UżywaneOpinieUżywana Kia XCeed (od 2019 r.) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używana Kia XCeed (od 2019 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Kia XCeed to bez wątpienia jedna z najciekawszych, choć niestety często pomijanych propozycji z segmentu kompaktowych crossoverów. Dynamiczny wygląd, spora oferta silnikowa i świetne wyposażenie. Jakie są opinie o tym aucie?

Teoretycznie o Kii XCeed możemy mówić jak o „uterenowionej” Kii Ceed, ale to by było pewne nadużycie. O ile we wnętrzu oba auta są do siebie bardzo podobne, tak z zewnątrz podobieństw jest mniej. Są podobne światła, grill i podstawowe elementy, ale linia boczna jest zupełnie inna. Premiera tego auta była dla koreańskiego producenta strzałem w dziesiątkę i o ile sprzedaż nie jest aż tak imponująca, jak najpopularniejszych modeli w rankingach, nie okłamujmy się – widok Kii XCeed na ulicy przyciąga o wiele więcej spojrzeń, niż Volkswagena T-Roca czy Skody Karoq. Fakt, te auta są bardziej praktyczne, być może również bardziej przestronne, ale Kia XCeed jest po prostu ładniejsza, a jeśli chodzi o wyposażenie, może oferować więcej w podobnej cenie.

Kia XCeed - tył
Dynamiczna sylwetka przypomina raczej coupe niż tradycyjnego hatchbacka. Łagodna linia dachu prezentuje się bardzo dynamicznie.

Używana Kia XCeed – wymiary, nadwozie

Nawet dziś, po czterech latach od premiery, Kia XCeed nadal prezentuje się doskonale i wyróżnia się spośród innych kompaktowych crossoverów swoją dynamiczną i świeżą sylwetką. Rzadko zdarza się, że crossover wygląda lepiej od swojego technicznego i stylistycznego kuzyna, czyli modeli Ceed. Oprócz charakterystycznego dużego grilla w kształcie „nosa tygrysa”, z pewnością cechą wyróżniającą są wysoko osadzone klosze lamp, które rozciągają się ku tyłowi i nachodzą mocno na nadkola i maskę. Przedni zderzak jest mocno stylizowany i ma sportowy charakter, a po jego bokach umieszczono duże wloty powietrza. Tył jest nieco spokojniejszy, ale również zdecydowanie dominują tu bardzo duże klosze lamp, które śmiało zachodzą na boki i posiadają unikalną sygnaturę LED. Szeroki słupek C, spojler dachowy, mocno zarysowane nadkola i nakładki z tworzywa sztucznego sprawiają, że samochód prezentuje się bardzo muskularnie i dynamicznie. Wystarczy znaleźć auto w ładnym, najlepiej żółtym kolorze z metalicznym wykończeniem, aby przyciągać uwagę na ulicy. Kia XCeed mierzy 4395 mm długości, 1826 mm szerokości i 1483 mm wysokości. Rozstaw osi to 2650 mm.

Kia XCeed - przód
Czerwony, niebieski, żółty – w każdym żywym kolorze XCeed prezentuje się świetnie.

Używana Kia XCeed – wnętrze, bagażnik

Kia XCeed emanuje spokojem i dopracowaną stylistyką. Delikatne kształty i liczne poziome linie nadają mu uporządkowany wygląd. Przyciski są schludnie ułożone w rzędach, wszystko jest czytelne i uporządkowane. Miłośnicy tradycyjnych rozwiązań na pewno będą zadowoleni. Jednak mam wrażenie, że wnętrze jest zbyt stonowane w porównaniu do emocji wywołanych przez stylizację nadwozia, co może być pewnym rozczarowaniem. Mimo to ci, którzy poszukują klasycznych rozwiązań, będą czuć się w Kii XCeed rewelacyjnie, chociaż osoby poszukujące nowoczesności mogą być rozczarowane. Analogowy prędkościomierz i obrotomierz są łatwe do odczytania i uzupełnione cyfrowym ekranem o przekątnej 4,2 cala, który wyświetla dodatkowe informacje, w tym dane dotyczące podróży, spalania, podstawowe wskazówki nawigacji itp. Dopiero najwyższe wersje wyposażenia tj. GT-Line posiadają 12,3-calowy cyfrowy panel wskaźników, który jest jasny i wyraźny, ale tak naprawdę nie oferuje zbyt wielu zalet w porównaniu z normalnymi tarczami.

Fotele zasługują na pochwałę – są bardzo wygodne, przestronne, posiadają wystarczająco długie siedziska i zapewniają niezłe trzymanie boczne. Na tylnej kanapie również znajduje się wystarczająco dużo miejsca, choć wysokie osoby mogą nieco narzekać na ograniczoną przestrzeń nad głową. Pomimo tego, że XCeed jest tańszy niż prawie wszyscy jego rywale, od Focusa po Seata Ateca, sprawia wrażenie solidnie wykonanego i ma dobre połączenie miękkich w dotyku powierzchni i błyszczących czarnych elementów, które co prawda przyciągają kurz i zabrudzenia, ale poprawiają jego wygląd. Standardowa pojemność bagażnika w Kii XCeed wynosi 426 litrów (1378 litrów po złożeniu oparć kanapy).

Używana Kia XCeed – silniki

W portfolio znajdują się zarówno oszczędne i niewielkie jednostki, jak i silnik Diesla, miękka hybryda, a nawet wersja z napędem hybrydowym typu plug-in. Podstawową jednostką napędową jest silnik 1.0 T-GDI o mocy 120 KM. Alternatywą jest silnik 1.4 T-GDI, generujący 140 KM i 242 Nm momentu obrotowego. Już tutaj mamy do czynienia z rozsądnymi osiągami, gdyż przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi 6,7 l/100 km. Po 2021 roku wprowadzono kolejną alternatywę, a mianowicie silnik 1.5 T-GDI o mocy 160 KM i momencie obrotowym 253 Nm. Dostępna jest również wersja z miękką hybrydą MHEV 48V, która mimo tych samych parametrów, dzięki ulepszonemu systemowi Start/Stop i funkcji „żeglowania”, jest w stanie obniżyć zużycie paliwa do wartości około 6,2 l/100 km. Warto zwrócić uwagę na wersję 1.6 T-GDI o mocy 204 KM i momencie obrotowym 265 Nm, która stanowi interesującą alternatywę dla osób poszukujących mocnego i dynamicznego samochodu, ale niekoniecznie twardych i drogich hot hatchy.

Kia XCeed - silnik
Topowa pod względem mocy jednostka 1.6 T-GDI daje sporo frajdy z jazdy, ale trzeba pamiętać o nieco wyższym spalaniu.

Dla tych, którzy szukają oszczędności, zaleca się zwrócenie uwagi na wersję z silnikiem Diesla. Model wyposażony w jednostkę 1.6 CRDi z instalacją miękkiej hybrydy MHEV 48V generuje 136 KM i 280 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Średnie spalanie wynosi około 5,2 l/100 km. W ofercie znajduje się również wspomniana hybryda typu plug-in oparta na jednostce 1.6 GDI o mocy systemowej 141 KM i momencie obrotowym 265 Nm. Tutaj przyspieszenie do setki zajmuje 11 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 185 km/h, a zasięg na czystym zasilaniu z baterii to około 59 kilometrów.

Kia XCeed - silnik
Hybryda plug-in świetnie sprawdzi się w mieście. Nie jest dynamiczna, ale przy odpowiednim traktowaniu jest dość oszczędna.

Używana Kia XCeed – opinie użytkowników

 Zalety 

„Bardzo przyjemna dla oka stylistyka i bardzo dobrze wykończone wnętrze”.

„Zwinna, sprawna i zadowalająco dynamiczna w mieście (szczególnie w topowej odmianie)”.

„W najmocniejszej wersji bardzo dobra dynamika i zadowalające spalanie”.

„Wysoka niezawodność i solidność wykonania”.

 Wady 

„Trochę szkoda, że nie ma żadnej wersji z napędem 4×4”.

„Nie jest to auto dla miłośników nowych technologii i gadżetów”.

„Bazowy silnik ma kiepską kulturę pracy i niezadowalające osiągi”.

„Trochę za dużo połyskujących materiałów we wnętrzu”.

Używana Kia XCeed – awaryjność, typowe usterki

Kia XCeed to w zasadzie nowe auto, a dzięki 7-letniej gwarancji, wszystkie egzemplarze będą jeszcze chronione. Wyjątkiem mogą być oczywiście zaniedbane, mocno wyeksploatowane lub nieprawidłowo serwisowane auta, których trzeba kategorycznie omijać, nawet jeśli są konkurencyjnie tanie. Poza tym problemów nie ma zbyt wielu, pomijając drobne usterki elektroniki czy elektryki, zawieszający się czasami system czy rysujące się elementy wystroju wnętrza wykonane z lakierowanego plastiku.

Kia XCeed - ekran
W zasadzie trudno mieć zarzuty do czegokolwiek, choć niektórzy mogą narzekać na dość wolno działający i czasami zawieszający się system.

Używana Kia XCeed – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w modelu Kia XCeed znajduje się za szybą czołową w lewym dolnym rogu oraz na naklejce na prawym słupku B. Numer VIN może się również znajdować pod plastikową osłoną na podłodze przed fotelem pasażera.

Kia XCeed - VIN

Używana Kia XCeed – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 250 ogłoszeń dotyczących Kii XCeed. Przykładowo model z 2022 roku z przebiegiem 20 000 kilometrów to koszt około 100 000 złotych. Za około 80 000 złotych można znaleźć model z 2020 roku i z przebiegiem 100 000 kilometrów.

Używana Kia XCeed – podsumowanie

Kia XCeed to doskonała propozycja dla osób poszukujących kompaktowego samochodu rodzinnego. Jeśli priorytetem jest atrakcyjny wygląd, przyjemność z prowadzenia, wysokiej jakości wykończenie i elegancja, to ten model z pewnością spełni oczekiwania. Choć może być ograniczony pod względem przestrzeni i funkcjonalności, nie dla każdego odbiorcy będzie to stanowiło istotny problem.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Kiach:

Używana Kia Ceed III (od 2018 r.) – opinie użytkowników

Używana Kia Stonic (od 2017 r.) – opinie użytkowników

Kia XCeed - bok

Kia XCeed – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 439/182/148 cm
Rozstaw osi 265 cm
Pojemność bagażnika 426-1378 l
Kia XCeed – dane techniczne, osiągi (silniki benzynowe)
Silnik 1.0 T-GDI 1.4 T-GDI 1.5 T-GDI 1.6 T-GDI
Pojemność 998 cm³ 1353 cm³ 1482 cm³ 1591 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo
Maks. moc 120 KM 140 KM 160 KM 204 KM
Maks. moment 172 Nm 242 Nm 253 Nm 265 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,3 s 9,4 s 9 s 7,6 s
Prędkość maks. 186 km/h 200 km/h 208 km/h 220 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,6 l/100 km 6,7 l/100 km 6,4 l/100 km 7,2 l/100 km
Kia Ceed III – dane techniczne, osiągi (silniki Diesla i hybryda PHEV)
Silnik 1.6 CRDi 1.6 GDi PHEV
Pojemność/pojemność baterii 1598 cm³ 1580 cm³
Paliwo turbodiesel benzyna + elektr.
Maks. moc 136 KM 141 KM
Maks. moment 280 Nm 265 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,2 s 11 s
Prędkość maks. 200 km/h 185 km/h
Śr. zużycie paliwa/energii 5,2 l/100 km 1,4 l/100 km

Używana Kia XCeed – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji