W przyszłym roku zadebiutuje druga generacja Captura. Miejski crossover Renault będzie pierwszym modelem tej marki, który otrzyma napęd hybrydowy.
Pierwsza generacja Renault Captur (premiera w 2013 r.) była jednym z prekursorów segmentu miejskich crossoverów. Francuski producent sprzedał już 1,5 miliona egzemplarzy tego modelu, a jakiś czas temu ujawnił więcej szczegółów odnośnie następcy. Drugie wcielenie Captura będzie pierwszym autem Renault wyposażonym w hybrydowy napęd E-TECH Plug-in.
Nowe Renault Captur – wymiary
Nowe auto urosło względem poprzednika i mierzy 4,23 m długości, 1,8 m szerokości oraz 1,57 m wysokości. Rozstaw osi wydłużono do 264 cm. Pojemność bagażnika wzrosła do 536 litrów.
Napęd E-TECH Plug-in – jak to działa?
Napęd E-TECH Plug-in to wspólne dzieło aliansu Renault-Nissan. Captur 2. generacji zostanie pierwszym modelem korzystającym z tego układu hybrydowego. Głównym źródłem napędu będzie benzynowa jednostka o pojemności 1.6 litra, współpracująca z dwoma silnikami elektrycznymi. Moc (szacowaną na ok. 160 KM) na koła przeniesie zautomatyzowana skrzynia typu MMT ze sprzęgłem kłowym. Nowa przekładnia powstała we współpracy z zespołem Renault F1 Team. Ponadto hybrydowy Captur otrzyma baterie o pojemności 9,8 kWh.
W domyślnym ustawieniu nowy Captur przy ruszaniu będzie korzystał wyłącznie z jednostek elektrycznych, a motor benzynowy dołączy do pracy później. Ponadto crossover Renault otrzyma układ odzyskiwania energii w czasie hamowania, która zostanie przekazana do akumulatora trakcyjnego. Na postoju będzie można również podładować baterie z domowego gniazdka czy na stacji ładowania.
Zgodnie z normą WLTP hybrydowy Captur w trybie elektrycznym może przejechać do 45 km w cyklu mieszanym (do prędkości 135 km/h). W cyklu miejskim zasięg „na prądzie” rośnie do 65 km.
Nowe Renault Captur – pozostałe silniki
Silniki benzynowe:
- 1.0 TCe 100 (100 KM) z 5-biegową skrzynią manualną
- 1.3 TCe 130 FAP (130 KM) z 6-biegową skrzynią manualną lub dwusprzęgłową przekładnią EDC7
- 1.3 TCe 155 FAP (155 KM) z dwusprzęgłową przekładnią EDC7
Silniki wysokoprężne:
- 1.5 Blue dCi 95 (95 KM) z 6-biegową skrzynią manualną
- 1.5 Blue dCi 115 (115 KM) z 6-biegową skrzynią manualną lub dwusprzęgłową przekładnią EDC7