,1 l/100 km 6,2 l/100 km 6,3 l/100 km 6,7 l/100 km

Używane BMW X6 F16 – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji