UżywaneUżywany Peugeot 407 (2004-2010) - który silnik wybrać?

Używany Peugeot 407 (2004-2010) – który silnik wybrać?

Niska cena może skutecznie przyćmić fakt, że Peugeot 407 najlepsze lata ma już za sobą. Z jakim silnikiem warto kupić ten samochód?

Na tle eleganckiego poprzednika (406) i stonowanego następcy (508 I) Peugeot 407 nie jest mistrzem zachowania proporcji nadwozia – głównie za sprawą zbyt długiego przodu, który wymusił zastosowanie wielkiego zderzaka (którym bardzo łatwo zawadzić o krawężnik czy próg zwalniający). Nieco lepiej prezentuje się kombi (SW) i nieco dłuższe coupe. Kolejną wadą modelu okazuje się być przestrzeń w środku (zwłaszcza na kanapie) oraz przeciętne, nie mieszczące nawet 500 l bagażniki. Samochód punktuje za to nieźle wykończonym wnętrzem, dobrym zabezpieczeniem przed korozją i paletą trwałych silników, projektowanych wg „starej szkoły”. Czy warto jeszcze kupić używanego Peugeota 407? Za jakim silnikiem najlepiej się rozglądać?

Używany Peugeot 407 – silniki benzynowe

  • 1.8 16V (116 KM, 125 KM)
  • 2.0 16V (136 KM, 140 KM)
  • 2.2 16V (158 KM, 163 KM)
  • 3.0 V6 (211 KM)

Duża pojemność, mała moc – tak najkrócej można opisać gamę jednostek benzynowych Peugeota 407. Wszystkie są wolnossące i mają pasek rozrządu. Paletę oparto na silnikach 4-cylindrowych 1.8 (116/125 KM), 2.0 (136/140 KM) i 2.2 (158/163 KM). Oferowano też 3-litrową „V6-tkę” (211 KM), skierowaną głównie do napędzana 407 Coupe (ale trafiały się też w innych wersjach nadwoziowych). Benzynowe Peugeoty niestety łączą przeciętne osiągi ze sporym spalaniem. Odmiany 1.8/2.0 średnio w cyklu mieszanym zużywają 8-9 l/100 km, 2.2 – 10-11 l/100 km, a w 3.0 V6 trzeba się liczyć nawet z 13 l/100 km. Do każdego wariantu można bez problemu zamontować LPG, który podwyższy zużycie o ok. 1-2 l autogazu na 100 km. Po stronie plusów należy zapisać wysoką kulturę pracy, niezły dostęp do niedrogich części zamiennych oraz dobrą odporność na wysokie przebiegi. Silniki nie trapią powtarzające się poważne usterki, a zawodzi w nich głównie osprzęt: cewki zapłonowe, sondy lambda, przepustnice, silniczki krokowe czy świece zapłonowe. Nie można wykluczać awarii wariatorów faz rozrządu i spalania oleju silnikowego (czasami jest ono efektem zużycia pierścieni tłokowych). Z jednostkami 1.8 i 2.0 Peugeot łączył 5-biegowe skrzynie ręczne, a z 2.2 – 6-biegowe. Automaty trafiały w opcji do 2.0 i 2.2 (4-biegowe) oraz standardowo do 3.0 V6 (6-biegowy).

Peugeot 407 – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik 1.8 16V 1.8 16V 2.0 16V 2.0 16V 2.2 16V 2.2 16V 3.0 V6
Pojemność 1749 cm³ 1749 cm³ 1997 cm³ 1997 cm³ 2230 cm³ 2230 cm³ 2946 cm³
Paliwo benz. benz. benz. benz. benz. benz. benz.
Maks. moc 116 KM 125 KM 136 KM 140 KM 158 KM 163 KM 211 KM
Maks. moment 160 Nm 170 Nm 190 Nm 200 Nm 217 Nm 220 Nm 290 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,3 s 10,3 s b.d. 9,1 s 10,1 s 9,0 s 8,4 s
Prędkość maks. 190 km/h 203 km/h 212 km/h 213 km/h 220 km/h 222 km/h 235 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,0 l/100 km 7,7 l/100 km 8,2 l/100 km 8,1 l/100 km 9,0 l/100 km 9,0 l/100 km 9,8 l/100 km
Peugeot 407 1.8 16V
Silnik 1.8 w 407 łapie lekką zadyszkę. Lepiej poszukać żwawszego 2.0 16V.
Peugeot 407 2.2 16V
Jednostka 2.2 pali zauważalnie więcej niż 2.0 przy niewielkiej różnicy w osiągach.
Peugeot 407 3.0 V6
Benzynowy 3.0 V6 idealnie pasuje do eleganckiego 407 Coupe.

Używany Peugeot 407 – silniki Diesla

  • 1.6 HDi (109 KM)
  • 2.0 HDi (136 KM, 140 KM, 163 KM)
  • 2.2 HDi (170 KM)
  • 2.7 HDi V6 (204 KM)
  • 3.0 HDi V6 (241 KM)

W Peugeocie 407 montowano aż cztery diesle: trzy 4-cylindrowe (1.6 HDi, 2.0 HDi, 2.2 HDi) oraz dwa V6 – 2.7 HDi oraz 3.0 HDi. Dwa najmniejsze turbodiesle wykorzystują pojedyncze turbodoładowane, natomiast warianty 2.2, 2.7 i 3.0 – układ biturbo. W każdym wysokoprężnym 407 spotkamy też pasek rozrządu, wtrysk common rail, koło dwumasowe i turbo ze zmienną geometrią. Spalanie wersji 1.6 HDi/2.0 HDi mieści się w granicach 6-7 l/100 km, natomiast mocniejsze warianty potrafią zużyć nawet 8-9 l/100 km. Zupełnie nieźle prezentuje się trwałość francuskich jednostek wysokoprężnych. Zazwyczaj wymagają interwencji przy dużych przebiegach (powyżej 300 tys. km), ale o takie niestety dość łatwo w Peugeotach 407. W efekcie należy spodziewać się kłopotów z DPF-ami, kołami dwumasowymi, zaworami EGR i turbosprężarkami. Silniki 1.6 HDi mają wrażliwe na zużycie podkładki pod wtryskiwaczami, ale jako jedyne w gamie wykorzystują prostsze wtryski elektromagnetyczne (reszta – piezoelektryczne, nie podlegające regeneracji). Wszystkie diesle oferowano z 6-biegowymi skrzyniami ręcznymi (poza 1.6 HDi, gdzie jest przekładnia 5-stopniowa), natomiast automaty zestawiano opcjonalnie ze 136-konnym 2.0 HDi i dieslami V6.

Peugeot 407 – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik 1.6 HDi 2.0 HDi 2.0 HDi 2.0 HDi 2.2 HDi 2.7 V6 HDi 3.0 V6 HDi
Pojemność 1560 cm³ 1997 cm³ 1997 cm³ 1997 cm³ 2179 cm³ 2720 cm³ 2993 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 109 KM 136 KM 140 KM 163 KM 170 KM 204 KM 241 KM
Maks. moment 240 Nm 320 Nm 320 Nm 320 Nm 370 Nm 440 Nm 450 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,7 s 9,8 s 9,8 s 9,1 s 8,7 s 8,5 s 7,7 s
Prędkość maks. 192 km/h 208 km/h 208 km/h 210 km/h 223 km/h 230 km/h 245 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,9 l/100 km 5,9 l/100 km 5,7 l/100 km 6,9 l/100 km 6,2 l/100 km 8,4 l/100 km 7,2 l/100 km
Peugeot 407 2.0 HDi
Silniki 1.6 HDi i 2.0 HDi (fot.) to jedne z najlepszych diesli na rynku wtórnym, choć na pewno nie będą bezawaryjne, gdy się będzie zwlekało z czynnościami eksploatacyjnymi.
Peugeot 407 2.2 HDi
2.2 HDi również nie jest zły, ale fakt obecności dwóch turbosprężarek może drastycznie podnieść koszty napraw.
Peugeot 407 2.7 HDi
2.7 HDi pełnił rolę flagowego diesla do 2009 roku, gdy zastąpił go bardzo mocny 3.0 HDi.

Używany Peugeot 407 – który silnik wybrać?

Jeśli chcemy intensywnie użytkować Peugeota 407, lepiej postawić na słabsze, mniej skomplikowane konstrukcyjnie wersje silnikowe – czyli benzynowe 1.8/2.0 oraz diesle 1.6/2.0 HDi. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie (chyba tylko wysokie spalanie), by poszukać zadbanego, mocnego auta z silnikiem V6. Świetnie pasuje on zwłaszcza do wariantu coupe, który może kiedyś stać się ciekawym youngtimerem.

Przeczytaj więcej na temat używanego Peugeota 407:

Używany Peugeot 407 (2004-2010) – opinie użytkowników

Używany Peugeot 407 i Peugeot 508 I – którego wybrać?

Peugeot 407

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

  1. 2.2hdi to najlepsza opcja dla tego samochodu, silnik ma jedną dużą turbinę tzw twinturbo , jeśli oleje zmieniane były co 10tys to robią po 500tys a o turbinę nie ma się co martwić, . silnik 1.6hdi nie nadaje się do tego samochodu (jest za ciężki na te maleństwo 115km te silnik dobre są w 307/ 308 a nie w ważącym o 400kg prawie 1800kg 407 ) 1.6hdi padają pod tą masą już po 300tys chyba że dla emeryta bez żadnego obciążenia. 2.0 hdi tontaki ekonomiczny wariant. tańsza dwumasa i oare innych części osiagi sporo gorsze , przebiegi podobne jak w 2.2hdi . 2.7hdi to jednorazowy silnik na góra 150tys .

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji