NowościRozrywkaIle kosztowało nowe Renault 5 w 1990 roku?

Ile kosztowało nowe Renault 5 w 1990 roku?

Renault 5 doczekało się w sumie dwóch generacji i było produkowane przez blisko ćwierć wieku. Sprawdź, ile trzeba było zapłacić za to auto w salonie w 1990 roku.

Pierwsze Renault 5 zostało wprowadzone na rynek w 1972 roku, a we wrześniu 1984 roku przedstawiono opisywaną, drugą generację tego modelu. Utrzymała się ona w produkcji do 1996 roku, kiedy to ostatecznie ustąpiła miejsca oferowanemu wówczas już od kilku lat Clio. Francuskie auto było oferowane jako hatchback w odmianie 3- i 5-drzwiowej, a paleta dostępnych jednostek napędowych obejmowała zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne. Na szczycie gamy znajdował się wariant GT Turbo o mocy 120 KM.

Renault 5 - tył

Renault 5 – wymiary, pojemność bagażnika

Renault 5 w wersji 3-drzwiowej mierzy 359 cm długości, 158 cm szerokości i 139 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 241 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 235 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 915 l.

Renault 5 w wersji 5-drzwiowej mierzy 365 cm długości, 156 cm szerokości i 139 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 247 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 235 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 955 l.

Renault 5 – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

W 1990 roku gama silnikowa Renault 5 obejmowała 3 jednostki benzynowe i 1 wysokoprężną. Wszystkie wersje miały przedni napęd.

Silniki benzynowe:

  • 1.4 Kat. (R4, 1397 cm3; 60 KM, 100 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną, przyspieszenie 0-100 km/h: 14,0 s, prędkość maksymalna: 158 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 5,2 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 6,8 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 8,3 l/100 km
  • 1.8 Kat. (R4, 1721 cm3; 75 KM, 129 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną lub 3-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,2 s, prędkość maksymalna: 170 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 5,8 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 7,3 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 9,7 l/100 km
  • GTE (R4, 1721 cm3; 95 KM, 143 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,3 s, prędkość maksymalna: 185 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 6,0 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 7,7 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 10,0 l/100 km
Renault 5 - silnik
Silnik benzynowy 1,4 l

Silniki wysokoprężne:

  • 1.6 Diesel (R4, 1596 cm3; 55 KM, 102 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną, przyspieszenie 0-100 km/h: 16,5 s, prędkość maksymalna: 150 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 3,9 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 5,7 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 5,7 l/100 km

Renault 5 – cena

Poniżej prezentujemy cennik Renault 5 na rok 1990. Kwoty są podane w markach niemieckich oraz złotówkach (przeliczone po kursie NBP z 2 lipca 1990 roku). Warto dodać, że w tym samym czasie przeciętne wynagrodzenie w Polsce wynosiło 1 029 637 zł miesięcznie.

Ceny poszczególnych wersji silnikowych (bez podatku i cła):

  • Renault 5 3d 1.4 Kat. Campus – 15 090 DM / 85,5 mln zł
  • Renault 5 5d 1.4 Kat. Campus – 15 790 DM / 89,5 mln zł
  • Renault 5 3d 1.4 Kat. TR Prima – 16 650 DM / 94,4 mln zł
  • Renault 5 5d 1.4 Kat. TR Prima – 17 350 DM / 98,3 mln zł
  • Renault 5 3d 1.8 Kat. Automatic Prima – 21 600 DM / 122,4 mln zł
  • Renault 5 5d 1.8 Kat. Automatic Prima – 22 300 DM / 126,4 mln zł
  • Renault 5 3d 1.4 Kat. GTR Prima – 18 000 DM / 102 mln zł
  • Renault 5 5d 1.4 Kat. GTR Prima – 18 700 DM / 106 mln zł
  • Renault 5 3d 1.8 Kat. GTX Prima – 19 200 DM / 108,8 mln zł
  • Renault 5 5d 1.8 Kat. GTX Prima – 19 900 DM / 112,8 mln zł
  • Renault 5 3d 1.8 Kat. GTE – 23 750 DM / 134,6 mln zł
  • Renault 5 3d 1.6 Diesel Campus – 16 850 DM / 95,5 mln zł
  • Renault 5 5d 1.6 Diesel Campus – 17 550 DM / 99,5 mln zł
  • Renault 5 3d 1.6 Diesel GTD Prima – 18 950 DM / 107,4 mln zł
  • Renault 5 5d 1.6 Diesel GTD Prima – 19 650 DM / 111,4 mln zł

Źródło: Samochody Świata 1991

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji