Od jakiegoś czasu popularnością cieszą się SUV-y z nadwoziem przypominającym coupe. Jednym z najpopularniejszych przedstawicieli tego nurtu jest BMW X6. Jakie opinie ma druga generacja o oznaczeniu F16?
Mówi się, że to BMW X6 pierwszej generacji było prekursorem tego nietypowego i przez wielu, nielubianego nurtu. W ogóle SUV-y początkowo były na cenzurowanym, a te z nadwoziem coupe i o sportowych aspiracjach miały wyjątkowo złą prasę. Ale podobnie jak początkowo opinie o Porsche Cayenne i Panamera nie były pochlebne, tak samo BMW X6 było krytykowane by potem… osiągnąć ogromny sukces sprzedażowy. Wiele samochodów może dzielić opinie tylko ze względu na wygląd, a BMW X6 zawsze było jednym z nich – to fakt. Pierwsza generacja pojawiła się w 2008 roku i dość szybko odniosła sukcesy sprzedażowe, dlatego też nie wahano się z wprowadzeniem drugiej odsłony. Ale tym razem było już o wiele trudniej, bowiem do X6-tki dołączyło tak wielu rywali o podobnym stylu, że zapoczątkowało to zupełnie nową klasę samochodów: SUV-a coupe. Poznajmy bliżej BMW X6 F16.
Używane BMW X6 F16 – wymiary, nadwozie
Jest wiele opinii i określeń na to auto: słoń, nosorożec, podniesiony Polonez etc. Czy słusznie? O gustach się nie dyskutuje, ale fakt – linia nadwozia jest nietypowa. Mimo to wystarczy rzut oka na BMW X6 F16, aby pomylić to auto z obowiązującą generacją. Wciąż wygląda świeżo, elegancko, ale z dużą porcją sportowych akcentów, a wyższe wersje wyposażenia z topową M-ką na czele zwracają na siebie uwagę. Przód, jak nietrudno zauważyć, zdominowały tradycyjne nerki o akceptowalnym rozmiarze i klasycznej formie. Po bokach znajdziemy szerokie obudowy lamp, z charakterystycznym podpisem LED. Nieco niżej umieszczone są światła przeciwmgłowe w okrągłych oprawach. Jeśli wybierzemy wersję z pakietem M, zderzak prezentuje się zdecydowanie inaczej – posiada znacznie większe wloty powietrza po bokach, a także chromowane akcenty i listwy. Wersje niższe charakteryzują się nieco mniejszymi otworami i subtelniejszą formą. Progi są w niektórych wersjach wyposażone są w aluminiowe osłony, a zderzak tylny ma dość muskularny kształt. Po bokach wystają wyraźnie zaznaczone końcówki układu wydechowego. Całość prezentuje się wyjątkowo efektownie, zwłaszcza w wersjach M, gdzie muskularna i przysadzista sylwetka jest szczególnie podkreślona, a linia dachu dodaje całości przysadzistego charakteru. BMW X6 F16 mierzy 4910 mm długości, 1989 mm szerokości oraz 1702 mm wysokości. Rozstaw osi to 2934 mm.
Używane BMW X6 F16 – wnętrze, bagażnik
Wnętrze przypadnie do gustu osobom, które cenią połączenie klasyki z nowoczesnością, ale nie w najnowszym stylu, jaki prezentują ostatnie modele BMW. Mowa o dużych ekranach wystających ponad obrys deski rozdzielczej ze sterowaniem większością funkcji z ich poziomu. Klasyczne zegary prezentują się bardzo elegancko, ale nie zabrakło również nowoczesnych ekranów, w tym np. komputera pokładowego. W centralnej części deski rozdzielczej znajduje się także ekran systemu rozrywki, który jest stosunkowo niewielki i nie przeszkadza podczas jazdy. Niżej znajdziemy szeroki panel z przyciskami do sterowania klimatyzacją oraz najważniejszymi funkcjami.
Na konsoli centralnej umieszczono charakterystyczny drążek skrzyni biegów, kilka dodatkowych przycisków, takie jak asystent zjazdu, tryby jazdy czy kamery, a także bardzo wygodne pokrętło do sterowania systemem. Co do miejsca z przodu, nie ma co się spierać – jest go pod dostatkiem, więc każdy znajdzie odpowiednią pozycję za kierownicą. Również z tyłu, dwie dorosłe osoby mogą podróżować bez żadnych zastrzeżeń. Chociaż dla trzech osób może zabraknąć miejsca na ramiona, to niemal płaska podłoga pozwala uniknąć sporów o miejsce na stopy. Bagażnik jest przestronny, oferujący pojemność od 550 do 1525 litrów, i co ważne, nie ma w nim wystających krawędzi ani nadkoli. Warto jednak zaznaczyć, że w przeciwieństwie do X5, tutaj producent zdecydował się zrezygnować z opcji trzeciego rzędu siedzeń. Mimo to, warto docenić obfitość gadżetów i udogodnień. Niestety zabrakło również specyficznej dla X5 podwójnej klapy bagażnika. Cóż – albo funkcjonalność, albo modny wygląd.
Używane BMW X6 F16 – silniki
Jeśli chodzi o jednostki napędowe, to szczególnie zadowoleni będą miłośnicy silników Diesla, ale zacznijmy od wariantów benzynowych. Bazową opcją jest model xDrive35i, który jest wyposażony w 3-litrowy silnik R6 generujący 306 KM mocy i moment obrotowy wynoszący 400 Nm. Moc ta przekazywana jest na wszystkie koła poprzez 8-biegową przekładnię (tak jak we wszystkich wersjach). To pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,4 sekundy, osiągając prędkość maksymalną wynoszącą 240 km/h. Już ta wersja jest wystarczająca do większości zastosowań, ale dla bardziej wymagających entuzjastów dostępna jest wersja xDrive50i, co stanowi pewnego rodzaju zapowiedź prawdziwej M-serii. Pod maską tego modelu znajduje się silnik 4.4 V8, który rozwija 450 KM mocy oraz 650 Nm momentu obrotowego. Rozpędzenie się do 100 km/h zajmuje jedynie 4,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Jednak najwięcej do powiedzenia ma wersja X6 M, która dysponuje aż 575 KM mocy i momentem obrotowym wynoszącym 750 Nm. Prędkość maksymalna w tym przypadku została ograniczona do 250 km/h, a sprint od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,2 sekundy.
Dla tych, którzy preferują silnik Diesla, dostępnych jest wiele różnych wariantów. O ile w modelu X5 bazową wersją jest sDrive25d z napędem na tylną oś, tak X6 od razu przeskakuje oczko wyżej i oferuje coś dla bardziej wymagających kierowców. Są to wersje xDrive30d z 258 KM mocy oraz xDrive40d, który dysponuje 313 KM i momentem obrotowym wynoszącym 630 Nm. W przypadku tych wariantów, osiągi stają się imponujące – sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,9 sekundy, a prędkość maksymalna osiąga 236 km/h, przy zachowaniu średniego spalania na poziomie 6,3 l/100 km. Szczególnie interesującą opcją jest model M50d, wyposażony w 3.0-litrowy silnik R6, generujący aż 381 KM mocy i moment obrotowy wynoszący 740 Nm. Osiągi stają się jeszcze bardziej zadziwiające, z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,3 sekundy i prędkością maksymalną sięgającą 250 km/h, przy zachowaniu rozsądnego średniego spalania wynoszącego 6,7 l/100 km.
Używane BMW X6 F16 – opinie użytkowników
Zalety
„Oryginalna, sportowa stylistyka zewnętrzna i świetnie wykończone wnętrze”.
„Rewelacyjne prowadzenie i osiągi we wszystkich wersjach i zaskakująco niskie spalanie”.
„Spora oferta silnikowa, głównie mocnych i dynamicznych jednostek”.
„Nieco lepsze osiągi niż w odpowiednikach z tradycyjnym nadwoziem (X5 F15)”.
Wady
„Bagażnik jest zdecydowanie mniej praktyczny i ma zauważalnie mniejszą pojemność niż w X5”.
„Bardzo wysokie ceny dobrze wyposażonych i zadbanych egzemplarzy”.
„Wysokie koszty utrzymania (serwisu, części zamiennych etc.)”.
„Oczywiście ze względu na niedostatki miejsca z tyłu, nie ma opcji trzeciego rzędu”.
Używane BMW X6 F16 – awaryjność, typowe usterki
BMW X6 to niezwykle wszechstronny samochód, który bez trudu pokonuje duże odległości, co czyni go doskonałym wyborem dla rodzin często podróżujących i wymagających naprawdę wysokiego komfortu. W związku z tym, istotne jest dokładne sprawdzenie wnętrza w poszukiwaniu śladów zużycia i ewentualnych uszkodzeń. Samochód jest również znacząco szeroki, co może sprawić trudności niedoświadczonym kierowcom w ocenie jego gabarytów. Dlatego warto dokładnie obejrzeć nadwozie pod kątem ewentualnych uszkodzeń, rys, niewłaściwych napraw, zarysowanych felg lub uszkodzonych opon spowodowanych kontaktami z krawężnikami lub dziurami. Jako flagowy model w gamie BMW, X6 obfituje w liczne gadżety. Dlatego też warto poświęcić czas na sprawdzenie, czy wszystkie funkcje działają prawidłowo, począwszy od elektrycznie sterowanej tylnej klapy po radio DAB i nawigację satelitarną. Silniki i skrzynie biegów w znacznym stopniu bazują na tych z wcześniejszych modeli X5 i X6, które zdobyły uznanie za swoją trwałość.
Używane BMW X6 F16 – gdzie jest numer VIN?
Numer VIN w BMW X6 znajduje się pod maską na elemencie stałym tj. na kielichu prawego amortyzatora, jak również na naklejce umieszczonej na słupku B pod drzwiami.
Używane BMW X6 F16 – sytuacja rynkowa, ceny
W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 150 ogłoszeń dotyczących BMW X6 F16. Za egzemplarz z 2015 roku w wersji xDrive40d z przebiegiem 225 000 kilometrów trzeba zapłacić około 150 000 złotych. Za odmianę xDrive35i z 2018 roku oraz z przebiegiem 65 000 kilometrów zapłacimy 190 000 złotych.
Używane BMW X6 F16 – podsumowanie
BMW X6 F16 to doskonała propozycja dla osób, które poszukują dynamicznego i świetnie prowadzącego się SUV-a, z którego może korzystać cała rodzina. Bez względu na długie podróże, dużą ilość bagażu czy wysoki komfort jazdy, ten bawarski model spełnia wszystkie oczekiwania na najwyższym poziomie, choć trzeba liczyć się z relatywnie wyższą ceną zakupu oraz kosztami ewentualnych napraw.
Polecamy inne nasze artykuły o używanych BMW:
Używane BMW X6 E71 (2008-2014) – opinie użytkowników
Używane BMW X5 F15 (2013-2018) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 491/198/170 cm |
Rozstaw osi | 293 cm |
Pojemność bagażnika | 550-1525 l |
Silnik | 3.0 R6 (xDrive35i) | 4.4 V8 (xDrive50i) | 4.4 V8 (X6 M) | 3.0 R6 (xDrive30d) | 3.0 R6 (xDrive40d) | 3.0 R6 (M50d) |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność | 2979 cm³ | 4395 cm³ | 4395 cm³ | 2993 cm³ | 2993 cm³ | 2993 cm³ |
Paliwo | benz., turbo | benz., biturbo | benz., biturbo | turbodiesel | diesel biturbo | diesel triturbo |
Maks. moc | 306 KM | 450 KM | 575 KM | 258 KM | 313 KM | 381 KM |
Maks. moment | 400 Nm | 650 Nm | 750 Nm | 560 Nm | 630 Nm | 740 Nm |
0-100 km/h | 6,4 s | 4,8 s | 4,2 s | 6,9 s | 5,9 s | 5,3 s |
Prędkość maks. | 240 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 230 km/h | 236 km/h | 250 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 8,6 l/100 km | 9,7 l/100 km | 11,1 l/100 km | 6,2 l/100 km | 6,3 l/100 km | 6,7 l/100 km |