UżywaneOpinieUżywane BMW X6 I (E71; 2008-2014) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używane BMW X6 I (E71; 2008-2014) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Ogromne, ciasne, horrendalnie drogie i piekielnie mocne auto. Nie radzimy jednak kupować X6 pod wpływem impulsu. Oto opinie o używanym BMW X6 pierwszej generacji (E71).

Zdroworozsądkowi kierowcy popatrzą na BMW X6 z politowaniem. I wcale nie musi tu chodzić o zazdrość wywołaną faktem, że zwyczajnie ich na nią nie stać. Samochód powstał na bazie drugiego wcielenia „X-Piątki” i jest od niej minimalnie dłuższy i szerszy oraz aż o 8 cm niższy. To pierwsza wariacja bawarskiego producenta na temat SUV-ów stylizowanych na coupe. Linia dachu X6 agresywnie schodzi ku tyłowi, zabierając mnóstwo miejsca na głowy i bagaże. Przez pierwsze trzy lata auto zabierało na pokład zaledwie 4 osoby: w drugim rzędzie przewidywano osobne miejsca przedzielone panelem z uchwytami na napoje. Konfiguracja 5-osobowa ujrzała światło dzienne dopiero w 2011 roku, ale jeśli komuś zależy na piątym miejscu w starszym samochodzie, może poszukać zestawu do konwersji z siedziskiem i pasami bezpieczeństwa. BMW X6 stawia na sport nie tylko pod względem wyglądu. Pod maską ulokowano najmocniejsze jednostki napędowe z X5, „wyostrzono” właściwości jezdne (m.in. usztywniając zawieszenie) i zastosowano efektywny napęd na 4 koła xDrive z aktywnym tylnym dyferencjałem, przyspieszającym koło znajdujące się po zewnętrznej stronie łuku. Do zjazdów poza asfalt zachęca niezły prześwit (20,5 cm), zniechęca twarda charakterystyka tego modelu włącznie z ogromnymi, łatwymi do uszkodzenia kołami.

BMW X6 E71 xDrive50i 4.4T V8 408KM 6AT WI4672L 11-2009
Niemalże wzorcowe właściwości jezdne BMW X6 zawdzięcza wszechobecnej, intensywnie kontrolującej poczynania auta elektronice. Po 12 latach od debiutu coraz częściej pojawiają się awarie, z których diagnostyką nie radzą sobie nawet wyspecjalizowane w BMW serwisy.

Po nietypowe BMW pod salonami może nie ustawiały się kolejki, ale i tak X6 sprzedawało się zaskakująco dobrze, zwłaszcza gdy weźmie się pod uwagę jego marną funkcjonalność i poręczność na co dzień. Pod tymi względami o wiele lepiej wypada pierwowzór konstrukcyjny, czyli BMW X5 II (E70). Mimo tego na używane X6 musimy przeznaczyć ok. 20 tys. zł więcej w obrębie jednego rocznika. Poznajmy opinie właścicieli tych samochodów i oceńmy, czy są one warte swoich cen.

BMW X6 E71 xDrive35i 3.0T R6 306KM 6AT WI2732J 10-2008
Wszystkie BMW X6 posiadają napęd na 4 koła, automatyczne skrzynie biegów (6/8-biegowe) i silniki wspomagane turbosprężarką (jedną, dwiema lub trzema w topowym dieslu).

Używane BMW X6 I (E71) – wnętrze

Kokpit BMW X6 niemal w całości przejęto z drugiego wcielenia X5, ze wszystkimi tego konsekwencjami. Mają one raczej wymiar pozytywny: projekt deski ani trochę nie zestarzał, całość złożono z wysokiej jakości materiałów wykończeniowych, rzadko płyną jakiekolwiek zastrzeżenia do czytelności kokpitu. Mniej intuicyjna może się wydawać obsługa systemu multimedialnego, ale wynika ona z nagromadzenia funkcji, z których i tak sporadycznie się korzysta. Jak przystało na BMW, chyba nie wyprodukowano dwóch identycznie skonfigurowanych egzemplarzy – nabywcy w salonach mieli wiele możliwości spersonalizowania auta „pod siebie”, nie mówiąc o tym, że nie szczędzili na dodatkach. Widoczność w obrębie przednich foteli uchodzi za wystarczającą, do tyłu w zasadzie nie istnieje (niewielka, gwałtownie opadająca szyba klapy bagażnika).

BMW X6 E71 xDrive35i 3.0T R6 306KM 6AT WI2732J 09-2008
Nie jest to nowatorski kokpit, ale może to i lepiej: przynajmniej pod tym względem X6 pozostało zachowawcze.

Odbiorcy X6 z drugiej ręki korzystają na rozrzutności pierwszych właścicieli, gdyż z reguły otrzymują kompletnie wyposażone auta. Skórzana tapicerka z elektryczną regulacją i pamięcią ustawień przednich foteli nie należy do rzadkości, czasami można jeszcze trafić wersję z wysuwaną częścią siedziska. Najstarsze egzemplarze X6 wyjeżdżały z salonów w fabrycznych konfiguracjach 4-osobowych: pośrodku kanapy ulokowano niewielki schowek z uchwytami na napoje, pasażerowie mają też do dyspozycji podłokietnik. Trzy osoby z tyłu usiądą dopiero w samochodach wyprodukowanych po 2011 roku, ale kanapę można przerobić samodzielnie, montując brakujące siedzisko i pasy bezpieczeństwa (w internecie trafiają się zestawy do konwersji na odmianę 5 os.). Według producenta bagażnik zmieści aż 570 l pakunków, a po złożeniu oparć w drugim rzędzie – 1450 l.

Używane BMW X6 I (E71) – silniki

Każda jednostka napędowa, bez wyjątku, posiada bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie (pojedyncze, podwójne lub potrójne). Wszystkie silniki benzynowe mają układ biturbo, lecz tu wyjątek stanowi wprowadzona po 2010 r. bazowa odmiana 35i (3.0 R6/306 KM, z tym że najpierw wspomagały ją dwie, później jedna turbosprężarka). Pośredni wariant obejmuje odmianę 4.4 V8 (408 KM). Ten sam silnik trafił też do topowego X6 M, z tym że w nim rozwija aż 555 KM (0-100 km/h w zaledwie 4,7 s!). Na bazie 4.4 V8 opracowano produkowaną w latach 2009-2011 wersję hybrydową, która prawie nie występuje na rynku wtórnym. Mimo ogromnego momentu obrotowego (780 Nm!) osiągami odstaje od wersji całkowicie spalinowej i nie pali o wiele mniej (waga przekracza 2,5 tony). Zużycie paliwa nie należy zresztą do mocnych stron turbodiesli, a właściwie jednego – 3.0 R6. Moc reguluje w nim liczba turbosprężarek: X6 30d i 35d mają jedną (235-286 KM), 40d – dwie (306 KM), a M50d – aż trzy (381 KM).

BMW X6 E71 xDrive50i 4.4T V8 408KM 6AT WI4672L 11-2009
Na bazie silnika 4.4 V8 BMW opracowało nieprzyzwoicie szybkiego X6 M (555 KM, 4,7 s do 100 km/h) oraz hybrydowego X6 ActiveHybrid (485 KM, 780 Nm).
BMW X6 E71 xDrive40d 3.0d R6 306KM 8AT 2010r. DD - ZMIANA TABLIC
Do 2010 r. BMW montowało 3-litrowe turbodiesle z rodziny M57, później – N57. Pojemność skokowa nie zmieniła się, w nowszym wzrosły za to moce (235/286 KM w M57 wobec 245/306 KM w N57).

Używane BMW X6 I (E71) – opinie użytkowników

 Zalety 

„Do wysokiej jakości wykonania BMW zdążyło już nas przyzwyczaić. Kokpit jest elegancki i uporządkowany”

„Jadąc X6 nie ma się wrażenia prowadzenia ponad 2-tonowego, niemal 5-metrowego SUV-a. Świetny układ kierowniczy”

„Na przednich fotelach można się wygodnie rozsiąść. Zapewniają dobre podparcie ciała w zakrętach”

„Nawet najsłabszy turbodiesel (235 KM) bez problemu radzi sobie z X6. W trasie udaje się zejść nawet do 8 l/100 km”

 Wady 

„Szwankuje pamięć ustawień przedniego fotela. Czasami nie wraca do zapamiętanej pozycji”

„Automat działa trochę opieszale i niepotrzebnie redukuje o 1-2 biegi”

„To auto posiada tyle funkcji, że można się w nich pogubić. Na co dzień i tak korzysta się z najwyżej 1/4 z nich”

„Słaba widoczność do tyłu. Do tego niemal 2 metry szerokości… X6 ciężko manewrować na parkingu”

Używane BMW X6 I (E71) – awaryjność, typowe usterki

Jak na tak mocno wysilone jednostki napędowe, ich trwałość prezentuje się całkiem nieźle. Odmiany 4.4 V8 przy większych przebiegach mogą pobierać olej silnikowy, w turbodieslach zawodzi system sterowania przepływem powietrza w kolektorze ssącym (przy pomocy tzw. klapek). Koszty napraw w obydwu przypadkach gwałtownie rosną, gdy zajdzie konieczność wymiany lub regeneracji turbosprężarki/turbosprężarek. W wybranych egzemplarzach o oznaczeniu 35i szwankowały pompy paliwa, niektórzy właściciele odmian R6 musieli zainwestować w nowy napęd rozrządu (łańcuch). Ciężkie X6 szybko „rozprawia się” z klockami i tarczami hamulcowymi, agresywnej eksploatacji (to auto do takiej prowokuje) nie znoszą również opony (fabrycznie montowano głośne run-flat). Częste problemy sprawia elektronika sterująca działaniem mnóstwa układów w X6, przeciętną trwałość prezentują aktywne amortyzatory. Diagnostyka tak zaawansowanego technicznie samochodu stanowi wyzwanie nawet dla autoryzowanych serwisów.

BMW X6 E71 xDrive35i 3.0T R6 306KM 6AT WI2732J 09-2008
Skrzynie automatyczne dały się poznać jako dość solidne konstrukcje. Gorzej ma się sprawa skrzyni rozdzielczej napędu xDrive, zwłaszcza w BMW X6 z początków produkcji.

Używane BMW X6 I (E71) – gdzie jest nr VIN?

Numer identyfikacyjny odczytamy z okolic gniazda osadzenia prawego przedniego amortyzatora (fot.). Znajduje się on również na naklejce w słupku środkowym prawym (przy fotelu pasażera).

BMW X6 E71 xDrive35i 3.0T R6 306KM 6AT WI2732J 10-2008

Używane BMW X6 I (E71) – sytuacja rynkowa

Trzeba przyjąć, że ceny używanych BMW X6 I startują od 60 tys. zł, czyli od niemal takiego samego pułapu jak rok temu. Auta za 70-90 tys. zł mogą być z tych samych roczników (czyli nawet 2008), a kwotę dyktuje przebieg i stan utrzymania. Na poliftowe X6 trzeba przygotować ponad 100 tys. zł, górny pułap mieści się w granicach 130 tys. zł. Turbodiesle stanowią niemal 90% oferty, z czego większość to odmiany 30d.

Używane BMW X6 I (E71) – podsumowanie

Popularność X6 być może wzięła się z jego świetnych parametrów na gładkim asfalcie – to ok. 2-tonowy SUV, który ustawia po kątach wiele sportowych modeli. Mało kto podchodzi do niego zdroworozsądkowo. I słusznie, bo pod ogromnym nadwoziem kryje skromną przestrzeń dla podróżnych, w dodatku nie zawsze zabierze piątą osobę. Na szczęście kosztami utrzymania nie odbiega od częściej spotykanego BMW X5 II (co nie znaczy, że są one niskie).

Polecamy uwadze nasze artykuły o innych używanych BMW:

Używane BMW serii 1 (E81; 2004-2011) – opinie

Używane BMW serii 3 (E46; 1998-2007) – opinie

Używane BMW serii 3 (E90; 2005-2012) – opinie

Używane BMW serii 5 (E60; 2003-2010) – opinie

Używane BMW serii 5 (F10; 2010-2017) – opinie

Używane BMW X3 I (E83; 2003-2010) – opinie

Używane BMW X3 II (F25; 2010-2017) – opinie

Używane BMW X5 (E70; 2006-2013) – opinie

BMW X6 E71 xDrive35i 3.0T R6 306KM 6AT WI2732J 10-2008

BMW X6 I (E71) – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 488/199/170 cm
Rozstaw osi 293 cm
Pojemność bagażnika 570-1450 l
BMW X6 I (E71) – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik 3.0 (35i) 4.4 V8 (50i) 4.4 V8 (X6 M) ActiveHybrid X6
Pojemność 2979 cm³ 4395 cm³ 4395 cm³ 4395 cm³
Paliwo benz., biturbo benz., biturbo benz., biturbo benz., biturbo + elektr.
Maks. moc 306 KM 408 KM 555 KM 485 KM
Maks. moment 400 Nm 600 Nm 680 Nm 780 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,7 s 5,4 s 4,7 s 5,6 s
Prędkość maks. 240 km/h 250 km/h 250 km/h 236 km/h
Śr. zużycie paliwa 10,1 l/100 km 12,5 l/100 km 13,9 l/100 km 9,9 l/100 km
BMW X6 I (E71) – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik 3.0 (30d) 3.0 (30d) 3.0 (35d) 3.0 (40d) 3.0 (M50d)
Pojemność 2993 cm³ 2993 cm³ 2993 cm³ 2993 cm³ 2993 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel diesel biturbo diesel triturbo
Maks. moc 235 KM 245 KM 286 KM 306 KM 381 KM
Maks. moment 520 Nm 540 Nm 580 Nm 600 Nm 740 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,0 s 7,5 s 6,9 s 6,5 s 5,3 s
Prędkość maks. 210 km/h 222 km/h 236 km/h 236 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,2 l/100 km 7,4 l/100 km 8,3 l/100 km 7,5 l/100 km 7,7 l/100 km

Używane BMW X6 I (E71) – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji