Obecna generacja Fiata Tipo zadebiutowała w 2015 roku i od razu stała się rynkowym przebojem. Do wyboru są trzy wersje nadwoziowe: sedan, 5-drzwiowy hatchback oraz kombi. Pod maską znajdziemy jeden z trzech silników benzynowych lub jednego z dwóch turbodiesli. Napęd jest przekazywany na koła przednie za pośrednictwem skrzyni manualnej o 5 lub 6 przełożeniach. Wersje 1.6 E-Torq i 1.6 Multijet są dostępne z 6-biegowym „automatem”.
Długość/szerokość/wysokość: 437-457/179/150-151 cm
Rozstaw osi: 264 cm
Średnica zawracania: 10,9 m
Pojemność bagażnika: sed 520 l, htb 360-440 l, kmb 550 l
Pojemność zbiornika paliwa: 50 l
Masa własna: 1150-1350 kg
Ładowność: 500-550 kg
Model silnika | Konstrukcja silnika | Pojemność skokowa | Moc maks. | Maks. mom. obrotowy | Skrzynia biegów napęd | 0-100 km/h | Prędkość maks. | Średnie spalanie |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.4 95 Sedan | B, R4, 16V | 1395 cm³ | 95 KM | 127 Nm | M6/przedni | 11,5 s | 185 km/h | 5,7 l/100 km |
1.6 E-Torq 110 Sedan | B, R4, 16V | 1598 cm³ | 110 KM | 152 Nm | A6/przedni | 11,2 s | 192 km/h | 6,3 l/100 km |
1.4 T-Jet 120 LPG Sedan | TB LPG, R4, 16V | 1395 cm³ | 120 KM | 215 Nm | M6/przedni | 10,1 s | 200 km/h | 6,3 l/100 km |
1.3 MultiJet 95 Sedan | TD, R4, 16V | 1299 cm³ | 95 KM | 200 Nm | M5/przedni | 11,7 s | 180 km/h | 4,1 l/100 km |
1.6 MultiJet 120 Sedan | TD, R4, 16V | 1598 cm³ | 120 KM | 320 Nm | M6/przedni | 9,7 s | 199 km/h | 4,2 l/100 km |
1.4 95 5d | B, R4, 16V | 1395 cm³ | 95 KM | 127 Nm | M6/przedni | 12,1 s | 185 km/h | 5,7 l/100 km |
1.6 E-Torq 110 5d | B, R4, 16V | 1598 cm³ | 110 KM | 152 Nm | A6/przedni | 11,5 s | 192 km/h | 6,3 l/100 km |
1.4 T-Jet 120 5d | TB, R4, 16V | 1395 cm³ | 120 KM | 215 Nm | M6/przedni | 9,8 s | 200 km/h | 6,0 l/100 km |
1.4 T-Jet 120 LPG 5d | TB LPG, R4, 16V | 1395 cm³ | 120 KM | 215 Nm | M6/przedni | 10,1 s | 200 km/h | 6,3 l/100 km |
1.3 MultiJet 95 5d | TD, R4, 16V | 1299 cm³ | 95 KM | 200 Nm | M5/przedni | 12,3 s | 180 km/h | 3,7 l/100 km |
1.6 MultiJet 120 5d | TD, R4, 16V | 1598 cm³ | 120 KM | 320 Nm | M6/przedni | 9,8 s | 200 km/h | 3,7 l/100 km |
1.6 MultiJet 120 DDCT 5d | TD, R4, 16V | 1598 cm³ | 120 KM | 320 Nm | A6/przedni | 10,2 s | 200 km/h | 3,8 l/100 km |
1.4 95 SW | B, R4, 16V | 1395 cm³ | 95 KM | 127 Nm | M6/przedni | 12,3 s | 185 km/h | 5,7 l/100 km |
1.6 E-Torq 110 SW | B, R4, 16V | 1598 cm³ | 110 KM | 152 Nm | A6/przedni | 11,7 s | 192 km/h | 6,3 l/100 km |
1.4 T-Jet 120 SW | TB, R4, 16V | 1395 cm³ | 120 KM | 215 Nm | M6/przedni | 9,8 s | 200 km/h | 6,0 l/100 km |
1.4 T-Jet 120 LPG SW | TB LPG, R4, 16V | 1395 cm³ | 120 KM | 215 Nm | M6/przedni | 9,8 s | 200 km/h | 6,3 l/100 km |
1.3 MultiJet 95 SW | TD, R4, 16V | 1299 cm³ | 95 KM | 200 Nm | M5/przedni | 12,3 s | 180 km/h | 3,7 l/100 km |
1.6 MultiJet 120 SW | TD, R4, 16V | 1598 cm³ | 120 KM | 320 Nm | M6/przedni | 10,1 s | 200 km/h | 3,7 l/100 km |
1.6 MultiJet 120 DDCT SW | TD, R4, 16V | 1598 cm³ | 120 KM | 320 Nm | A6/przedni | 10,4 s | 200 km/h | 3,9 l/100 km |