Renault Megane E-Tech

Renault zaprezentowało produkcyjną wersję Megane 5. generacji. Francuski kompakt będzie dostępny wyłącznie z napędem elektrycznym. Poznaj szczegóły.

Nowe, elektryczne Renault Megane E-Tech zostało zbudowane na płycie podłogowej CMF-EV, na której bazuje też Nissan Ariya. Ta opracowana z myślą o „elektrykach” platforma wyróżnia się mniejszą niż w autach spalinowych komorą silnika (bo jednostka elektryczna jest bardziej kompaktowa), sporym rozstawem osi z kołami przesuniętymi do rogów nadwozia.

Renault Megane E-Tech

Pokazane dziś Renault Megane E-Tech mierzy 4,21 m długości, 1,78 m szerokości i 1,50 m wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2,70 cm. Jest zatem aż o 15 cm krótsze od aktualnego modelu w wersji hatchback, za to odległość między osiami została zwiększona o 3 cm. Ponadto szerokość karoserii zmalała o 3 cm, a wysokość wzrosła o 5 cm.

Francuski kompakt w nowym wydaniu prezentuje się dość futurystycznie i zgodnie z aktualną modą nie jest już typowym hatchbackiem, lecz ma w sobie więcej z crossovera (podobny zabieg Renault zastosowało już w przypadku m.in. Espace). Mimo zmiany ogólnej koncepcji, łatwo doszukać się podobieństw z Megane 4. generacji (np. charakterystyczny kształt reflektorów czy tylne lampy połączone pasem świetlnym).

Renault Megane E-Tech

Na uwagę zasługują również zewnętrzne klamki. Tylne zostały „ukryte” w słupku C, natomiast przednie wysuwają się elektrycznie, gdy kierowca lub pasażer zbliżają się do drzwi albo auto zostanie odblokowane za pomocą kluczyka. Klamki chowają się automatycznie, gdy samochód rusza, zamki zostaną zablokowane lub po dwóch minutach bezczynności.

Klienci otrzymają do wyboru 6 lakierów nadwozia (Szary Rafale, Szary Schiste, Niebieski Nocturne, Czerwony Flamme, Czarny Etoile i Biel Alpejska), a łącznie dostępnych będzie ponad 30 kombinacji kolorystycznych z kontrastowym malowaniem dachu i słupków oraz lusterek. W ofercie znajdą się także po dwa wzory obręczy kół o średnicy 18 i 20 cali.

Z informacji podanych w komunikacie prasowym wynika również, że nowe Megane E-Tech oferuje znacznie bardziej przestronną kabinę, a dołączone zdjęcia wnętrze pozwalają faktycznie w to wierzyć. Jednak czy tak jest w istocie, ostatecznie przekonamy się, gdy będziemy mogli obejrzeć ten samochód na żywo.

Renault Megane E-Tech

Kokpit Renault Megane E-Tech jest zdominowany przez ekran OpenR, który ma kształt odwróconej litery L i składa się z dwóch wyświetlaczy. Cyfrowy zestaw wskaźników ma przekątną 12,3 cala, natomiast przygotowany we współpracy z Google system multimedialny OpenR Link korzysta z 12-calowego ekranu (w bazowej wersji – 9-calowego).

Renault Megane E-Tech

Bazowa pojemność bagażnika w elektrycznym Megane E-Tech wynosi 440 litrów, a pod jego podłogą przewidziano 22-litrowy schowek na przewody do ładowania. Ponadto w kabinie znajdziemy kilka schowków o łącznej pojemności 30 l.

Renault Megane E-Tech

Kompletny układ napędowy nowego Renault Megane waży zaledwie 145 kg (ok. 15 kg mniej niż ten stosowany w modelu Zoe) i będzie dostępny w dwóch wariantach: 130-konnym (250 Nm) oraz 218-konnym (300 Nm). Słabsza odmiana jest łączona z akumulatorem o pojemności 40 kWh (zasięg: do 300 km), a mocniejsza – z akumulatorem 60 kWh (zasięg: do 470 km). Ponadto dla klientów biznesowych przewidziano trzecią konfigurację, która obejmuje bazowy silnik i większą baterię. Maksymalna moc ładowania (zależnie od wersji) może wynosić nawet 130 kW.

Osoby zainteresowane zakupem nowego Renault Megane E-Tech mogą już teraz składać wstępne zamówienia. Właściwa przedsprzedaż zostanie uruchomiona w lutym przyszłego roku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here