Twindosing - double SCR injection

Volkswagen opracował nowy układ oczyszczania spalin diesli. Dodatkowe elementy mają obniżyć emisję tlenków azotu aż o 80%. Jak działa system Twin dosing?

Europa powoli zapomina o problemach wizerunkowych diesli. Szalę przeważa niższe spalanie, a więc tańsza eksploatacja. Mniejsze zużycie paliwa to także niższa emisja dwutlenku węgla do atmosfery, a więc i mniejsza uciążliwość dla środowiska naturalnego.

Volkswagen Passat (B8) po liftingu (2019)
Diesle 2.0 TDI Evo z systemem Twin dosing zadebiutowały w Passacie B8 po faceliftingu. Niebawem trafią do nowego Golfa VIII.

Intensywna praca inżynierów koncernów motoryzacyjnych przyczynia się do poprawy parametrów diesli. Volkswagen opracował nowy układ dla diesli – system Twin dosing zadebiutował w zmodernizowanym Passacie B8, a niebawem trafi też do Golfa VIII. Pozwala na spełnienie przez udoskonalony silnik 2.0 TDI Evo normy emisji Euro 6d. Redukuje on o 80 proc. emisję szkodliwych tlenków azotu – i to nie w laboratorium, tylko rzeczywistych warunkach drogowych podczas testów zgodnych z wymogami cyklu RDE.

Redakcja poleca: Najlepsze nowoczesne diesle. Niezawodne turbodiesle w używanych autach

System Twin dosing składa się z dwóch wtryskiwaczy AdBlue. Jeden podaje wodny roztwór mocznika do spalin tuż za turbosprężarką. Kolejna dawka jest podawana w większej odległości od silnika, do chłodniejszych już gazów spalinowych.

W efekcie istotnie rozszerza to zakres efektywnej pracy SCR – tlenki azotu będą przekształcane w nieszkodliwy azot i parę wodną zarówno tuż po odpaleniu zimnego silnika, jak i szybkiej jazdy autostradą czy holowania ciężkiej przyczepy, kiedy silnik pracuje pod dużym obciążeniem, emitując większe ilości spalin o wyższej temperaturze.

Oceny czytelników
[Głosów: 12 Średnia: 3.5]

3 KOMENTARZE

  1. Durnie wystarczy nie dodawac do spalin AdBlue, przeciez to jest 35% roztwor mocznika w wodzie a mocznik to amoniak czyli NH3. Do tego woda H2O, wysoka temperatura wydechu i ktos jeszcze ma pytania skad sie biora tlenki azotu w spalinach diesla?

  2. Innym rozwiązaniem stosowanym zarówno w motoryzacji jak i w przemyśle jest redukcja tlenków azotu za pomocą amoniaku. W przemyśle – na tej zasadzie opiera się proces proces DeNOx (ang. Destruction of NO_x), oprócz amoniaku, do redukcji tlenków azotu używa się również wodnego roztworu mocznika, technologia wykorzystująca taki roztwór stosowana jest w motoryzacji nosi nazwę AdBlue™.

  3. Globalna emisja podtlenku azotu do atmosfery jest szacowana jest na ok. 20 Mt (milionów
    ton), z czego ok. 13 Mt ze źródeł naturalnych – głównie z rozkładu substancji azotowych w glebie i w oceanach, 0,1 – 0,2 Mt z wyładowań atmosferycznych.
    Emisja N2O związana z działalnością człowieka wynosi ok. 7 Mt – z czego prawie połowa
    w wyniku niepożądanych procesów rozkładu nawozów azotowych w glebie; 1,6 – 2,1 Mt powstaje w wyniku spalania paliw kopalnych i biomasy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here