UżywaneRaportyNajlepsze używane auta. Niemieckie modele zdemolowały rywali!

Najlepsze używane auta. Niemieckie modele zdemolowały rywali!

Duże zainteresowanie danym modelem zwykle oznacza, że jest on dość łatwy w serwisowaniu, dobrze zaopatrzony w części, a do tego niezbyt szybko traci na wartości. Jakie auta Polacy najczęściej oglądali w serwisie Otomoto.pl w 2023 roku?

Popularność samochodów można mierzyć na wiele sposobów. Jednym z nich jest zebranie informacji na temat liczby zarejestrowanych egzemplarzy danego modelu. Jeszcze ciekawsze okazują się jednak wyniki poszukiwań pojazdów w serwisie ogłoszeniowym. Odzwierciedlają one nie tylko podaż, ale również zainteresowanie ze strony potencjalnych kupujących, które przekłada się na ceny ofertowe, łatwość odsprzedaży i niską utratę wartości.

Na początku każdego roku popularny serwis ogłoszeniowy Otomoto.pl publikuje raport „Internetowy samochód roku”, w którym podsumowuje i omawia wyniki wyszukiwań nowych i używanych samochodów. Mimo że ostatnie lata upłynęły pod znakiem wielu zawirowań, jedno nie ulega zmianie – Polacy kochają niemieckie samochody. W trakcie polowania na wymarzone auto internauci zaznaczyli w wyszukiwarce wiele parametrów, które stały się podstawą do stworzenia kolejnej edycji raportu.

W tegorocznym rankingu, po raz pierwszy od 2018 roku, liderem nie jest Audi. Marka z wynikiem 10,7% wyszukań musiała ustąpić pola BMW (11,0%), które od kilku lat systematycznie poprawiało swoją pozycję w rankingu zainteresowania. Na trzecim miejscu znalazł się Mercedes (8,5%).

Prezentujemy czołową dziesiątkę najczęściej wyszukiwanych modeli w serwisie Otomoto.pl.

10 Używany Mercedes klasy C – 1,4% wyświetleń

Mercedes Klasy C W205 - przódOd kilku lat zainteresowanie najmniejszym prawdziwym Mercedesem, jak fani marki spod znaku trójramiennej gwiazdy, nazywają klasę C, utrzymuje się na stałym poziomie. Potencjalnych nabywców nie odstraszają wysokie ceny wywoławcze ciekawie skonfigurowanych egzemplarzy, znaczne przebiegi, mniej sportowe prowadzenie niż w przypadku BMW serii 3 oraz gorsze zaopatrzenie w zamienniki od Audi A4. Mercedes zawitał do czołowej 10 w 2021 r., wypierając Octavię. Pod względem liczby dostępnych aut w serwisie efektowna, komfortowa i przyjemna w prowadzeniu generacja W205 wyprzedziła już starszą W204.

10 Używana Skoda Octavia – 1,4% wyświetleń

Używana Skoda Octavia IIIKrólowej sprzedaży w salonach nowych samochodów rzutem na taśmę udało się powrócić do raportu Otomoto.pl. Stało się to możliwe, bo w 2023 roku ogłoszenia sprzedaży kompaktowej Skody były tak samo często wyszukiwane jak Mercedesa klasy C. Za używaną Octavią przemawia duża podaż samochodów z krajowych salonów, świetne zaopatrzenie w zamienniki oraz używane części, jak również korzystna relacja ceny do wieku, komfortu i wyposażenia. Pod względem przestronności wnętrza i pojemności bagażnika Octavia zawstydza większość kompaktów.

9 Używane Audi A3 – 1,4% wyświetleń

Audi A3 8PSytuacja nie ulega zmianie. Druga generacja Audi A3, czyli 8P, jest najczęściej wyszukiwana, a do tego najliczniejsza w ogłoszeniach. Sytuację trudno uznać za zaskoczenie. Nowocześniejsze A3 III (8V) w dobrym stanie kosztuje zwykle przynajmniej 40 tys. zł, natomiast A3 I (8L) zwykle są już mocno zużyte – na tyle, że naprawy nie mają ekonomicznego uzasadnienia. Wszystkie generacje Audi A3 są technicznymi odpowiednikami Skody Octavii czy Volkswagena, co skutkuje rozsądnymi kosztami serwisowania oraz ogromną bazą zamienników i używanych części. Droższe w zakupie Audi oferuje lepiej wykończone wnętrze i często bogatsze wyposażenie, a do tego doskonale zestrojone zawieszenie. Plusem jest też paleta silników i spora liczba A3 z napędem na obie osie.

8 Używany Mercedes klasy E – 1,5% wyświetleń

Mercedes klasy E W213Zainteresowanych zakupem używanego Mercedesa nigdy nie brakowało. Koszty zakupu i utrzymania w takich sytuacjach nierzadko schodzą na dany plan. W 2023 r. Mercedes klasy wyższej był częściej wyszukiwany od Forda Focusa, który już dwa lata temu wypadł z czołowej dziesiątki. Obecnie największy wybór używanych samochodów mają zainteresowani zakupem wciąż produkowanej generacji W213. Dwie poprzednie (W211 i W212) mają zbliżony udział w rynku. Mercedesy W213 są efektowne, komfortowe, bogato wyposażone i nowoczesne. Mimo upływu lat ceny pozostają wysokie. Dobra wiadomość jest taka, że w ogłoszeniach nie brak należycie serwisowanych i zadbanych poleasingowych aut z polskich salonów.

7 Używany Volkswagen Passat – 1,5% wyświetleń

Volkswagen Passat B8 09Passat od lat znajduje się na liście najchętniej sprowadzanych do Polski używanych samochodów. Auto nieźle sprzedaje się też w salonach, więc zainteresowani mają w czym wybierać. Wbrew obiegowym opiniom, największym przebojem nie jest Passat B5 – najlepszy czas tego auta dawno przeminął. Okazuje się, że nie są to także generacje B6 i B7. Znacznie bardziej popularny od nich jest Passat B8. Samochód wciąż wygląda świeżo i nowocześnie, ale staje się rynkowym dinozaurem – zadebiutował dekadę temu! Dla potencjalnych nabywców to świetna wiadomość, bo może oznaczać spadek cen (dodatkowo przyspieszy je premiera nowego Passata B9). Tempo importu na pewno nie będzie malało, bo Passat B8 ma wiele atutów – w tym świetnego wykończenie, bardzo przestronne wnętrze czy zawieszenie zapewniające wysoki komfort i dobre prowadzenie.

6 Używany Opel Astra – 1,6% wyświetleń

Używany Opel Astra JGwiazda Opla mocno świeci na rynku wtórnym. Od lat Astra okupuje czołowe pozycje najczęściej sprowadzanych używanych aut do Polski. W serwisie Otomoto.pl największym zainteresowaniem cieszyła się generacja J, a więc z lat 2009-2015. Zadbane i właściwie serwisowane samochody nie czekają długo na nabywcę. Trudno się dziwić. Astra wciąż atrakcyjnie wygląda, zapewnia spory komfort jazdy, dobrze się prowadzi, a szeroka baza zamienników i używanych części w kombinacji z dość prostą mechaniką oznacza niskie koszty napraw. Nabywcy cenią udane diesle oraz benzynowe silniki (np. 1.4 Turbo), które dobrze współpracują z instalacjami LPG, co w tak świeżym aucie jest już ewenementem.

5 Używane Audi A6 – 1,9% wyświetleń

Używane Audi A6 C7W przypadku limuzyny klasy wyższej ze stajni Audi sprawy mają się podobnie, jak w przypadku Mercedesa. Przystępne cenowo modele starszych generacji są już zużyte i mogą wymagać poważnego dofinansowania. Z kolei chętnie oglądana generacja C7 wciąż trzyma cenę. A mowa o modelu, który zadebiutował w 2011 roku! Zadbane auto jest warte swojej ceny. Audi A6 C7 przekonuje designem, przestronnością, świetnym wykończeniem wnętrza, nastawami zawieszenia oraz dostępnymi silnikami. Na rynku nie brakuje powypadkowych samochodów, a usterki silników benzynowych, Diesla czy zawieszenia mogą być bardzo mocnym ciosem dla kieszeni, więc polecamy zarówno prześwietlenie przeszłości interesującego nas auta, jak i wnikliwe sprawdzenie jego aktualnego stanu technicznego. Wydatki poniesione na kontrolę mogą zwrócić się z nawiązką.

4 Używany Volkswagen Golf – 2,2% wyświetleń

Volkswagen Golf VII 08Mimo wysokich cen ofertowych najłatwiejszym do kupienia Golfem staje się „siódemka” – liczba wystawianych na sprzedaż aut jest taka sama jak… liczba Golfów IV, V i VI razem wziętych! Stan rzeczy dziwić nie powinien. Volkswagen wyciągnął wnioski z problematycznych samochodów, jakimi w wybranych wersjach (np. 2.0 TDI czy 1.4 TSI) okazały się Golfy piątej i szóstej generacji. Golf VII od nich dużo trwalszy i solidniej wykonany. Co zaskakujące, okazuje się też wykończony lepiej i z większą dbałością o szczegóły od „ósemki”. Ma bardziej intuicyjny w obsłudze system multimedialny, a jego wygląd – zwłaszcza przodu nadwozia – budzi mniej skrajnych emocji. D

3 Używane BMW serii 5 – 2,3% wyświetleń

BMW serii 5 F10Najpopularniejszym BMW serii 5 w serwisie Otomoto.pl pozostaje generacja F10. Kto szuka wymarzonego egzemplarza, musi nie tylko przygotować znaczną kwotę, ale również wykazać dużą cierpliwość. Na rynku nie brakuje samochodów po przejściach lub wymagających doinwestowania. Polecamy na starcie wydać możliwie dużo na atrakcyjnie skonfigurowane auto z możliwie niskim przebiegiem. Raczej nie straci znacząco na wartości. BMW F10 wciąż wygląda atrakcyjnie, przekonuje prowadzeniem oraz ma solidnie wykończone i ergonomiczne wnętrze. Dokładnie to samo można powiedzieć o iDrive – jest mniej rozbudowany od aktualnej wersji tego systemu multimedialnego, ale wciąż niczego mu nie brakuje.

2 Używane Audi A4 – 2,6% wyświetleń

Audi A4 (2008)Audi A4 jest mocny graczem na rynku wtórnym – to od lat najczęściej sprowadzane używane auto do Polski. Zainteresowani zakupem mają w czym wybierać. Zwłaszcza, jeśli na celownik wzięli model B8, który zaczyna spychać na margines starsze B6 i B7. Stylistyczne rozwiązania Audi zmieniają się wolno, więc debiutujące w 2007 r. Audi A4 B8 wciąż nie wygląda archaicznie. Zadbanym egzemplarzom trudno coś zarzucić w kwestii prowadzenia czy prezencji wnętrza. Potencjalni nabywcy A4 B8 muszą dobrze przemyśleć wybór silnika. Diesle są oszczędne i trwałe, ale zazwyczaj mają wysokie przebiegi. Z kolei benzynowe silniki 1.8/2. TFSI potrafią spalać znaczne ilości oleju. Rzetelnie przeprowadzony remont kosztuje ponad 10 tysięcy złotych. Podobnie droga jest wymiana łańcucha rozrządu w 3.0 V6 TDI.

1 Używane BMW serii 3 – 3,2% wyświetleń

BMW serii 3 F30BMW klasy średniej od lat stanowi unikalne połączenie designu, mocy, funkcjonalności i prowadzenia. Koneserów bawarskiej limuzyny nie brakuje – seria 3 od lat lideruje w statystykach wyszukiwania używanych samochodów w Otomoto.pl. Obecnie pierwsze skrzypce gra już dostępny od 2012 roku model F30, który wypiera z rynku coraz mocniej zużytą generację E90. Zadbane egzemplarze z udokumentowanym przebiegiem trzymają cenę (zwłaszcza z trzylitrowym dieslem czy silnikiem benzynowym). Diesle N47 mogą wymagać kosztownej wymiany łańcucha rozrządu, ale jeszcze większą „miną” okazuje się benzynowy 2.0 (N20), który poza słabym napędem rozrządu ma także zawodną pompę oleju. Koszty napraw są liczone w tysiącach złotych.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji