UżywaneMocne auta do 20 tys. zł. Niedrogie samochody powyżej 200 KM

Mocne auta do 20 tys. zł. Niedrogie samochody powyżej 200 KM

W niewielkim budżecie (20 tys. zł) da się znaleźć sporo aut z mocnymi silnikami. Oto 10 propozycji na niedrogi, ponad 200-konny samochód.

Znaczna liczba koni mechanicznych w samochodzie to nie tylko gwarancja lepszych wrażeń z jazdy. Duża moc przydaje się chociażby przy wyprzedzaniu, by szybciej „uciec” na swój pas ruchu, ale i by sprawniej nabrać prędkości do bezpiecznego minięcia kolumny ciężarówek. Chętni na mocne auto powinni jednak już z góry zaakceptować spalanie w okolicach co najmniej 10 l/100 km w cyklu mieszanym (w przypadku silników benzynowych). Można ewentualnie rozważyć zakup turbodiesla, ale nie ma co liczyć na wartości poniżej 8 l/100 km. Niektóre jednostki napędowe da się jednak bez obaw zasilać LPG.

Wytypowaliśmy 10 samochodów o mocy minimum 200 KM, które można kupić za 20 tys. zł. Nie ma się co jednak nastawiać na szeroki wybór aut: z reguły są to pojedyncze sztuki, niemniej cały czas osiągalne w tym budżecie. W zestawieniu znajdziemy sporo samochodów starszej daty, nierzadko trafiających się z dużymi przebiegami. Warto postawić sobie przed kupnem pytanie, czy będzie nas stać na utrzymanie mocnego, ale – bądź co bądź – paliwożernego auta zmagającego się z coraz częstszymi usterkami.

Używana Alfa Romeo 159

Lata produkcji: 2005-2011
Dostępne silniki powyżej 200 KM: 1.75 TBi, 2.4 JTDM
Za 20 tys. zł kupisz roczniki:  2007-2010 

ALFA ROMEO 159 19JTDm 16V 150KM 6MT SB88485 03-2007

Przepis na mocną Alfę 159? Dynamiczny (bo turbodoładowany) silnik 1.75 TBi (200 KM), który pojawił się pod koniec produkcji, lub topowy, 5-cylindrowy diesel 2.4 JTDM (200/210 KM). W ofercie była jeszcze benzynowa wersja V6 (3.2/260 KM), ale trudno ją trafić w tym budżecie. Nie ma jednak wielkiej straty, bo jest tylko niewiele szybsza od 1.75 TBi (7,1 s do 100 km/h względem 7,7 s w TBi). Spalaniem stanowi natomiast zupełnie inną ligę – zużywa ok. 14 l/100 km w cyklu mieszanym. W wersji 1.75 TBi można liczyć na ok. 10 l/100 km, natomiast diesle 2.4 zadowalają się ok. 8-8,5 l/100 km. Topowe silniki Alfy 159 nie są wolne od wad. Wariant TBi zmaga się z usterkami napinacza paska rozrządu i sond lambda, z kolei 2,4-litrowy turbodiesel ma nietrwały system klapek w kolektorze ssącym (urywają się). Poza tym nie jest on wolny od problemów z DPF-em i zaworem EGR. Przed kupnem Alfy warto obejrzeć podwozie pod kątem uszkodzeń mechanicznych (auto ma mały prześwit) oraz sprawdzić poprawność działania wspomagania kierownicy.

Przeczytaj więcej na temat używanej Alfy Romeo 159:

Używana Alfa Romeo 159 (2005-2011) – który silnik wybrać?

Używana Alfa Romeo 159 (2005-2011) – opinie użytkowników

Alfa Romeo 159 – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki powyżej 200 KM)
Silnik 1.75 TBi 3.2 V6 2.4 JTDm 2.4 JTDm
Pojemność 1742 cm³ 3195 cm³ 2387 cm³ 2387 cm³
Paliwo PB PB PN PN
Maks. moc 200 KM 260 KM 200 KM 210 KM
Maks. moment 320 Nm 322 Nm 400 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,7 s 7,1 s 8,3 s 8,1 s
Prędkość maks. 235 km/h 250 km/h 225 km/h 231 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,1 l/100 km 11,0 l/100 km 7,9 l/100 km 6,8 l/100 km

ALFA ROMEO 159 19JTDm 16V 150KM 6MT SB88485 03-2007

Używane Audi A4 B7

Lata produkcji: 2004-2008
Dostępne silniki powyżej 200 KM: 2.0 TFSI, 3.0 TDI 
Za 20 tys. zł kupisz roczniki:  2005-2007 

Audi A4 B7

W A4 generacji B7 montowano sporo mocnych silników o dużej pojemności. Wśród ogłoszeń dotyczących aut ponad 200-konnych przewijają się auta z jednostkami benzynowymi 2.0 TFSI (200/220 KM) lub dieslami 3.0 TDI (204/233 KM). Czasami w ofercie trafi się wolnossąca odmiana benzynowa 3.2 FSI (256 KM). Można w nich liczyć na przyspieszenie do 100 km/h w okolicach 7 sekund: poniżej tej wartości rozpędza się topowy diesel i wariant 3.2 FSI. Nie ma co liczyć na niskie rachunki pod dystrybutorem. Benzynowe, mocne A4 spalają ok. 10-11 l/100 km, z kolei 6-cylindrowe diesle 3.0 „zadowalają się” ok. 9 l/100 km w cyklu mieszanym. Z uwagi na obecność wtrysku bezpośredniego, założenie LPG do silników TFSI/FSI raczej mija się z celem. Wszystkie wymienione jednostki mogą palić olej i sprawiać kłopoty z rozrządem. W 2.0 TFSI dochodzi do zatarć wałków rozrządu, natomiast w 3.2 FSI awaryjne bywają wariatory faz rozrządu. Najpoważniejsze kłopoty czekają użytkowników 3.0 TDI z wyeksploatowanym rozrządem. Układ składa się nie tylko z łańcuchów, ale i kilku kół zębatych, co bardzo podbija koszty wymiany. Poza tym trzeba się nastawić na awarie turbo i zaworów EGR.

Przeczytaj więcej na temat używanego Audi A4 B7:

Używane Audi A4 B7 (2004-2008) – który silnik wybrać?

Używane Audi A4 B7 (2004-2008) – opinie użytkowników

Audi A4 B7 – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki powyżej 200 KM)
Silnik 2.0 TFSI 2.0 TFSI 3.2 V6 FSI 3.0 V6 TDI 3.0 V6 TDI
Pojemność 1984 cm³ 1984 cm³ 3123 cm³ 2967 cm³ 2967 cm³
Paliwo PB PB PB ON ON
Maks. moc 200 KM 220 KM 256 KM 204 KM 233 KM
Maks. moment 280 Nm 300 Nm 330 Nm 450 Nm 450 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,3 s 7,1 s 6,4 s 7,2 s 6,8 s
Prędkość maks. 241 km/h 247 km/h 250 km/h 235 km/h 245 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,0 l/100 km 8,0 l/100 km 10,6 l/100 km 7,6 l/100 km 7,8 l/100 km

Audi A4 B7

Używane BMW serii 3 (E90)

Lata produkcji: 2005-2012
Dostępne silniki powyżej 200 KM: 2.5 (323i/325i), 3.0 (325i/330i/335i), 3.0d (325d/330d/335d)
Za 20 tys. zł kupisz roczniki:  2005-2007 

BMW E90

Ponad 200-konne wersje BMW E90 zawsze mają pod maskami silniki 6-cylindrowe w układzie rzędowym. W przypadku benzynowych są to jednostki 2.5 (N52) lub 3.0 (N52/N53) o pojemności 2996 cm³. Miewają swoje przypadłości, jak np. awarie pompy cieczy, defekty hydraulicznych popychaczy lub usterki pompy paliwa. Kuszą jednak wspaniałym brzmieniem i rewelacyjnymi osiągami. Średnio zużywają od 10 do nawet 13 l/100 km w cyklu mieszanym. W przypadku 3-litrowych diesli można liczyć na ok. 7-9 l/100 m. Starsze warianty M57 miewają kłopoty z klapkami w kolektorze dolotowym, natomiast nowsze N57 z łańcuchami rozrządu. Uświadczymy w nich też nieregenerowalne wtryskiwacze piezoelektryczne. Przeciętną trwałość w BMW prezentuje układ 4×4 xDrive. Nie można definitywnie wykluczać chociażby naprawy skrzyni rozdzielczej napędu.

Przeczytaj więcej na temat używanego BMW serii 3 E90:

Używane BMW serii 3 E90 (2005-2012) – który silnik wybrać?

Używane BMW serii 3 E90 (2005-2012) – opinie użytkowników

BMW serii 3 E90 – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benz. powyżej 200 KM)
Silnik 2.5 (325i) 3.0 (328i) 3.0 (330i) 3.0 (335i)
Pojemność 2497 cm³ 2996 cm³ 2996 cm³ 2979 cm³
Paliwo PB PB PB PB
Maks. moc 218 KM 233 KM 258 KM 306 KM
Maks. moment 250 Nm 270 Nm 300 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,0 s 6,7 s 6,3 s 5,6 s
Prędkość maks. 245 km/h 210 km/h 250 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,4 l/100 km 9,1 l/100 km 8,7 l/100 km 9,1 l/100 km
BMW serii 3 E90 – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla powyżej 200 KM)
Silnik 325d 330d 330d 335d
Pojemność 2993 cm³ 2993 cm³ 2993 cm³ 2993 cm³
Paliwo ON ON ON ON
Maks. moc 204 KM 231 KM 245 KM 286 KM
Maks. moment 430 Nm 500 Nm 520 Nm 580 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,0 s 6,7 s 6,1 s 6,0 s
Prędkość maks. 242 km/h 250 km/h 250 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,0 l/100 km 6,5 l/100 km 6,8 l/100 km 7,8 l/100 km

BMW E90

Używany Ford Mondeo IV

Lata produkcji: 2007-2014
Dostępne silniki powyżej 200 KM: 2.0 EcoBoost, 2.5 Turbo, 2.2 TDCi
Za 20 tys. zł kupisz roczniki:  2007-2008 

FORD Mondeo IV 20 16V 145KM 5MT FWD WU51643 10-2007

Topowe silniki w Mondeo z początku ograniczały się do 5-cylindrowego motoru 2.5 Turbo (220 KM) oraz 200-konnego turbodiesla 2.2 TDCi pochodzącego od PSA. W 2010 roku wprowadzono nowe jednostki 2.0 EcoBoost o mocy 203 lub 240 KM. W założonym budżecie da się kupić Mondeo 2.5, czyli najszybsze w gamie. Zużycie paliwa tego silnika (jak i zresztą 2.0 EcoBoost) plasuje się na poziomie 10-11 l/100 km. Z uwagi na obecność wielopunktowego wtrysku paliwa, do 2.5 da się założyć gaz. Obydwa silniki nie są szczególnie awaryjne: trzeba się najwyżej nastawić na usterki przepustnic (w 2.5). 200-konny diesel nie bywa częstym wyborem osób poszukujących oszczędnego auta – potrafi zużywać nawet 8 l/100 km w cyklu mieszanym. Zawodzi w nim głównie wyeksploatowany osprzęt (dwumasa, DPF). Główny problem wszystkich Mondeo IV to atakująca podwozie korozja. W dużej mierze przyczynia się do zwiększenia kosztów robocizny przy wymianie elementów zawieszenia.

Przeczytaj więcej na temat używanego Forda Mondeo IV:

Używany Ford Mondeo IV (2007-2014) – opinie użytkowników

Używany Ford Mondeo IV (2007-2014) – który silnik wybrać?

Ford Mondeo IV – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki powyżej 200 KM)
Silnik 2.0 Ecoboost 2.0 EcoBoost 2.5 T 2.2 TDCi
Pojemność 1999 cm³ 1999 cm³ 2521 cm³ 2179 cm³
Paliwo PB PB PB ON
Maks. moc 203 KM 240 KM 220 KM 200 KM
Maks. moment 300 Nm 340 Nm 320 Nm 420 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,9 s 7,5 s 7,5 s 8,1 s
Prędkość maks. 232 km/h 246 km/h 245 km/h 230 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,7 l/100 km 7,7 l/100 km 9,3 l/100 km 6,0 l/100 km

FORD Mondeo IV 20 16V 145KM 5MT FWD WU51643 10-2007

Używana Mazda CX-7

Lata produkcji: 2007-2012
Dostępne silniki powyżej 200 KM: 2.3 MZR-DISI
Za 20 tys. zł kupisz roczniki:  2007-2008 

Mazda CX-7

Trzeba przyznać, że do tak nastawionego na sportowe doznania SUV-a jak Mazda CX-7 idealnie pasuje duży silnik benzynowy z turbodoładowaniem – bo właśnie taki jest 2.3 MZR DISI. Rozwija imponujące 260 KM, choć w wersji z automatyczną skrzynią zdławiono go do 244 KM. Niezwykle lekko wprawia w ruch ciężką Mazdę, przy okazji mając niepohamowany „apetyt” na paliwo (12-13 l/100 km w eksploatacji mieszanej). Niektórzy z powodzeniem zdołali go jednak „zagazować”. O dziwo ten silnik pozytywnie zaskakuje pod względem niezawodności. Może najwyżej palić olej lub przerywać, co z reguły jest efektem błędu oprogramowania sterującego. Oglądając Mazdę CX-7 2.3 warto zwrócić uwagę na inne typowe usterki trapiące ten model, czyli nietrwałe hamulce i coraz większy problem z korozją.

Przeczytaj więcej na temat używanej Mazdy CX-7:

Używana Mazda CX-7 (2007-2012) – opinie użytkowników

Mazda CX-7 – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki powyżej 200 KM)
Silnik 2.3 MZR DISI
Pojemność 2261 cm³
Paliwo PB
Maks. moc 260 KM
Maks. moment 380 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,0 s
Prędkość maks. 210 km/h
Śr. zużycie paliwa 10,2 l/100 km

Mazda CX-7

Używany Mercedes CLK (C209)

Lata produkcji: 2002-2009
Dostępne silniki powyżej 200 KM: 3.0 (280), 3.2 (320), 3.5 (350), 5.0 (500), 5.5 (500), 3.0 (320 CDI)
Za 20 tys. zł kupisz roczniki:  2003-2004 

MERCEDES CLK 320CDI W209 Avantgarde 30d V6 224KM 7AT 7G-Tronic WW1530R 08-2007

Ponad 200-konny Mercedes CLK w tym budżecie najprawdopodobniej będzie miał pod maską silnik V6 – albo benzynowe 3.0/3.2/3.5, albo diesla 3.0. W droższych autach spotykane są nawet jednostki V8 o pojemności 5 litrów lub więcej. Od razu warto założyć, że CLK z benzynowym V6 będzie palił ok. 11-13 l/100 km, natomiast wariant wysokoprężny – ok. 8-9 l/100 km (w cyklu mieszanym). Pozbawione turbodoładowania odmiany benzynowe nie są szczególnie awaryjne. Jedynie odmiany 3.0 (CLK 280) i 3.5 (CLK 350) zmagają się z awariami koła zębatego wałka wyrównoważającego. We wszystkich można się spodziewać wysokich cen części zamiennych. Diesel cieszy się znacznie gorszą reputacją. Sprawia problemy z turbo (zapycha się nastawnik turbiny), zaworami EGR i filtrami cząstek stałych (rozrzedzają olej paliwem). Oprócz tego w tak wiekowym Mercedesie nie można wykluczać defektów elektroniki pokładowej, a także korozji.

Mercedes CLK C209 – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki powyżej 200 KM)
Silnik 3.0 (CLK 280) 3.2 (CLK 320) 3.5 (CLK 350) 3.0 (CLK 320 CDI)
Pojemność 2996 cm³ 3199 cm³ 3498 cm³ 2987 cm³
Paliwo PB PB PB ON
Maks. moc 231 KM 218 KM 272 KM 224 KM
Maks. moment 300 Nm 310 Nm 350 Nm 415 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,4 s 7,9 s 6,4 s 8,2 s
Prędkość maks. 250 km/h 250 km/h 244 km/h 246 m/h
Śr. zużycie paliwa 9,2 l/100 km 10,2 l/100 km 10,0 l/100 km 7,3 l/100 km

MERCEDES CLK 320CDI W209 Avantgarde 30d V6 224KM 7AT 7G-Tronic WW1530R 08-2007

Używany Opel Astra H

Lata produkcji: 2004-2014
Dostępne silniki powyżej 200 KM: 2.0 Turbo, 2.0 Turbo (OPC)
Za 20 tys. zł kupisz roczniki:  2007-2009 

Opel Astra H

Za 20 tys. zł można spróbować poszukać dość rzadkiej konfiguracji Astry H, mianowicie 3-drzwiowego hatchbacka (GTC) z silnikiem 2.0 Turbo o mocy 200 KM. Sporadycznie można z nim trafić także odmiany coupe-cabrio. Była co prawda jeszcze topowa odmiana OPC (241 KM), lecz trzeba na nią wydać nieco więcej gotówki. Niemniej już wariant 200-konny nie ma się czego wstydzić pod kątem osiągów. Również zużywa adekwatne do mocy ilości paliwa (średnio ok. 11 l/100 km), ale przynajmniej jest przewidywalny pod kątem usterkowości. Lepiej jednak odpuścić sobie samochody wyposażone w instalację LPG – źle ona wpływa na kondycję głowicy i turbosprężarki. Rozglądając się za mocną Astrą zweryfikujmy historię serwisowania i ewentualnych napraw zawieszenia IDS+ z drogimi w zakupie amortyzatorami o regulowanej sztywności. Oceńmy też poprawność działania dostępnego wyposażenia.

Przeczytaj więcej na temat używanego Opla Astry H:

Używany Opel Astra H (2004-2014) – opinie użytkowników

Używany Opel Astra H (2004-2014) – który silnik wybrać?

Opel Astra H – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki powyżej 200 KM)
Silnik 2.0 Turbo 2.0 Turbo (OPC)
Pojemność 1998 cm³ 1998 cm³
Paliwo PB PB
Maks. moc 200 KM 241 KM
Maks. moment 262 Nm 320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,2 s 6,4 s
Prędkość maks. 237 km/h 244 km/h
Śr. zużycie paliwa 9,3 l/100 km 9,2 l/100 km

Opel Astra H

Używany Peugeot 407 Coupe

Lata produkcji: 2005-2011
Dostępne silniki powyżej 200 KM: 3.0 V6, 2.7 HDi, 3.0 HDi
Za 20 tys. zł kupisz roczniki:  2005-2007 

Peugeot 407 Coupe

Peugeot stosował topowe silniki we wszystkich wersjach nadwoziowych „407-ki”, ale najlepiej pasują one do eleganckiego Coupe – zresztą ten wariant nadwoziowy pozbawiono silników pozycjonowanych niżej w gamie. Chętni na mocne, francuskie coupe mogą nastawić się na jednostki widlaste, 6-cylindrowe: benzynowego, wolnossącego 3.0 (211 KM) oraz dwa diesle – 2.7 HDi (204 KM) oraz 3.0 HDi (240 KM). Tańszą eksploatację powinien zapewnić ten pierwszy z uwagi na niewielką awaryjność (drobne kłopoty sprawiają cewki zapłonowe, silniczki krokowe, sondy lambda) i dobra kooperacja z instalacjami gazowymi (te auta palą ok. 12-13 l/100 km benzyny w cyklu mieszanym). Diesle V6 zadowalają się ok. 8,5-9 l/100 km, ale bez wątpienia jest w nich więcej do „popsucia się”. Trwałością nie grzeszą filtry cząstek stałych, koła dwumasowe, zawory EGR i układ biturbo (seryjny w 2.7/3.0 HDi).

Przeczytaj więcej na temat używanego Peugeota 407:

Używany Peugeot 407 (2004-2010) – opinie użytkowników

Używany Peugeot 407 (2004-2010) – który silnik wybrać?

Peugeot 407 Coupe – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki powyżej 200 KM)
Silnik 3.0 V6 2.7 V6 HDi 3.0 V6 HDi
Pojemność 2946 cm³ 2720 cm³ 2993 cm³
Paliwo PB ON ON
Maks. moc 211 KM 204 KM 241 KM
Maks. moment 290 Nm 440 Nm 450 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,4 s 8,5 s 7,7 s
Prędkość maks. 235 km/h 230 km/h 245 km/h
Śr. zużycie paliwa 9,8 l/100 km 8,4 l/100 km 7,2 l/100 km

Peugeot 407 Coupe

Używany Seat Leon II

Lata produkcji: 2005-2012
Dostępne silniki powyżej 200 KM: 2.0 TSI
Za 20 tys. zł kupisz roczniki:  2006-2008 

Seat Leon II

Leon, jako prawdziwie usportowiony kompakt, otrzymał naprawdę rozległą paletę silników rozwijających ponad 200 KM. Budżet 20 tys. zł pozwala rozejrzeć się raczej za Leonem FR (200/211 KM), choć trafiają się też pojedyncze Leony Cupra (powyżej 240 KM). Wszystkie mają pod maskami silniki 2.0 TSI, ale uwaga – z dwóch różnych serii (mimo identycznej pojemności). Bardziej popularna jest starsza, EA113, z paskiem rozrządu (kody BWA, BWJ, CDLA), zasilająca m.in. 200-konną odmianę FR z lat 2006-2009. Wariant 211-konny to już nowszy silnik 2.0 TSI EA888 z łańcuchem rozrządu, obarczony problemem spalania oleju i awarii turbo. W jednostkach EA113 trzeba się nastawić na osiadanie nagaru w kolektorze dolotowym oraz przypadki wycierania wałków rozrządu. Silniki TSI przeciętnie nadają się do zasilania gazem i tym samym realne zużycie paliwa (ponad 10 l/100 km w cyklu mieszanym) należy traktować jako ostateczne.

Przeczytaj więcej na temat używanego Seata Leona II:

Używany Seat Leon II (2005-2012) – opinie użytkowników

Używany Seat Leon II (2005-2012) – który silnik wybrać?

Seat Leon II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki powyżej 200 KM)
Silnik 2.0 TSI (FR) 2.0 TSI (FR) 2.0 TSI (Cupra) 2.0 TSI (Cupra R)
Pojemność 1984 cm³ 1984 cm³ 1984 cm³ 1984 cm³
Paliwo PB PB PB PB
Maks. moc 200 KM 211 KM 240 KM 265 KM
Maks. moment 280 Nm 280 Nm 300 Nm 350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,3 s 7,1 s 6,4 s 6,2 s
Prędkość maks. 229 km/h 233 km/h 247 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,9 l/100 km 7,9 l/100 km 8,1 l/100 km 8,1 l/100 km

Seat Leon II

Używane Volvo V70 II

Lata produkcji: 2000-2007
Dostępne silniki powyżej 200 KM: 2.3 R5, 2.4 R5, 2.5 R5
Za 20 tys. zł kupisz roczniki:  2005-2007 

Volvo V70 II

W drugiej generacji Volvo V70 królowały silniki 5-cylindrowe. Spośród nich aż trzy benzynowe rozwijały więcej niż 200 KM. Mowa o jednostkach z turbodoładowaniem – 2.3 (250 KM), 2.4 (200/260 KM) i 2.5 (210 KM lub nawet 300 KM w V70 R). Oczywiście nie można się po nich spodziewać łagodnego obchodzenia się z paliwem. Wartości realne oscylują w granicach 10-12 l/100 km, biorąc pod uwagę jazdę w cyklu mieszanym. Silniki Volvo nieźle jednak sprawują się w połączeniu z LPG. Nie dręczą też użytkowników poważnymi awariami – te dotyczą głównie zabrudzonych przepustnic i zepsutych przepływomierzy lub cewek zapłonowych. Warto jeszcze pamiętać o systematycznej wymianie w nich paska rozrządu (teoretycznie co 150 tys. km, ale warto go znacznie skrócić).

Volvo V70 II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki powyżej 200 KM)
Silnik 2.3 T5 2.4 T 2.5 T
Pojemność 2319 cm³ 2435 cm³ 2521 cm³
Paliwo PB PB PB
Maks. moc 250 KM 200 KM 210 KM
Maks. moment 330 Nm 285 Nm 320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,1 s 7,9 s 7,4 s
Prędkość maks. 250 km/h 210 km/h 230 km/h
Śr. zużycie paliwa 9,4 l/100 km 9,4 l/100 km 10,4 l/100 km

Volvo V70 II

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji