UżywaneNajlepsze sportowe auta do 50 tys. zł. Moc, emocje i osiągi

Najlepsze sportowe auta do 50 tys. zł. Moc, emocje i osiągi

Mając do wydania 50 tys. zł można rozejrzeć się za mocnym i nowoczesnym samochodem o świetnych osiągach. Oto najlepsze propozycje na sportowe auto do 50 tys. zł.

W czasach, gdy producenci przeznaczają niemałe środki finansowe na rozwój technologii pozwalających spełniać rygorystyczne normy emisji spalin, zaczyna brakować miejsca na auta budzące emocje. Dlatego też, poza niezwykle drogimi supersamochodami, w ofertach popularniejszych firm motoryzacyjnych brakuje już aut z nadwoziem coupe, cabrio czy roadster, i wiele wskazuje na to, że „wymieranie” segmentu samochodów sportowych będzie tylko postępować.

Na szczęście kilkanaście lat temu takich modeli było jeszcze całkiem sporo i teraz dostępne są w „przyziemnych” cenach na rynku wtórnym. Co ważne, zazwyczaj bazują one technicznie na tańszych samochodach, co sprzyja obniżaniu kosztów napraw i eksploatacji. Jednocześnie dają one gwarancję świetnych parametrów przyspieszenia (nawet w podstawowych wersjach) i ponadczasowego wyglądu. Wybraliśmy 8 używanych samochodów typu coupe, cabrio i roadster, które da się kupić w budżecie 50 tys. zł. Często wystawiane są nawet taniej, z tym że takie oferty przeważnie dotyczą samochodów w gorszym stanie technicznym lub z większym przebiegiem. Tak czy inaczej – w samochodzie o dużej mocy ze szczególną starannością należy prześledzić historię serwisową, gdyż zaniedbania eksploatacyjne w połączeniu z agresywnym traktowaniem mogą później spaść na nowego właściciela w postaci częstych lub poważnych awarii.

Oto 8 propozycji na sportowe auto do 50 tys. zł.

Używane Audi A5 8T

Lata produkcji: 2007-2016
Za 50 tys. zł kupisz rocznik:  2009-2013 

AUDI A5 I 30TDI V6 240KM 6MT Quattro PO968FA 08-2007

Linia nadwozia A5 wspaniale się zestarzała i jeszcze długo będzie zwracać uwagę. Bazujący na A4 B8 sportowy model podchodzący trochę pod gran turismo najczęściej występuje jako coupe, ale oferowano go też w praktyczniejszej odmianie Sportback (w której klapa podnosi się wraz z szybą) oraz Cabriolet. Pewnym paradoksem w A5 jest skromna oferta polecanych silników benzynowych na rzecz… całkiem udanych diesli. Było ich całkiem sporo – głównie znane z mniejszych aut koncernu 2.0 TDI (136-190 KM), które były już poprawionymi seriami z układem common rail. Nie można w nich jednak wykluczać awarii DPF bądź turbo. Poważniejsze problemy, bo z rozrządem, trapią turbodiesle V6 (2.7 i 3.0 TDI; 190-245 KM), gdyż pracuje tam układ z kilkoma łańcuchami. Rynek wtórny proponuje użytkownikom głównie benzynowe 1.8 i 2.0 TFSI (144-230 KM), ale godne polecenia są dopiero odmiany montowane po 2011 roku: starsze obarczone są wadą zużywania oleju silnikowego. Najmniej awaryjne okazują się silniki V6 (3.2 i 3.0 TFSI), ale z kolei nadwyrężają one portfel kosztowną wymianą rozrządu. W dodatku bardzo trudno je znaleźć na rynku wtórnym. Wiele Audi A5 zestawiano z dwusprzęgłowymi skrzyniami S tronic, które mogą już wymagać remontu. Będą jednak lepszym wyborem od awaryjnych skrzyń bezstopniowych Multitronic.

Polecany silnik – 3.2 V6 (265 KM, 330 Nm, przysp. 0-100 km/h – 6,6 s, v max – 250 km/h, średnie spalanie – 9,5 l/100 km)

Więcej na temat używanego Audi A5 8T:

Używane Audi A5 8T (2007-2016) – opinie użytkowników

Używane Audi A5 8T (2007-2016) – który silnik wybrać?

AUDI A5 I 30TDI V6 240KM 6MT Quattro PO968FA 08-2007

Używane Audi TT 8J

Lata produkcji: 2006-2014
Za 50 tys. zł kupisz rocznik:  2008-2011 

AUDI TT II 32 VR6 250KM 6MT Quattro PO309AU 11-2006

50 tys. zł to już bez wątpienia górna granica kwot za używane Audi TT drugiej generacji (8J). Za tyle powinno się udać kupić samochód z niewielkim, udokumentowanym przebiegiem lub w nietypowej wersji silnikowej, np. 3.2 VR6. Do charakterystyki TT bardziej pasują jednak jednostki turbodoładowane, a takowych nie brakowało. Oferowano nawet dwie różne wersje 2.0 TFSI o mocy 200 KM – EA113 (BWA, BPY) oraz EA888 (CCZA). Pierwsza ma nietrwałe wałki rozrządu, zdarzają się też problemy z zalegającym w dolocie nagarem. Druga (200/211 KM), wraz z 1.8 TFSI (160 KM) obarczone są wadą fabryczną w postaci spalania oleju. Żywotnością nie grzeszą też w nich łańcuchy rozrządu. Co ciekawe, w TT 8J montowano 170-konnego turbodiesla 2.0 TDI z układem common rail (poprawione względem odmian z pompowtryskiwaczami). Także w tym aucie warto dokładnie przyjrzeć się historii serwisowej skrzyni biegów S tronic. W odróżnieniu od A5, TT ma praktycznie bezużyteczną kanapę, ale może się pochwalić funkcjonalnym bagażnikiem – klapa unosi się wraz z szybą, dając duży otwór załadunkowy.

Polecany silnik – 2.0 TFSI (200 KM, 280 Nm, przysp. 0-100 km/h – 6,2 s, v max – 240 km/h, średnie spalanie – 7,8 l/100 km)

Więcej na temat używanego Audi TT 8J:

Używane Audi TT 8J (2006-2014) – opinie użytkowników

AUDI TT II 32 VR6 250KM 6MT Quattro PO309AU 11-2006

Używane BMW serii 3 Coupe (E92)

Lata produkcji: 2006-2013
Za 50 tys. zł kupisz rocznik:  2007-2010 

BMW E92

Wersję nadwoziową coupe tej generacji „Trójki” BMW oznaczało jako E92. Popularniejsze odpowiedniki to sedan (E90) i kombi (E91), a było jeszcze cabrio (E93). Coupe może się pochwalić całkiem sporym bagażnikiem (440 l) i gamą silnikową okrojoną z najsłabszych jednostek napędowych. Minimum to „2-litrówki”, benzynowe i diesle. Choć do takiego auta bardziej by pasowały te pierwsze, lepszymi opiniami w BMW cieszą się jednostki wysokoprężne. Najmniej zawodne okazują się 6-cylindrowe turbodiesle (325d/330d/335d), chociaż potrafią niemiło zaskoczyć zużyciem paliwa. Odmiany 320d mają dwa różne silniki o identycznej pojemności – M47 (lata 2007-2010) lub N47 z DPF-em (lata 2010-2013). Te drugie sprawiają kłopoty z niefortunnie umieszczonym napędem rozrządu, natomiast w M47 zawodzą tzw. klapki w kolektorze ssącym. W odmianach benzynowych potrafi zawodzić łańcuchowy rozrząd (2.0), pompy cieczy (2.5/3.0 N52) lub gromadzi się nagar w głowicy (3.0 N53/N54). Przeciętnie opinie zbiera oferowany przez BMW układ napędu na 4 koła (dopisek x lub xDrive w nazwie modelu).

Polecany silnik – 3.0/330d (231 KM, 400 Nm, przysp. 0-100 km/h – 6,1 s, v max – 250 km/h, średnie spalanie – 6,5 l/100 km)

Więcej na temat używanego BMW serii 3 E90:

Używane BMW serii 3 E90 (2005-2013) – opinie użytkowników

Używane BMW serii 3 E90 (2005-2012) – który silnik wybrać?

BMW E92

Używany Hyundai Genesis Coupe

Lata produkcji: 2008-2016
Za 50 tys. zł kupisz rocznik:  2011-2012 

HYUNDAI Genesis Coupe I Executive 38 V6 303KM 6MT WN1729C 02-2011

Genesis Coupe zastąpił popularnego swego czasu Hyundaia Coupe, lecz w porównaniu do niego mógł się pochwalić naprawdę „konkretną” paletą silników. Co prawda były tylko dwa, ale już bazowy, 214-konny 2.0 Turbo zapewniał 8 sekund do 100 km/h i dawał niepodrabialne wrażenia z jazdy samochodem tylnonapędowym. W ofercie był jeszcze potężny silnik 3.8 V6 rozwijający 303 KM. Przy okazji liftingu auta w 2012 roku obydwie jednostki otrzymały bezpośredni wtrysk paliwa GDI i spory „zastrzyk” mocy. Odmiana 2.0 T generowała wówczas 275 KM, a 3.8 V6 – aż 347 KM. Z uwagi na znikomą popularność tego auta w Polsce ciężko wskazać jego typowe usterki, ale użytkownicy nie narzekają na awaryjność Genesisa Coupe. Przy odrobinie szczęścia można „upolować” egzemplarz z polskiego salonu lub od miłośnika marki. Ważne, by auto posiadało rzetelną historię serwisową zawierającą chociażby systematyczne wymiany oleju silnikowego.

Polecany silnik – 2.0 T (214 KM, 302 Nm, przysp. 0-100 km/h – 8,0 s, v max – 222 km/h, średnie spalanie – 9,5 l/100 km)

HYUNDAI Genesis Coupe I Executive 38 V6 303KM 6MT WN1729C 02-2011

Używany Mercedes klasy C Coupe (C204)

Lata produkcji: 2011-2015
Za 50 tys. zł kupisz rocznik:  2011-2013 

Mercedes C204

Wariant Coupe (C204) w klasie C typoszeregu W204 debiutował ze sporym opóźnieniem, bo dopiero w 2011 roku (4 lata po premierze sedana). Uświadczymy w nim tym samym nowsze silniki, które pojawiły się w klasie C po liftingu. Jeśli chodzi o bazowe wersje 1.8 (C 180, C 200, C 250), nie mają one już doładowania kompresorem, tylko turbosprężarką. Mocniejsze warianty V6 (C 350) zawsze są wolnossące, co jednak nie przekłada się na ich niezawodność – zawodzą głównie układy łańcuchowego rozrządu. Z kolei turbodiesle 2.1 (C 220 CDI, C 250 CDI) to już warianty z rodziny OM651 (2143 cm³) charakteryzującej się umieszczeniem układu rozrządu od strony skrzyni biegów, czyli utrudniającej wymianę łańcucha. Dodatkowe koszty może też generować stosowany w nich układ biturbo. Z kolei diesle 3.0 V6 (C 350 CDI) sprawiają kłopoty z zapychającym się DPF-em. W klasie C tej generacji należy zwracać uwagę na usterki „elektryki”, m.in. modułu blokady kierownicy albo modułu SAM.

Polecany silnik – 1.8/C 250 (204 KM, 310 Nm, przysp. 0-100 km/h – 7,2 s, v max – 240 km/h, średnie spalanie – 7,2 l/100 km)

Więcej na temat używanego Mercedesa klasy C W204:

Używany Mercedes klasy C W204 (2007-2014) – opinie użytkowników

Używany Mercedes klasy C W204 (2007-2014) – który silnik wybrać?

Mercedes C204

Używany Mercedes SLK R171

Lata produkcji: 2004-2011
Za 50 tys. zł kupisz rocznik:  2006-2009 

Mercedes SLK

Praktyczność nie jest mocną stroną SLK, gdyż to 2-miejscowy roadster z elektrycznie rozkładanym, twardym dachem. Auto jest naprawdę małe (lekko pond 4 m długości), a przez to optymalnie do użytkowania w mieście. Aktualnie niewiele ich już zostało na rynku wtórnym, a dostępne w tym budżecie samochody to z reguły wersje SLK 200 z silnikiem 1.8 wspomaganym kompresorem. Już on rozwija niezłe 163 lub 184 KM i gwarantuje przyzwoite osiągi. Rzadziej spotyka się odmiany SLK 280/300 (3.0 V6/231 KM) i SLK 350 (3.5/272 lub 305 KM), nie mówiąc o unikatowych SLK 55 AMG z V8 o mocy nawet 400 KM. W tym modelu nie oferowano diesli, więc nie ma co liczyć na niewielkie wydatki na paliwo. Dobrą relację osiągów do spalania zapewniają jedynie warianty 1.8, choć to V6 są bez wątpienia szybsze. Wszystkie silniki w SLK zmagają się z usterkami rozrządu – jego łańcuchowego napędu lub koła zębatego wałka rozrządu. Sytuacja uległa nieco poprawie po modernizacji auta pod koniec 2007 roku.

Polecany silnik – 1.8/SLK 200 (184 KM, 250 Nm, przysp. 0-100 km/h – 7,6 s, v max – 236 km/h, średnie spalanie – 7,8 l/100 km)

Mercedes SLK

Używany Peugeot RCZ

Lata produkcji: 2010-2015
Za 50 tys. zł kupisz rocznik:  2012-2013 

Peugeot RCZ

Można śmiało powiedzieć, że to najodważniej stylizowane auto w tym zestawieniu. Peugeot RCZ jest w zasadzie wprowadzonym do produkcji seryjnej prototypem, a przynajmniej od strony wizualnej. Nietrudno dostrzec, że za inspirację posłużyło tu Audi TT, niemniej inżynierowie dodali w RCZ kilka innych „smaczków”, m.in. „falujący” dach. Co ciekawe, auto posiada tylną kanapę (umowną, ale jednak) i ma całkiem spory bagażnik o pojemności 321 l (klapa podnosi się bez szyby). Trochę szkoda, że pod maską praktycznie zawsze spotkamy ten sam silnik, czyli nieudany 1.6 THP o mocy 156, 200 lub 270 KM w topowej odmianie R. Zmaga się on z wieloma awariami. Problematyczny bywa rozrząd (rozciąga się napęd łańcuchowy) i cewki zapłonowe, w układzie dolotowym zbiera się nagar, normą jest także spalanie oleju silnikowego. Biorąc to pod uwagę, rozsądną propozycją wydaje się oferowany przez cały okres produkcji turbodiesel 2.0 HDi o mocy 163 KM. Powszechnie wiadomo, że to godna polecenia jednostka, która może nie pasuje do charakteru RCZ, ale powinna zapewnić mu chociaż przyzwoity poziom spalania. W założonym budżecie warto poszukać auta z jak najniższym przebiegiem lub poliftowego (lata 2013-2015).

Polecany silnik – 2.0 HDi (163 KM, 340 Nm, przysp. 0-100 km/h – 8,7 s, v max – 225 km/h, średnie spalanie – 5,3 l/100 km)

Więcej na temat używanego Peugeota RCZ:

Używany Peugeot RCZ (2010-2015) – opinie użytkowników

Peugeot RCZ

Używany Volkswagen Scirocco III

Lata produkcji: 2008-2017
Za 50 tys. zł kupisz rocznik:  2011-2013 

Volkswagen Scirocco

Scirocco to nieco odmienna propozycja na samochód sportowy, bowiem na dobrą sprawę jest to „spłaszczony” 3-drzwiowy hatchback. W środku w niezłych warunkach pojadą 4 osoby, a do bagażnika wejdzie 312 l pakunków (z możliwością powiększenia do 1006 l). Kokpit mocno przypomina ten z Golfa VI, co nie powinno dziwić – to wzorzec technologiczny dla Scirocco. Volkswagen nie zaskoczył doborem silników, bo postawił na znane 1.4 TSI oraz 2.0 TSI. Do liftingu (2014 r.) montowano nieudane odmiany tych pierwszych, czyli EA111 (obarczone spalaniem oleju, awariami turbo i łańcuchów rozrządu). 2.0 TSI także mogą palić olej, ale będą lepszą propozycją od 1.4 TSI. Alternatywę stanowią diesle 2.0 TDI. Ich newralgiczny punkt to łuszczące się pompy wtryskowe. Podobnie jak w innych autach koncernu VW, także w Scirocco trzeba zainteresować się historią serwisową skrzyni DSG. Przy przebiegach 200-250 tys. km może już wymagać remontu, zwłaszcza gdy miała rzadko wymieniany olej.

Polecany silnik – 2.0 TSI (211 KM, 280 Nm, przysp. 0-100 km/h – 6,9 s, v max – 240 km/h, średnie spalanie – 7,4 l/100 km)

Więcej na temat używanego Volkswagena Scirocco III:

Używany Volkswagen Scirocco III (2008-2017) – opinie użytkowników

Volkswagen Scirocco

Redakcja poleca:

Mocne auta do 20 tys. zł. Co warto kupić powyżej 200 KM?

Tani samochód sportowy. Najszybsze auta za 15 tys. zł

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji