BMW X3 G01 - przód

Pierwszy lifting obowiązującego modelu to świetna okazja na zakup „starszej” wersji z rynku wtórnego. Przykładem jest BMW X3 G01, który zadebiutował w 2017 roku i niedawno został odświeżony. Jakie są opinie o tym modelu?

Pierwsza generacja BMW X3 o oznaczeniu E83 zadebiutowała w 2003 roku i już wtedy była receptą na coraz bardziej wyszukane potrzeby klientów. Producent wkraczał wówczas w okres intensywnego rozkwitu i aktywnie poszukiwał nowych, niezagospodarowanych jeszcze segmentów rynku. BMW X3 miało być rozwiązaniem dla tych, którzy chcieli mieć pojazd o zwiększonym prześwicie, nie tak duży jak X5, ale który nadawał się również do codziennego użytku w mieście, mógł pełnić rolę auta rodzinnego i wielofunkcyjnego. Teoretycznie BMW X3 było pionierem w swoim segmencie, a późniejsza generacja F25 (2010-2017) rozwijała ten pomysł w udoskonalonej wersji, ale już w towarzystwie coraz mocniejszej konkurencji. Obecnie oferowana generacja G01 w 2021 roku przeszła lifting, dorobiła się również wielu odmian, z elektryczną włącznie. Poza tym auto bazuje na nowej platformie CLAR (Cluster Architecture), przynosząc zdecydowaną poprawę w zakresie komfortu, zwinności i jakości prowadzenia. Podczas gdy generacja F25 nie była BMW w prawdziwym tego słowa znaczeniu (z raczej mało inspirującymi osiągami), trzecia wersja X3 wydaje się nadrabiać zaległości.

BMW X3 G01 - tył
Nawet w bazowych wersjach 20i lub 20d, wygląd auta może być atrakcyjny i o sportowym charakterze.

Pod względem walorów wizualnych, wielu niewprawnych obserwatorów może pomylić X3 z większym X5. Nie wiem, czy to komplement dla X3 czy przytyk dla posiadaczy X5, którzy „przepłacili”, ale jedno jest pewne – opisywany model ma naprawdę ładne nadwozie, bez zbędnych udziwnień, o idealnych w tym segmencie proporcjach i kształtach. Klasyczna linia, eleganckie kształty, ale nie brak tu sportowych cech i ciekawych wstawek. Nawet bazowe odmiany mogą być wyposażone w „M-pakiet”, który dodaje m.in. agresywnie narysowane zderzaki, dwie rury wydechowe, atrapę dyfuzora, lakierowane nakładki nadwozia itp. Z przodu mamy oczywiście duże „nerki”, ale w odpowiednim, stonowanym rozmiarze, agresywnie narysowany zderzak i smukłe światła z charakterystyczną sygnaturą LED. Nietypowe dla SUV-a jest to, że wszystkie nakładki, wstawki i „terenowe” akcenty są w kolorze nadwozia. Nie jest to co prawda praktyczne i istnieje ryzyko uszkodzenia, ale za to wygląda to świetnie i nie wprowadza sztucznego wrażenia surowości. Sylwetka wygląda muskularnie, ma nieco szerszą dolną część i nawet ze stosunkowo niewielkimi felgami prezentuje się świetnie. BMW X3 G01 mierzy 4708 mm długości, 1891 mm szerokości i 1678 mm wysokości. Rozstaw osi to 2864 mm.

BMW X3 G01 - przód
BMW X3 G01 to praktycznie nowe auto, więc nawet wybór egzemplarza z pierwszego roku produkcyjnego nie będzie złym pomysłem.

Używane BMW X3 G01 – wnętrze, bagażnik

Wnętrze BMW X3 G01 to już nowa era bawarskiej marki. Co prawda ostatnio znów wszystko się zmienia za sprawą modeli elektrycznych tj. iX, ale stylistyka, rozwiązania i charakterystyczne elementy wciąż są dostępne w wielu modelach tj. Seria 3, Seria 5, X5 etc. Szeroka konsola środkowa, konsola centralna skierowana w stronę kierowcy, duży panoramiczny ekran zamontowany nad nawiewami i lekko wystający ponad obrys deski rozdzielczej, mięsista kierownica o masywnej budowie, sporo przycisków i przełączników – klasycznie, ale z dużą dozą nowoczesnych rozwiązań. Mówimy m.in. o wirtualnych zegarach, które nie każdemu się podobają i mają nieco zbyt futurystyczną grafikę. Jeśli ktoś uwielbiał klasyczne zegary w BMW ze srebrną ramką, tutaj może poczuć się rozczarowany, ale cóż – to nowoczesne auto z nowatorskimi, nie zawsze ładnymi rozwiązaniami.

Docenić warto z kolei bardzo wygodne fotele o szerokim zakresie regulacji, ze świetnym trzymaniem bocznym i ładnymi przeszyciami. Oczywiście wiele zależy od konfiguracji, ale w wersjach ze skórzaną tapicerką nie można narzekać ani na wygląd, ani na wygodę. Nawet wysocy kierowcy nie powinni mieć problemów ze znalezieniem odpowiedniej pozycji, a regulowana długość siedziska do ogromny atut. Nie można również narzekać na wyposażenie. Wyższe warianty posiadają aktywny i predyktywny tempomat, tryby jazdy, adaptacyjne zawieszenie i bardzo dobrej jakości audio. Na kanapie również jest dość obszernie, ale nie zapominajmy, że to swego rodzaju odpowiednik Serii 3, a ta nigdy nie słynęła z obszernego wnętrza. Z drugiej strony, jeśli ktoś chce mieć przestrzeń, powinien sięgnąć po X5, tutaj wszystko jest nieco skurczone. Mimo to pojemność bagażnika jest bardzo przyzwoita – 550/1600 litrów.

Używane BMW X3 G01 – silniki

Oferta silnikowa w BMW X3 G01 powinna zadowolić nawet wybrednych. Wybór jest ogromny, a zakres mocy zapełnia skalę od wartości od 150 do aż 480 KM. Podstawą benzynową jest silnik 2.0 20i o mocy 184 KM. Już ta wartość jest wystarczająca dla tych, którzy podróżują raczej spokojnie i głównie samotnie. Alternatywą jest odmiana 28i o mocy 245 KM, która dostarcza wystarczające pokłady dynamiki. Wersja 30i generuje 252 KM, a jeśli ktoś szuka czegoś mocnego, ale jeszcze nie w wersji M, może pokusić się o model z silnikiem 3.0 35i o mocy 306 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Napęd trafia na wszystkie koła za pośrednictwem skrzyni 8-stopniowej i pozwala na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy. Wyżej są już tylko M-ki, a wstępem do tego świata jest model M40i o mocy 354 lub 360 KM (w zależności od rocznika). Na szczycie jest oczywiście X3 M z silnikiem 3.0 R6 o mocy 480 KM i momencie obrotowym 600 Nm. Sprint do setki zajmuje 4,2 sekundy i pozwala poczuć sportowe emocje nawet w praktycznym nadwoziu.

BMW X3 G01 - silnik
Dwulitrowa jednostka benzynowe pojawia się również w odmianie hybrydowej. Warto zwrócić uwagę na wycieki płynu chłodzącego i uszczelki.

Oferta silników wysokoprężnych jest jeszcze bogatsza, bowiem na przestrzeni lat w obrębie jednej wersji było kilka zmian. Bazą jest model z silnikiem 2.0 18d o mocy 150 KM, ale to zdecydowanie za mało na ten model. Jest wystarczająco mobilny, ale jeśli ktoś chce poczuć choć namiastkę możliwości bawarskiej marki, powinien sięgnąć co najmniej do wersji 20d o mocy 190 KM, a najlepiej po 25d po 2019 roku, gdy jednostka ta generowała przyzwoite 231 KM (wcześniej 211 KM) oraz 500 Nm momentu obrotowego. Nie dość, że auto z tym silnikiem jest oszczędne – średnio 5,7 l/100 km – to na dodatek zaskakująco dynamiczne. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,8 sekundy a prędkość maksymalna to 230 km/h. To oczywiście nie jest szczyt możliwości, bowiem wyżej jest motor 3.0 w wersji 30d i 35d. Ten mocniejszy ma już 313 KM i aż 630 Nm momentu obrotowego. Wciąż mało? Odmiana X3 M40d o mocy 326 lub 340 KM (po 2020 r.) pozwoli poczuć moc „ropniaka” w najlepszym wydaniu. W mocniejszej wersji na koła dostaje się aż 700 Nm, co w tak w sumie niedużym aucie daje piorunujące efekty. Sprint do setki zajmuje poniżej 5 sekund, a średnie spalanie to około 6 l/100 km.

BMW X3 G01 - silnik
Dwulitrowy silnik wysokoprężny to bardzo częsty widok na rynku wtórnym. Warto jedynie unikać najsłabszej wersji, której brakuje dynamiki.

Wypada także wspomnieć o wersji hybrydowej plug-in 30e, która pojawiła się w 2019 roku. To układ o mocy systemowej 292 KM na bazie dwulitrowej jednostki benzynowej o mocy 184 KM i momencie obrotowym 300 Nm. Silnik spalinowy w tym układzie współpracuje z jednostką elektryczną generującą 109 KM oraz 265 Nm momentu obrotowego. Osiągi są całkiem niezłe, bowiem przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 6,1 sekundy.

Używane BMW X3 G01 – opinie użytkowników

 Zalety 

„Bardzo ładna i wciąż klasyczna dla BMW stylistyka”.

„Świetny komfort podróży niemal w każdych warunkach”.

„Bardzo dobrze wykonane wnętrze ze świetnym doborem materiałów”.

„Bardzo szeroki wybór jednostek napędowych, oszczędne silniki Diesla”.

 Wady 

„Najciekawsze systemy wsparcia i bezpieczeństwa tylko w wyższych wersjach”.

„Nieco zbyt mało miejsca na szerokość w porównaniu z konkurencją”.

„Bardzo wysoka cena zakupu, szczególnie mocniejszych wersji”.

„Topowe egzemplarze mogą kosztować tyle, co bazowe X5”.

Używane BMW X3 G01 – awaryjność, typowe usterki

BMW X3 G01 to młode auto, więc trudno doszukiwać się poważnych i powtarzających się problemów i poważnych awarii. Mimo to niektórzy użytkownicy zgłaszają problemy z dwulitrowym silnikiem benzynowym, który może wykazywać kłopoty z wyciekami płynu chłodzącego i awariami uszczelek. Jako że jest on również elementem układu hybrydowego plug-in, mogą pojawiać się problemy z modułami czujników. Sześciocylindrowy silnik benzynowy w M40i jest również dość niezawodny, ale słyszeliśmy o drobnych problemach z utratą płynu chłodzącego i oleju, awarią uszczelek i elektromagnesu VANOS. W przypadku diesli najważniejszą rzeczą, są oczywiście problemy z filtrem cząstek stałych w autach, które nie zapuszczały się na autostradę zbyt często. Oczywiście w pełni ostemplowana historia usług i napraw jest niezbędna. Ten samochód wykorzystuje skomplikowane silniki i tylko regularna i odpowiednia konserwacja pozwoli na bezproblemową eksploatację.

BMW X3 G01 - skrzynia biegów
Skrzynia biegów działa świetnie, ale w mocniejszych odmianach może być zmęczona. Podczas jazdy próbnej warto dokładnie sprawdzić jej działanie.

Używane BMW X3 G01 – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w BMW X3 G01 znajduje się między innymi na mocowaniu przedniego prawego amortyzatora, jak również na podszybiu w dolnym lewym rogu. Oprócz tego numer VIN znajdziemy na naklejce umieszczonej na słupku B pod drzwiami po stronie kierowcy.

BMW X3 G01 - VIN

Używane BMW X3 G01 – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 350 ogłoszeń dotyczących BMW X3 G01. Przykładowo model z 2017 roku z przebiegiem 70 000 kilometrów w wersji xDrive20d to koszt około 170 000 złotych. Za około 190 000 złotych znajdziemy odmianę xDrive20i z niewielkim przebiegiem 30 000 kilometrów. Za około 280 000 złotych znajdziemy wersję xDrive30i z przebiegiem zaledwie 10 000 kilometrów.

Używane BMW X3 G01 – podsumowanie

BMW X3 G01 to świetna propozycja dla tych, którzy szukają niemal nowego auta, ale z drugiej ręki i z niewielkim przebiegiem. Świetna jakość wykończenia, ogromny wybór na rynku wtórnym oraz bardzo szeroka paleta silników pozwala dobrać auto do własnych preferencji. Problemem może być oczywiście cena oraz drobne problemy z 2-litrowymi silnikami benzynowymi, a takich wersji jest na rynku najwięcej.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych BMW:

Używane BMW X3 F25 (2010-2017) – opinie użytkowników

Używane BMW X4 F26 (2014-2018) – opinie użytkowników

BMW X3 G01 - bok

BMW X3 G01 – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.470/189/167 cm
Rozstaw osi286 cm
Pojemność bagażnika550-1600 l
BMW X3 G01 – dane techniczne, osiągi (wybrane silniki benz.)
Silnik2.0 20i2.0 30i3.0 35i2.0 30e3.0 M40i3.0 M
Pojemność1997 cm³1997 cm³2979 cm³1997 cm³2998 cm³2993 cm³
Paliwobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz. + elektr.benz., turbobenz., turbo
Maks. moc184 KM252 KM306 KM292 KM360 KM480 KM
Maks. moment270 Nm350 Nm400 Nm420 Nm500 Nm600 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h8,2 s6,3 s5,6 s6,1 s4,8 s4,2 s
Prędkość maks.210 km/h240 km/h245 km/h210 km/h250 km/h250 km/h
Śr. zużycie paliwa6,9 l/100 km7,3 l/100 km8,3 l/100 km2,8 l/100 km8,4 l/100 km10,5 l/100 km
BMW X3 G01 – dane techniczne, osiągi (wybrane silniki Diesla)
Silnik2.0 18d2.0 20d2.0 25d3.0 30d3.0 35d3.0 M40d
Pojemność1995 cm³1995 cm³1995 cm³2993 cm³2993 cm³2993 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc150 KM190 KM231 KM265 KM313 KM326 KM
Maks. moment360 Nm400 Nm500 Nm620 Nm630 Nm680 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h9,5 s8,1 s6,8 s5,9 s5,3 s4,9 s
Prędkość maks.195 km/h210 km/h230 km/h232 km/h245 km/h250 km/h
Śr. zużycie paliwa4,7 l/100 km5,1 l/100 km5,7 l/100 km5,9 l/100 km6,0 l/100 km6,4 l/100 km

Używane BMW X3 G01 – galeria

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj