Druga generacja Volvo S90 trafiła do sprzedaży w 2016 roku. Klienci mają do wyboru 3 jednostki benzynowe (190-310 KM), 3 wysokoprężne (150-235 KM) oraz hybrydę (407 KM). Tylko dwa najsłabsze turbodiesle mogą być wyposażone w 6-biegową ręczną skrzynię, w pozostałych wersjach znajdziemy 8-biegowy „automat”. Napęd 4×4 mają wersje z silnikami T5, D4 i D5 oraz hybryda.
Długość/szerokość/wysokość: 496/189/144 cm
Rozstaw osi: 294 cm
Średnica zawracania: 11,4 m
Pojemność bagażnika: 500 l
Pojemność zbiornika paliwa: 50-60 l
Masa własna: 1770-2035 kg
Ładowność: 427-555 kg
Model silnika | Konstrukcja silnika | Pojemność skokowa | Moc maks. | Maks. mom. obrotowy | Skrzynia biegów napęd | 0-100 km/h | Prędkość maks. | Średnie spalanie |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T4 Geartronic | TB, R4, 16V | 1969 cm³ | 190 KM | 300 Nm | A8/przedni | 8,7 s | 210 km/h | 6,7 l/100 km |
T5 Geartronic | TB, R4, 16V | 1969 cm³ | 250 KM | 350 Nm | A8/przedni | 6,8 s | 230 km/h | 6,7 l/100 km |
T6 Geartronic AWD | TB, R4, 16V | 1969 cm³ | 310 KM | 400 Nm | A8/4x4 | 5,9 s | 250 km/h | 7,3 l/100 km |
T8 Geartronic AWD | HB P-l, R4, 16V | 1969 cm³ | 407 KM | 400 Nm | A8/4x4 | 4,8 s | 250 km/h | 2,0 l/100 km |
D3 | TD, R4, 16V | 1969 cm³ | 150 KM | 320 Nm | M6/przedni | 9,9 s | 205 km/h | 4,4 l/100 km |
D3 Geartronic | TD, R4, 16V | 1969 cm³ | 150 KM | 320 Nm | A8/przedni | 9,9 s | 205 km/h | 4,4 l/100 km |
D4 | TD, R4, 16V | 1969 cm³ | 190 KM | 400 Nm | M6/przedni | 8,2 s | 230 km/h | 4,4 l/100 km |
D4 AWD | TD, R4, 16V | 1969 cm³ | 190 KM | 400 Nm | M6/4x4 | 8,2 s | 230 km/h | 4,7 l/100 km |
D4 Geartronic | TD, R4, 16V | 1969 cm³ | 190 KM | 400 Nm | A8/przedni | 8,2 s | 230 km/h | 4,4 l/100 km |
D4 Geartronic AWD | TD, R4, 16V | 1969 cm³ | 190 KM | 400 Nm | A8/4x4 | 8,2 s | 230 km/h | 4,7 l/100 km |
D5 Geartronic AWD | TD, R4, 16V | 1969 cm³ | 235 KM | 480 Nm | A8/4x4 | 7,2 s | 230 km/h | 4,8 l/100 km |