UżywaneOpinieUżywany Nissan Qashqai III (od 2021 r.) - opinie, dane techniczne, typowe...

Używany Nissan Qashqai III (od 2021 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Nissan Qashqai to bez wątpienia auto znane niemal każdemu, kto choć trochę interesuje się motoryzacją. Prekursor nowego nurtu miejskich crossoverów dostępny jest na rynku już od trzech generacji. Jakie są opinie o Qashqaiu III?

Pierwsza generacja Qashqaia była niemałą rewolucją na rynku. Sprawiła, że klienci zaczęli rozważać zakup crossovera zamiast tradycyjnego hatchbacka, sedana a nawet kombi. Praktyczne nadwozie przekonało do siebie rzesze odbiorców. Druga generacja była rozwinięciem pierwszej. Bez rewolucji i żadnych ryzykownych posunięć. To się sprawdziło, bowiem Qashqai pozostał hitem sprzedaży. Czy tak samo jest z trzecią i obowiązującą generacją? Zmian jest naprawdę dużo, a auto z dość spokojnego i odrobinę nudnego stało się ciekawe i w topowych konfiguracjach bardzo atrakcyjne wizualnie. Czy zerwało z opinią auta dla głowy rodziny i emeryta? Biorąc pod uwagę wiele nowoczesnych rozwiązań i śmiałe zabiegi stylistyczne, można uznać, że tak. Poznajmy to auto nieco bliżej zaczynając właśnie od wyglądu.

Nissan Qashqai III tył
Charakterystyczny tył z wąskimi szybami prezentuje się naprawdę dobrze.

Używany Nissan Qashqai III – wymiary, nadwozie

Z licznymi wyraźnymi wytłoczeniami, mnogością ostrych kształtów i starannie namalowanymi światłami zarówno z przodu, jak i z tyłu, samochód ten prezentuje się imponująco. Szczególnie rzucające się w oczy są nietypowe, pionowe wytłoczenia. Sylwetka Qashqaia emanuje solidnością, sugerując, że mamy do czynienia z pojazdem o większych rozmiarach, co dla niektórych kierowców może być bardzo ważnym aspektem. Choć przód może wydawać się nieco przerysowany na pierwszy rzut oka, krótka chwila obserwacji wystarcza, aby wszystkie elementy zaczęły ze sobą współgrać. W przypadku wyższych wersji wyposażenia, takich jak np. Tekna+, samochód jest wyposażony w imponujące, dwudziestocalowe felgi. Choć może to początkowo wydawać się przesadą, a niektórzy woleliby zdecydować się na mniejsze obręcze np. ze względu na komfort, trzeba przyznać, że te topowe prezentują się rewelacyjnie i dodają całości uroku. Do tego żywy niebieski lub ciekawy szary kolor i mamy gotowy przepis na imponujące auto do miasta. Nissan Qashqai III mierzy 4428 mm długości, 2070 mm szerokości i 1595 mm wysokości. Rozstaw osi to 2666 mm.

Nissan Qashqai III przód
Czerwony lakier i minimum dodatków z matowego tworzywa sztucznego dodają całości eleganckiego wyglądu.

Używany Nissan Qashqai III – wnętrze, bagażnik

A jak prezentuje się wnętrze tego modelu? Również zaskakująco, choć w porównaniu do nadwozia, emanuje większym spokojem. W topowych wersjach szczególnie zwracają uwagę fotele i kanapa, a dokładniej ich piękne romboidalne przeszycia. Dodatkowo, skórzana tapicerka w eleganckim ciemnoniebieskim kolorze (opcjonalna) doskonale komponuje się np. z białym lub szarym nadwoziem. Deska rozdzielcza została starannie zaprojektowana, prezentując śmiałe, ale umiarkowane kształty. W centralnej części umieszczono prosty panel do sterowania klimatyzacją i nawiewami z dyskretnymi kratkami nawiewów, a nieco wyżej zamontowano ekran systemu info-rozrywki z dwoma pokrętłami. Choć wystaje ponad obrys deski rozdzielczej, nie przeszkadza to w codziennym użytkowaniu. Poniżej znajduje się miejsce na ładowarkę indukcyjną o odpowiednich rozmiarach.

Nissan Qashqai III kokpit
W zależności od konfiguracji, wnętrze może być utrzymane w ciemnej lub jasnej kolorystyce.

Wnętrze wyróżnia się brakiem nadmiaru błyszczącego plastiku; zamiast tego, tu i ówdzie pojawia się tworzywo sztuczne o interesującej fakturze. Całość prezentuje się dobrze, zdecydowanie lepiej niż obszary połyskującej czerni. Wśród mankamentów warto wspomnieć o ogromnym opcjonalnym oknie dachowym, które robi imponujące wrażenie, niestety jednak nie można go otworzyć – stanowi atrakcyjny gadżet, lecz bez większej funkcjonalności. Wirtualne zegary są nieco przeciążone informacjami, a tłumaczenie niektórych funkcji pozostawia wiele do życzenia – to zdecydowanie obszar do poprawy. Niemniej jednak, poza tymi kwestiami, nowy Qashqai oferuje wygodę, przestronność i niezły bagażnik o pojemności od 479 do 1598 litrów.

Używany Nissan Qashqai III – silniki

Do napędu Qashqaia trzeciej generacji początkowo oddelegowano silnik 1.3 DIG-T z instalacją miękkiej hybrydy (MHEV) o mocy 140 lub 158 KM i z momentem obrotowym 270 Nm w mocniejszej wersji. Napęd kierowany jest na przednią oś za pośrednictwem bezstopniowej przekładni Xtronic. W opcji jest również napęd na cztery koła, co jest ukłonem w stronę tych użytkowników, którzy planują od czasu do czasu zjechać z ubitego asfaltu lub chcą mieć po prostu pewność prowadzenia np. zimą w niektórych rejonach Polski z gorszą infrastrukturą drogową. Bezstopniowa skrzynia potrafi działać niemal niezauważalnie. Pod względem dynamiki jest w porządku – od 0 do 100 km/h w 9,2 sekundy i 198 km/h prędkości maksymalnej – ale jeśli ktoś liczy na sportowe emocje, Nissan Qashqai to zdecydowanie zły adres. Średnie spalanie wg producenta to 6,7 l/100 km.

Nissan Qashqai III silnik
Jednostka 1.3 DIG-T posiada układ miękkiej hybrydy (MHEV), który m.in. wspomaga ruszanie i pracę systemu Start/Stop.

W 2022 roku na rynek trafiła odmiana e-Power z napędem 1.5 V-CT o mocy 190 KM. To pełna hybryda (HEV), w której napęd na koła jest przenoszony z silnika elektrycznego. Moc 190 KM i moment obrotowy 330 Nm (z jednostki „na prąd”) wpływają pozytywnie na osiągi, bowiem sprint od 0 do 100 km/h zajmuje przyzwoite 7,9 sekundy. Spalanie – około 5,3 l/100 km.

Nissan Qashqai III silnik
Hybryda o mocy 190 KM zapewnia bardzo przyzwoitą dynamikę i przy odpowiedniej wprawie, również niskie spalanie.

Używany Nissan Qashqai III – opinie użytkowników

 Zalety 

„Sporo przestrzeni i komfortu we wnętrzu oraz praktyczne rozwiązania”.

„Bardzo ładna stylistyka, świetne wykończenie i dobre materiały we wnętrzu”.

„Niewielki wybór silników, ale pasują one do charakteru auta (jest też wersja 4×4)”.

„Nowy napęd hybrydowy zapewnia niezłą dynamikę i zadowalające spalanie”.

 Wady 

„Prowadzenie jest raczej mało angażujące i nie ma żadnych cech sportowych”.

„Zawieszenie, szczególnie w połączeniu z 20-calowymi felgami, jest dość sztywne”.

„System info-rozrywki jest dość przeciętny, a tłumaczenie bywa niejasne”.

„Skrzynia biegów i system start/stop czasami szarpią w korku”.

Nissan Qashqai III tył
Odmiana e-Power to krok w stronę elektromobilności, który sprawdzi się przede wszystkim w mieście.

Używany Nissan Qashqai III – awaryjność, typowe usterki

Nissan Qashqai III to w zasadzie nowe auto, które będzie posiadało (a w zasadzie powinno) gwarancję producenta, co da nieco spokoju nowemu właścicielowi. Mimo to warto dokładnie sprawdzić książkę serwisową oraz wszystkie gwarancyjne przeglądy, serwisy itp. Niejasności mogą prowadzić do problemów z ewentualnym wyegzekwowaniem gwarancji. Oprócz tego warto dokładnie sprawdzić wnętrze pod kątem uszkodzeń, zarysowań, pęknięć itp. Podczas jazdy testowej warto również sprawdzić działanie skrzyni, systemu start/stop oraz napędu na cztery koła, jeśli jest dostępny w danym modelu. Szarpania i niepokojące dźwięki mogą być zwiastunem sporych problemów.

Nissan Qashqai III skrzynia biegów
Bezstopniowa skrzynia działa płynnie, ale warto sprawdzić przed zakupem, czy pracuje odpowiednio i bez zastrzeżeń.

Używany Nissan Qashqai III – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Nissanie Qashqaiu III znajduje się w środkowej części przegrody czołowej oraz na obudowie deski rozdzielczej z lewej strony (widoczne pod szybą czołową). Numer VIN znajduje się również na słupku środkowym B z lewej strony na naklejce (pod drzwiami kierowcy).

Nissan Qashqai III numer VIN

Używany Nissan Qashqai III – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 200 ogłoszeń dotyczących używanego Nissana Qashqaia III. Przykładowo egzemplarz z 2022 roku w wersji z silnikiem 1.3 MHEV 158 KM i z przebiegiem 22 000 kilometrów to koszt około 125 000 złotych. Za około 144 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2023 roku z tym samym silnikiem i z przebiegiem 10 000 kilometrów.

Używany Nissan Qashqai III – podsumowanie

Dla wielu kierowców Nissan Qashqai to klasyka gatunku. Posiadacze pierwszej generacji bardzo dobrze ją wspominają i nierzadko stawali się właścicielami następcy. Czy z trzecią generacją jest podobnie? Tak, ale trzeba pamiętać, że Nissan dość stanowczo zerwał z wizerunkiem ugrzecznionego i nieco nudnego auta na rzecz odważnie stylizowanej sylwetki. Mimo to Qashqai jest wciąż wygodnym, praktycznym i niezawodnym autem rodzinnym.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Nissanach:

Używany Nissan Juke II (od 2019 r.) – opinie użytkowników

Używany Nissan Qashqai II (2013-2019) – opinie użytkowników

Nissan Qashqai III bok

Nissan Qashqai III – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 442/183/162vcm
Rozstaw osi 266 cm
Pojemność bagażnika 479-1598 l
Nissan Qashqai – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 1.3 DIG-T MHEV 1.3 DIG-T MHEV 1.5 V-CT e-Power
Pojemność 1332 cm³ 1332 cm³ 1497 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz., turbo + elektr.
Maks. moc 140 KM 158 KM 190 KM
Maks. moment 240 Nm 270 Nm 330 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s 9,5 s 7,9 s
Prędkość maks. 188 km/h 206 km/h 170 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,6 l/100 km 6,7 l/100 km 5,4 l/100 km

Używany Nissan Qashqai III – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

2 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji