UżywaneOpinieUżywane BMW X5 F15 (2013-2018) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używane BMW X5 F15 (2013-2018) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Mając takich rywali, jak Audi Q7, Porsche Cayenne czy Range Rover Sport, utrzymywanie wysokich słupków sprzedaży to nie lada wyczyn. BMW X5 F15 to trzecia generacja tego udanego SUV-a, który ciągle cieszy się sporą popularnością. Jakie są opinie o tym modelu?

BMW X5 pierwszej generacji przecierało szlaki i testowało rynek. Bawarski producent był co prawda pewny swego oferując dużego, luksusowego SUV-a o specyficznym charakterze, ale z rynkiem i klientami różnie bywa. Na szczęście X5-tka świetnie się przyjęła i zyskała rzesze miłośników. Trzecia generacja tego modelu była jednym z największych i najdroższych modeli BMW, więc klienci mieli spore oczekiwania jeśli chodzi o luksus, komfort i osiągi. Nie można mieć oczywiście wszystkiego, więc jeśli ktoś szukał przyzwoitych właściwości terenowych, ten mocno się rozczarował. Niektórzy mocno krytykowali ten model właśnie przez to, że w terenie jest bardzo nieporadny i kompletnie sobie nie radzi. Rzeczywiście, istniały nawet wersje, które nie były wyposażone w napęd na cztery koła (oznaczony jako sDrive, a nie xDrive). Ale czy to sprawia, że X5 nie jest godnym uwagi? Wręcz przeciwnie. Nie oszukujmy się – SUV-y tej klasy niemal nigdy nie zjeżdżają z asfaltu. Samochód świetnie się prowadzi, ma charakter BMW, mocne wersje, świetne wyposażenie i bardzo dobrze sprawdza się w trasie. Ot, idealny przedstawiciel nowej mody na komfortowe SUV-y o sportowym charakterze.

BMW X5 F15 - tył
Muskularna sylwetka nie pozwala pomylić X5 z żadnym innym modelem w tym segmencie.

Używane BMW X5 F15 – wymiary, nadwozie

Wystarczy rzut oka na BMW X5 F15, aby pomylić to auto z obowiązującą generacją. Wciąż wygląda świeżo, klasycznie, elegancko, ale z dużą porcją sportowych akcentów. Oczywiście w odmianie z pakietem dodatków M jest jeszcze ciekawiej, a wersja X5 M prezentuje się bardzo bojowo, ale BMW nie starało się na siłę ugrzeczniać swojego SUV-a. Przód zdominowany jest rzecz jasna przez tradycyjne nerki w akceptowalnym rozmiarze i formie, po bokach mamy szerokie klosze lamp z charakterystyczną sygnaturą LED, nieco niżej światła przeciwmgłowe w okrągłych oprawach. W wariancie z pakietem dodatków M zderzak ma zdecydowanie większe wloty powietrza po bokach, natomiast w wersjach niższych otwory są nieco mniejsze, mają także chromowane akcenty i listwy. W wariancie usportowionym ilość elementów z czarnego plastiku została zminimalizowana, progi są wypełnione (w niższych może tam być np. stopień), z tyłu zaś zderzak jest mocno zabudowany, a po bokach wystają spore końcówki układu wydechowego. Całość prezentuje się świetnie i szczególnie w odmianach M, muskularna i przysadzista sylwetka jest wyjątkowo podkreślona. BMW X5 F15 mierzy 4886 mm długości, 1938 mm szerokości oraz 1762 mm wysokości. Rozstaw osi to 2933 mm.

BMW X5 F15 - przód
Jeśli ktoś nie chce usportowionych wersji ze znaczkiem M może zdecydować się na wariant ugrzeczniony z większą ilością plastiku i chromu.

Używane BMW X5 F15 – wnętrze, bagażnik

Wnętrze spodoba się tym, którzy lubią połączenie klasyki z nowoczesnością, ale nie w najnowszym wydaniu BMW tj. z dużym panelem dwóch połączonych ze sobą ekranów i sterowaniem większością funkcji z ich poziomu. Zegary są klasyczne, bardzo ładnie się prezentują, choć nie zabrakło nowoczesnych ekranów m.in. komputera pokładowego. W centralnej części deski rozdzielczej również znajduje się ekran systemu info-rozrywki, ale jest on stosunkowo niewielki i nie zasłania widoku. Niżej jest szeroki i naszpikowany przyciskami panel do sterowania klimatyzacją i najważniejszymi funkcjami. Na konsoli centralnej znajdziemy charakterystyczny drążek skrzyni biegów, kilka dodatkowych przycisków, np. od asystenta zjazdu, trybów jazdy czy kamer, jak również bardzo wygodne pokrętło sterowania systemem.

BMW X5 F15 - deska rozdzielcza
Klasyka gatunku w nowoczesnym, ale nie nachalnym wydaniu, z nienaganną ergonomią i funkcjonalnością.

O miejscu z przodu nie ma co dyskutować – jest go mnóstwo i każdy znajdzie odpowiednią pozycję za kierownicą. Również z tyłu dwie wysokie osoby dorosłe mogą podróżować bez żadnych powodów do narzekań. Co prawda dla trzech osób może brakować miejsca na ramiona, ale płaska podłoga sprawia, że ​​nie będą się kłócić o miejsce na stopy. Bagażnik jest masywny, pojemny (od 650 do 1870 litrów) a do tego nie ma krawędzi załadunkowej ani wystających nadkoli. We wszystkich modelach, z wyjątkiem X5 M i xDrive40e, kupujący mogli również zamówić trzeci rząd siedzeń, z dwoma dodatkowymi fotelami wysuwanymi z podłogi bagażnika. Chociaż nadają się tylko dla dzieci, dodają kolejną zaletę na konto funkcjonalności X5. Warto również docenić wiele gadżetów i udogodnień, jak również specyficzną dla X5 dzieloną klapę bagażnika. Ma to swoje zalety, jak i wady – po otwarciu dolnej części trudniej sięgnąć w głąb przestrzeni bagażowej.

Używane BMW X5 F15 – silniki

Jeśli chodzi o jednostki napędowe, najwięcej powodów do zadowolenia będą mieli miłośnicy silników wysokoprężnych, ale zacznijmy od benzyny i napędu hybrydowego. Bazą jest wersja xDrive35i z silnikiem 3.0 R6 o mocy 306 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Napęd kierowany jest na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni (jak we wszystkich wersjach z jednym wyjątkiem). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 235 km/h. Już ta wersja wydaje się odpowiednia do większości zadań, ale wybredni mogą sięgnąć po xDrive50i, czyli przedsmak prawdziwej M-ki. Tutaj pod maską pracuje 4,4-litrowe V8 o mocy 450 KM i momencie obrotowym 600 Nm. Sprint do setki w 5 sekund i 250 km/h prędkości maksymalnej w tak wielkim SUV-ie to imponujący wyczyn, ale jeszcze więcej do powiedzenia ma wersja X5 M o mocy 575 KM i momencie obrotowym 750 Nm. Tutaj prędkość ograniczono do 250 km/h, a sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 4,2 sekundy. Ciekawą alternatywą jest hybryda xDrive40e na bazie 2-litrowej jednostki benzynowej. Moc systemowa układu to 313 KM a moment obrotowy wynosi 350 Nm. Osiągi – 6,8 sekundy do setki i 210 km/h.

BMW X5 F15 - silnik
Hybryda plug-in to ciekawostka w tym modelu i raczej rzadko spotykana pozycja na rynku wtórnym.

Jeśli ktoś zamiast hybrydy czy benzyny woli silnik Diesla, ma do wyboru sporo wersji. Bazową jest sDrive25d z 2-litrowym motorem o mocy 218 KM i momencie obrotowym 450 Nm. Jak widać, to odmiana z napędem tylko na tylną oś, więc jeśli ktoś potrzebuje więcej trakcji w trudniejszych warunkach, powinien sięgnąć po xDrive25d o tej samej mocy lub po wersję oferowaną po 2015 roku o mocy 231 KM. Dla nieco bardziej wymagających jest odmiana xDrive30d o mocy 258 KM oraz xDrive40d o mocy 313 KM i momencie obrotowym 630 Nm. Tu już zaczyna się zabawa, bowiem sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 236 km/h przy średnim spalaniu na poziomie 6,3 l/100 km. Ciekawą wersją jest z pewnością M50d z silnikiem 3.0 R6 o mocy 381 KM i momencie obrotowym 740 Nm. Osiągi są jeszcze lepsze, bowiem sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Średnie spalanie – 6,7 l/100 km.

BMW X5 F15 - silnik
Dla odmiany silniki wysokoprężne to zdecydowana przewaga w ogłoszeniach, choć M50d nie jest zbyt częstym widokiem.

Używane BMW X5 F15 – opinie użytkowników

 Zalety 

„Bardzo ładna, sportowa stylistyka zewnętrzna i świetnie wykończone wnętrze”.

„Rewelacyjne prowadzenie i osiągi we wszystkich wersjach (może poza sDrive25d)”.

„Spora oferta silnikowa, głównie mocnych i dynamicznych jednostek”.

„Zaskakująco pojemny i bardzo funkcjonalny bagażnik”.

 Wady 

„Praktycznie brak sensownych właściwości terenowych”.

„Bardzo wysokie ceny dobrze wyposażonych i zadbanych egzemplarzy”.

„Wysokie koszty utrzymania tj. serwisu, części zamiennych etc.”.

„Mocniejsze wersje mogą być mocno zmęczone agresywną jazdą”.

Używane BMW X5 F15 – awaryjność, typowe usterki

X5 to niezwykle wszechstronny samochód, który z łatwością pokonuje duże odległości, co czyni go idealnym rozwiązaniem dla rodzin, które dużo podróżują. W związku z tym ważne jest, aby dokładnie obejrzeć wnętrze, szukając śladów zużycia i uszkodzeń. Auto jest również bardzo szerokie i niedoświadczeni kierowcy mają problem z wyczuciem jego gabarytów, więc warto obejrzeć nadwozie pod kątem uszkodzeń, zadrapań, nieumiejętnych napraw, porysowanych felg czy uszkodzonych przez krawężniki opon. Jako flagowe BMW, X5 ma mnóstwo gadżetów, więc poświęć trochę czasu na upewnienie się, że wszystkie działają prawidłowo, od elektrycznie sterowanej tylnej klapy, po radio DAB i nawigację satelitarną. Silniki i skrzynia biegów są w dużej mierze przeniesione z poprzedniego X5, gdzie okazały się imponująco wytrzymałe, a wszelkie elektryczne błędy czy chochliki, które mogą się pojawić, często można rozwiązać za pomocą aktualizacji oprogramowania przeprowadzonej przez dealera BMW. Znane problemy? W niektórych modelach klapa bagażnika nie działa prawidłowo, czasami skrzypi, zacina się itp. Konieczna może być wymiana zawiasu, a to dość kosztowne. Poza tym, w samochodach wyposażonych w opcjonalne tylne drzwi z miękkim domykaniem istnieje możliwość, że zabezpieczenia przed dziećmi nie zadziałają całkowicie, co dotyczy modeli wyprodukowanych do kwietnia 2014 roku.

BMW X5 F15 - klapa bagażnika
Dzielona klapa bagażnika to ciekawe rozwiązanie, ale niekiedy system zawiasów szwankuje, a wymiana jest kosztowna.

Używane BMW X5 F15 – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w BMW X5 znajduje się pod maską na elemencie stałym, tj. na kielichu prawego amortyzatora, jak również na naklejce umieszczonej na słupku B pod drzwiami.

BMW X5 F15 numer VIN

Używane BMW X5 F15 – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 330 ogłoszeń dotyczących BMW X5 F15. Za egzemplarz z 2015 roku w wersji xDrive30d z przebiegiem 230 000 kilometrów trzeba zapłacić około 150 000 złotych. Za odmianę xDrive35i z 2016 roku oraz z przebiegiem 80 000 kilometrów zapłacimy 130 000 złotych.

Używane BMW X5 F15 – podsumowanie

BMW X5 F15 to propozycja dla tych, którzy szukają dynamicznego, świetnie prowadzącego się SUV-a dla całej rodziny. Dalekie podróże, dużo bagażu, świetny komfort, rewelacyjne osiągi – bawarska propozycja oferuje to wszystko w najlepszym wydaniu, choć za dość wysoką cenę zakupu oraz ewentualnych napraw.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych BMW:

Używane BMW X5 E70 (2006-2013) – opinie użytkowników

Używane BMW X3 G01 (od 2017 r.) – opinie użytkowników

BMW X5 F15 - bok

BMW X5 F15 – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 488/193/176 cm
Rozstaw osi 293 cm
Pojemność bagażnika 650-1870 l
BMW X5 F15 – dane techniczne, osiągi (wybrane silniki benzynowe i hybryda)
Silnik 3.0 R6 (xDrive35i) 4.4 V8 (xDrive50i) 4.4 V8 (X5 M) 2.0 (xDrive40e)
Pojemność 2979 cm³ 4395 cm³ 4395 cm³ 1997 cm³
Paliwo benz., turbo benz., biturbo benz., biturbo benz., turbo + elektr.
Maks. moc 306 KM 450 KM 575 KM 313 KM
Maks. moment 400 Nm 600 Nm 750 Nm 350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,5 s 5,0 s 4,2 s 6,8 s
Prędkość maks. 235 km/h 250 km/h 250 km/h 210 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,5 l/100 km 10,5 l/100 km 11,1 l/100 km 3,4 l/100 km
BMW X5 F15 – dane techniczne, osiągi (wybrane silniki Diesla)
Silnik 2.0 (sDrive25d) 2.0 (xDrive25d) 3.0 R6 (xDrive30d) 3.0 R6 (xDrive40d) 3.0 R6 (M50d)
Pojemność 1995 cm³ 1995 cm³ 2993 cm³ 2993 cm³ 2993 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel diesel biturbo diesel triturbo
Maks. moc 218 KM 231 KM 258 KM 313 KM 381 KM
Maks. moment 450 Nm 500 Nm 560 Nm 630 Nm 740 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,2 s 7,7 s 6,9 s 5,9 s 5,3 s
Prędkość maks. 220 km/h 220 km/h 230 km/h 236 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,7 l/100 km 5,6 l/100 km 6,2 l/100 km 6,3 l/100 km 6,7 l/100 km

Używane BMW X5 F15 – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji