Porsche Macan Turbo (2020) - silnik 2.9 V6 biturbo (440 KM)
Porsche Macan Turbo (2020) - silnik 2.9 V6 biturbo (440 KM)

Dzisiaj to standard – jednostki napędowe we współczesnych samochodach zazwyczaj przykrywa ozdobna osłona, najczęściej z tworzywa sztucznego. Na przykładzie kilku aut pokazujemy, jak ich silniki wyglądają po zdjęciu osłony.

Kiedyś było inaczej. Zdarzało się, że silniki wyglądały jak dzieła sztuki. Na przykład tak:

alfa romeo 155 v6 silnik busso
Silnik 2.5 V6 (Busso) w Alfie Romeo 155.

Albo tak:

mercedes cl 600 silnik v12 m120
Silnik 6.0 V12 (M120) w Mercedesie CL 600 (C140).

Dziś zamiast estetycznie wyprofilowanego metalu producenci stosują mniejsze lub większe osłony, głównie z tworzywa. Najczęściej ich demontaż trwa ledwie chwilę, więc przy okazji testów często sprawdzamy, jak silnik wygląda „nago”. Poniżej – kilka przykładów:

Audi A5 Sportback 40 TDI

Audi RS 5 Sportback

BMW M8

BMW M850i Gran Coupe

Ford Focus 1.5 EcoBlue

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Mercedes EQC 400 4Matic

Porsche Macan Turbo

Którą wersje wolicie – stare silniki z mniej lub bardziej ozdobnie wyprofilowaną pokrywą zaworów czy nowe, ukryte pod ozdobnymi osłonami?

Oceny czytelników
[Głosów: 6 Średnia: 5]

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here