AdBlueLand Rover Range Rover Sport D350 (gen. II) - pojemność zbiornika AdBlue

Land Rover Range Rover Sport D350 (gen. II) – pojemność zbiornika AdBlue

Jaka jest pojemność zbiornika AdBlue w samochodzie Land Rover Range Rover Sport D350 (gen. II)? Tu znajdziesz odpowiedź na to pytanie.

Land Rover Range Rover Sport D350 to luksusowy SUV, który charakteryzuje się eleganckim designem i wysoką jakością wykonania. Napędzany jest silnikiem o pojemności 2997 ccm i mocy 258 KM. Ten model wymaga stosowania płynu AdBlue, który pomaga zmniejszyć emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Samochód spełnia normę Euro 6d-TEMP, co oznacza, że spełnia jedne z najbardziej rygorystycznych norm dotyczących emisji spalin. Adblue należy dolewać do specjalnego zbiornika znajdującego się obok baku paliwa.

Co to jest AdBlue, do czego jest stosowane?

AdBlue to handlowa nazwa roztworu mocznika w wodzie, wykorzystywanego w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi wyposażonymi w systemy redukcji emisji spalin. Jest to ciecz bezbarwna, bezpieczna dla środowiska i ludzi. AdBlue jest stosowane głównie w samochodach z silnikami wysokoprężnymi (chociaż także pojawia się w silnikach benzynowych) spełniających normy emisji spalin Euro 4, Euro 5, Euro 6 oraz w niektórych pojazdach komercyjnych i ciężarowych. Jego głównym celem jest redukcja emisji tlenków azotu (NOx) poprzez wstrzykiwanie go do układu wydechowego, gdzie reaguje z tlenkami azotu, przekształcając je w bezpieczne składniki: azot i wodę. Dzięki temu AdBlue pomaga zmniejszyć negatywny wpływ pojazdów na środowisko naturalne, spełniając jednocześnie coraz bardziej restrykcyjne normy dotyczące emisji spalin.

Jaka jest pojemność zbiornika AdBlue w samochodzie Land Rover Range Rover Sport D350 (gen. II)?

W samochodzie Land Rover Range Rover Sport D350 (gen. II) wyposażonym w silnik Diesla o pojemności 2997 ccm i mocy 350 KM (258 kW) znajduje się pojemnik na płyn AdBlue o pojemności 18,0 l.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji